Hoe Cyclus te berekenen?

12-11-2008 16:26 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames/meiden.

Hoe moet je eigenlijk je cyclus berekenen?

Ik dacht zelf vanaf de eerste dag dat je ongesteld bent geworden tot de eerst volgende dag je weer ongesteld moet worden klopt dat?

Stel je hebt een cycus van 26 dagen dat betekend dus de dagen dat je ongesteld bent + de dagen dat je dat niet bent tot de eerste dag dat je weer ongesteld moet worden.

Wanneer ben je dan het meest vruchtbaar?

Alvast bedankt.

Groetjes
je tlt idd vanaf de eerste dag van je ongesteldheid tot de volgende keer dat je weer ongesteld word.

Gemiddeld is je eisprong altijd 2 weken voor je nieuwe menstruatie en een dag of 2 voor je eisprong ben je het meeste vruchtbaar.

Als je een regelmatige menstruatie hebt is dit misschien een handig hulpmiddeltje:

http://www.babybrabbel.com/ en an op interactief klikken en dan op datum calculator.

Je vult de eerste dag van je laatste ongesteldheid in en je cyclusduur in jou geval dus 26 dagen en dan berekent hij wanneer je vruchtbare dagen zijn.
Klopt als een zwerende vinger. En je eisprong is ongeveer veertien dagen voor de eerste dag van je nieuwe menstruatie.
Als je er boeken op na leest ben je het meest vruchtbaar 14 dagen na de 1e dag van je menstruatie

Maar ik denk niet dat het voor iedere vrouw opgaat.

Met mijn 2 zwangerschap weet ik zeker dat ik vlak na mijn menstruatie zwanger ben geraakt. Zeg maar de 7e of 8 dag na de menstruatie
Kan kloppen mika.

Ze gaan gewoon van een gemiddelde uit.

Ik heb 2 kinderen maar ik weet van de 2de omdat ik mijn eisprong heb gevoel dat dat ook maar een week ongeveer na mn menstruatie was
super t is allenaak helemaal duidelijk, bedankt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven