Ik weet het gewoon niet meer!

12-11-2008 14:55 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen die dit leest... Ik probeer zo goed mogelijk te omschrijven wat er in me om gaat en wil graag advies/steun/hulp.

Ik heb nu ongeveer 1,5 jaar een relatie en deze relatie heeft echt zijn ups en zijn downs... Die ups en downs gaan ongeveer zo...

Het begint altijd met een raar gevoel in mijn onderbuik als het een aantal weken super goed tussen ons is gegaan, en nog geen paar dagen later is het dan helemaal mis.

Mijn vriend werkt 's nachts in de horeca en is in het weekend altijd weg. Geen probleem, maar wij hebben dus om leuke dingen te doen alleen doordeweeks en 's avonds. Wat neerkomt op samen seks, samen voor tv hangen en samen slapen. Tijd voor leuke dingen is er niet echt.

Daarbij is mijn vriend een ontzettende flirt (ook voor zijn werk) en na aandringen van mijn kant/ goed gesprek over dat ik zijn gesprekken nalas) om dit op msn etc. niet meer te doen, had hij beloofd alleen voor mij te gaan en dat hij niks wilde,

Maar na een aantal weken gaat hij daar toch weer mee bezig. Dat is het punt dat ik elke keer verdriet voel..... Geen jaloezie, maar steken in mijn hart omdat ik dan voel dat hij mij niet als enige ziet in zijn leven, ook al zegt hij dat hij wel alleen voor mij gaat.

Tegenwoordig geeft hij zelfs al telefoonnummers aan andere meiden via msn, zo van bel me effe! Ik snap dat gewoon niet meer. Want als ik hem er mee confronteer ( al 2 keer gedaan) zegt hij dat hij er niks mee bedoeld, met mij verder wil en het alleen doet uit verveling of gezelligheid. En dat hij toch wel contact mag houden met andere meiden....

Maar ik voel dan als ik die gesprekken lees ( beloofd het niet meer te doen, maar ja dat onderbuik gevoel was er alweer een paar dagen) zo;n verdriet, zo van IK WIL JE NIET DELEN, vraag ik dan teveel? Ik laat hem altijd vrij in zijn werk, eis (volgens mij) nooit zijn tijd op, maar WAAROM moet hij toch zo flirten?! En waarom lees ik dit alleen maar, wat hij verder doet weet ik gewoon niet...

Altijd vertrouw ik hem op zijn woord en diep in mijn hart weet ik ook wel dat hij niet vreemd gaat( dat zegt zelfs zijn beste vriend, dat hij echt gek op mij is), maar waarom wil hij dan die deurtjes bij andere meiden altijd open houden. ( voor mij heel veel meisjes gehad etc. Altijd flirten met meiden en dergelijk...)

Ik voel alleen maar het is niet eerlijk, het is niet eerlijk...

Nou ja, over die ups en downs verder, ik voel me die weken klote, zeg er niks van, omdat ik het stiekum lees, reageer het onbewust wel af op hem, hij zoekt nog meer contact met andere meiden, hij laat een steekje vallen en dan pak ik hem daarop.... We praten, hij zegt er niks mee te bedoelen en het gaat weer 3-4 weken goed tussen ons! dan spreek hij op msn alleen met mannelijke collega's etc. Verwijderd hij sommige meiden uit zijn lijst....

Wat wil deze jongen nou eigenlijk? zo graag hoor ik van hem wat hij wil, heb hem al zovaak gevraagd kies nou gewoon, voor een vrijgezel leven of kies voor mij! En elke keer kiest ie voor mij, maar is dit normaal? Wat moet ik hier toch mee zonder er zelf aan kapot te gaan?

Alvast bedankt voor jullie adviezen!

LO
dus eigenlijk denken jullie zoals iemand bij Oprah op de bank een keer zei ....

" he's just not that into you!"

WAAROM doet ie dan wel alsof...

Je bent mooi, je bent lief, ik vind je leuk, ik wil met jou verder,

Ga zo maar door.....
wat Garuda zegt is het moeilijkste om te doen.. weggaan terwijl je nog van hem houdt. Maar uiteindelijk ja, na heel veel janken enzo, zie je dan in dat het de beste keuze was geweest. Vereist wel wat moed! Enne.. inderdaad een goed moment ook om dan eens al je tijd en aandacht aan jezelf te besteden. Dingen doen die je wil doen en die jezelf blij maken, daar kan je alleen maar van groeien.

Moeilijke tijd.. sterkte Lorena!
is het echt puur gemakzucht? of zo van, ik heb nu iets wat vertrouwd is, moet er niet aan denken alles weer alleen te moeten, wat moet ik dan, ik zeg maar lieve dingen dan blijft ze wel?!

Aaaaaah, ik word er gewoon gek van! Kijk ik zou het niet eens erg vinden als het klote is wat hij me te zeggen heeft over die dingen, zelf als gaat hij vreemd, als hij maar een keer OPEN en eerlijk is, want dat verwacht ik in een relatie!
Of het inderdaad bindingsangst is, daar kun je alleen achter komen als je met hem hierover gaat praten. Bindingsangst is geen mooi woord of smoes voor vreemd gaan ofzo. Aan de ene kant is er wel een behoefte aan intimiteit en binding, maar ook een angst voor die binding. De angst maakt het hem moeilijk om zich echt te binden. Wat ook vaak meespeelt dat mannen met een bindingsprobleem een sterke wens hebben om zelf te bepalen. Hij wil dus intimiteit en verbondenheid wanneer het hèm uitkomt en op zijn voorwaarden. Als jij aangeeft wat jij wilt, dan voelt hij zich onder druk gezet, onvrij en onbewust 'straft' hij jou dus met zijn gedrag, zodat hij hiermee afstand kan nemen. Het is psychologisch moeilijk te begrijpen, maar het schijnt dat de relatie tussen ouder en kind (de eerste vijf levensjaren) een basis vormt voor de latere persoonlijkheidsontwikkeling en relatievorming.
Doe je oogkleppen af meis.....Hij zal zoveel zeggen om het gemak van jou niet kwijt te raken, maar of hij echt van je houdt betwijfel ik ten zeerste....Hoe vaak mijn ex-partner wel niet zei dat hij in de essentie wel van mij hield, maar ondertussen wilde hij niet naast mij in bed liggen en mocht ik het vuile werk doen...Nee, meis...wees zeer realistisch....!!!! Het is zeer pijnlijk en wreed om jezelf dit aan te doen, maar het is beter je te beschermen voor nog meer toekomstig leed....Beter alleen in peace dan met zijn twee in strijd...Laat die sukkel aan zijn lot over! Hij zal NOOIT en NIMMER veranderen....neem dat maar van mij aan, daar durf ik mijn handen voor in het vuur te steken...
Wat je zelf al zegt en aanvoelt... die basis is er niet. Het stomme aan liefde is dat er in zo'n geval geen goed of slecht, schuld of onschuld is.. Maar alleen keuzes. En sommige keuzes zijn beter.. Als je niet gelukkig bent in een relatie, kan je de ander ook niet gelukkig maken. Dus eigenlijk moet je in die zin egoistisch zijn, om liefde te geven.. denk ik dan!
Lilarose, wat je zegt klopt precies!

En ik teer op de momenten dat hij wel aandacht aan mij wil besteden en ook echt de liefste vriend van de wereld is. ( het is wel zo dat hij elke dag wel zegt dat ie me mooi enz. vind)

Hij bepaalt, en als ik eens wil bepalen wordt hij letterlijk soms woest. Ik snap alleen dat van die ouders niet, zijn ouders zijn gelukkig getrouwd, hij is heel beschermd en met liefde opgevoed....
Brrrr... nu weet ik het allemaal echt niet meer!
En probeer je eens voor te stellen dat jij je zo zou gedragen zoals hij doet. Echt, doe dat eens.

Dan weet je wel wat er mis is!
Beter gelukkig in je eentje, en dat je weet wat je aan jezelf hebt...dan ongelukkig in een relatie. Je kan ook verslaafd aan een persoon zijn....en een verslaving is nooit goed. Want het betekend dat dat andere middel voor jou bepaald of jij je goed voelt of niet...

Dus, neem het heft in eigen handen, beslis je eigen koers en bepaal ACTIEF je eigen geluk. Alles komt uiteindelijk altijd goed....dat kan ik je garanderen.....Ik heb geen spijt van mijn beslissing...het doet wel nog steeds heel veel pijn; het is nu anderhalf jaar geleden en ik heb ook nog een zoontje uit die relatie...Maar liever zo, dan leven met iemand waarvan ik weet dat hij eigenlijk nooit, op die manier, van mij heeft gehouden....
als hij binnen no-time weer gelukkig is met een ander meisje, dan heb je alleen maar de goede keuze gemaakt door niet te blijven hangen. natuurlijk is het heel naar en jammer om te ontdekken dat jij meer van iemand houdt dan die ander van jou, maar uiteindelijk is het ook dan beter voor allebei om uitelkaar te gaan.

Overigens kan ik vanaf hier helemaal niet beoordelen of het zo is dat hij minder van jou houdt dan jij van hem, hij geeft alleen een andere invulling aan het houden van, en dat is een invulling waar jij niet gelukkig van wordt. de vraag is dan vooral "hoeveel hou jij eigenlijk van jezelf, en waarom zou jij blijven bij een man die jou niet kan of wil geven wat jij in een relatie nodig hebt. Ik denk niet dat jij aan zijn gedrag het waarde-oordeel moet koppe"len "hij heeft niet eens voor me over dat..... dus hij houdt niet van me. Dar gaat het niet om. de vraag is "Ben JIJ gelukkig in deze relatie met deze man, geeft hij jou wat jij nodig hebt". En het antwoord weet je al. als jij blijft uit angst om m te verliezen, raak je vooral jezelf kwijt, en dat is altijd erger dan het kwijtraken van en partner die niet bij je past. Dus als jij een vent wil die niet flirt, en die jou het gevoel wel kan geven dat er een basis is, dat ie 100% voor jou kiest, dan moet je deze laten schieten.
Hai Lorena,

Jij wil een warme, liefdevolle relatie en iemand voor jezelf, Je vriend wil lekker de flirt uithangen. Jij hebt een probleem met zijn manier van doen, hij zelf niet. Als hij je belooft om te zullen veranderen dan doet hij dat om jou een lol te doen, niet omdat hij zelf last heeft van zijn gedrag.

Soms hou je van iemand die niet bij je past en nooit zal passen, hoe hard je (misschien zelfs jullie beiden) ook je best doet. Een relatie is buiten verliefdheid en genegenheid een zaak van communicatie, begrip en respect maar ook gelijksoortige manieren van in het leven staan, zodat je dit soort problemen niet met elkaar hoeft te hebben.

Jullie zijn twee totaal verschillende mensen die het fijn hebben als ze bij elkaar zijn maar hele andere levens leiden als ze niet bij elkaar zijn. En dat botst en zal blijven bosten want of hij, of jij zal heel erg moeten veranderen, op nogal belangrijke punten in je persoonlijkheid. Het zal jou denkelijk nooit lukken om geheel ontspannen om te gaan met het flirtgedrag van je vriend (wat ik ook wel vrij ver vind gaan eigenlijk) en het zal hem niet lukken om de lieve, trouwe schat te gaan worden die jij voor ogen hebt.

Het is echt kiezen of delen in dit soort situaties, dus of vrede sluiten met zijn karakter en jezelf dus een heel eind opzij zetten, of kiezen voor een leven zonder alle stress en spanning van deze relatie maar dus ook zonder je barman.

Moeilijk voor je hoor...

(f)
Zoals ik het zie manipuleert hij jou....je zegt het zelf....Hij bepaalt en als ik iets bepaal wordt hij woest..., nou sorry, maar ik vind dat niet als een gezonde relatie klinken...

Een zeer goed boek over dit thema is:

Robin Norwood:

Als hij maar gelukkig is.....

Een eye opener en een must voor mensen zoals jij en ik....

Je kan het overal kopen en het is zeer overzichtelijk geschreven...

En zeer leerzaam....Wedden hoe lang je het daarna nog volhoudt?
Lieve Lorena,

Wat een rot situatie... het komt me heel bekend voor ik heb jaren in een soortgelijke situatie gezeten. Ik studeerde, werkte, deed het huishouden en regelde alle financiele toestanden m'n ex werkte in de horeca en kwam regelmatig in de kleine uurtjes thuis regelmatig onder invloed van het een of het ander want, ja dat hoort er ook bij. Of ie vreemdging, geen idee?

Op zich had ik er geen problemen mee dat ie na zijn werk ging stappen ware het niet dat ik dan van z'n kater mocht mee genieten. Als we dan eindelijk in ons drukke schema's tijd samen hadden, lag hij zijn roes uit te slapen of voor de tv te hangen.

3 jaar lang het zelfde cirkeltje: Hij beloofde beterschap- Hield zich er een week aan en was poeslief- Ik was weer gelukkig voelde weer hoop- Vervolgens verviel hij weer in hetzelfde patroon - voelde ik me weer dood ongelukkig - kregen we weer ruzie en waren we weer terug bij af.....

Ik heb met veel moeite uiteindelijk de knoop doorgehakt...

Jij bent de enige die erover kan oordelen, jij zit in die relatie.

Parnell heeft echt gelijk.... het hoeft niet moeilijk en dramatisch te zijn.

Laat de keuze niet van hem afhangen, het is jouw leven, jouw geluk, laat hem maar wat moeite doen....

(Tuurlijk doet het vreselijk pijn om zo'n beslissing te nemen maar voor mij was het het meer dan waard....)

'If it's meant to be' dan zal hij voor je willen vechten. Anders is het zijn verlies..... want ik denk niet dat er veel vrouwen zijn die dit soort gedrag tolereren en nog z'n zaakjes regelen ook.

Sterkte ermee!
Ik ga het boek lezen...thanks!

eleonora, bedankt voor je fijne berichtje, return-of-kreng en alle anderen natuurlijk ook!!

Ik zal er nogmaals goed over nadenken...

Had me voorgenomen om met hem te praten vanavond als hij thuiskomt, te zeggen wat en hoe ik me voel. Maar eigenlijk is het beter om eerst zelf maar eens een besluit te nemen over wat ik wil. Goed na te denken over hoe ik verder wil gaan....

Praten heeft toch geen zin, want hij vertelt dingen die hij toch niet waar maakt... en anders wordt hij wel boos als ik wil praten, omdat hij geen zin of geen tijd heeft om te praten...

En eigenlijk ziet hij mijn verdriet als niets anders dan een belemmering in zijn vrijheid, omdat hij zo anders is dan ik en er zo anders over denkt, over een fijne relatie!
Lisalisa, en dat is nou juist tevens mijn angst en wat ik zo graag wil. Zoveel doe of laat ik voor hem uit liefde... En ik zou zo graag willen dat hij eens 1 keer inzag hoeveel ik voor hem doe en hoe weinig ik ervoor terug vraag...

Ik ben dan zo bang dat hij als hij weer een ander vriendinnetje krijgt waar het super mee gaat, hij nooooit hoeft te denken wat had ik het goed, want dan heeft hij het beter!

En ik denk dan, ik moet maar blijven, want misschien ligt het ook allemaal wel aan mij! Moet ik veranderen!
Lisalisa, en dat is nou juist tevens mijn angst en wat ik zo graag wil. Zoveel doe of laat ik voor hem uit liefde... En ik zou zo graag willen dat hij eens 1 keer inzag hoeveel ik voor hem doe en hoe weinig ik ervoor terug vraag...

Ik ben dan zo bang dat hij als hij weer een ander vriendinnetje krijgt waar het super mee gaat, hij nooooit hoeft te denken wat had ik het goed, want dan heeft hij het beter!

En ik denk dan, ik moet maar blijven, want misschien ligt het ook allemaal wel aan mij! Moet ik veranderen!
Lorena,,,,,LEES NOG EEN KEER NA WAT JE NET ZELF ALLEMAAL HEBT GESCHREVEN en dan heb je volgens mij zelf je antwoord. Laat het gaan meis! Let it go.....en vooral LET HIM GO.....HIj is het je echt niet waard! Kom op voor je eigen rechten op geluk! Jij en niemand anders dan jijzelf kan zorgen voor je eigen geluk. Jouw geluk is afhankelijk van hoe hij zich beweegt en gedraagt....houdt daarmee op meis! Stop nu, en bespaar jezelf van nog zoveel meer verdriet. Praten heeft echt geen zin....Deze man zal niet veranderen...neem dat maar van mij aan....
Op je vraag waarom hij dan doet alsof terwijl hij not that in to you is... you are oke for now (is ook de conclusie van die show). Was voor mij een eye-opener want dat is toch wat wij vrouwen denken: ja maar hij doet wel dit of zegt wel dat dus hij zal toch wel een beetje gek op me zijn? Om maar in het Engels bezig te blijven: action speaks louder then words, beoordeel een man op zijn gedrag en niet op zijn woorden. Sinds ik dat doe geen 'foute' man meer tegen gekomen. Correctie, wel tegen gekomen maar geen tijd meer aan verdaan.

Sterkte en wijsheid!
O ja, hij was zichzelf niet door het overlijden van zijn opa? Sorry hoor, hij zal er ongetwijfeld verdriet om hebben maar dat verklaart toch niet waarom hij tegen jou doet zoals hij doet maar ondertussen op msn en op zijn werk wel de hotshot uit kan hangen tegen andere vrouwen? Ik word daar altijd een beetje misselijk van als mensen (hij) zoiets 'gebruiken'.
Sjaaksjokola....Ik zou graag willen weten over welke show je het hebt? Over dat boek He is just not that in to you????

Vr groet
Er is een boek dat He is just not that in to you heet. Dat boek is meerdere malen 'behandeld' bij Oprah. Op de site van Oprah kun je oude afleveringen terugkijken. Gewoon even de titel googlen voor een auteur en dan op die naam zoeken op de site. Hele leuke benadering van vrouwen die steeds genoegen nemen met soms, een beetje en misschien of voor erbij. En met mannen die uitleggen waarom ze (en ze schijnen het allemaal te doen) zo doen (wel blijven maar nooit echt voor de vrouw in kwestie kiezen). Al in de eerste week weten ze dat je leuk maar niet leuk genoeg bent en ja, ze blijven tot er iets beter langs komt. En de vrouw in kwestie denkt dat hij wel bijdraait/tot inzicht komt. Helaas blijkt de vrouw degene te zijn die tot inzicht moet komen: namelijk dat er niet meer in zit dan wat ze tot dan toe kreeg.
Ik kan niet anders dan beamen wat de rest al aangeeft. Dit wordt nooit wat met die jongen. Verder vraag ik me af waar de liefde ophoudt en de obsessie begint. Verspil hier geen tijd meer aan, kap met die vent, al weet ik hoe moeilijk dat is. Zelf ben ik doelbewust een beginnende relatie om zeep aan het helpen omdat ik na een paar weken te veel symptomen van "he´s just not that into you" opmerk. En hoe ik dat aan het doen ben? Flirten met andere mannen. Opmerkelijk hoe snel mr. X in mijn gedachten naar de achtergrond schuift als ik het leuk en gezellig heb met een ander.
A dirty mind is a joy forever. (Oscar WIlde)
Lieve Lorena, je hebt al zoveel adviezen gekregen. Ik kan er weinig aan toevoegen behalve dit: als je zo doorgaat dan ondermijnt deze jongen jouw hele vertrouwen, wie je bent en wat je gelooft. Beetje bij beetje wordt je basis weggehakt. Je schreef al dat je zoveel hebt gedaan om te veranderen, ik vrees dat als je zo doorgaat met steeds weer de deksel op de neus te krijgen dat je op een gegeven zo aan jezelf gaat twijfelen dat je na de breuk weer een heel traject moet afleggen om jezelf weer op te bouwen.

Dingen zeggen is zooooooooo makkelijk! Het gaat om het GEDRAG. Fuck de woorden, hierdoor blijf jij hoop hopen.

Meid, ik heb niet in dezelfde situatie gezeten maar wat wel vergelijkbaar is, is het ene zeggen en het andere doen. Totaal geflipt werd ik er van. Ik geloofde keer op keer wat hij zei maar zag dat wat hij deed totaal het tegenovergestelde was.

Wat wijsheid is, geen idee. Maar vraag jezelf af hoelang je dit nog vol kunt houden. Iemand die zo aan je persoon zit te knabbelen tot er niks meer van over is.....denk na waarom je zijn woorden blijft verkiezen boven zijn daden.

Sterkte!
quote:lorenalorena schreef op 12 november 2008 @ 16:24:

"Je weet pas wat je hebt als het er niet meer is".

Hij zal het nooit gaan zien zolang hij het niet hoeft te missen, dus binnen de relatie kan je wachten tot je een ons weegt.

Intussen wordt jij onzekerder en ongelukkiger..... Die relatie van mij heeft er uiteindelijk toe geleid dat ik in een depressie ben geraakt en met mijn opleiding heb moeten stoppen.... Laat het niet zo ver komen. De kans dat hij meteen gelukkig wordt met een ander meisje schat ik niet erg hoog in.... maar al is dat wel zo... Misschien past het potje wel beter bij een ander dekseltje.... maar dat maakt jou niet minder waard!

Achteraf denk ik ook wel dat het voor mij onbewust ook wel veilig was om in een disfunctionele relatie te blijven hangen. Zo hoefde ik tenminste mijn eigen problemen niet onder ogen te zien,ik kon hem gewoon de schuld geven..... Misschien is dat ook wel een beetje herkenbaar voor jou.

Hoe dan ook je verdient het om gelukkig te zijn en met hem gaat dat zo te lezen niet lukken....

Nogmaals heel veel sterkte....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven