En wat eten we vandaag?

21-07-2007 20:50 5194 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons wat je vandaag gaat eten!

anoniem_30197 wijzigde dit bericht op 16-08-2007 10:41
Reden: Invoegen afbeeldingen.
% gewijzigd
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ik maak vanavond toch maar een lekkere pizza, en doe er 3 of 4 kazen op. En wat rode ui. Dat smaakte de vorige keer ook lekker.
Gister aten mijn schoonouders hier en hadden we:

-verse uiensoep met natuurlijk een stokbroodje met kaas onder de grill.

-Risotto met kip, kastanjechamp, ui, gourgetten en parmezaan. Erbij een stokbroodje en een simpele salade.

-Zelfgemaakte hangop (héérlijk, was de 1e keer dat we dat maakten) met ananas.

Vanavond eet ik alleen en eet ik een biefstukje (in kleine stukjes gebakken) met champignons, een meegbakken uitje en een paar witte boterhammen. Toe heb ik nog een bakje hangop staan. Mmmmmmmmmmmmmmmm.
Ziek thuis: blikje champignonsoep opgewarmd en 3 aardappelsticks in de oven gedaan.

Oh, en een vitaminepil erbij
mn bonenprutje staat weer in de koeling voor morgenavond,

er was op het werk nog genoeg andijviestampot over,dus dat opgegeten....mmmm lekker EN goedkoop
Wraps met gehakt, roerbakgroente, tomatensaus en even gegratineerd in de oven met kaas
Veel te hete groentesoep gemaakt. Uitgeschoten met de habañero saus.
Vanavond eten wij spercieboontje, aardappels en een kippenpoot.
Ik moet vanavond snel eten en ik denk dat ik wraps ga maken, dat doe ik eigenlijk nooit. Ik heb kipfilet, die ga ik marineren met cajunkruiden en met wat paneermeel krokant bakken. Verder denk ik gewoon ui, tomaat en sla en geraspte kaas. Ik heb nog yoghurt dus misschien maak ik met mayo daar een knoflooksausje van.
Vandaag wil ik lekker makkelijk doen. Italiaanse tomatensoep met basilicum. Ik heb turks brood gehaald en wat lekkere kaasjes voor erop met tomaat en wat kruiden. En een beetje gehakt gehaald om bij het brood wat mini gehaktballetjes te maken met tzaziki.
Vandaag eten we: rauwe andijviestamppot met verrassingsballetjes.
zelfgemaakte pompoensoep
gisteren in de sauna gekozen voor carpacciosalade en sate..

Vanavond uit eten..spareribs

En morgen weer eens thuis eten...dat zal worden:

zelfgemaakte tomatensoep met stokbrood en kruidenboter

of

chicken tonight

of

verse aardappelpuree met tonijnsteak en sperziebonen
Weer af en toe wat eetlust (maar door verbouwing nog even geen kookmogelijkheden muv magnetron) en shoarma mini schotel is 'on the way'. Mmm, heb er zin in (is wel het eerste wat ik eet vandaag op hapje banaan na).

Hopelijk smaakt het zo ook net zo lekker als mijn trek er nu in is
vanavond zuurkool met worst
Pastasalade met: komkommer, cherrytomaatjes, rucola, kaas, olijven, dadels en wat dressing.

Een makkelijk maaltje i.v.m. St. Maarten :-)
quote:thee schreef op 11 november 2008 @ 18:31:

Weer af en toe wat eetlust (maar door verbouwing nog even geen kookmogelijkheden muv magnetron) en shoarma mini schotel is 'on the way'. Mmm, heb er zin in (is wel het eerste wat ik eet vandaag op hapje banaan na).

Hopelijk smaakt het zo ook net zo lekker als mijn trek er nu in is

Ik heb gemist dat je ziek bent geweest. Ik hoop dat het snel weer beter gaat. En uiteraard dat het eten vandaag weer een beetje smaakt.

Nog een restje beterschap .
Venkelsoep en geroosterde kikkererwten met wilde rijst
Pannekoeken van soyamelk
morgen wordt ut als lunch witlofsalade en voor savonds maak ik savooienkoolpakketjes met rijst-uitjes-kippengehaktvulling met parmazaanse kaas in tomatensaus uit de oven.
Rijst gerecht met groenten en kip, niet te veel gedoe vandaag
Ik zat net Born2Cook te kijken en daar werd een gebakken spruitjes stampot gemaakt met kaas-gehaktballen,..

Dus ik denk dat we dat vanavond gaan eten!
Gisterochtend heb ik een ovenschotel met aardappelpurree, spinazie, gekookte eieren en kaas gemaakt, die hoefde na een volgeplande dag alleen nog even in de oven.

Vandaag wordt het pasta met een rode saus met lamsgehakt en minstens 200 gram groenten per persoon en een gemengde salade. Tijd voor een vitamineshotje in Huize Snottebel
Zeevruchten ragout (zelfgemaakt!!!) in deegbakjes, salade.
Wij hebben weer eters vanavond.

Vooraf heb ik een tomatenprutje gemaakt met tomaten in hele kleine blokjes zonder de zaadjes enzo, knoflook, bieslook en wat olijfolie. Staat nu al lekker smaak te trekken in de koelkast. Dus alleen nog een stokbroodje in de oven en klaar!

Hoofdgerecht word een quiche met broccoli, prei, courgette, pesto, pijnboompitjes en knof, peper & zout. Erbij een simpele salade van rucola, gemengde italiaanse sla, komkommer, tomaat, klein beetje prei, dressing en croutons.

Na hebben we chocolade mouse (van de super) en slagroom (zelfgeklopt)

Ga zo de quiche alvast maken, dan hoef ik vanavond lekker weinig te doen en kan ik met de visite op de bank hangen met mijn zwangere pens en kan vriend de rest afmaken
Ik moet vanavond alweer snel eten, en wilde Eleonara's recept voor hamburgers maar eens uitproberen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven