Slapeloze nachten van kat

06-05-2016 14:55 72 berichten
Ja echt...

Sinds een week staat er elke avond een kat bij ons voor de deur. Hij komt duidelijk met 1 reden; onze poes . Het is een enorme uit de kluiten gewassen kater. Als hij eenmaal bij ons voor de deur zit, gaat hij keihard lopen mauwen. En dit gaat door tot diep, diep, diep in de nacht.. En die klaagzang heeft natuurlijk effect op onze poes, want ze doet het net zo hard terug. We worden er echt moedeloos van. In het begin was het nog schattig, maar nu is het echt niet leuk meer. Als ze elkaar aan de voorkant niet kunnen zien , loopt de kater wel achterom onze tuin in en gaat daar lopen mauwen.

Heb gisteren ,snachts, om 3 uur uit pure wanhoop een glas water naar buiten laten gooien door man...

Wie, o, wie heeft de oplossing?
quote:EleaNora schreef op 06 mei 2016 @ 17:10:

Haha geweldig verhaal maar ik snap dat het lastig is. Poes hier heeft ook een aanbidder maar zodra die op haar balkon verschijn begint ze zo haar te blazen en knorren dat de liefde daarna weer even bekoeld is.

Wat betreft steriliseren: dit kan gewoon als katten krols zijn! Bij honden kan het niet als ze loops zijn ivm kans op teveel bloedverlies hun baarmoeder is in die periode extra doorbloed ivm eisprong. Bij katten is dat niet het geval.

Oh ja? Ik heb de link snel doorgelezen. Misschien verkeerd gelezen? Als ik een afspraak maak, vraag ik er gewoon gelijk naar.

Onze poes is ook bang voor hem. Wie weet schreeuwt ze wel terug:" blijf weg lelijk mormel!" En wij maar denken dat ze hard to get speelt
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn kat was niet bekend of ze al gesteriliseerd was (asielkatje) en de dierenarts adviseerde om te bellen zodra ze krols werd, dan zou ze zo snel mogelijk geopereerd worden en dat is gebeurt.

Wij wonen op de eerste verdieping en die kater klimt steeds via een schutting op ons balkon. Als ik dan buiten zit met poes is het krijzen geblazen (haha leuke woordspeling al zeg ik het zelf;) voor die tijd vind ze hem reuze interessant, daarna loopt ze nog een kwartier na te blazen. Maffe beesten ook
quote:EleaNora schreef op 06 mei 2016 @ 17:45:

Bij mijn kat was niet bekend of ze al gesteriliseerd was (asielkatje) en de dierenarts adviseerde om te bellen zodra ze krols werd, dan zou ze zo snel mogelijk geopereerd worden en dat is gebeurt.

Wij wonen op de eerste verdieping en die kater klimt steeds via een schutting op ons balkon. Als ik dan buiten zit met poes is het krijzen geblazen (haha leuke woordspeling al zeg ik het zelf;) voor die tijd vind ze hem reuze interessant, daarna loopt ze nog een kwartier na te blazen. Maffe beesten ook

Rare beesten inderdaad

Voordat wel haar kochten als kitten, zag ik nooit niet een kat in de buurt. (Je let er ook minder op natuurlijk. ) Zodra ze als kitten in huis kwam, zat er elke dag wel een ander voor de deur. Niet te mauwen , maar gewoon nieuwsgierig. Daarna nooit meer gezien, tot vorige week dus. Het is alleen zo extreem. Dat vind ik zo bijzonder.
Of de kat wel of niet gesteriliseerd mag worden als ze krols is daar verschillen de meningen over als je internet leest.

Dierenartsen denken er vaak ook anders over. Ik heb zelf mijn katten al op jonge leeftijd laten helpen, met 3 a 4 maanden. Dus ze zijn nooit krols geweest.
quote:tulpje1977 schreef op 06 mei 2016 @ 17:54:

Of de kat wel of niet gesteriliseerd mag worden als ze krols is daar verschillen de meningen over als je internet leest.

Dierenartsen denken er vaak ook anders over. Ik heb zelf mijn katten al op jonge leeftijd laten helpen, met 3 a 4 maanden. Dus ze zijn nooit krols geweest.Ik ga ook gewoon even navragen voor de zekerheid.
Ik heb hier anders nog wel een je-weet-wel kater die precies weet wat die moet misschien dat dan de krolsheid snel over is gegarandeerd geen kittens
quote:single1985 schreef op 06 mei 2016 @ 19:07:

Ik heb hier anders nog wel een je-weet-wel kater die precies weet wat die moet misschien dat dan de krolsheid snel over is gegarandeerd geen kittens

Ik heb er geen verstand van, maar is die krolsheid na 1x losgaan over dan? (Tijdelijk natuurlijk)
Onze kater is gecastreerd, maar de krolse poezen blijven hem lastig vallen en hij snapt er de ballen niet van (sorry voor de woordspeling ). Het is echt de tijd nu.... .
quote:TS_76 schreef op 06 mei 2016 @ 19:19:

Onze kater is gecastreerd, maar de krolse poezen blijven hem lastig vallen en hij snapt er de ballen niet van (sorry voor de woordspeling ). Het is echt de tijd nu.... .Ah gossie, dat beest!
quote:WaaromPorque schreef op 06 mei 2016 @ 19:09:

[...]

Ik heb er geen verstand van, maar is die krolsheid na 1x losgaan over dan? (Tijdelijk natuurlijk)Als je ze 24 uur samen houd kom je al een aardig eind
Helpt het niet om de radio zachtjes aan te laten zodat jouw kat niet reageert, misschien geeft die casanova het dan op.
Of course i talk to myself. Sometimes i need expert advice.
quote:tsjatsjietsjie schreef op 06 mei 2016 @ 20:35:

Helpt het niet om de radio zachtjes aan te laten zodat jouw kat niet reageert, misschien geeft die casanova het dan op.

Dan moet ik de radio echt hard aanzetten. Die kat schreeuwt het echt uit.

Ik heb hem nu nog niet gezien. Normaal zit hij er al. Misschien heeft het water geholpen ..maar dat betwijfel ik..

En inmiddels schreeuwt poezenkind het uit zichzelf uit. Lijkt wel alsof ze hem roept.
quote:single1985 schreef op 06 mei 2016 @ 20:19:

[...]

Als je ze 24 uur samen houd kom je al een aardig eind Nou, niet in mijn huis! Vind dat beest doodeng!
Ik heb het niet over dat beest maar over een je-weet-wel kater
quote:single1985 schreef op 06 mei 2016 @ 20:57:

Ik heb het niet over dat beest maar over een je-weet-wel kater Ohhh die!
Als poes krols is dan is zij zeker oud genoeg om geholpen te worden. Die muts van mij ging in de badkamer zitten krijsen want dat galmde zo lekker.

Rest van de flat zal wel gedacht hebben ... ik zat heel snel met haar bij de dierenarts en haar zus erbij. Die was nog niet krols geweest.

Kater vangen en naar het asiel brengen.
quote:pokkewijf schreef op 06 mei 2016 @ 21:02:

Als poes krols is dan is zij zeker oud genoeg om geholpen te worden. Die muts van mij ging in de badkamer zitten krijsen want dat galmde zo lekker.

Rest van de flat zal wel gedacht hebben ... ik zat heel snel met haar bij de dierenarts en haar zus erbij. Die was nog niet krols geweest.

Kater vangen en naar het asiel brengen.

Het is inderdaad geen gehoor. Het lijkt wel brullen.

Kat kan ik zelf niet vangen. Is hij veel te snel voor. Wil ik trouwens ook niet zomaar doen zonder zeker te weten of hij geen baasje heeft.
Je kunt eventueel contact op nemen met de dierenambulance. Zij kunnen de kat vangen. Aangezien hij er zo slecht uitziet denk ik wel dat t een zwerfkat is.

Zij brengen m dan naar het asiel waar de eventuele eigenaar wordt gezocht of een nieuw baasje.
quote:tulpje1977 schreef op 06 mei 2016 @ 22:45:

Je kunt eventueel contact op nemen met de dierenambulance. Zij kunnen de kat vangen. Aangezien hij er zo slecht uitziet denk ik wel dat t een zwerfkat is.

Zij brengen m dan naar het asiel waar de eventuele eigenaar wordt gezocht of een nieuw baasje.én wordt gecastreerd...
lekker geslapen waaromporque?
Lorem Ipsum
quote:turquasi schreef op 10 mei 2016 @ 16:24:

lekker geslapen waaromporque?

ja! Dankjewel.

Alsof de duvel er mee speelde... Nadat mijn man die beker water heeft gegooid naar de kat, is hij niet meer geweest.

Afspraak is inmiddels gemaakt met dierenarts.
ah beter
Lorem Ipsum

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven