Welke staafmixer?

04-05-2016 07:35 17 berichten
Welke staafmixer is echt een goede? Wil er eentje met ook zo'n kleine kom eronder. Heb wel een grote keukenmachine, maar voor kleine porties vind ik het onhandig om telkens die grote te gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er een van Braun met een hakmolen erbij,doet alweer jaren dienst.
Ik heb er eentje van de Lidl. Volgens een vriendin is die dus fijner dan een dure en ze heeft hem nu ook. Ik vind het een super dingetje voor 18 euro! Staafmixer, garde, twee kommen, eentje met zo'n mesje erin.
~ Whatever it is you're seeking won't come in the form you're expecting ~
http://forum.viva.nl/foru ... =www.viva.nl,Viva%20Forum

Een schat aan info!
Een Philips met mesjes van titanium, dat is harder dan staal en blijft langer scherp. Dat merk je vooral bij hakken van kruiden.
.
Ik heb er een van Kenwood, topding!
Die van Lidl (3 in 1) is het beste tot nu toe. Helaas kapot gevallen maarrr hij is te lijmen. Moet ik nog doen. PS: gedaan.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik heb er een van de Hema, ook met zo'n hakbakje eronder. Prima ding, geen supertopkwaliteit, maar daarom is hij ook niet zo achterlijk duur.

Hij doet het hier nu al 2 jaar prima en ik gebruik hem zeker 2 keer per week.

Edit: ik zie dat ze m online niet meer hebben. Ik heb een zwart met roestvrijstalen geval. Ik zie nu alleen een cheapass witte.
Je moet hem vrij lang ingeschakeld kunnen houden zonder dat hij oververhit raakt. Daar moet je echt op letten bij de aanschaf. Lees de manual. Anders wil je een beslagje kloppen maar dan mag dat niet langer dan een halve minuut. Heb je ook niks aan.

En verder is het handig als hij traploos in snelheid geregeld kan worden en ook dat hij zó langzaam kan dat je saus in je steelpannetje blijft, iets wat niet vanzelfsprekend is bij elk model.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Prijzig, maar wel de Rolls Royce onder de staafmixers. De Bamix. Gebruik de mijne al 20 jaar zonder dat hij ooit kapot is gegaan of de messen vervangen zijn. Beste keukeninvestering ooit!
quote:retrostar schreef op 04 mei 2016 @ 08:51:

Die van Lidl (3 in 1) is het beste tot nu toe. Helaas kapot gevallen maarrr hij is te lijmen. Moet ik nog doen. PS: gedaan.die heb ik ook! Fijn ding is dat.
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:miekieee schreef op 04 mei 2016 @ 09:46:

Prijzig, maar wel de Rolls Royce onder de staafmixers. De Bamix. Gebruik de mijne al 20 jaar zonder dat hij ooit kapot is gegaan of de messen vervangen zijn. Beste keukeninvestering ooit! Leuk als je hem heel veel gebruikt, maar een simpele bamix kost al 150 euro, zonder accessoires. Daarvoor koop je ook 3 keer een volledige set met hakmolen en dergelijke van Braun, Bosch, Philips of Kenwood. En die gaan echt wel meer dan 8 jaar mee, mijn Braun doet het al meer dan 15 jaar.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Ik heb een staafmixer van Philips, die doet het al jaren. Voor kleine hoeveelheden vind ik de magic bullet (of een nepper want mijn Blokker variant doet het ook al jaren) ook heel handig, handiger dan de staafmixer eigenlijk. De gewone staafmixer gebruik ik vooral voor soep, de magic bullet voor dingen als smoothies en curry pasta.
Ik heb er een van Kenwood, bij de eerste keer gebruiken had ik meteen de motor opgeblazen, gevalletje van te enthousiast en volhoudend iets willen pureren (kikkererwten). Viel gelukkig in de garantie en heb ik heb een nieuwe gekregen.

Verder doet die het prima en ben ik er heel erg blij mee!
..
Hallo! Fijn, zoveel antwoorden. Ik ga even een beetje googelen op de diverse merken. Al zag ik dat Bosch een 20 euro terugactie heeft, dat is misschien ook interessant.
Inderdaad handigmetgeld, als je hem sporadisch gebruikt is het veel geld en dan is het zonde. Wanneer hij meerdere malen per week gebruikt wordt is het absoluut de investering waard. Iedereen die ik hem heb "aangesmeert" wenste hem drie staafmixers eerder al aangeschaft te hebben.
quote:Origenes schreef op 04 mei 2016 @ 13:53:

Hallo! Fijn, zoveel antwoorden. Ik ga even een beetje googelen op de diverse merken. Al zag ik dat Bosch een 20 euro terugactie heeft, dat is misschien ook interessant.

Ik raad die van Bosch niet aan, het werkt praktisch gezien niet naar behoren. Ikzelf heb kort eentje van de Lidl aangeschaft. Over deze ben ik wél erg tevreden en daarom raad ik die van de Lidl aan (incl. garde + 2 kommen). Overigens is Bosch wel een goed merk, maar als het op de staafmixers aankomt raad ik het af.

Ik hoop dat ik je hiermee een beetje geholpen heb en dat je de knoop door kan hakken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven