Gezondheid alle pijlers

Haaruitval - grote paniek

04-05-2016 11:04 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve mensen,

Kan iemand me misschien opbeuren met een verhaal dat haaruitval ook weer goed kan komen?

Vanmorgen weer mn haar gewassen en kwam jankend uit de douche. Plukken haar haal ik weer uit het putje, handdoek en borstel. Ik ben al naar de huisarts geweest, twee keer zelfs. Maar ze blijft erbij dat, omdat er geen kale plekken te zien zijn, het vast vanzelf weer over gaat. Ze ziet niks geks aan mn haar.

Ik slik me gek aan vitamine D, ijzer, tabletten speciaal voor je haar enz.

Ik heb wel zo'n zes maanden geleden een korte operatie en twee antibiotica kuren gehad.

Iemand ook wel eens last van haaruitval gehad en is het ook weer opgehouden?

Ik ga over drie weken trouwen - dit verpest alles.
quote:Highfligh schreef op 04 mei 2016 @ 12:36:

Bedankt lieve mensen, voor jullie moeite & reacties!

@Zanahoria. Ja, ik zit ook al bij een psych voor die hypochondrie. Het lastige is...er is wel echt haaruitval (en veel), maar misschien reageer ik er inderdaad veel te paniekerig op. Bij elke haar die er weer uitvalt, voel ik me zo ongelukkig.Weet je wat t ongelukkige is? Van stress gaat je haar nog meer uitvallen. Maar ja, je ontkomt niet aan de stress. Ik maakte me ook heel erg druk. Tranen met tuiten gehuild. Ik heb nu vaak een wave in en mijn haar wordt er voller door. Kan het ook eens los dragen. Niemand die t ziet.
Ja...niet stressen is beter! Had het bij jou een oorzaak?
Na pfeiffer. Na een andere, vergelijkbare virusinfectie. Na de beide miskramen en na mijn zwangerschap. Bossen tegelijk. Het is nooit iemand opgevallen en het is altijd weer goedgekomen. Voor je bruiloft zou ik nu met een kapper gaan overleggen. Die hebben vast oplossingen waardoor je je op je bruiloft gewoon zeker en mooi voelt.

En even relativeren he, je gaat trouwen, je gaat een leuke dag hebben op je bruiloft. Mocht je er niet op je allermooist uitzien dan is dat toch echt niet meer dan jammer. Het belangrijkste is dat jullie gaan trouwen en dat je een mooie dag hebt met allemaal lieve mensen om jullie heen die jullie het beste toewensen en je prachtig vinden. Om wie je bent. Ook al had je geen haar. Dat je haaruitval alles verpest is misschien je gevoel, maar niet realistisch.
Na zwangerschappen gehad, trok vanzelf bij. Welke shampoo gebruik je? Ik had toen ik een bepaald merk gebruikte heel veel last ervan, en toen ik een andere ging gebruiken was het bijna ineens over! Hoe heet het nou... Syoss was het! Daarvan kreeg ik haaruitval dus.
quote:Highfligh schreef op 04 mei 2016 @ 13:25:

Ja...niet stressen is beter! Had het bij jou een oorzaak?Ik had toen een opvlamming van de darmen en verloor veel bloed. Dus ik vermoed door ijzer tekort icm nieuwe medicijnen en veel stress.
@aikidoka je hebt ook gelijk...een beetje relativeren is wel op zn plaats. Gebeuren juist zoveel mooie dingen. Ik weet niet, het is misschien ook de spanning op zo'n dag, dat iedereen naar je kijkt, enz. Thanks in ieder geval voor je reactie!

@mapressa Al verschillende shampoo's geprobeerd, allemaal zonder toevoegingen die slecht kunnen zijn. Ik spoel het tegenwoordig zelfs na met appelazijn omdat ik overal lees dat dat zou moeten werken.

@rianda begrijp het..heftig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven