Ergernissen in de supermarkt 2

16-08-2015 16:24 2981 berichten
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic

Hier het oude topic Ergernissen in de supermarkt 1

I can explain it to you, but I can't understand it for you
Ik snap niet waarom je nog bezig bent na het afrekenen. Ik leg mijn boodschappen op de band, wanneer ik aan de beurt ben steek ik mijn pinpas in de automaat en pak direct alle boodschappen aan en doe ze in de kar. Wanneer de cassiere het bedrag zegt sta ik klaar om te pinnen en ben weg voor ze een boodschap van de volgende klant pakt.

En dan heb je mensen die eerst wachten tot alles gescant is, dan rustig pinnen om tot de ontdekking te komen dat al hun boodschappen er nog liggen en die dan rustig in hun kar gaan leggen, grrrr. En de cassiere wacht niet en pakt gewoon Door ...
Van de week dacht er een vrouw even zomaar voor te mogen. Zomaar vanuit het niets verscheen ze strak voor de kassa, voor mij. Ik was even verbaasd, dacht dat ze misschien bij de vrouw voor me hoorde die net klaar was met afrekenen? Nee dus.

Toen ik aan de beurt was, dacht zij even haar artikel af te rekenen. Voor mij, zonder het te vragen en voor 2 of 3 andere klanten achter mij!

Dacht het niet, dus toen zij dacht haar artikel af te rekenen maakte ik de kassiere even duidelijk dat ik eerst was. Reactie: 'maar ik heb maar een artikel van 1 euro'. Mijn reactie: 'ik ook. en ik wacht ook gewoon op mn beurt.

Aan dr blik te zien zal ze wel teleurgesteld zijn geweest en zich gediscrimeerd hebben gevoeld. Stom wijf! Volgens mij rekende ze na mij af. Achteraf gezien had ik de mensen achter mij ook even aan moeten spreken, om dr heerlijk voor schut te zetten.
quote:SuzanneSuus schreef op 08 mei 2016 @ 17:04:

[...]

??

Het was toch niet onaardig bedoeld?

Nou, als een verkoopster vraagt of ze kan helpen kun je ja of nee zeggen, maar om dan ongevraagd een tip te geven over de huid van de verkoopster vind ik niet gepast. En dan ook nog beginnen met: 1 goeie tip..

Als meneer zegt: "Goh, ik zie dat je wat uitslag op je gezicht hebt, ik weet niet of je er iets aan hebt maar ik heb wel een goeie tip, en dat is zeezout, want mijn zoon/kat/buurvrouw heeft het ook gehad" is dat heel anders.
Melissa, dat is dus exact wat ik bedoel. En daar sta je dan als volgende klant. Kunt niet bij je boodschappen, kunt niet (ongestoord) betalen, loopt me voorganger, jezelf en je opvolger giga in de weg etc etc etc.

Vind dat echt een ergernis.

En vaak zijn het "bejaarden", die zelf de hele dag de tijd hebben en zich dus volledig niet kunnen inleven in het leven van bv een moeder die op tijd ergens moet zijn om kind af te halen, of om eten op tafel te hebben voordat de een alweer moet vertrekken, etc etc etc.
quote:MinkeDeWit schreef op 08 mei 2016 @ 17:06:

[...]

Nee natuurlijk niet expres, maar ik heb niet altijd zin om te haasten. Gelukkig heeft mijn supermarkt inpaktafels.NIet jij, Hatsetats. Die zegt dat ze het nog eens extra rustig aan gaat doen als iemand vraagt of ze er bij mag.
Beter plannen Troeteltje, dan is het ook niet zo erg dat je twee minuutjes moet wachten.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:Starshine schreef op 08 mei 2016 @ 17:21:

[...]

NIet jij, Hatsetats. Die zegt dat ze het nog eens extra rustig aan gaat doen als iemand vraagt of ze er bij mag.Ja. Dat heeft een reden hoor
quote:Melissa77 schreef op 08 mei 2016 @ 17:16:

Ik snap niet waarom je nog bezig bent na het afrekenen. Ik leg mijn boodschappen op de band, wanneer ik aan de beurt ben steek ik mijn pinpas in de automaat en pak direct alle boodschappen aan en doe ze in de kar. Wanneer de cassiere het bedrag zegt sta ik klaar om te pinnen en ben weg voor ze een boodschap van de volgende klant pakt.

En dan heb je mensen die eerst wachten tot alles gescant is, dan rustig pinnen om tot de ontdekking te komen dat al hun boodschappen er nog liggen en die dan rustig in hun kar gaan leggen, grrrr. En de cassiere wacht niet en pakt gewoon Door ...Direct inpakken is natuurlijk ideaal, maar soms lukt dat gewoon niet. Dan heb ik te veel boodschappen voor de band of is er niemand voor me. En dan bij de AH tussendoor: heeft u een bonuskaart? Tussendoor pakken gaat weer ten koste van het snelle inpakken
Snap ik echt niet hats. Het is niet zo dat ik ga jagen...ik wil enkel dat iemand met zijn spullen doorschuift naar een plek die daarvoor bedoeld is, zodat ik mijn ding kan doen.

De kassiere gaat gewoon door en verwacht van mij dat ik betaal. Ik pin, heb nooit geld in beurs. Hoe wil ik pinnen wanneer er iemand voor dat apparaat staat? Enerzijds geen ruimte, anderzijds geen privacy.

Vervolgens loopt voorganger na lang doen weg en zit ik met hetzelfde probleem voor mijn opvolger.

Zo loopt alles in de soep, puur omdat iemand van mening is dat hij/zij gejaagd wordt en dat niet wil handelen. Vind dat zeer egoïstisch wanneer iemand dat bewust doet.
quote:rafs schreef op 08 mei 2016 @ 17:27:

[...]

Direct inpakken is natuurlijk ideaal, maar soms lukt dat gewoon niet. Dan heb ik te veel boodschappen voor de band of is er niemand voor me. En dan bij de AH tussendoor: heeft u een bonuskaart? Tussendoor pakken gaat weer ten koste van het snelle inpakken

Ik heb die kaart in mijn jaszak...juist hiervoor.

Je weet toch inmiddels hoe het werkt in een winkel. Wekelijkse boodschappen doen leert veel over gang van zaken in een winkel. En ook over enige mate van etiquette.
Om te treiteren dus. Nare eigenschap hoor, pesten en treiteren.

Ben jij er ook zo een die midden op de roltrap gaat staan en als iemand dan vraagt om erlangs te mogen omdat er een trein gehaald moet worden, niet opzij gaat en dan glimlachend toekijkt hoe die ander zijn trein mist?

Niet aan de kant gaan voor iemand die loopt te duwen, okay. Niet aan de kant gaan terwijl het normaal gevraagd wordt is gewoon asociaal
quote:Starshine schreef op 08 mei 2016 @ 17:29:

Om te treiteren dus. Nare eigenschap hoor, pesten en treiteren.

Ben jij er ook zo een die midden op de roltrap gaat staan en als iemand dan vraagt om erlangs te mogen omdat er een trein gehaald moet worden, niet opzij gaat en dan glimlachend toekijkt hoe die ander zijn trein mist?

Niet aan de kant gaan voor iemand die loopt te duwen, okay. Niet aan de kant gaan terwijl het normaal gevraagd wordt is gewoon asociaalKen je dat spreekwoord, over de waard en zijn gasten? Daar moet ik altijd aan denken als jij weer eens denkt te weten wat andermans motieven zijn.
Ik pak ook niet in, ik gooi het allemaal in de kar. Inpakken doe ik later wel. Ik heb dan geen bonuskaart (kom niet bij de ah). Maar die zou ik dan direct klaar leggen.

Ik heb me zo vaak staan te ergeren dat ik er echt alles aan doe om niet die treuzelkont te zijn.

Ik neem nu trouwens steeds mijn kinderen mee. Ik kan niet meer bij de bodem van de kar (hoogzwanger), zet dan een kind in de kar die alles op de band legt, en daarna schuif ik de kar door en leggen ze alles er weer in. Ideaal! En gaat lekker snel zo.
quote:Troeteltje schreef op 08 mei 2016 @ 17:28:

Snap ik echt niet hats. Het is niet zo dat ik ga jagen...ik wil enkel dat iemand met zijn spullen doorschuift naar een plek die daarvoor bedoeld is, zodat ik mijn ding kan doen.

De kassiere gaat gewoon door en verwacht van mij dat ik betaal. Ik pin, heb nooit geld in beurs. Hoe wil ik pinnen wanneer er iemand voor dat apparaat staat? Enerzijds geen ruimte, anderzijds geen privacy.

Vervolgens loopt voorganger na lang doen weg en zit ik met hetzelfde probleem voor mijn opvolger.

Zo loopt alles in de soep, puur omdat iemand van mening is dat hij/zij gejaagd wordt en dat niet wil handelen. Vind dat zeer egoïstisch wanneer iemand dat bewust doet.Hoe irritant ook, dit kun je oplossen door eerst je boodschappen in je kar te doen en dan te pinnen. Dan is het probleem voor de volgende opgelost.
quote:hatsetats schreef op 08 mei 2016 @ 17:31:

[...]

Ken je dat spreekwoord, over de waard en zijn gasten? Daar moet ik altijd aan denken als jij weer eens denkt te weten wat andermans motieven zijn.

nou, zeg het dan eens? welke menslievende, maatschappijverbeterende motivatie heb jij dan?

ik vind het expres treuzelen agressief.

net zoals ik iemand die extra traag gaat rijden omdat er een gejaagde chauffeur achter hem zit, even agressief vind als de gejaagde.

geen haar beter.
Ik erger me nooit in de supermarkt.

Ik heb ( ook ) een fulltime baan, vol gezin etc. Och, dan duurt het wat langer maar eigenlijk valt dat reuze mee.

Nu kom ik niet meer bij de Appie maar daar had je vaak genoeg gezucht en gekreun in de rij wachtenden terwijl er niets aan de hand was.

Natuurlijk zijn er mensen die onhandig doen, jammer dan.
Je bent zelf een theepot
quote:Joni_de_tweede schreef op 07 mei 2016 @ 21:13:

Ik stond van de week bij de Wibra aan de kassa, en de kassiere zat gewoon haar nagels te vijlen! Een klant vroeg iets aan haar en al vijlende gaf ze antwoord. Ik stond echt met open mond te kijken.

Bij Kwantum ook ooit gehad dat de chaggerijnige man achter de kassa een puzzel in aan het vullen was. Terwijl wij af wilden rekenen maakte hij eerst zijn woord nog af, legde het boekje zuchtend weg en 'hielp ons'. Uiteraard zonder een goedemorgen, bedankt en tot ziens. Heel soms als ik in een heel vervelende bui ben, dan vraag ik aan zo iemand: "Mag ik alstublieft oogcontact?" Het chagrijn is dan te snijden zo dik, maar het is de meest beleefde manier die ik kan verzinnen om aan zo iemand zijn/haar onbeschoftheid over te brengen.
quote:aliva schreef op 08 mei 2016 @ 17:41:

[...]

nou, zeg het dan eens? welke menslievende, maatschappijverbeterende motivatie heb jij dan?

net zoals ik iemand die extra traag gaat rijden omdat er een gejaagde chauffeur achter hem zit, even agressief vind als de gejaagde.

geen haar beter.En waarom zou ik op zo'n agressieve post antwoorden denk ji?
Als ik merk dat iemand me opjaagt door zuchten en steunen of zo, voel ik me helemaal niet geroepen om nog extra te haasten. Ik moet al zoveel in mijn leven, en alles past in elkaar, dus als ik bij die supermarkt sta aan het eind van de dag wil ik gewoon in alle rust mijn dingen doen. Jammer dan voor degene achter me die meent dat die anderhalve minuut wachten echt niet in haar schema past. Ik sta ook altijd bemoedigend glimlachend te kijken naar de omaatjes voor me die (letterlijk) vijf minuten doen over het verzamelen van hun kleingeld of zoeken naar hun 'beursje'. Als ik zo oud ben hoop ik dat andere mensen hetzelfde doen.
quote:Melissa77 schreef op 08 mei 2016 @ 17:34:

[...]

Hoe irritant ook, dit kun je oplossen door eerst je boodschappen in je kar te doen en dan te pinnen. Dan is het probleem voor de volgende opgelost.

Ik doe dat, echter dat gaat niet wanneer daar Hats staat die zich niet laat "jagen".

Ik kom dan immers niet aan mijn spullen.
quote:SuzanneSuus schreef op 08 mei 2016 @ 17:04:

[...]

??

Het was toch niet onaardig bedoeld?Ben ik met je eens. Ik ben alleen zelf van mening ( en mijn collega's) dat je dit soort dingen gewoon niet zegt.
Wish you were beer
quote:aliva schreef op 08 mei 2016 @ 17:41:

[...]

geen haar beter.

Doe geen moeite. Haar motivatie is precies hetzelfde als op het forum. Zieken, zuigen en stangen.

En je ziet dat ik het nu gedaan heb.
quote:Lotte35 schreef op 08 mei 2016 @ 10:33:

[...]

Ik weet eerlijk gezegd niet zo goed wat ik met deze reactie moet.

Kun je misschien een toelichting geven?Ik hou niet van kaasschnitzels.
quote:Tribal_Lautje schreef op 08 mei 2016 @ 18:04:

[...]

Ben ik met je eens. Ik ben alleen zelf van mening ( en mijn collega's) dat je dit soort dingen gewoon niet zegt.

Mensen moeten gewoon niet ongevraagd meningen geven over andermans uiterlijk, en hij heeft als klant een soort van 'machtspositie' tov jou, dat maakt het imo nog een tikje erger.

Zou zo'n man ook tegen een dik persoon zeggen '1 tip, maagverkleining'?, zal ook best wel goed bedoeld zijn dan.
quote:Starshine schreef op 08 mei 2016 @ 18:20:

[...]

Doe geen moeite. Haar motivatie is precies hetzelfde als op het forum. Zieken, zuigen en stangen.

En je ziet dat ik het nu gedaan heb.Joh, laat toch.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven