Napraattopic 59

19-04-2016 22:16 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Maar wat is dat toch; dat je grootste angst is om bij de sociale onderklasse te horen? Is er al een naam voor; Tokkiefobisch of zoiets?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:sabbaticalmeds schreef op 03 mei 2016 @ 23:21:

[...]

doe eens wat meer met leestekens en smiliesEn HOOFDLETTERS, valt zo lekker op
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:blijfgewoonbianca schreef op 03 mei 2016 @ 23:26:

Maar wat is dat toch; dat je grootste angst is om bij de sociale onderklasse te horen? Is er al een naam voor; Tokkiefobisch of zoiets?

Zelfhaat? Ontkenning?

Of is dat te vals?
quote:calvijn1 schreef op 03 mei 2016 @ 23:26:

[...]

En HOOFDLETTERS, valt zo lekker ophoe maak je hoofdletters?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 03 mei 2016 @ 23:26:

Maar wat is dat toch; dat je grootste angst is om bij de sociale onderklasse te horen? Is er al een naam voor; Tokkiefobisch of zoiets?Ik weet niet eens tot welke klasse ik behoor. Dat is best identiteitsprobleem veroorzakend.
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
quote:lemoos2 schreef op 03 mei 2016 @ 23:25:

Het pauperparadijs?

Ja, die.

Zou verplichte kost moeten zijn ipv " het bittere kruid " ( of is dat niet meer verplicht? Is dat nooit verplicht geweest maar was het zo'n lekker dun boek ? )
quote:sabbaticalmeds schreef op 03 mei 2016 @ 23:25:

[...]

Niet jokken Bas, de baron krijgt nog geld van jeJa, dat viel me ook een beetje tegen. En eigenlijk hadden we nog geld van hem moeten krijgen, met dat geklooi met die telefoons steeds.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 03 mei 2016 @ 23:27:

[...]

Ja, die.

Zou verplichte kost moeten zijn ipv " het bittere kruid " ( of is dat niet meer verplicht? Is dat nooit verplicht geweest maar was het zo'n lekker dun boek ? )Wij op het VWO hadden geen verplichte boeken

[...]

Ja, die.

Zou verplichte kost moeten zijn ipv " het bittere kruid " ( of is dat niet meer verplicht? Is dat nooit verplicht geweest maar was het zo'n lekker dun boek ? )Geen idee. Alles is beter dan dat afgrijselijke "Erik of het kleine insectenboek"
quote:lemoos2 schreef op 03 mei 2016 @ 23:27:

[...]

Zelfhaat? Ontkenning?

Of is dat te vals?Nee, niet vals. Ik vraag me dat echt af. Waarom is het zo enorm eng/ slecht / wat dan ook om wat dan ook ( desnoods alles ) gemeen te hebben met de zgn onderklasse ?
quote:barbaracartland schreef op 03 mei 2016 @ 23:28:

[...]

Ja, dat viel me ook een beetje tegen. En eigenlijk hadden we nog geld van hem moeten krijgen, met dat geklooi met die telefoons steeds.niet zeuren ouwe, je hebt miljoenen verdiend met hele slecht filmpjes over een clown die niet grappig is en een acrobaat die niet aan acrobatiek doet.
quote:Moirai schreef op 03 mei 2016 @ 23:27:

[...]

Ik weet niet eens tot welke klasse ik behoor. Dat is best identiteitsprobleem veroorzakend.Afkomst verloochent zich niet. Zeg me wat je vader deed en ik zeg welke klasse jij bent.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 03 mei 2016 @ 23:29:

[...]

Nee, niet vals. Ik vraag me dat echt af. Waarom is het zo enorm eng/ slecht / wat dan ook om wat dan ook ( desnoods alles ) gemeen te hebben met de zgn onderklasse ?geen idee dat vraag ik me ook af. Waarom bedenk je bij jezelf dat je in "academische kringen" verkeert en dat je daar maar eens iets over moet zeggen in een topic?

[...]

Ja, die.

Zou verplichte kost moeten zijn ipv " het bittere kruid " ( of is dat niet meer verplicht? Is dat nooit verplicht geweest maar was het zo'n lekker dun boek ? )Heel dun. Heel onleesbaar kutboek
quote:blijfgewoonbianca schreef op 03 mei 2016 @ 23:30:

[...]

Afkomst verloochent zich niet. Zeg me wat je vader deed en ik zeg welke klasse jij bent.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 03 mei 2016 @ 23:30:

[...]

Afkomst verloochent zich niet. Zeg me wat je vader deed en ik zeg welke klasse jij bent.

Timmerman, postbode, standbouwer.

En nog wat ongeschoold werk tussendoor
quote:Rocinante schreef op 03 mei 2016 @ 23:31:

[...]

Heel dun. Heel onleesbaar kutboekJa.
ik heb geen klasse, vind ik geen probleem
Het is wel onzekerheid, denk ik. Ik ben meestal best zeker van mezelf en ik vind mezelf heel leuk, maar ik word er ook heel verdrietig en boos van als mensen mij een domme tokkie vinden omdat ze dat op basis van hun stupide vooroordelen of eenvoudige observatie bedacht hebben. Maar diep van binnen weet ik wel dat ik een geslaagd persoon ben, meestentijds. Dat helpt.
quote:Moirai schreef op 03 mei 2016 @ 23:31:

[...]

Timmerman, postbode, standbouwer.

En nog wat ongeschoold werk tussendoor Neigt toch wel naar bovenkant sociale onderklasse, hoor. Sorry.
quote:barbaracartland schreef op 03 mei 2016 @ 23:31:

Het is wel onzekerheid, denk ik.Yup.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:sabbaticalmeds schreef op 03 mei 2016 @ 23:31:

ik heb geen klasse, vind ik geen probleem
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:barbaracartland schreef op 03 mei 2016 @ 23:31:

Het is wel onzekerheid, denk ik. Ik ben meestal best zeker van mezelf en ik vind mezelf heel leuk, maar ik word er ook heel verdrietig en boos van als mensen mij een domme tokkie vinden omdat ze dat op basis van hun stupide vooroordelen of eenvoudige observatie bedacht hebben. Maar diep van binnen weet ik wel dat ik een geslaagd persoon ben, meestentijds. Dat helpt.

Grappig, ik heb dat precies andersom.

Ik vind het gemakkelijker om met mijn buurman de Arbeider een kop koffie te drinken (en dan mag ik ook altijd een sjaggie van hem draaien), dan een of andere Nespressokeuze te moeten maken bij de chirutgenouders van vriendje kind.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 03 mei 2016 @ 23:29:

[...]

Nee, niet vals. Ik vraag me dat echt af. Waarom is het zo enorm eng/ slecht / wat dan ook om wat dan ook ( desnoods alles ) gemeen te hebben met de zgn onderklasse ?Mijn opa zaliger zei altijd: "Niets zo vals als de hond van de slager en kleine luyden". Volgens opa hadden ze net dat beetje meer dan de doorsnee arbeider/mijnwerker/kleine boer en vraten ze nog liever droog brood dan dat er bezuinigd werd op uiterlijk vertoon. Opa was meer van "Erst kommt das Fressen, dann kommt die Moral"
klasse meet je af aan of je wel eens ayce eet
Ik neem alleen verantwoording voor wat ik zeg, niet voor hoe jij het interpreteert

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven