Postcrossing deel 12

16-02-2016 09:41 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 11

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.

Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"

Vergeet niet de namen te veranderen
Later is nu
Fijn dat je een Hurray had Paulsje!

En volgens mij heb jij weer mooie (bijzondere) kaarten gekregen Dreamer.

Ik heb net weer 2 nieuwe adressen aangevraagd.

Finland: een grootverzendster die ik al eerder heb gehad helaas (maar dan via een ander profiel). Ze wil graag eekhoorns, dus ik zal haar wederom een eekhoorn sturen. Ik heb net haar eekhoorncollectie doorgenomen en ik zag dat ze de eekhoorn die ik op voorraad heb nog niet eerder heeft ontvangen, zowaar....

Duitsland: wil o.a. graag theepotten of theekopjes en ik heb nog wel een paar kitscherige theeservies-kaarten dus ik zal haar daar eentje van sturen.
Wat fijn Paulsje, een hurray!

Mijn Finse zegt trouwens niets over de kaart, alleen wat over wat ik erop geschreven had. Best raar. Was dat kaartje van die fiets met dozen.

Afijn, het voetbalstadion van .. eh ... een voetbalclub in Lissabon gaat naar Tsjechië

Unusual art (Ivo Kamphuis) gaat naar Australië

Een mailbox van de hema gaat naar Japan

Alain Delon gaat naar Rusland, een 16 jarige die acteurs wil

Een tekening/illustratie van Charlotte Dematons gaat naar Thailand

'A star is Born' met Judy Garland gaat naar Duitsland. Eigenlijk wil ze graag wat van de Wizard of Oz

Muzikanten met hun instrumenten op de rug fietsend door een dorp in Frankrijk in de 2e wereldoorlogperiode gaat naar Roemenië (3 jaar lid, 15 kaarten ontvangen.. )

Een wereldkaart naar Indonesie, helaas staat de eilandengroep er net niet op, dus het is niet echt de wereld. (3 jaar lid en 123 ontvangen)

Ondertussen kijk ik nu naar de herdenking op de Dam. Mooi dat er persoonlijke verhalen bij genoemd worden.
Later is nu
Oké, een diepenring (Hoge der Aa) gaat nog naar Duitsland. Een schoolplaat van Koekoek naar Amerika. Ik denk dat ik nu maar stop. Ga de kaartjes scannen en nog even posten. Gaat gelijk de hond eruit
Later is nu
Paulsje, geniet van je hurray, voor je het weet krijg je ze nirt meer de storm is nog niet aangekomen hier, nog steeds geen enkele hurray. Wel het kaartje zonder id geregistreerd en enkele kaartjes die ik gekregen had. Binnenkort maar even een scansessie houden om alle ontbrekende kaartjes in te scannen, dat zijn er momenteel redelijk wat. Misschien kom ik er morgen aan toe. Ik woon naast t grootste bevrijdingsfestival van t land maar ze verwachten topdrukte dus denk dat ik overdag nog thuisblijf. Misschien morgenavond even een kijkje nemen.... Zou dus wel leuk zijn als het vannacht nog even gaat stormen zodat ik ook wat kaartjes kan gaan schrijven.

En inderdaad Dreamer, ik vond de herdenking ook echt heel erg mooi en indrukwekkend!
Hurray voor HappyOwl!

(Heb net even gespiekt... )

Ik had vanochtend ook een Hurray uit Duitsland. De Duitser was erg enthousiast over onze badpakdame.
Heb nog weer een adresje aangevraagd: China. Ik heb nu 2 (van de 17) kaarten onderweg naar China, en het is echt een ellenlang adres, wederom.

De Chinese is nog niet zo lang aan het Postcrossen, en ze heeft diverse wensen, o.a. honden dus ik denk dat ik voor een hond ga.

Ook heeft ze in haar wensenlijstje "Vladimir Poetin" staan (maar dan in het Russisch) met ook nog eens 3 hartjes erachter.

Smaken verschillen.
Hier ook: Hurrayyy! Mijn Lavendelmeisje is veilig aangekomen in Germany!

Zo weer een nieuw adres trekken

Fijne bevrijdingsdag allemaal!
aan het typen...
Poetin met hartjes

Fijn, die huray's. Hier niets. Vandaag wordt de brievenbus niet geleegd, zag ik.
Later is nu
Zo, ik ben weer terug na twee weken vakantie. Wat was het bijzonder om te hiken in Marokko en de Toubkal te beklimmen en heerlijk was het in zee om te (golf)surfen.

En deze week hard geklust in mijn huis, dus nu zit ik tevreden in de tuin te genieten in de zon. De zon meenemen uit Marokko is trouwens mijn souvenir voor jullie. Blij mee?

En in de tussentijd slechts 2 hurrays... 2 kaarten zijn expired. Inmiddels heb ik weer 5 kaartjes gepost nu ik weer thuis ben.

Fijne dag iedereen! Vier de vrijheid
quote:yogayup schreef op 05 mei 2016 @ 10:48:

Zo, ik ben weer terug na twee weken vakantie. Wat was het bijzonder om te hiken in Marokko en de Toubkal te beklimmen en heerlijk was het in zee om te (golf)surfen.

En deze week hard geklust in mijn huis, dus nu zit ik tevreden in de tuin te genieten in de zon. De zon meenemen uit Marokko is trouwens mijn souvenir voor jullie. Blij mee?

En in de tussentijd slechts 2 hurrays... 2 kaarten zijn expired. Inmiddels heb ik weer 5 kaartjes gepost nu ik weer thuis ben.

Fijne dag iedereen! Vier de vrijheid Huh?? Nu alweer voorbij?? Wat snellll
aan het typen...
Poetin.... nee kind heeft geen smaak...

zijn de huizen in zwolle nog allemaal heel?

Ik ben super super blij met de zon! Super lief dat je dat voor ons heb gedaan! Ik geniet in de tuin van de zon.

Verder weet ik gewoon niet meer wat jullie hebben geschreven... sorry heb avond en slaapdienst gehad.. koekje is nu op. Hier geen nieuws niks ontvangen gisteren. Kan ook niks versturen
Dankje voor die zon, Yogayup!

Ik ben net terug van bevrijdingsfestival. Heerlijk!
Later is nu
Welkom terug yogajub!

Vandaag een hurray van de veeleiser uit Nieuw Zeeland. Kon niet meer dan een thank you for the card en the coin af.

Gisteren 3 mooie kaarten uit de Filipijnen, Portugal en Belarus gekregen. Een uitzicht op een vulkaan, de 8 vleermuizen uit Pgal en een illustratie van een panter.

Hoop op vele hurrays vannacht voor iedereen!
Welkom terug in ons mooie stadje yogayup!

Bij jou heeft het dus ook nog geen hurrays gestormd.... Dan had Labellei het weerhurraybericht misschien toch niet helemaal goed. Maar zoals Labellei al eerder wist dan ik zelf had ik vanmorgen heel vroeg een hurray uit Taiwan waar mijn Slowaakse kat (uit een heel kneuterig winkeltje in Bratislava) was aangekomen, en later vandaag kwam Polen nog binnen. Dus twee kaartjes gelukkig. Begon me echt al zorgen te maken. Er zijn er nog een aantal die echt wel aan moeten komen, deze twee maakte ik me nog niet eens echt zorgen om. Maar goed.

Ben er nog niet aan toe gekomen om nieuwe adressen te trekken, vandaag natuurlijk bevrijdingsdag! Voelde me erg moe en lamlendig na zo'n ziekenhuisweekje maar ben na t eten toch nog even met wat vriendinnen naar t festival gelopen. Woon er op 5 minuten lopen vandaan dus eigenlijk moet het ook wel he. Hele dag staan kan ik nog niet zo makkelijk maar zo'n paar uurtjes was erg leuk. Veel bekenden gezien, paar biertjes gedronken, toch een fijne avond gehad zo!

Morgen werken en dan een bruiloft van mijn nichtje. Zal er dus wel niet van komen om nog kaartjes te schrijven, hopelijk kan ik daar zaterdag wt tijd voor maken. Zou fijn zijn als er dan nog een paar hurrays binnen zijn, dan kan ik lekker doorschrijven!
Jammer dat je soms weinig reactie terug krijgt van andere. Juist als je zo je best heb gedaan om een goed kaartje te sturen. Goed leerpunt voor mij om uitgebreide reactie te geven op kaartjes.

Happy gisteren toch nog een happyday heeft gehad en leuke dingen heeft gedaan.

Mijn brabant kaartje is aangekomen. Dus gelijk een nieuw adres gevraagd. India!! Ik kan wel wachten met een adres vragen maar ben altijd benieuwd waar de reis naar toe gaat. Hihi

Fijne dag allen
Hier gaat het goed met de kaartjes! Inmiddes sta ik op 10 verzonden (& ontvangen) en 9 ontvangen. Er zijn 5 kaartjes onderweg en ik mag nog 1 adres trekken. Ik denk dat ik even wacht tot ik wat meer hurrays heb, dan kan ik er een paar tegelijk schrijven!

Nu onderweg:

China - 33 dagen

USA - 18 dagen

Australie - 10 dagen

Rusland - 8 dagen

Taiwan - 6 dagen

En van allemaal kun je wel een dag of 3 aftrekken voor het uitzoeken, schrijven en op de bus doen (vooral dat laatste is erg moeilijk, blijf het vergeten) van de kaartjes.
Ik was het net ook bijna vergeten, kaartjes posten. Dacht ook dat het zinloos was, want heb het gevoel dat het zaterdag is.
Later is nu
Hahaha, Ik had gisteren al steeds het gevoel dat het vrijdag was. (En vandaag ook trouwens ).

Ik heb gelukkig mijn kaartjes kunnen posten. China (de Poetin-bewonderaar) krijgt geen hond maar uilen. Dat is een hele grote kaart dus ik kon er makkelijk de 2 ellenlange versies van het adres op kwijt én ook nog eens een heel verhaal over Poetin.

Ik had ook nog eens 2 kaartjes in de brievenbus. Van een Poolse peuter kreeg ik een cityview en uit Nieuw-Zeeland een oude foto in sepia van een meisje met een zwarte kat.

Verder heb ik geen Hurrays meer gehad. Gelukkig mag ik nog wel één kaartje versturen dus ik kan dit weekend sowieso 1 adres trekken. (En hopelijk nog meer....)
Ik sta 9 voor op ontvangen kaarten, dus ik verwacht niet echt een kaartje (die wel erg welkom zou zijn, natuurlijk) Een hurray mag best
Later is nu
Ik ga ook maar weer in de wachtkamer zitten om mijn Hurrays op te wachten.

Wél buiten dit keer.

Hier ook geen hurrays. Wel een mooie vogel uit Finland gekregen
aan het typen...
Zo ik kon opeens 6 kaarten versturen.. eerst altijd 5. Hihi. Net op tijd voor de postlichting. Nu dus een kaartje naar India en Duitsland. Helaas heb ik nog maar 1 kaartje ontvangen.... zal er een stormvloed straks komen of?????

Ik ga ook maar buiten zitten. De rij stoelen zijn buiten lallebei leeg...

De wensen van de ontvangers waren plaatselijke kunstenaars en dieren in het algemeen. Heb 2 kaartjes gepakt die gemaakt zijn door mensen met een verstandelijke beperking. Ja ik vind het soms echt kunstwerken ( ik ken niet schilderen) en er stond een kaart op met 2 koeien erop.. nou das best Nederlands hihi
Vannacht een blije hurray gekregen . Mijn kaartje van Friesland is na 10 dagen in Maleisië gearriveerd Wel met problemen want ze moesten met behulp van de pc-site het IDnummer achterhalen. Ze schreef dat het kaartje door een fikse regenbui was natgeworden. Maar toch is het gelukt!! Yaay
aan het typen...
Fijn dat het toch gelukt is dan Rozea! 10 dagen is best snel.

En lekker, al 6 kaarten onderweg, Zomerelfje. Je kunt nu toch echt kaartjes tegemoet gaan zien :0
Later is nu
Och, een verzopen kaartje... Toch fijn dat ze het ID-nummer nog konden achterhalen.

Wie weet komt er vandaag wel weer iets binnen zomerelfje. Spannend!

Ik heb nog steeds geen Hurray gehad.

Ik kon nog wel een adres opvragen en dat heb ik dus ook gedaan. Het is Italië geworden en ze wil o.a. graag vlinders. Ze heeft nog geen enkele vlinder op haar "ontvangen wall" staan dus ze krijgt van mij een mooie vlinder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven