Gezondheid alle pijlers

implantaten?

02-05-2016 10:45 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
goeiemorgen,

heeft er iemand ervaring met implantaten (bovenkaak) met directe belasting (immediate) ?

Wordt dit vaak gedaan of is het eerder uitzonderlijk?

alvast bedankt,

knolselder
not all who wander are lost
Implantaten kunnen niet direct na het trekken van de tanden en kiezen geplaatst worden je kaak gaat eerst slinken.

Met name in de onderkaak wordt het vaak gedaan als er geen houvast is voor een prothese.

In de bovenkaak zuigt de prothese zich beter vast daarom wordt het in de bovenkaak minder gedaan maar komt wel voor hoor.

Is er bij jou een indicatie voor ivm vergoeding?
Immediaat betekent trouwens dat er direct na het trekken een prothese in gedaan wordt (een immediaat prothese) dit is een tijdelijke prothese zodat je in ieder geval iets in de mond hebt totdat alles genezen en geslonken is. Hier gaat een paar maanden overheen.

Dit is dus een periode vol ongemak
In sommige gunstige gevallen kan een implantaat meteen na extractie worden geplaatst.

Immediate placement wordt dat genoemd.

Ik denk dat TO dat bedoelt.
ja Lotte, dat is het. Wordt dat in NL vaak gedaan?
Ik durf het niet te zeggen, knolselder.

Heb je al een praktijk op het oog, waar je het wilt laten doen?

Want dan zou ik hen gewoon eens mailen voor informatie.
ja hoor, ik had al een intakegesprek. Blijkbaar werken ze op die manier.
Oh, oké.

Succes met de behandeling.
dank je wel.
Er zijn veel verschillende manieren van implanteren. Ligt ook aan de plek waar er geïmplanteerd wordt en of het voor een kroon of prothese is.

Je hebt immediate placement en immediate loading daar zit ook nog een verschil in.

Bij een voortand wordt, dacht ik, het iets vaker gedaan dan bij een andere tand.

Maar het is allemaal erg lastige materie en ik zou het met de implantoloog goed overleggen en me goed laten informeren.

Zij moeten hun keuze goed moeten onderbouwen.
miss bean, het gaat over een partiële prothese.

En ja, ik zal toch nog eens verder informeren. Ben niet zeker genoeg. (ben enorme twijfelaar )
Ach, over je gezondheid en je gebit mag je best wel even extra informatie vragen en twijfelen. Het is niet goedkoop en ook niet zomaar terug te draaien.
dat klopt Miss Bean.....
Meteen een implantaat erin adviseren wij in de praktijk niet.

Of het nou gaat om 1 implantaat of meer.. Je kaak heeft altijd tijd nodig om een nieuwe vorm aan te nemen.

Informeer goed
dank je flitss, dat zal ik zeker doen! (mijn tandarts is er ook geen voorstander van)
Hoi Knolselder,

Ik zou als ik jou was ook andere praktijken vragen om een second opinion/andere behandelmethoden. Dan weet je in ieder geval dat je de beste behandeling voor jouw gebit kiest. Zo een behandeling is niet niets.
ik denk dat ik een second opinion ga vragen. Ik twijfel veel te hard over onmiddellijke belasting.

bedankt voor de reacties!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven