Ik weet het gewoon niet meer!

12-11-2008 14:55 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen die dit leest... Ik probeer zo goed mogelijk te omschrijven wat er in me om gaat en wil graag advies/steun/hulp.

Ik heb nu ongeveer 1,5 jaar een relatie en deze relatie heeft echt zijn ups en zijn downs... Die ups en downs gaan ongeveer zo...

Het begint altijd met een raar gevoel in mijn onderbuik als het een aantal weken super goed tussen ons is gegaan, en nog geen paar dagen later is het dan helemaal mis.

Mijn vriend werkt 's nachts in de horeca en is in het weekend altijd weg. Geen probleem, maar wij hebben dus om leuke dingen te doen alleen doordeweeks en 's avonds. Wat neerkomt op samen seks, samen voor tv hangen en samen slapen. Tijd voor leuke dingen is er niet echt.

Daarbij is mijn vriend een ontzettende flirt (ook voor zijn werk) en na aandringen van mijn kant/ goed gesprek over dat ik zijn gesprekken nalas) om dit op msn etc. niet meer te doen, had hij beloofd alleen voor mij te gaan en dat hij niks wilde,

Maar na een aantal weken gaat hij daar toch weer mee bezig. Dat is het punt dat ik elke keer verdriet voel..... Geen jaloezie, maar steken in mijn hart omdat ik dan voel dat hij mij niet als enige ziet in zijn leven, ook al zegt hij dat hij wel alleen voor mij gaat.

Tegenwoordig geeft hij zelfs al telefoonnummers aan andere meiden via msn, zo van bel me effe! Ik snap dat gewoon niet meer. Want als ik hem er mee confronteer ( al 2 keer gedaan) zegt hij dat hij er niks mee bedoeld, met mij verder wil en het alleen doet uit verveling of gezelligheid. En dat hij toch wel contact mag houden met andere meiden....

Maar ik voel dan als ik die gesprekken lees ( beloofd het niet meer te doen, maar ja dat onderbuik gevoel was er alweer een paar dagen) zo;n verdriet, zo van IK WIL JE NIET DELEN, vraag ik dan teveel? Ik laat hem altijd vrij in zijn werk, eis (volgens mij) nooit zijn tijd op, maar WAAROM moet hij toch zo flirten?! En waarom lees ik dit alleen maar, wat hij verder doet weet ik gewoon niet...

Altijd vertrouw ik hem op zijn woord en diep in mijn hart weet ik ook wel dat hij niet vreemd gaat( dat zegt zelfs zijn beste vriend, dat hij echt gek op mij is), maar waarom wil hij dan die deurtjes bij andere meiden altijd open houden. ( voor mij heel veel meisjes gehad etc. Altijd flirten met meiden en dergelijk...)

Ik voel alleen maar het is niet eerlijk, het is niet eerlijk...

Nou ja, over die ups en downs verder, ik voel me die weken klote, zeg er niks van, omdat ik het stiekum lees, reageer het onbewust wel af op hem, hij zoekt nog meer contact met andere meiden, hij laat een steekje vallen en dan pak ik hem daarop.... We praten, hij zegt er niks mee te bedoelen en het gaat weer 3-4 weken goed tussen ons! dan spreek hij op msn alleen met mannelijke collega's etc. Verwijderd hij sommige meiden uit zijn lijst....

Wat wil deze jongen nou eigenlijk? zo graag hoor ik van hem wat hij wil, heb hem al zovaak gevraagd kies nou gewoon, voor een vrijgezel leven of kies voor mij! En elke keer kiest ie voor mij, maar is dit normaal? Wat moet ik hier toch mee zonder er zelf aan kapot te gaan?

Alvast bedankt voor jullie adviezen!

LO
En het enige wat ik wil is een vertouwensband, een liefdevolle en warme eerlijke relatie! Ik ben nog elke dag stapelverliefd op hem. Ruim met liefde het huis op, doe alle financien van ons samen, ik was ik kook ik maak schoon, alles wat ik wil is dat hij me een keer laat ZIEN dat hij net zo verliefd is als ik op hem ben!

Wil hem niet delen, en hij zegt dat dat ook niet hoeft, maar toch voelt dat op de een of andere manier wel zo!
waarschijnlijk werkt het een stuk beter om juist niet alles voor hem te doen en meer een eigen leven op te bouwen. Hoe harder jij aan hem gaat hangen, hoe meer vrijheid hij wil. Daarnaast geeft het hem ook de ruimte, jij hebt toch je hele leven om hem opgebouwd dus hij hoeft niet zo bang te zijn dat jij je interesses verlegt naar anderen.
still crazy after all these years
dubbel
Pas je wel op dat hij jou straks niet kwijtwil omdat je zoveel in huis doet? Werk jij niet? Veel beter om dat sowieso samen te doen (of nog beter, betaal er iemand voor) en die tijd kun je weer leuke dingen met je vriend doen.. Ik zou er inderdaad ook niet tegen kunnen dat mijn vriend op de msn telefoonnummers zou uitwisselen, echt niet. Ik wil niet zeggen dat het dat gelijk over is, maar na een aantal keren toch echt wel. Ik vind het eigenlijk dus al heel knap hoe lang jij het vol houdt. Voorderest geen tips voor je, alleen blijf praten met elkaar. Vertel hem hoe jij er eronder voelt. Veel sterkte.
In mijn ervaring zijn dramarelaties gedoemd te mislukken. Dus of je maakt er nu een eind aan, of je sappelt nog een tijdje door, waarna het na een ontploffing alsnog uitgaat.

Sterkte meid, en bedenk: relaties hoeven echt echt echt niet moeilijk en dramatisch te zijn. Liefde kan ook gewoon alleen maar leuk zijn.
Allereerst wil ik even kwijt dat ik het kul vind dat hij 'moet' flirten voor zijn werk. Ik heb zelf jaren achter de bar gestaan. Natuurlijk moet je open staan voor een gesprek en een geintje, maar ik ben er altijd heel duidelijk in geweest dat ik een relatie had en er verder niets inzat, ik heb dan ook nooit een telefoonnummer of email-adres afgegeven.

Wat ik niet begrijp is dat jullie weinig tijd hebben om samen leuke dingen te doen, maar dat hij wel tijd heeft om zich ter vervelen en daarom maar contact zoekt via msn.

Na het lezen van je hele verhaal, komt je vriend op mij over als iemand die heel veel bevestiging nodig heeft. Het lijkt erop dat het flirten met vrouwen zijn ego streelt. Ondanks dat hij zich voorneemt er niets meer mee te doen, kan hij op den duur (als een soort verslaving) toch niet zonder deze ego-boost.

Wat te doen.....tja. Ik denk dat je hem voor de keuze moet stellen. Of hij kiest voor jou, of voor zijn ego (het geflirt met andere vrouwen dus). Ik denk dat je er op den duur dood ongelukkig van wordt als je op deze manier een relatie met hem houdt. Hij heeft gelijk dat je best contacten met andere vrouwen kan hebben binnen een relatie. Maar dat moeten dan wel contacten zijn gebaseerd op vriendschap, niet op geflirt en gedraai.
banba wijzigde dit bericht op 12-11-2008 15:16
Reden: vreselijke taalfout
% gewijzigd
The time is now
Eens met Parnell!

Dit klinkt niet echt als een prettige relatie. Hij die voortdurend (stiekem) op MSN met anderen flirt, jij die dat vervolgens weer stiekem controleert en dat weer voor hem achterhoudt.

Zou de basis van jullie relatie niet vertrouwen moeten zijn?

Sterkte!
The trick is forgiving the unforgivable (Nip/Tuck).
Ik wil nog wel even zeggen dat ik overdag gewoon studeer, ook gewoon sport en vriendinnetjes heb en een baantje, dus dat het niet zo is dat ik geen eigen leven heb, alleen hoe meer ik een eigen leven ontwikkeld heb, hoe meer hij er van geniet dingen voor zichzelf te doen! in plaats van dat hij eens zegt, na een week alleen samen geslapen te hebben ( feestjes, werk, stappen, vrienden... wij allebei) " Goh, ik heb je gemist en plan een avondje vrij, neemt hij alleen maar nog meer afstand"

Hij verveelt zich doordeweeks omdat hij s avonds en in het weekend werkt en ik overdag studeer....

Maar ja, als ik alleen thuis ben, doe ik het huishouden....

Soms helpt ie wel mee, laatst nog heb ik 2 weken lang NIKS gedaan! En dan maken we er goede afspraken over, maar hij doet nooit eens iets uit zichzelf...

Of het nou een wasje is, of een lief kaartje, of een keer iets leuks bedenken om te doen....

Het maakt me verdrietig, want ik doe die dingen wel, uit liefde en omdat ik verder wil met hem en niet wil zeuren....

alleen het doet zeer....

Het voelt als afgewezen worden door iemand die je steeds keihard laat vallen, maar dan weer met alle liefde je wonden verzorgt...
Dat met die bevestiging Banba denk ik ook! Hij geniet er van en heeft dat al vanaf zijn 15e altijd gehad dat ie veel aandacht had en er van genoot! Vaak maakte die dan via msn ook afspraakjes, zo van zaterdag kom ik na mijn werk wel even langs, en als ik hem er dan mee confronteer zegt ie " tuurlijk ga ik niet naar dr toe, dat is toch alleen maar ouwehoeren op dat moment"

Maar dan zeg ik ook, die meiden kunnen wel verwachten dat je langskomt.....

dat is toch een logische gedachte!

Kortom, hij laat me echt elke keer merken dat hij er niks mee wil, niks mee doet, niks mee bedoeld en echt wel van me houdt. Maar het is alsof hij er inderdaad niet mee kan stoppen en het nodig heeft!
Het probleem is gewoon dat mijn emoties constant heen en weer geslingerd worden....

wat ik lees doet me pijn..... hoe hij tegen me doet als we samen zijn doet me goed....

alleen de basis van het echt weten dat het goed zit omdat ik dat weet mis ik....

En blijkbaar kan hij me die veilige basis toch niet bieden, of zou dat nog kunnen komen?
Ach lorena, je klinkt ook zo verdrietig.....

Maar wat wil je nou zelf? Afgaande op jouw verhaal heb ik weinig hoop dat hij ineens het licht zal zien en zal veranderen in een attente, lieve, trouwe man die je op handen draagt. Als je daarop hoopt, kun je alleen maar teleurgesteld worden. Hoe zie je deze relatie dan verder gaan. Als je straks klaar bent met studeren en jij gaat ook fulltime werken, doe je dan nog alles alleen? Terwijl hij overdag een beetje rondhangt, zich verveelt en achter MSN zit?
The time is now
Mijn eerste impulsieve reactie:

Eh.... ermee stoppen?

Het feit dat hij afstand van je neemt terwijl jij toenadering zoekt en wrs. nog meer toenadering zoekt omdat je onzeker bent en hij dus nog meer afstand neemt....

Dit komt mij bekend voor uit vorige relaties.... die zijn allemaal stuk gelopen, omdat achteraf bleek dat diegene het toch niet zo zag zitten....
Ben ook heel verdrietig.... Omdat het juist de weken hiervoor zo goed ging en ik de laatste dagen alweer aan hem merkte dat het verandert... en nu las ik weer gesprekjes....

Ik weet het gewoon niet meer, wordt zo moe van die downs elke keer. Het breekt mijn hart en als ik me dan net weer lekker voel in onze relatie, open en hem het ook oprecht gun als ie een avondje wil stappen o.i.d. krijgen we weer dit... die dip!

Als ik dan in zo'n dip zit, voel ik me zo eenzaam, zo alleen! Het liefst ga ik naar mijn ouders en kom ik hier nooit meer terug, maar als ik dan denk aan de weken hiervoor denk ik, wat is toch de oorzaak dat er steeds zo'n dip ontstaat?! Ligt het niet gewoon aan mij denk ik dan?! Ik ben zo verliefd op die jongen maar wil gewoon samen er op uit, samen genieten, samen dingen doen! Niet ieder voor zich vanuit 1 huisje....

Wat dan samenwonen heet!

Hij is druk op zoek naar een baan voor overdag omdat hij zelf ook gek wordt van het vervelen... Hij zegt zelf ook dat hij afgelopen jaar zichzelf niet was, en dat dit niet door mij komt maar door omstandigheden i.v.m. het overlijden van zijn opa.

Dat het niks te maken heeft met mij, hij gaat hiervoor ook naar een psyg en het gaat dus ook wel ietsjes beter, maar het is nog niet zoals waar ik me lekker bij voel,....

dan wil hij in het weekend minder werken zodat we ook een "echt" weekend hebben zeg maar...

Ik twijfel gewoon aan mezelf. omdat ik niet goed weet of IK degene ben die dingen fout doet.... maar ik heb al ZOVEEL veranderd aan mezelf, ben meer dan 10kg afgevallen, vriendinnen gemaakt, druk aan de studie bezig.... Wat moet ik nog meer doen?!
quote:JOJO1 schreef op 12 november 2008 @ 15:25:

Mijn eerste impulsieve reactie:

Eh.... ermee stoppen?

Het feit dat hij afstand van je neemt terwijl jij toenadering zoekt en wrs. nog meer toenadering zoekt omdat je onzeker bent en hij dus nog meer afstand neemt....

Dit komt mij bekend voor uit vorige relaties.... die zijn allemaal stuk gelopen, omdat achteraf bleek dat diegene het toch niet zo zag zitten....

Alleen zeiden die dan ook als je er heel eerlijk naar vroeg, wanneer je echt op het punt stond van beide kanten er mee te kappen dat hij voor je wilde gaan en echt heel veel van je houdt...

We hebben al 2 keer op het punt gestaan om er mee te kappen, en HIJ zegt elke keer door te willen....
Ik denk dat jij ens heel goed moet gan kijken wat je nu echt zelf wilt. je zegt dat jij wilt dat hij volledig voor jou gaat, maar kennelijk is jouw definitie daarvan heel anders dan die van hem. Hij beschouwt dat contact met die andere meiden niet als iets wat jullie relatie bedreigt, maar als een spelletje om aandacht en bevestiging. Omdat hij mweerkt dat het jou kwest, wat ie niet wil, verbergt ie het, want hij vind het te leuk en te belangrijk om ermee te stoppen. Dus als hij zo duidelijk aangeeft dat ie er echt niets mee wil en bedoelt en echt alleen van jou houdt, dan demnk ik dat de keuze niet bij hem ligt of moet liggen maar bij jou. als je zegt dat ie moet kiezen tussen jou en zijn geflirt, als jij van hem eist dat ie daarmee stopt, dan is de consequentie dat als hij niet stopt, jij bij m weggaat. Jij hebt inmiddels al een antal keer aangegeven dat je wilt dat ie hiermee stopt, dat het jou onzeker maakt en niet acceptabel is, maar desondanks blijf je toch bij hem, en accepteer je dus wel. als je dan bij hem blijft neerleggen dat ie ooit echt een keer moet stoppen, verlies je geloofwaardigheid en respect elke ker dat je m toch weer vergeeft.

maar als je er van uitgaat dat zijn behoefte aan deze contacten er is en blijft, als je weet dat ie hierin niet meer gaat veranderen,maar dat ie blijkbaar wel goed zijn grens weet, van je houdt en je ooit echt zal bedriegen, dan ligt de keuze bij jou of je besluit dat jullie liefde groot genoeg is om een klein stukje aandacht te delen, kortom of jij kunt accepteren dat ie dit doet en het niet meer nodig is dat jij hem controleert, omdat je er op vertrouwd dat ie zijn grenzen weet en bewaakt. of dat je dit gerag echt onacceptael vind, je een vent wil die dit allemaal niet nodig heeft en gewoon het liefst al zijn tijd en aandacht aan jou besteedt. als dat laatste is wat je wilt, als dit gedrag aan je blijft vreten en je onzeker makt en buikpijn geeft, dan is deze meneer gewoon niet de juiste man voor je. je kunt blijven hopen dat je kikker in een prins verandert als je m maar lang genoeg blijft kussen, maar ik geef je nu al op een briefje dat dat alleen maar zal leiden tot teleurstelling en nog meer wantrouwen.
'Wat wil deze jongen nou eigenlijk'? Aandacht natuurlijk! Aan jouw aandacht heeft hij blijkbaar niet genoeg, dus zoekt hij aandacht en bevestiging ook bij andere meisjes. Hierdoor word jij onzeker over jezelf en jullie relatie, en ben je diep van binnen bang dat hij je uiteindelijk gaat verlaten. Wellicht heeft hij bindingsangst?

Een man die zich niet kan binden, daar kun je niet van op aan. Hij geeft je soms het gevoel dat jij voor hem de enige vrouw bent, maar dat ben je vrijwel nooit. Wanneer je een stabiele relatie wilt met een man die blijft en die enkel genoeg heeft aan jou, dan kun je beter de man met bindingsangst ontlopen, want hij zal je nooit de zekerheid geven die je wenst.

NB: dit heb ik uit een boek van de bibliotheek 'Het monsterverbond, de aantrekkingskracht van foute mannen' van Carolien Roodvoets. Deze gezins- en relatietherapeute probeert in haar boek foute mannen in een aantal herkenbare categorieen onder te brengen, om zo de problematiek van moeilijke relaties inzichtelijk te maken. Ik wil hiermee niet zeggen dat jouw vriend direct onder de definitie 'foute man' valt. Maar alles wat je over hem en jullie relatie schrijft, is in haar boek te herkennen in het hoofdstuk: de versierder met bindingsangst. Het is een heel verhelderend boek, omdat ook het gedrag- en denkpatroon van vrouwen die op een zogenaamde 'foute man' uitgelicht wordt.
hij heeft me eens een keer gezegd dat hij bindingsangst heeft... na ongeveer een half jaartje.... dat hij daarom soms ineens afstand wilde.... toen dacht ik, ach bla bla....misschien is het dat dan toch?!
Goeie posting return_of_kreng! Kan ik me helemaal bij aansluiten.
The time is now
Lorena, als je vriend zelf graag wil stoppen met het contact zoeken met andere vrouwen, zou hij het ook eens kunnen bespreken met zijn psycholoog. Wellicht kan deze hem wat meer inzicht geven in het hoe en waarom van zijn gedrag en kan hij er daardoor beter mee leren omgaan.
The time is now
Volgens mij weet je eigenlijk al wat je wil, toch? Je wil beter behandeld worden, het enige wat nog mist is dat je die woorden recht uit zijn mond hoort om die keuze voor jou te bevestigen.

"Liefje, ik zal stoppen met dat geflirt en kies alleen nog maar voor jou" -- dat heeft hij al gezegd maar niet gemeend...

"Het spijt me, ik kan niet stoppen met flirten, ik ben niet de goeie jongen voor jou" -- zijn de woorden die hij natuurlijk nooit zal zeggen! Dus wacht daar ook niet op. Ik heb zelf een drama drama drama relatie gehad en zoals Parnell zegt: dat is niet wat je nodig hebt!
Tsja, ik weet en wist het ook wel... Niet voor niets zit ik hier met tranen elke keer en voor hem is er niks aan de hand, zelfs een beetje irritant als ik zo zeur, het gaat toch prima!

Maar ik voel dat het niet prima gaat en dat ligt toch echt wel aan mezelf...

Ik zou zo graag willen dat mijn overigens wel gemeende tranen en praten bij hem aankwamen, dat het hem wat deed als ik me zo kut voelde....

En dat hij eens 1 keer er alles voor over zou hebben om het te laten werken!!

( dan denk ik weer, ja dat zegt ie ook wel eens, ik verwijder mijn hyves en msn wel, hoef dat contact niet, bla bla) maar ja, dan zeg ik DAAR gaat het niet om.... Het gaat er om dat ik de basis mis, waaruit je heel veel dingen kan en mag voor jezelf...

Want ik claim hem niet en gun hem ook de vrijheid....

alleen dat gaat alleen maar als je weet wat je basis is toch?!
He Lorena,

Ik herken je verhaal helemaal. Ik heb het namelijk zelf meegemaakt en ook met een barman...Hij was nooit voor mezelf, al zei hij dat hij niet vreemd ging. Ik heb altijd het gevoel gehad dat ik eigenlijk meer van hem hield dan hij van mij en dat hij ook voor het gemak bij mij bleef. Ik deed ten slotte ook het huishouden en zorgde voor hem. Uiteindelijk ben ik toch, ondanks dat ik nog veel van hem hield en nog steeds verliefd op hem was, bij hem weg gegaan. Hij is nu zeer gelukkig met iemand anders en laat dat diegene ook duidelijk merken. Het is pijnlijk maar waar, maar ik ben wel blij dat ik niet bij hem gebleven ben. Liefde moet tenslotte van twee kanten komen....het zal even pijn gaan doen, maar het is nog pijnlijker om continu met je neus op te feiten gedrukt te worden dat je voor die ander niet zoveel betekent als hij voor jou....Denk aan jezelf en heb respect voor jezelf...dan vind je uiteindelijk ook iemand die respect voor je zal hebben en van je zal houden zoals je bent.
take it or leave it, want veranderen zal zijn gedrag hoogstwaarschijnlijk niet
Garuda, dat is lief van je!

Ik ben daar ook zo bang voor... Dat hij eigenlijk niet zoveel van me houdt als dat hij zegt...

Kijk ik weet dat mannen in het begin meer moeite doen en het later wel prima vinden... Maar ik ben ook bang voor dat hij dan binnen no time weer super gelukkig is met een nieuw meisje...

Dat zou mijn hart zo breken want ik ben zo gek op hem en hij zegt dat ook op mij te zijn...

Dan denk ik, ik kijk het nog wel even aan, want wil niet zonder hem!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven