Postcrossing deel 12

16-02-2016 09:41 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 11

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.

Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"

Vergeet niet de namen te veranderen
Later is nu
??????????

????????

???????

Zo kan het wel dus.. Vertel?

als ik kies voor 'Bekijk bericht' dan staat het er gewoon
Later is nu
Wat een mooie dansen zijn er hier weer opgevoerd! Maar zonder veel succes dus? Of stromen de hurrays intussen binnen?

Ik kreeg in het weekend een mooie skyline by night van Hong Kong en een dikke envelop uit Canada. In eerste instantie voelde ik me wat teleurgesteld over die envelop, maar bij nader inzien had de Canadese me echt een heel leuk pakket gestuurd! Ze werkt oa in een antiquariaat en had meerdere oude kaarten van begin 20e eeuw gestuurd (ik had laatst mijn profiel geupdatet en erin geschreven dat ik van zulke plaatjes hou), met overal een post-it erop wat er op de kaart te zien is, een brief en nog een handgeschreven blad met "fun facts" over Canada. Oh en de envelop zat halfvol geplakt met allemaal verschillende postzegels. Ze schreef ook dat ze pas moeder geworden is en ik vraag me echt af waar ze de tijd vandaan haalde om zo'n verwenpakket voor me samen te stellen. Erg leuk!! (Ik moet het geheel nog een keer scannen, dus jullie kunnen het nog niet zien op mijn profiel)
Wauw dat klinkt goed, Snorhaar! Misschien een beetje (te) veel? Maar leuk!

Hier geen hurrays, wel een paar expired, vandaar dat ik weer 8 adressen kon vragen.
Later is nu
Wat een gaaf pakket Snorhaar.

En ik zag laatst "live" dat jij je skyline uit Hong Kong had geregistreerd.

Hier dus verder geen nieuwe Hurrays. En ik ben inmiddels ook wel uitgedansd. Ik neem maar weer rustig plaats in de wachtkamer.
Klinkt leuk, Snorhaar!

Ik ben nu wel heel benieuwd hoe dat russisch eruit ziet, Dreamer

Gisteravond twee hurrays uit Finland en Duitsland!

Ik loop nu 6 voor met versturen dus ik hoop op een kaartje in de bus vanmiddag.

Net een adres getrokken: Germany! Ze krijgt een kaart met tulpen (dat wilt ze graag!)
Laatste poging Russisch

??????????

????????

???????
Later is nu
Nope.. helaas. Jammer.
Later is nu
Ik ook geen russies lees, versta of spreek..

Er wel een super leuk pakketje gestuurd naar snorhaar!. Daar kan je nu echt blij van worden denk ik zo...

Ik hoop dat zorgenkaartje snel toch nog ergens aankomen... is zo zonde vind ik van de moeite..

Ik heb mijn eerste kaartje ontvangen!!! Helemaal uit zwolle! Haha. Ja gewoon een Nederlandse kaart.. met een elfje erop. Ik ben blij! Een hurray uitgebreid terug geschreven..
anoniem_6498993ebbce9 wijzigde dit bericht op 03-05-2016 15:12
Reden: snorhaar is geen snothaar....
% gewijzigd
quote:Zomerelfje schreef op 03 mei 2016 @ 14:30:

Er wel een super leuk pakketje gestuurd naar snothaar!. Daar kan je nu echt blij van worden denk ik zo...En bedankt, he!
Nee!!! Ow snot hahaha.. schrijven in de zon waardoor slechtbeeld is niet altijd handig... laat dit een les zijn voor jullie allen...
Jammer dat het forum geen Russisch ondersteunt

Hihi goed bezig Zomerelfje!

Ik heb 2 prachtige kaartjes ontvangen, uit Tsjechië en Duitsland! Ze krijgen uitgebreide hurrays terug
Snorhaar is verkouden lees ik?

Ik stuur geen kaartjes binnen nl maar anders had die van mij kunnen zijn elfje ben benieuwd of je hem van iemand hebt gehad die ik ken (ik steek nog wel eens mensen aan met mijn verslaving)

En helaas nog steeds geen hurrays hier.... Ik blijf maar hangen in e wachtkamer (gelukkig werd ik vanmorgen in t ziekenhuis wel snel geholpen, ben de wachtkamers een beetje beu....)
De kaart kreeg ik van Zwollywood.
Zomerelfje ik heb je gevonden op Postcrossing!

Ik heb jouw gele Nijntje kaart gefavoriet.

Wat gaaf dat je ook een zwarte kat hebt.

Ik hoop dat je vandaag nog een Hurray krijgt HappyOwl!

Ik had vanmiddag 2 Hurrays! Wederom niet van mijn zorgenkindjes, maar uit Zwitserland (multiview) en Canada (nostalgisch ziekenhuis).

Ik heb uiteraard 2 nieuwe adressen aangevraagd.

Japan: wil een zwarte kat. Ze krijgt van mij dan ook een zwarte kat. Ik twijfel nog tussen 2 zwarte katten.

Polen: wil engelen, ze krijgt ook een engel. En ik twijfel nog tussen 2 engelen.

Vanavond maar even schrijven. En keuzes maken dus.
Oh en ik had ook nog 2 kaartjes in mijn brievenbus.

Een donkere kaart uit China, een soort sterrenhemel-achtig-iets. Niet echt mijn ding. Was ook behoorlijk beschadigd, en een dikke vouw erin. Maar daar kan de Chinese natuurlijk niets aan doen (neem ik aan).

Verder had ik ook een mooie kattenkaart uit Rusland. De Russische had ook veel geschreven en de postzegels zijn kunstwerken op zich.
Ik kreeg vandaag 3 kaartjes uit Rusland.

En ik kreeg vanmiddag een hurray uit Finland.

Zojuist kreeg ik een hurray uit Algerije!!!

Ik hoop maar dat ik morgen tijd heb om kaartjes uit te zoeken, want overmorgen en vrijdag heb ik ook vanalles te doen. Bevrijdingsfestival, bijvoorbeeld
Later is nu
Ik heb de golf gefavoriet Zomerelfje!
Later is nu
Ow echt labellei. Grappig..ja heb idd een hele zwarte kat.. heerlijk beestje. Ik zal zo op de site kijken.

Wauw 2/3 kaartjes in de bus krijgen cool.

Ik heb nog geen idee wat ik donderdag ga doen..ik kom uit mijn slaapdienst dus kijk wel ff...
Golf golf??? Heb ik een auto verzonden???! Ow wacht een water golf in de zee.. ja die is mooi he
Haha, ik dacht even dat ik het verkeerde elfje had. En bedankt
Later is nu
Hoe herkennen jullie elkaar daar dan? Het zijn allemaal andere nicknames toch?
aan het typen...
Die golf is idd mooi dreamer.

Rozea.. Ik las van wie elfje een kaart had gehad. Dat profiel opgezocht en dan via de wall zoeken.
Aah oke..dus echt speurneuzerij
aan het typen...
quote:rozea schreef op 03 mei 2016 @ 19:15:

Hoe herkennen jullie elkaar daar dan? Het zijn allemaal andere nicknames toch?

We sherlocken wat af hier rozea.

Ik kon zomerelfje traceren omdat ik wist van wie ze een kaartje heeft ontvangen. Dus ik ben naar het profiel gegaan van diegene en daar heb ik bij de verzonden kaartjes gekeken (op de lijst).
Mijn naam is het zelfde als hier alleen in het Engels. hihi.

Weten jullie ook gelijk hoe ik er uit zie..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven