Slapeloze nachten van kat

06-05-2016 14:55 72 berichten
Ja echt...

Sinds een week staat er elke avond een kat bij ons voor de deur. Hij komt duidelijk met 1 reden; onze poes . Het is een enorme uit de kluiten gewassen kater. Als hij eenmaal bij ons voor de deur zit, gaat hij keihard lopen mauwen. En dit gaat door tot diep, diep, diep in de nacht.. En die klaagzang heeft natuurlijk effect op onze poes, want ze doet het net zo hard terug. We worden er echt moedeloos van. In het begin was het nog schattig, maar nu is het echt niet leuk meer. Als ze elkaar aan de voorkant niet kunnen zien , loopt de kater wel achterom onze tuin in en gaat daar lopen mauwen.

Heb gisteren ,snachts, om 3 uur uit pure wanhoop een glas water naar buiten laten gooien door man...

Wie, o, wie heeft de oplossing?
quote:Derpina schreef op 06 mei 2016 @ 15:13:

Poezenbeest hier eet mandarijn en banaan

Maar TO 's nachts met haar mandje op de boven verdiepin en zolder dat je de deur beneden dicht doet?Nou, ze hoort hem. En dan gaat zij ook los (Het is ongelogen echt oorverdovend. .Wij worden er allemaal wakker van) Dus het maakt niet echt uit waar ik haar laat.
quote:WaaromPorque schreef op 06 mei 2016 @ 15:09:

[...]

Het WAS ook super lief...De 1e keer (!)

Maar dit slaat echt nergens meer op. Het lijken wel Romeo en Julia die uit elkaar worden gehouden..

"Oh kater, pas op, als mijn mensen je horen zullen ze je zeker natmaken!"

"Oh poezenbeest, jouw ogen bergen meer gevaar dan 20 emmers water."

Sorry.

Succes met de kater weghouden!
quote:Kunai schreef op 06 mei 2016 @ 15:15:

[...]

"Oh kater, pas op, als mijn mensen je horen zullen ze je zeker natmaken!"

"Oh poezenbeest, jouw ogen bergen meer gevaar dan 20 emmers water."

Sorry.

Succes met de kater weghouden! Geeft niks, kan de humor zeker waarderen na alle ergernis.
Alle reacties Link kopieren
Mijn hond had ooit een (eveneens alles behalve) stille aanbidder, gelukkig is een hond geen nachtdier.

Ze was loops, een soortgenoot die wegens zijn veelvuldige ontsnappingen de naam Houdini verdiende had dat natuurlijk razendsnel in de gaten, hij woonde in de buurt, op een minuut of vijf loopafstand. Hij heeft hier drie keer bij de centrale toegangsdeur zitten janken als een wolf en echt geen geen vijf minuten, de eerste keer probeerde hij mijn hond te bespringen wat mislukte, na die poging liep hij ons achterna waarna hij beneden voor de deur een potje ging janken. Mijn hond bovengebracht en een riem gepakt om hem makkelijker thuis te kunnen brengen. Hij kwam nog twee keer uit zichzelf.

Bij katten is zoiets een stuk vervelender, niet alleen jij maar de buren worden misschien ook wakker. Castreren en steriliseren helpt daar ook geen 100 % tegen maar de herrie wordt wel minder.
verba volant, scripta manent.
quote:WaaromPorque schreef op 06 mei 2016 @ 15:15:

[...]

Nou, ze hoort hem. En dan gaat zij ook los (Het is ongelogen echt oorverdovend. .Wij worden er allemaal wakker van) Dus het maakt niet echt uit waar ik haar laat.

Ja klopt dat is ook weer zo.

Leuk he katten hahaha.
quote:MarianneDavids schreef op 06 mei 2016 @ 15:24:

Mijn hond had ooit een (eveneens alles behalve) stille aanbidder, gelukkig is een hond geen nachtdier.

Ze was loops, een soortgenoot die wegens zijn veelvuldige ontsnappingen de naam Houdini verdiende had dat natuurlijk razendsnel in de gaten, hij woonde in de buurt, op een minuut of vijf loopafstand. Hij heeft hier drie keer bij de centrale toegangsdeur zitten janken als een wolf en echt geen geen vijf minuten, de eerste keer probeerde hij mijn hond te bespringen wat mislukte, na die poging liep hij ons achterna waarna hij beneden voor de deur een potje ging janken. Mijn hond bovengebracht en een riem gepakt om hem makkelijker thuis te kunnen brengen. Hij kwam nog twee keer uit zichzelf.

Pfff daar wordt je ook niet blij van.

Ik weet ook niet of dit gedrag uitzonderlijk is. Heb vaker poezen gehad, maar dit nog nooit meegemaakt.
quote:MarianneDavids schreef op 06 mei 2016 @ 15:24:

Bij katten is zoiets een stuk vervelender, niet alleen jij maar de buren worden misschien ook wakker. Castreren en steriliseren helpt daar ook geen 100 % tegen maar de herrie wordt wel minder.Ja, de buren zullen er ongetwijfeld ook last van hebben. Als hij daarna maar niet meer aan de deur komt (na de ingreep) Het is echt een "beest".
Ik denk dat je poes krols is en dat merken katers. Wees blij dat het maar 1 kater is en niet tig katers zoals mijn ouders vroeger hebben meegemaakt toen hun poes nog niet was gesteriliseerd

Het beste kun je contact opnemen met de dierenarts om haar zo snel mogelijk te laten steriliseren. Dit moet na de krolsheid:

http://dier-en-natuur.inf ... castratie-bij-poezen.html

Daarnaast voorkomen dat ze buiten komt, ze is zo gedekt!

De kater, ik vrees dat je het even moet uitzitten. Die hou je niet zomaar weg als de natuur roept

Succes!
quote:Derpina schreef op 06 mei 2016 @ 15:27:

[...]

Ja klopt dat is ook weer zo.

Leuk he katten hahaha. Ik ben gek op ons poezenkind en ik begrijp de natuur als geen ander, maar dat het zo extreem kan zijn, wist ik echt niet.
quote:tulpje1977 schreef op 06 mei 2016 @ 15:31:

Ik denk dat je poes krols is en dat merken katers. Wees blij dat het maar 1 kater is en niet tig katers zoals mijn ouders vroeger hebben meegemaakt toen hun poes nog niet was gesteriliseerd

Het beste kun je contact opnemen met de dierenarts om haar zo snel mogelijk te laten steriliseren. Dit moet na de krolsheid:

http://dier-en-natuur.inf ... castratie-bij-poezen.html

Daarnaast voorkomen dat ze buiten komt, ze is zo gedekt!

De kater, ik vrees dat je het even moet uitzitten. Die hou je niet zomaar weg als de natuur roept

Succes!Bedankt voor de link! Snel(ler) een afspraak maken dus. Gisteren zaten er ineens 2. Alleen die engerd doet zo raar
quote:WaaromPorque schreef op 06 mei 2016 @ 15:29:

[...]

Pfff daar wordt je ook niet blij van.

Ik weet ook niet of dit gedrag uitzonderlijk is. Heb vaker poezen gehad, maar dit nog nooit meegemaakt.Mijn poes zaliger was geholpen maar er waren toch periodes waarin ze dat "was vergeten" en dat voor een binnenkat, tijdens zo'n periode klom ze soms van gekkigheid in de gordijnen, tot aan de rails.
verba volant, scripta manent.
Oh ik lees net dat je moet steriliseren als de poes niet krols is...nog langer wachten dus..
quote:MarianneDavids schreef op 06 mei 2016 @ 15:35:

[...]

Mijn poes zaliger was geholpen maar er waren toch periodes waarin ze dat "was vergeten" en dat voor een binnenkat, tijdens zo'n periode klom ze soms van gekkigheid in de gordijnen, tot aan de rails.Ja, dat herken ik wel.. zielig eigenlijk hè.
Tja het is helaas weer die tijd van het jaar...water vindt de kat misschien niet leuk maar dat is nou juist de bedoeling als je wil dat ie zn klep houdt .

Volgende x dus idd beter een emmer en ff geen medelijden hebben met het beestje. (Gaat ie waarschijnlijk niet erg hard op maar dan heeft ie ff lekker pech..)

Krolse dames zijn overigens nog erger dus ga nadenken over stellerisatie. Prikpil kan ook maar dat is niet erg goed voor langere tijd.

Als je echt de wanhoop nabij bent stuur ik mijn mevrouwtjes wel even op hem af, die timmeren hem wel even in mekaar .

Zal je de prijslijst opsturen
quote:MarianneDavids schreef op 06 mei 2016 @ 15:35:

[...]

Mijn poes zaliger was geholpen maar er waren toch periodes waarin ze dat "was vergeten" en dat voor een binnenkat, tijdens zo'n periode klom ze soms van gekkigheid in de gordijnen, tot aan de rails.

Is normaal hoor, er blijven toch een kleine hoeveelheid hormonen achter.

Mijn inmiddels overleden gehandicapte homo-kater probeerde um er een x in te hangen midden in de kamer toen er hier een krols was.

Hij was al drie jaar geholpen dus het had weinig effect.. (En hij was homo vonden wij. Waarschijnlijk was ie het gekrijs gewoon zat )
quote:Zelatrice schreef op 06 mei 2016 @ 15:45:

Tja het is helaas weer die tijd van het jaar...water vindt de kat misschien niet leuk maar dat is nou juist de bedoeling als je wil dat ie zn klep houdt .

Volgende x dus idd beter een emmer en ff geen medelijden hebben met het beestje. (Gaat ie waarschijnlijk niet erg hard op maar dan heeft ie ff lekker pech..)

Krolse dames zijn overigens nog erger dus ga nadenken over stellerisatie. Prikpil kan ook maar dat is niet erg goed voor langere tijd.

Als je echt de wanhoop nabij bent stuur ik mijn mevrouwtjes wel even op hem af, die timmeren hem wel even in mekaar .

Zal je de prijslijst opsturen

Nou er zijn er wel een paar voor nodig om hem in elkaar te timmeren! Hij is onmenselijk groot, dik...en mist een oog. Vanochtend kwam ik hem tegen buiten. Hij plast tegen elk struikje aan. Ben niet snel onder de indruk, maar van hem krijg ik zelfs de kriebels.

Wil het beestje geen pijn doen, maar na 7 dagen, moesten we wat doen. Als hij er vannacht weer staat, pak ik een emmer inderdaad.

We gaan haar laten steriliseren. Is echt het beste.
quote:Zelatrice schreef op 06 mei 2016 @ 15:49:

[...]

Is normaal hoor, er blijven toch een kleine hoeveelheid hormonen achter.

Mijn inmiddels overleden gehandicapte homo-kater probeerde um er een x in te hangen midden in de kamer toen er hier een krols was.

Hij was al drie jaar geholpen dus het had weinig effect.. (En hij was homo vonden wij. Waarschijnlijk was ie het gekrijs gewoon zat )

Moest er toen ik het typte ook wel weer om lachen... ook echt gewoon en plein publique he... maffe kat.

Goed van je!! Is idd voor het beestje ook het beste hoor. (Ook met het oog op ziektes)

En het scheelt jou een hoop gekrijs want krolse poezen zijn echt the hell..

Wel aso van de eigenaar van die kater dat ze hem niet ff helpen. Er zijn al veel te veel katten in Nederland.

En bij een kater is het echt een werkje van niks.

Ik heb mn hele leven al katten, van huis uit meegekregen dat je ze even 'helpt'.

Dat heet verantwoordelijkheid ipv de halve buurt op te zadelen met zo'n schreeuwend en piesent monster.
quote:Zelatrice schreef op 06 mei 2016 @ 16:07:

Moest er toen ik het typte ook wel weer om lachen... ook echt gewoon en plein publique he... maffe kat.

Goed van je!! Is idd voor het beestje ook het beste hoor. (Ook met het oog op ziektes)

En het scheelt jou een hoop gekrijs want krolse poezen zijn echt the hell..

Wel aso van de eigenaar van die kater dat ze hem niet ff helpen. Er zijn al veel te veel katten in Nederland.

En bij een kater is het echt een werkje van niks.

Ik heb mn hele leven al katten, van huis uit meegekregen dat je ze even 'helpt'.

Dat heet verantwoordelijkheid ipv de halve buurt op te zadelen met zo'n schreeuwend en piesent monster.

Ik vind het ook niet meer dan logisch..maar oké dat zijn jij en ik.

Ik weet ook niet of hij wel een baasje heeft (gehad?) Ik zie hem voor het eerst en hij is echt spuuglelijk en onverzorgd. Vaak gevochten ook, hij mist nl een oog. (Tenzij het verwijderd is vanwege ziekte natuurlijk. )
quote:WaaromPorque schreef op 06 mei 2016 @ 15:55:

[...]

Nou er zijn er wel een paar voor nodig om hem in elkaar te timmeren! Hij is onmenselijk groot, dik...en mist een oog. Vanochtend kwam ik hem tegen buiten. Hij plast tegen elk struikje aan. Ben niet snel onder de indruk, maar van hem krijg ik zelfs de kriebels.

Wil het beestje geen pijn doen, maar na 7 dagen, moesten we wat doen. Als hij er vannacht weer staat, pak ik een emmer inderdaad.

We gaan haar laten steriliseren. Is echt het beste.Je hoeft niet heel die emmer naar de kat te gooien he, alleen de inhoud
Lorem Ipsum
quote:turquasi schreef op 06 mei 2016 @ 16:52:

[...]

Je hoeft niet heel die emmer naar de kat te gooien he, alleen de inhoud goed dat je het zegt!
quote:turquasi schreef op 06 mei 2016 @ 16:52:

[...]

Je hoeft niet heel die emmer naar de kat te gooien he, alleen de inhoud al is dat ook wel effectief vermoed ik
quote:WaaromPorque schreef op 06 mei 2016 @ 16:17:

[...]

Ik vind het ook niet meer dan logisch..maar oké dat zijn jij en ik.

Ik weet ook niet of hij wel een baasje heeft (gehad?) Ik zie hem voor het eerst en hij is echt spuuglelijk en onverzorgd. Vaak gevochten ook, hij mist nl een oog. (Tenzij het verwijderd is vanwege ziekte natuurlijk. )

Als je twijfelt of die wel een eigenaar heeft en overduidelijk nog niet is gecastreerd kan je misschien het dierenasiel of andere instantie benaderen misschien willen die de kater wel vangen en castreren.

Voor nu zou ik ook voor de water optie gaan.

Word je trouwens niet gek van de krolse poes in huis?
Haha geweldig verhaal maar ik snap dat het lastig is. Poes hier heeft ook een aanbidder maar zodra die op haar balkon verschijn begint ze zo haar te blazen en knorren dat de liefde daarna weer even bekoeld is.

Wat betreft steriliseren: dit kan gewoon als katten krols zijn! Bij honden kan het niet als ze loops zijn ivm kans op teveel bloedverlies hun baarmoeder is in die periode extra doorbloed ivm eisprong. Bij katten is dat niet het geval.
quote:single1985 schreef op 06 mei 2016 @ 17:09:

[...]

Als je twijfelt of die wel een eigenaar heeft en overduidelijk nog niet is gecastreerd kan je misschien het dierenasiel of andere instantie benaderen misschien willen die de kater wel vangen en castreren.

Voor nu zou ik ook voor de water optie gaan.

Word je trouwens niet gek van de krolse poes in huis?

De poes was al even krols. Het enige wat ze deed was heel veel aandacht vragen, maar dat doet ze sowieso altijd al. Het is een lieverd. Maar sinds Don Juan aan de deur staat, maakt ze zo'n achterlijke herrie. Dat is echt niet normaal.

Tja, zolang ik niet weet waar hij thuishoort, wacht ik het nog ff af. Kijken of hij wegblijft na de sterilisatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven