Uitgerekend eind augustus / begin september 2016

20-12-2015 15:40 2250 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naam Kindje Geboren Geslacht Bijzonderheden
Eenhoornn Derde 1 augustus 2016 Jongen! Eerste dochter, tweede kindje (zoontje) overleden :rose:
Meme86 Eerste 23 augustus 2016 Meisje!
Suze27 Eerste 27 augustus 2016 Meisje!
Zjuulz84 Eerste 27 augustus 2016 Meisje! Baby 2 is onderweg! :heart:
Deadpool Eerste 29 augustus 2016 Meisje!
Cillr Tweede 31 augustus 2016 Meisje!
Thisisit Eerste .. augustus 2016 Baby 2 is onderweg! :heart:
Bubje Eerste 6 september 2016 Meisje!
Fitzgerald Eerste 7 september 2016 Jongen!
Dootje2 Tweede Jongen!
Crazycatlady Eerste Jongen!
:hug: Dikke knuffel voor: Zus1987, Bloempje300 & Wolkje82

Om tabel te bewerken:
Gebruikersnaam: augsept2016
Wachtwoord: augsept2016
anoniem_266587 wijzigde dit bericht op 09-02-2018 11:45
75.59% gewijzigd
Ja ik heb na bijvoorbeeld het huishouden doen ook last van mn onder rug en bij langer zitten een gekneusd gevoel in m'n stuitje. Bij wat langer lopen/staan ook een druk op m'n schaambeen ofzo. Beetje lastig uit te leggen. Ik ga voor de zekerheid volgende week ff langs een bekkenfysio. Ik heb niet alle klachten wat ik op internet las, maar wel wat en wil er niet te lang mee aanmodderen
Die druk op m'n schaambeen heb ik wel en m'n lopen begint al waggel trekjes te vertonen.
Ik ben eigenlijk nog zeer fit. Heb alleen rugpijn met het liggen of zitten op de bank. Waarschijnlijk onvoldoende steun op die ene rib. Gisteren nog flink geklust en slechts een klein beetje rugpijn vandaag. Ik kom nog gewoon verticaal omhoog in bed maar gooi wel m'n benen naar beneden om dat zo soepel mogelijk te laten lopen haha. Verder voel ik me kiplekker.

Hoeveel aangekomen inmiddels? Hier 4.5!
Hier 4 dus dat valt mee. Fijn dat t zo lekker gaat Psych0
Ik heb het juist het ergst als ik net uit bed kom, terwijl ik dat voor mijn zwangerschap niet had. Ik ga er dus ook niet vanuit dat het aan het matras ligt. Ik slaap tegenwoordig op mijn rug of op mijn zij, dat lijken me ook niet heel slechte liggingen, maar daar heb ik niet zoveel verstand van. Ik heb op het internet wel wat tips gevonden, dus ik probeer die gewoon af en toe te gebruiken. Het is niet zo dat het ondraaglijk is, alleen een beetje vervelend.

Verder gaat het hier trouwens ook een stuk beter vanaf 20 weken. Vooral qua energie! Eetlust heb ik nog steeds niet erg veel, wil nog vaak het avondeten overslaan. Zit hier nu op +3 kilo.
Ik moet trouwens best wennen aan de behulpzaamheid van mensen. Normaliter ben ik niet zo benaderbaar ofzo (uitgesproken uiterlijk wat beetje afwijkt van de norm) en nu ineens worden spontaan boodschappen mijn auto in getild etc en praten mensen wel met me op straat.
Dat is dan wel wennen ja, Deadpool. Ach, maak er maar gewoon gebruik van, nu ze het toch aanbieden.

Bubje, op je rug slapen is niet goed en kun je dus beter ook niet doen.

Het is namelijk zo dat je grote lichaamsader onder je baarmoeder loopt en als je op rug ligt, drukt je baarmoeder door haar gewicht de lichaamsader een beetje dicht. Daar krijg jij een lage bloeddruk van, maar de baby ook.

Je kunt dus het beste op je zij liggen en dan nog het liefste de linkerzij, omdat de ader aan de rechterkant loopt.

Psycho, fijn dat het zo goed gaat. Qua kosten heb ik geen idee, wij hebben natuurlijk alle grote dingen nog, alleen toch nog wel wat dingen die we al in roze hadden en nu niet willen gebruiken.

Qua gewicht heb ik voor het laatste met 22 weken gewogen (2 weken geleden) en toen zat ik op +3,5 kg.

Hier verder ook de gebruikelijke dingen zoals moeilijk uit bed kunnen komen.

Gelukkig verder geen pijntjes, ondanks hele dagen op bed. Had dat de vorige keer ook niet.

Echt dit bed van de thuiszorg is heerlijk.
Je hebt zon bed in de woonkamer eenhoorn?

Ik slaap inderdaad het allermeest op m'n zij. Heb sinds 2 weken ook zon Voedingskussen en das m'n nieuwe vriend. Slaap er mee in m'n armen en dan rust de buik in de lichte hoek die er in zit en het laatste stuk ligt tussen m'n knieën zeg maar. Ligt echt stukken beter. Soms heb ik hem ook achter mij liggen, beetje lepeltje lepeltje idee.

Ook heb ik van de vk de tip gekregen (nou ja op het hart gedrukt) om goed ip te staan om de rug en buikspieren goed te gebruiken. Het is wat omslachtig eerst maar het went. Je draait eerst op je zij, zwiept de bemensing bed en drukt je bovenlichaam met je handen omhoog en zowaar zit je op de rand en kan je vanuit de knieën opstaan
We mogen zonde jongste hond weer ophalen bij de dierenarts waar hij geopereerd is. Dus iig vannacht ip een luchtbed bij hem slapen want hij mag geen trap lopen nog.

We mogen erbij blijven als ze de eerste spuit krijgen zodat ze wat gaan slapen. Vind ik altijd zielig om te zien, maar hij verzette zich er niet echt tegen in tegenstelling tot onze andere hond. Dus dat viel gelukkig wat mee. Zo de schade eens op nemen bij de vent!
Meme, hoe was het gegaan met je hond?

Ja, we hebben het bed inderdaad in onze woonkamer staan.

Ik vind dat voedingskussen trouwens helemaal niet fijn liggen :-)

Ideaal voor de borstvoeding, maar ik houd het bij mijn kleine kussentje alleen tegen mijn buik.
Ja de hond knapt wel snel weer op van de narcose. Alleen hij moet die kap nog wel even op. Met dat die af is, likt hij meteen aan de wond. En die kap vindt hij niet echt leuk, de stumpert.
quote:eenhoornn schreef op 04 mei 2016 @ 13:27:

Bubje, op je rug slapen is niet goed en kun je dus beter ook niet doen.

Het is namelijk zo dat je grote lichaamsader onder je baarmoeder loopt en als je op rug ligt, drukt je baarmoeder door haar gewicht de lichaamsader een beetje dicht. Daar krijg jij een lage bloeddruk van, maar de baby ook.

Je kunt dus het beste op je zij liggen en dan nog het liefste de linkerzij, omdat de ader aan de rechterkant loopt. Ik weet het... Ik probeer ook echt veel op mijn zij te liggen, maar dan lig ik vaak zo lang wakker, m'n schouder gaat zeer doen, m'n neus slaat dicht... En dan rol ik op m'n rug en ben ik zo weg. Ik blijf het proberen.
Gelukkig Meme.

Bubje, soms moet je inderdaad voor goede slaap kiezen .

Ik moet er niet keer aan denken om op mijn rug te liggen. Krijg het dan benauwd en een keiharde buik.

Mijn buik zit ook al heel hoog. Voel de baby regelmatig net onder mijn bh bandje bewegen.

Kan niet wachten dat ik straks weer zelf kan kiezen hoe ik lig, op mijn rug of buik (de natte plekken in bed van de voeding vergeet ik voor het gemak even )

Ik heb vandag weer controle gehad. Mijn baarmoederhals was zelfs 0,7 cm langer dan vorige week, er staat nog totaal geen druk op en is nu net zo lang als bij 'gewone' zwangeren.

De baby gaf een showtje weg en dochter heeft uitgebreid mogen helpen.

Echt weer zo'n opluchting en vanaf morgen is ie levensvatbaar, jippie!!
Ik probeer zeker vaak op mijn zij te liggen maar ik heb ook periodes dat ik even op mijn rug moet. Bij mij zit de baby heel laag juist en dan is op de rug even fijn want op mijn zij gaat ze heel hard schoppen steeds.
Ja ik merk dat ik stiekem ook wel erg met die 24 weken grens in m'n hoofd rond loop. Dan gaan ze dochterlief in ieder geval behandelen als er wat gebeurd. Niet dat de overlevingskansen meteen 100% zijn, maar altijd meer dan voor de 24 wkn. Ik heb hem woensdag :D

Vandaag de factor 50! Gekocht en ondanks een tijdje in de zon gestaan te hebben ben ik niet verband! Blijkbaar heb ik het nu nodig haha. Maar heb een soort olie van garnier en qua smeren/intrekken merk je eigenlijk helemaal niet dat het zon hoge factor is.
Fijn Meme, hopelijk gaat het nog steeds goed met je hond! Sinds afgelopen dagen schiet het ook wel eens door mijn hoofd dat a.s. week weer een mijlpaal is.

Eenhoornn, wat fijn dat de controle goed was. Krijg je er al wat meer vertrouwen in? Hij doet het goed!

Hier verschrikkelijke pijn aan een rib gehad. Nog steeds, maar ik weet nu hoe ik het moet voorkomen. Heb in de avonden huilend op de bank gezeten. Ademen is op zo'n moment ook minder prettig. Ik had in eerste instantie niet door dat het m'n rib was. Bij de fysio geweest en die gaat er vanaf volgende week mee aan de slag. Moet dan 2x per week komen en geduld hebben. Hij kan namelijk door de zwangerschap niet zoveel druk en kracht zetten als gewoonlijk. Afijn volgens hem gaat het goed komen.

De bank is dus momenteel een no go, dus met dekens en kussens is de harde hocker mijn nieuwe plek in de woonkamer..

Buik groeit hard. Staat vaak ook heel strak, voelt bijna alsof die open kan barsten. Toch maar even bij de controle vragen of dat gewoon is? En ik heb denk ik m'n eerste harde buiken gehad.

Gisteravond hier nog naar het winkelcentrum en dan zie ik zwangere vrouwen die zeker verder in de zwangerschap zijn en ook wat ouder, en die racen ons voorbij.. Ik ben nu al een slak en vind alles een opgave. Zat na ons rondje uitgeblust bij te komen in de auto.

Ik herken dat totaal niet van mezelf (dat geklaag/pijntjes).. heb ook buiten de zwangerschap vrijwel nooit ergens last van gehad. En ik ben zo ongeveer de laatste die zeurt over een stukje wandelen.

Ik vraag mij toch af of ik iets mis doe? Houding oid. Of dat je ook gewoon pech kan hebben? Ik zit er wel een beetje mee als ik dan al die, op het eerste gezicht, fitte zwangere (vaak ouder dan ik) zie.

Zijn de meeste trouwens al uit de namen? Wij wel. Had verwacht dat dat een enorme opgave zou zijn, maar hij ligt al een aantal weken vast.
Ik slaap meestal op m'n zij, dat deed ik sowieso al. Soms een klein kussentje om m'n buik wat te ondersteunen, anders krijg ik erg last van m'n banden. Ik draai wel vaak per nacht, meer dan eerst. Steeds op zoek naar een lekkere houding haha.

Eenhoorn, je gaat goed zeg! Wat een goed nieuws allemaal. Hoe gaat het met de angst, kun je al iets meer ontspannen nu?

Meme, ik hoop dat je hond snel weer de oude is. Zo'n kap is niks, maar beter dat de wond eerst goed geneest!

Ik ben denk 7 kg aangekomen. Vooral m'n buik groeit, maar ook m'n borsten, benen en billen worden wat voller. Dat is ook niet gek, voor m'n zwangerschap sportte ik zeer regelmatig (4-5 keer per week) en nu gaat dat nie meer. Tsja, niet zo gek dat ik aankom dus...

Tot nu toe vind ik het nog oke, al denk ik wel dat ik een erg dikke buik zal krijgen. Maarja, wie niet, haha...

Fitz, ik herken het wel een beetje. Ik vind het fysiek ook tegen vallen. Wat je eerst met gemak deed (even een boodschappen, even snel wat schoonmaken, een stuk fietsen) alles kost meer moeite en ik heb daarna vaak last van m'n lijf (koppijn, misselijk, soms weer overgeven). Ik heb het nu meer geaccepteerd: het is even niet anders. Maar soms voel je je gewoon een oma!
Ik was nog een paar dingen vergeten zie ik.

Buik: heb ik ook fitz. Gevoel dat hij bijna knapt. Vooral na het avondeten. Raar...

Namen: ja wij zijn er ook uit. Na de 16 weken echo, toen we hoorden dat het een meisje was hadden we m snel. Wij hebben twee namen. Ik had de eerste naam al eens geopperd en mijn man had er een tweede naam bij (vernoeming) en dat klonk zo "af" en kloppend ineens...
Nou ik ben ook een type van even snel snel wat doen, maar dat gaat niet meer haha. Zelfs wandelen met de honden gaat op een wat langzamer tempo. Schoonmaken doe ik in etappes en even naar zolder lopen resulteert in een imitatie van een oud hijgend werkpaard haha. Ik pas mij maar aan.... Ik sport nog twee keer per week, ook op aangepast tempo, en loop voldoende gedurende de dag.

M'n buik groeit nu hard en was al wat afgevallen voor de zwangerschap, dus qua vel nog ruimte genoeg. De striae die ik al had worden nu alleen wel paarsig op m'n buik.... Trekt misschien nog wel wit weg op den duur.

Met de hond gaat het wel goed op zich. Hij heeft nu een kap firmaatje rottweiler omdat hij door z'n lange rug er nog net bij kon. Dit ding is eigenlijk veelste groot dus hij knalt nu overal tegen aan. Als we rustig zitten mag hij de kap af en leg ik hem naast mij neer. Hij wil dan wel eens likken maar kan ik meteen ingrijpen. Ook de andere hond vindt de wond erg interessant, dus echt langere tijd alleen laten durf ik nog niet zo goed. Hoeft gelukkig ook pas dinsdag weer, voor twee uurtjes.
Nou ik ben ook een type van even snel snel wat doen, maar dat gaat niet meer haha. Zelfs wandelen met de honden gaat op een wat langzamer tempo. Schoonmaken doe ik in etappes en even naar zolder lopen resulteert in een imitatie van een oud hijgend werkpaard haha. Ik pas mij maar aan.... Ik sport nog twee keer per week, ook op aangepast tempo, en loop voldoende gedurende de dag.

M'n buik groeit nu hard en was al wat afgevallen voor de zwangerschap, dus qua vel nog ruimte genoeg. De striae die ik al had worden nu alleen wel paarsig op m'n buik.... Trekt misschien nog wel wit weg op den duur.

Met de hond gaat het wel goed op zich. Hij heeft nu een kap firmaatje rottweiler omdat hij door z'n lange rug er nog net bij kon. Dit ding is eigenlijk veelste groot dus hij knalt nu overal tegen aan. Als we rustig zitten mag hij de kap af en leg ik hem naast mij neer. Hij wil dan wel eens likken maar kan ik meteen ingrijpen. Ook de andere hond vindt de wond erg interessant, dus echt langere tijd alleen laten durf ik nog niet zo goed. Hoeft gelukkig ook pas dinsdag weer, voor twee uurtjes.
Hier groeit de buik ook erg hard! Heb extreme last van harde buiken dat ik er soms helemaal gek van word. Bij mijn dochter had ik dit ook maar veel minder dan nu. Moet echt stoppen met wat ik aan het doen ben.. Zit onder tussen ook al weer 2 weken thuis omdat ik een nierbekkenontsteking heb gehad. Gelukkig gaat dat na antibiotica goed!

Door de bekkenpijn + harde buiken moet ik volgende week naar de bedrijfsarts. Ben benieuwd wat die gaat zeggen.. Sorry hoor, even klagen!!

Kwa naam zijn wij er ook al helemaal uit! In gewicht ben ik nu rond de 6 kilo aangekomen. Bij mijn dochter groeide ik de laatste weken erg hard en was het pas heel laat zichtbaar. Bij deze zwangerschap is dat heel anders! Heb nu al het gevoel dat ik op ontploffen sta, haha.
te hard geschilderd vandaag en nu met moordende pijn in m'n rechter schouder klaarwakker liggen te wezen met een wild om zich heen trappend kind in mijn buik. Het voelt alsof m'n lijf krakkemikkig is bij het minste geringste en das echt wennen! Rug. .banden. .alles is pijnlijk.
Het bad heeft dus niet de helende werking gehad als dat je zou willen. Kan je vandaag rustig aan doen of een druk programma voor de boeg?

Trouwens dochterlief is hier ook het drukst als ik rustig lig,waarom??
Nee bad heeft niks geholpen of wellicht wel en was m'n rugpijn dan erger geweest wie weet. En schouder is gewoon spierpijn en ik heb sowieso snel problemen met die rechter schouder (rsi en paar jaar terug slijmbeurs ontsteking) dus ik ben gewoon te druk geweest omdat ik zo'n bezeten drift kreeg dat het hele ding in 1 middag geschilderd MOEST zijn.
Ja als wij druk zijn wiegt de baby in slaap en snachts lig je op bed en dan is het party time! Dan komt de boombox tevoorschijn en wordt er druk rondgesprongen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven