Het Stamcafé XI

21-04-2016 20:39 3023 berichten
Deel elf van ons heerlijke café!

We zijn in Barcelona neergestreken.

Het is weer eens wat anders.

Zuigen wordt op prijs gesteld, zolang het stof betreft. Verder houden we ruzie en andere ellende graag buiten de deur, verder kan alles en is iedereen, ook nieuwe mensen, meelezers en incidentele bezoekers, van harte welkom.

Met veel hartelijks van Lady Voldemort, Star, Yasmijn en Leo.

Alle reacties Link kopieren
Zijn je pa en zus kort achter elkaar overleden?
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:hatsetats schreef op 30 april 2016 @ 21:36:

Ach, iedereen heeft zijn eigen shit. En dan hoor je andermans shit en denk je 'dat is heftig', maar dat denkt die ander ook van jouw shit.Ik zie het ook niet als shit. Ik zie het meer als een les. Door wat er is gebeurt let ik extra veel op de zorg voor mijn eigen kinderen. Het heeft me op jonge leeftijd best sterk en zelfstandig gemaakt. En zoals je zelf zei, het steekt soms.
Ach Oudblond wat verdrietig...
quote:hatsetats schreef op 30 april 2016 @ 21:38:

Zijn je pa en zus kort achter elkaar overleden?Drie jaar na het overlijden van papa overleed zus. Ze kon niet in het reine komen met zijn ziekte, de jarenlange voortdurende stress terwijl zij aan het puberen was, hem zo nodig had. En hij was er niet. Ik was een stukje verder in mijn leven en kon het rationeler kaderen. Ze was 19.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
quote:BridgetteDubois schreef op 30 april 2016 @ 21:40:

[...]

Ik zie het ook niet als shit. Ik zie het meer als een les. Door wat er is gebeurt let ik extra veel op de zorg voor mijn eigen kinderen. Het heeft me op jonge leeftijd best sterk en zelfstandig gemaakt. En zoals je zelf zei, het steekt soms.Bridge, ik lees je denk ik altijd wel begrijpend. Maar dit is verhelderend voor me. Moederkloek ben je, en dat bedoel ik op een mooie manier.
quote:Oudblond schreef op 30 april 2016 @ 21:48:

[...]

Bridge, ik lees je denk ik altijd wel begrijpend. Maar dit is verhelderend voor me. Moederkloek ben je, en dat bedoel ik op een mooie manier.Ach wat dat betreft heb ik het prima op een rijtje. Ik was al erg jong toen ik de verantwoordelijkheid over mijn broertjes had. Je leert ervan, en je groeit ervan. Dat is gewoon zo en ergens ben ik er dankbaar voor. Ik heb nu het veilige en warme gezin waar ik ooit zelf zo naar verlangde.
quote:Oudblond schreef op 30 april 2016 @ 21:46:

[...]

Drie jaar na het overlijden van papa overleed zus. Ze kon niet in het reine komen met zijn ziekte, de jarenlange voortdurende stress terwijl zij aan het puberen was, hem zo nodig had. En hij was er niet. Ik was een stukje verder in mijn leven en kon het rationeler kaderen. Ze was 19.Pfff... hier heb ik weer geen woorden voor
quote:BridgetteDubois schreef op 30 april 2016 @ 21:52:

[...]

Ach wat dat betreft heb ik het prima op een rijtje. Ik was al erg jong toen ik de verantwoordelijkheid over mijn broertjes had. Je leert ervan, en je groeit ervan. Dat is gewoon zo en ergens ben ik er dankbaar voor. Ik heb nu het veilige en warme gezin waar ik ooit zelf zo naar verlangde.En ik vind het dan weer knap dat je - met die achtergrond - het aandurfde om een gezin te starten op een jonge leeftijd. En stel me de vraag (geen kritiek he) of je jezelf genoeg kansen geeft.
quote:Oudblond schreef op 30 april 2016 @ 21:46:

[...]

Drie jaar na het overlijden van papa overleed zus. Ze kon niet in het reine komen met zijn ziekte, de jarenlange voortdurende stress terwijl zij aan het puberen was, hem zo nodig had. En hij was er niet. Ik was een stukje verder in mijn leven en kon het rationeler kaderen. Ze was 19.Dat is ook heel heftig voor jonge kinderen / pubers. Dat zie ik aan mijn neven. De oudste verloor zijn broertje van 8 maanden toen ie een jaar of 5 was. En beiden verloren hun moeder jong, oudste was toen ergens halverwege de 20, jongste net 17 denk ik.
quote:Oudblond schreef op 30 april 2016 @ 21:55:

[...]

En ik vind het dan weer knap dat je - met die achtergrond - het aandurfde om een gezin te starten op een jonge leeftijd. En stel me de vraag (geen kritiek he) of je jezelf genoeg kansen geeft.Hoe bedoel je, voor mezelf genoeg kansen?
Jeetje wat een heftige verhalen. Even stil van, voel me ineens weer heel gelukkig dat ik nog geen dierbare hoef te missen. Opa's en oma's heb ik niet meer, maar dat is ook wel logisch als je zelf naar de vijftig gaat. Ook al enkele ooms en een tante verloren, maar ook zij hadden wel een heel leven geleefd zeg maar.
Koester het maar Fiets
quote:BridgetteDubois schreef op 30 april 2016 @ 21:57:

[...]

Hoe bedoel je, voor mezelf genoeg kansen?Al van jong voor je broertjes zorgen en nu voor je kinderen. Is er ruimte genoeg voor je eigen ontwikkeling? Voor iets wat exclusief voor jou is? Waar je blij van wordt buiten je gezin om?
OB en BD:
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
quote:Oudblond schreef op 30 april 2016 @ 22:00:

[...]

Al van jong voor je broertjes zorgen en nu voor je kinderen. Is er ruimte genoeg voor je eigen ontwikkeling? Voor iets wat exclusief voor jou is? Waar je blij van wordt buiten je gezin om?Nee. Haha dat echt niet. Heb toen ik zwanger was de beslissing gemaakt; dit kind gaat het aan helemaal niks ontbreken. En daar doe ik echt alles voor. En dat houdt mij dagelijks bezig en vind ik ook echt heerlijk. Ik mis eigenlijk niks, en ben me niet bewust van eigen gemiste kansen of zo.
quote:BridgetteDubois schreef op 30 april 2016 @ 22:03:

[...]

Nee. Haha dat echt niet. Heb toen ik zwanger was de beslissing gemaakt; dit kind gaat het aan helemaal niks ontbreken. En daar doe ik echt alles voor. En dat houdt mij dagelijks bezig en vind ik ook echt heerlijk. Ik mis eigenlijk niks, en ben me niet bewust van eigen gemiste kansen of zo. Fijn! Als je zo voelt mis je ook geen kansen, dan ben je waar aan het maken waar je gelukkig van wordt. Als je tegelijk maar geen tunnelvisie ontwikkelt en wel in actie komt als er een 'jeuk-onvrede-verlangen' opduikt!
En voor Feow een
quote:hatsetats schreef op 30 april 2016 @ 21:57:

[...]

Dat is ook heel heftig voor jonge kinderen / pubers. Dat zie ik aan mijn neven. De oudste verloor zijn broertje van 8 maanden toen ie een jaar of 5 was. En beiden verloren hun moeder jong, oudste was toen ergens halverwege de 20, jongste net 17 denk ik. voor jou en voor neefjes. Vinden ze hun weg nu?
quote:hatsetats schreef op 30 april 2016 @ 21:57:

[...]

Dat is ook heel heftig voor jonge kinderen / pubers. Dat zie ik aan mijn neven. De oudste verloor zijn broertje van 8 maanden toen ie een jaar of 5 was. En beiden verloren hun moeder jong, oudste was toen ergens halverwege de 20, jongste net 17 denk ik.Bah, echt heftig...
quote:-Puss-in-Boots- schreef op 30 april 2016 @ 11:02:

Kia
Het vivaforum heeft wel een hoop regels waar de werkelijkheid slecht in past. *Feow
Voor alle Stammers

quote:Oudblond schreef op 30 april 2016 @ 22:17:

[...]

voor jou en voor neefjes. Vinden ze hun weg nu?

Och, wat heet de weg vinden. Ze maken er wel wat van, met wat ze hebben. Oudste is bitter, heeft n gezinnetje, is n goede pa maar erg egoistisch. Als zij het maar goed hebben. Alles en iedereen wat dat in de weg zou kunnen staan is n bedreiging. Ik snap dat wel, vind het alleen heel moeilijk. Hij is erg racistisch bijvoorbeeld.

Jongste Neef is zwaar de Sjaak, die heeft dezelfde ziekte die zijn moeder en haar moeder (en bijna zo goed als iedereen in die familie) hadden. En gaat daar waarschijnlijk jong aan dood.
quote:fietsie schreef op 30 april 2016 @ 21:57:

Jeetje wat een heftige verhalen. Even stil van, voel me ineens weer heel gelukkig dat ik nog geen dierbare hoef te missen. Opa's en oma's heb ik niet meer, maar dat is ook wel logisch als je zelf naar de vijftig gaat. Ook al enkele ooms en een tante verloren, maar ook zij hadden wel een heel leven geleefd zeg maar.Lieve reactie Fietsie en verder wat Hats al schreef. Stilstaan bij wat je hebt, waar je blij van wordt, de liefde die er in je leven is: we nemen het vaak maar aan zonder te beseffen hoe bijzonder het is. Mijn gedwongen vakantie heeft me veel tijd gegeven om over deze dingen na te denken. En manohman! Wat begrijp ik mijn moeder nu beter, zie ik dat mijn zorgzaamheid in de weg zit bij eerlijkheid en besef ik dat ik het anders moet doen. Wel op mijn manier, maar beter voor de omgeving en voor mezelf. En dat is niet evident maar wel nodig. Ik leer.
quote:hatsetats schreef op 30 april 2016 @ 22:25:

[...]

Och, wat heet de weg vinden. Ze maken er wel wat van, met wat ze hebben. Oudste is bitter, heeft n gezinnetje, is n goede pa maar erg egoistisch. Als zij het maar goed hebben. Alles en iedereen wat dat in de weg zou kunnen staan is n bedreiging. Ik snap dat wel, vind het alleen heel moeilijk. Hij is erg racistisch bijvoorbeeld.

Jongste Neef is zwaar de Sjaak, die heeft dezelfde ziekte die zijn moeder en haar moeder (en bijna zo goed als iedereen in die familie) hadden. En gaat daar waarschijnlijk jong aan dood.Kut situatie dus. Begrip is goed, maar als het over zo fundamentele dingen gaat is het moeilijk om goed contact te houden met oudste. En jongste, jemig. Geen woorden voor. Ik hoop dat hij nu en hier exact leeft en beleeft wat hij wil.
quote:hatsetats schreef op 30 april 2016 @ 22:25:

[...]

Jongste Neef is zwaar de Sjaak, die heeft dezelfde ziekte die zijn moeder en haar moeder (en bijna zo goed als iedereen in die familie) hadden. En gaat daar waarschijnlijk jong aan dood.

Dat is allemaal best wel heftig Hats. Voor allebei. Je wereldje wordt erg klein als je zo egoïstisch bent... en racistische mensen vind ik vaak erg kortzichtig. Ik kan natuurlijk niet over je neef praten.

En voor je andere neef, naar vooruitzicht...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven