Napraattopic 59

19-04-2016 22:16 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:simbalabimba schreef op 05 mei 2016 @ 17:02:

Heb ik voorlopig genoeg aan mijn lunch, is er hier weer 1 die zonodig wat wil eten.Je denkt " ik klets er gewoon lekker over heen " ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Dames, niet happen..
quote:blijfgewoonbianca schreef op 05 mei 2016 @ 16:59:

[...]

Zeg je nou dat ze Asperger oid heeft ? Dat verzin je zelf, dat heeft ze eens op het forum ergens geschreven of dat heeft ze jou maar bewust het forum niet verteld ?

Inderdaad, is dit iets wat niemand verder weet of wat je suggereert, wat je zelf bedacht hebt?

Mijn dochter is autistisch en daar schrijf ik wel eens over.

Moeten we nu die link gaan leggen of zo?

Ik begrijp er niks van.
quote:Eleonora-1 schreef op 05 mei 2016 @ 17:03:

[...]

Maar waarom?

Mijn dochter is een zeer oprecht kind. Misschien puur vanwege haar Asperger, dat zou kunnen.

In haar geval is verder kijken dan wat ze zegt of schrijft absoluut overbodig juist.

Bij haar hoef ik nooit te raden. Nooit te bedenken wat ze éigenlijk zou bedoelen.

De vergelijking gaat echt nergens over.

Ik snap niet dat je haar er bij betrekt eigenlijk. Zij en Missie zijn totaal verschillend.Ga d'r nou niet op in joh.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 05 mei 2016 @ 17:05:

[...]

Je denkt " ik klets er gewoon lekker over heen " ?

Ik snap het dus echt niet.

En dat is vaker zo.

Schrijven wat je éigenlijk bedoelt en wil zeggen schijnt ontzettend ingewikkeld te zijn.
Je stelt dus of een diagnose , of je plettert privay gvoelig info van iemand het net op zonder dat duidelijk is of je daar toestemming voor hebt.

Netjes, hoor.
quote:Eleonora-1 schreef op 05 mei 2016 @ 17:03:

[...]

Maar waarom?

Mijn dochter is een zeer oprecht kind. Misschien puur vanwege haar Asperger, dat zou kunnen.

In haar geval is verder kijken dan wat ze zegt of schrijft absoluut overbodig juist.

Bij haar hoef ik nooit te raden. Nooit te bedenken wat ze éigenlijk zou bedoelen.

De vergelijking gaat echt nergens over.

Ik snap niet dat je haar er bij betrekt eigenlijk. Zij en Missie zijn totaal verschillend.

Ik zeg ook niet dat ze hetzelfde zijn, maar vergelijk ze wel. O.a. door jouw schrijven over haar bijv. dat ze er vaak niet echt bij hoort en buiten de groep ligt, dat ze anders is en dit zelf ook wel merkt.

Zo ongeveer. Jij kent jouw kind door en door, je kent missie niet. Ik ook niet, bij lange lange na niet 100%, maar wel een klein beetje.

Los van alles, van wie of wat dan ook; is het nu werkelijk zooooo ontzettend verschrikkelijk in en in slecht dat ik niet 100% dezelfde mening heb over iemand(en) als het gros vd schrijvers van vandaag hier?

Ja?

Het zij zo.

Eten maken en blauwe klimwindes in de volle grond zetten.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Doe het zelf diagnose dus.
quote:simbalabimba schreef op 05 mei 2016 @ 17:13:

[...]

Ik zeg ook niet dat ze hetzelfde zijn, maar vergelijk ze wel. O.a. door jouw schrijven over haar bijv. dat ze er vaak niet echt bij hoort en buiten de groep ligt, dat ze anders is en dit zelf ook wel merkt.

Zo ongeveer. Jij kent jouw kind door en door, je kent missie niet. Ik ook niet, bij lange lange na niet 100%, maar wel een klein beetje.

Los van alles, van wie of wat dan ook; is het nu werkelijk zooooo ontzettend verschrikkelijk in en in slecht dat ik niet 100% dezelfde mening heb over iemand(en) als het gros vd schrijvers van vandaag hier?

Ja?

Het zij zo.

Eten maken en blauwe klimwindes in de volle grond zetten.

Ja, nou, ik blijf het een belachelijke vergelijking vinden.

Iemands kind met een random forummer vergelijken die je nauwelijks zegt te kennen.

Whatever. Jouw feestje.

En dat jij niet dezelfde mening hebt dan ik moet je zelf weten, dat boeit althans mij niks. Dat je je zo vaak geroepen voelt om de advocaat van de duivel te spelen en daarbij immer vaag blijft, daar heb ik moeite mee. Al ga je met mis samenwonen, moet jij weten.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 05 mei 2016 @ 17:00:

[...]

Dat denk je dan en dan schrijf je toch wat.
Nee, je mag een andere mening hebben over een forummer, mede bepaald door info die jij hebt.

Vind het alleen niet netjes dat je iemand dochter erbij haalt
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:calvijn1 schreef op 05 mei 2016 @ 17:20:

Nee, je mag een andere mening hebben over een forummer, mede bepaald door info die jij hebt.

Vind het alleen niet netjes dat je iemand dochter erbij haaltDat dus.

Vind het alleen niet netjes dat je iemand dochter erbij haalt

Ik vind dat zelfs heel vals.

Ik geloof dus ook geen klap van die zogenaamde oprecht goede bedoelingen.

Het venijn spat er vanaf.

Vind het alleen niet netjes dat je iemand dochter erbij haaltHeeft ze die info?
Ik weet niet of dit al ter sprake is gekomen, maar ik erger me kapot aan die frontpage posts. Omdat de vivawebredactie blijkbaar zelf geen boeiende verhalen kan schrijven (want: racistisch, seksistisch, etc...), jatten ze steeds vaker forumcontent om als 'featured topic' op de frontpage te slingeren. Waren dat eerst nog hilarisch oude topics, nu halen ze recent leed tevoorschijn, gooien dat in een format alsof ze al die forummers hoogstpersoonlijk om hun mening hebben gevraagd en zetten dan onderaan een linkje naar het topic.

Ik vind dat niet kies.

En dat wilde ik even met jullie gedeeld hebben... :-)
Occam's razor
quote:Debora schreef op 05 mei 2016 @ 17:24:

Ik weet niet of dit al ter sprake is gekomen, maar ik erger me kapot aan die frontpage posts. Omdat de vivawebredactie blijkbaar zelf geen boeiende verhalen kan schrijven (want: racistisch, seksistisch, etc...), jatten ze steeds vaker forumcontent om als 'featured topic' op de frontpage te slingeren. Waren dat eerst nog hilarisch oude topics, nu halen ze recent leed tevoorschijn, gooien dat in een format alsof ze al die forummers hoogstpersoonlijk om hun mening hebben gevraagd en zetten dan onderaan een linkje naar het topic.

Ik vind dat niet kies.

En dat wilde ik even met jullie gedeeld hebben... :-)Je moet gewoon heel viva.nl overslaan, meteen door naar het forum
Tjezus, wat vals
quote:blijfgewoonbianca schreef op 05 mei 2016 @ 17:23:

[...]

Heeft ze die info?Geen idee, dat suggereert zij
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ouderwets gezellig weer hier.

Moeten jullie niet zuipen en feestvieren?

Bevrijdingsdag en de zon schijnt eindelijk.

Proost!
quote:Debora schreef op 05 mei 2016 @ 17:24:

Ik vind dat niet kies.

En dat wilde ik even met jullie gedeeld hebben... :-)Ik ben het met je eens. Alleen vind ik "niet kies" eigenlijk wat te zwak uitgedrukt. Lijkenpikkerij vind ik het en zo heb ik dat ook verwoord in een reactie onder dat artikel. De betreffende forumster is aan het knokken en dan dit? Volgens de voorwaarden mag de redactie dit, maar uit fatsoen moet je niet alles wat mag ook maar doen.
Het was toch al lang duidelijk dat dit forum alleen maar dient als goedkope bron van verhalen voor artikelen in blog of tijdschrift?
quote:Lady_Voldemort schreef op 05 mei 2016 @ 17:47:

Het was toch al lang duidelijk dat dit forum alleen maar dient als goedkope bron van verhalen voor artikelen in blog of tijdschrift?

Oh dat was me al heel lang duidelijk. En dat hou je ook niet tegen en wil je dat jouw verhaal niet elders opduikt dan moet je het niet op internet plempen.

Maar in dit geval vind ik dat de redactie zich wat meer als een goed huisvader op mag stellen en in ieder geval had kunnen wachten. Betreffende forumster zit nog midden in het drama, echt kats midden in, had vanochtend nog een cruciaal gesprek met haar man en de emoties lopen nog altijd hoog op. Natuurlijk is precies dat het spannendst, moet je als redactie gebruik maken van momentum etc etc maar toch... Ik vind het niet netjes.
quote:Eleonora-1 schreef op 05 mei 2016 @ 17:23:

[...]

Het venijn spat er vanaf.Bah inderdaad. Vals en gemeen.
quote:Marana_ schreef op 05 mei 2016 @ 11:20:

Die reactie vind ik ook niet kies BD. En ik heb minnie met haar paars ook altijd irritant gevonden. En ik moest lachen om de smileys in missies post. Maar dat van Calvijn kan echt niet, heel terechte ban.Wat heeft Minnie nou weer gedaan?

Het is Minny, lieve knuffelfluffelpoepiedoepiedoo

Of Miss double hard extreme awesome overlord of the epic dimensions of coolness and beyond, dat mag ook. Maar mijn vrienden, vijanden, vage kennissen en lieve knuffelfluffelpoepiedoepiedoos mogen me Minny noemen. Want zo ben ik nou eenmaal, graag gedaan!
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:Eleonora-1 schreef op 05 mei 2016 @ 17:23:

[...]

Het venijn spat er vanaf.Dit dus..
Nou ja.. dat dus..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven