PVC vloer, ervaringen

30-04-2016 18:50 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

We hebben gister een prachtige nieuwbouw woning gekocht.

We willen waarschijnlijk voor een PVC vloer gaan.

Iemand tips en ervaringen? Ben heel benieuwd.

Ik heb vooral gemerkt dat er echt veel kwaliteitsverschil in zit.

Groetjes Saskia
quote:maritleoni schreef op 30 april 2016 @ 21:11:

IHeb uiteindlijk voor keramisch parket gekozen....dus gewoon tegels met een hout motiefje. Meeste mensen geloven niet dat het tegels zijn en gaan op handen en knieen zitten om te voelen haha leuk gezicht altijd. Wel icm oerverwarmingDat was ook onze 2e keuze inderdaad, ben ee nog niet helemaal uit!
quote:Madderijn schreef op 30 april 2016 @ 21:30:

We hebben de luxe variant van Roobol, brede lange 'planken' van nep eik, met structuur.

Direct op de vloerverwarming.

Ik vind het fantastisch, ben er blij mee!Bedankt voor de tip!
Iemand ervaring met het zelf leggen? En dan de 'sticker' variant. Dis niet klikken/lijmen.

Ik vind het namelijk een nadeel dat de lijm variant niet zomaar te verwijderen is.
Wij hebben onze klikvloer niet gelijmd hoor, ligt er los in en ligt na ruim een jaar nog hetzelfde als dat het er net ingelegd werd.
quote:rrmmss schreef op 01 mei 2016 @ 08:19:

Wij hebben onze klikvloer niet gelijmd hoor, ligt er los in en ligt na ruim een jaar nog hetzelfde als dat het er net ingelegd werd.Nee snap ik, als je klikpvc hebt hoef je niet te lijmen.
quote:Zebra123 schreef op 30 april 2016 @ 23:54:

Iemand ervaring met het zelf leggen? En dan de 'sticker' variant. Dis niet klikken/lijmen.

Ik vind het namelijk een nadeel dat de lijm variant niet zomaar te verwijderen is.

Ik heb zelf de pvc vloer gelegd, het snijden deed mn schoonvader en ik legde het erin. Het is de sticker variant en deze hebben we spotgoedkoop kunnen kopen. Zorg wel voor een egale ondervloer. Hier hebben we de vloer eerst nog moeten egaliseren dat was een rotwerk.

Het ligt er trouwens muurvast in. Merk geen verschil met het gelijmde en gewalsde vloer van mijn ouders.
anoniem_287203 wijzigde dit bericht op 01-05-2016 16:21
Reden: Toevoeging
% gewijzigd
Wij hebben het op de bovenverdieping (zolder) liggen, daar zijn de kinderkamers.

Zolang je een keurig nette recht ondervloer hebt gaat het leggen prima. Je moet erop bedacht zijn dat je elk bobbeltje ziet.

Toen de vloer recht was was man binnen een dag klaar met leggen.

Vind het fijn spul, makkelijk af te nemen dan laminaat, en het kan beter tegen een stootje dan een laminaatvloer.
Die van ons is gelijmd, ligt er nu twee jaar in. Een van de bouwvakkers had het in zijn oude werk in de kantine liggen, zag er na jaren nog goed uit (groot bedrijf).

Ik zie geen gebruikerssporen. Als het anders wordt moet er inderdaad iets overheen. Voordeel is dat de vloer heel vlak is.

TO, wij hebben in de specificaties van de vloer op laten nemen dat het geschikt moest zijn voor pvc. Dat heeft andere eisen dan parket o.i.d.
Bedankt voor al jullie ervaringen.

Onze voorkeur gaat inmiddels uit naar:

- PVC zelf leggen op de boven verdiepingen (we gaan opzoek naar pvc zonder weekmakers)

- Woonkamer en keuken keramisch parket (tegels met houtlook) --> Iemand hier ervaringen mee?
Weet je ook wat voor soort pvc? Click, lijm of zelfklevend?
Zebra123

Nee hier hebben we nog geen keuze in gemaakt. Denk dat we in de winkel even kijken en advies vragen.

Wat adviseren jullie?
Ik twijfel dus heel erg tussen lijm en plak. Lijm lijkt me beter, maar is een gedoe met verwijderen. Plak kan je zelf doen, dus goedkoper.
Wij hebben 5 jaar geleden in ons nieuwbouwhuis pvc laten lijmen. Ideaal. Warm aan de voeten, geen krassen en voor de hond is het niet te glad Zodat hij niet uitglijd. Ben er nog altijd erg tevreden over. Makkelijk schoon te maken en geen onderhoud nodig.
Plak is vaak slechte kwaliteit. Koop vooral niet in de bouwmarkt.
Hallo allemaal,

Wij hebben gekozen voor keramisch parket beneden en boven avatar laminaat.

Bedankt voor het meedenken.

Groetjes Saskia
Ik vind het ideaal. Ik heb vroeger een houten vloer gehad, maar werd niet goed van het werken van de vloer. Soms tot een halve cm gapend gat tussen bepaalde planken. Probeer dat maar eens schoon te houden. Met pvc is het helemaal strak gelegd. Het voelt ook lekker onder mijn voeten. Natuurlijk ziet het er iets minder echt uit dan echt hout, maar ik vind het een verbetering tov laminaat.

Het is ook erg hoog qua jaren garantie die je krijgt en daarmee wat duurzamer.
Ik heb in de hal en keuken sinds een paar maanden een pvc vloer met kurken onderlaag. Echt geweldig.

Dit is wel zo'n beetje de duurste pvc vloer die je vinden kunt geloof ik, maar elke cent waard. Hij is wat dikker dan een 'gewone' pvc vloer, dus de ondergrond moet wel vlak maar het komt iets minder precies. Het ziet er heel goed uit en voelt vooral geweldig onder je voeten. Het loopt zacht, dempt ontzettend en is niet koud aan je voeten. Ik vind het een aanrader. Wij gaan binnenkort boven verbouwen en ben nu extra aan het sparen zodat we daar ook zo'n vloer kunnen laten leggen. In de woonkamer hebben we hout overigens.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 11-05-2016 13:22
Reden: spam
% gewijzigd
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik up 'm even. In ons nieuwe huis moet ook een nieuwe vloer komen. Ik vind hout het mooiste, maar aangezien we een open keuken krijgen zitten we te denken aan pvc omdat dat ons praktischer lijkt en je kunt het dan gewoon doorleggen naar de woonkamer. Maar nu mijn punt, 'kan' pvc wel in een jaren 30 huis? Of is dat vloeken in de kerk?

Ander punt is dat het dan ook in de serre zou komen. Op internet lees ik dat veel zon en warmte niet altijd even goed is voor een pvc vloer. In de winkel deden ze dit af als onzin. Iemand hier ervaring mee?
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 11-12-2016 19:41
Reden: spam
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven