Geld & Recht alle pijlers

Boete

16-01-2016 14:23 203 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen, ik zal proberen om mijn probleem zo goed mogelijk uit te leggen. Als er vragen zijn stel ze gerust.

Vorig jaar had ik telefonisch een afspraak gemaakt met een diëtiste. Die afspraak zou doorgaan op 9 januari 2016 om 10:00u. Dat heb ik ook meteen in mijn agenda gezet. Toen ik echter daar kwam, was alles daar donker en de deur was op slot. Ik heb gebeld maar ik kreeg telkens de voicemail die vermelden dat ze die dag gesloten waren. Ik ben dan kwaad naar huis gegaan en heb mijn nood op Facebook geklaagd. Een paar dagen later kwam mijn vader langs om te vragen wat er gebeurd was. Ik leg hem alles uit, waarop hij zegt dat ze nooit op zaterdag open zijn. En dat dat helemaal niet kan dat ik op die dag een afspraak had. Maar dan ga ik dat toch niet in mijn agenda zetten? Nu een paar dagen later krijg ik een brief in mijn bus dat ik op 9 januari 2016 niet aanwezig was en dus een boete van 15¤ dien te betalen. Ik heb daarop een mail gestuurd dat ik wel degelijk aanwezig was en heb gebeld en dat ik die boete dus niet betaal. Kort daarop kreeg ik een mail terug waarin zij beweerden dat er wél een diëtiste aanwezig was en dat ik die boete zal moeten betalen. Oh ja en dat ik wel aan de deur had moeten bellen. Tja daar hebben ze aan de telefoon niks van gezegd. En misschien ook niet onbelangrijk: in de mail stond dat ze op maandagavond wel open zijn. Dat vond Ik raar dus ik heb een mail terug gestuurd en gezegd dat 9 januari 2016 wel een zaterdag is en geen maandag. Daar heb ik nu nog geen antwoord op. Het is een lange tekst dus ik hoop dat het duidelijk is. Nu mijn vraag: Is die boete terecht of niet?
Even geloept. Borderline. Je reageert wel vaker zo agressief he? Zou het niet handiger zijn om daar hulp voor te zoeken in plaats van rond je heen te schoppen als het niet gaat zoals je wilt?
Ik wil alleen maar weten of je die boete nou nog hebt moeten betalen
Oei maar nu ben ik bang ze. Zou je da nu wel doen? Dan heb je niemand meer om uit te lachen.
quote:Zippixie25 schreef op 04 mei 2016 @ 17:27:

Oei maar nu ben ik bang ze. Zou je da nu wel doen? Dan heb je niemand meer om uit te lachen. Kom je nou echt na drie en een halve maand terug om dit soort uitspraken te doen? Verder alles goed met je?
Ik ben niet dom, ik weet precies wat ik bedoel.
Tuurlijk zoals ik al zei. Altijd iemand die reageert lol
Gaat het wel ok? Hoezo haal je na vier maanden een topic omhoog dat je toch al niet zint? Zo opzoek naar strijd? Je kunt beter opzoek naar hulp want gek genoeg kom je vaker in dit soort situaties als ik zo even loep.
Dat vraag ik me ook af, mwcactus

Zippie, gaat het wel goed met je? Wat wil je met dit topic nu?
Pivot! PIVOT!!!
Vooral kwaad. Las toevallig die berichten nog is en merk dat bij bijna al men berichten mensen mij gewoon zitten uit te lachen. Terwijl ik gewoon om raad vroeg. En dan die gezellige onderonsjes...
Wat een goed idee om, als je al licht ontvlambaar bent, oude berichten te gaan zitten lezen en je daarover kwaad te gaan zitten maken. Vind je het leuk om drama op te zoeken? En je daarna als slachtoffer te gaan gedragen? Zoek hulp en zit jezelf niet te kwellen door dit soort fratsen uit te halen.
quote:Zippixie25 schreef op 04 mei 2016 @ 17:36:

Vooral kwaad. Las toevallig die berichten nog is en merk dat bij bijna al men berichten mensen mij gewoon zitten uit te lachen. Terwijl ik gewoon om raad vroeg. En dan die gezellige onderonsjes... Wat lost het op of wat wordt er beter door je opnieuw kwaad te maken? Waarschijnlijk voel je je nu rotter dan voor je dat deed. Heb je therapie gehad om met je emoties te leren omgaan? Bij borderline is dat wel heel belangrijk. Als jij meer inzicht in en controle over je emoties hebt zal het je leven een stuk makkelijker maken. Als je leert situaties van meerdere kanten te bekijken en wat minder heftig te reageren zullen andere ook veel minder heftig op jou reageren. Het is een actie reactie verhaal. Jij post al heftig geëmotioneerd iets (wellicht heftiger dan andere) en vervolgens voel je je heel snel aangevallen en ga je terug in de aanval waardoor er strijd ontstaat. Je zegt wel dat je er om moet lachen maar dat betwijfel ik, zo leuk is het niet als je het gevoel hebt dat iedereen tegen je is. Ik denk dat je beter je energie kunt steken in werken aan jezelf dan boos zijn op de buitenwereld, de buitenwereld kun je niet veranderen hoe jij ermee omgaat wel.
Tja ik heb therapie gedaan. Maar daar hebben ze me weggepest. Geen therapie meer voor mij dus. Het maakt de mensen daar toch niet uit hoe ik mij voel
Arme arme jij.

Ook al gepest op de therapie. Ze moeten je wel hebben he?
Ach Zippixie, ik heb met je te doen.

Allereerst ben ik wel nieuwsgierig naar hoe het nou is afgelopen.

Maar daarnaast, je bent ziek. Gevaarlijk ziek zou ik zelfs zeggen.

Krijg je nog wel therapie of medicijnen?

Als je zo getriggert wordt door sommige reacties en je weet dit van jezelf. Martel je zelf dan niet en blijf weg uit het topic.
Ik ben alsnog naar die diëtiste gegaan, is een heel vriendelijke. Ik neem wel medicijnen maar heb geen therapie (heeft toch geen zin)
Therapie heeft bijna altijd zin. Dat jij het onzin vindt, betekent niet dat het niet helpt
Naar de anderen werd er geluisterd. Als ik iets had waren de meesten met hun smartphone bezig of ze draaiden met hun ogen. Dus waarom zou therapie zin hebben? Als ik dan eens een complimentje kreeg van iemand buiten de groep en ik vertelde dat in de groep werd daar heel lauw op gereageerd. Terwijl ze voor anderen wel blij waren.
Ik ben al heel onzeker en die mensen gunden het mij nog niet als ik een compliment kreeg
Ben je op een plek in behandeling geweest? Er zijn meerdere plekken waar je hulp kunt krijgen. Zou het niet de moeite waard zijn om het elders te proberen? Alles aan je berichten schreeuwt borderline, ik kan me niet voorstellen dat je niet veel last van jezelf hebt op deze manier. Het gevoel hebben dat andere tegen je zijn is ook echt typisch iets dat bij borderline hoort. Daar kun je aan werken, dat kost veel tijd en vooral doorzettingsvermogen maar zal je leven een stuk prettiger maken. Je bent het waard een fijn leven te hebben.
Dat is lief dat je dat zegt
Bah nu weet ik nog niet hoe het afgelopen is... laatste bericht van to is leeggehaald en hoe je nu reageerd.... hmmmm

Maar boete moeten betalen of is het goed afgelopen?
Ik zou dringend prof. Hulp gaan zoek of laten verwijzen naar MBT van Viersprong voor behandeling.
quote:Zippixie25 schreef op 04 mei 2016 @ 18:14:

Ik ben alsnog naar die diëtiste gegaan, is een heel vriendelijke. Ik neem wel medicijnen maar heb geen therapie (heeft toch geen zin)Was van de week nog bij radar op tv dat therapie effectief beter resultaat geeft dan medicijnen.
quote:Cathelyne schreef op 04 mei 2016 @ 19:21:

Bah nu weet ik nog niet hoe het afgelopen is... laatste bericht van to is leeggehaald en hoe je nu reageerd.... hmmmm

Maar boete moeten betalen of is het goed afgelopen?heb moeten betalen
quote:Pretzel66 schreef op 04 mei 2016 @ 19:39:

[...]

Was van de week nog bij radar op tv dat therapie effectief beter resultaat geeft dan medicijnen.op tv zeggen ze zoveel
Ga dan in individuele therapie, in plaats van groepstherapie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven