Lijf & Lijn alle pijlers

Hang hier je slingers op!

27-04-2016 20:11 1259 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heel veel mensen zien alles wat met afvallen / sporten / gezond leven te maken heeft als straf. Het is zwaar. Saai. Stom. Vervelend. Je mag niks. Gezond eten is niet lekker. Zit er heel je leven aan vast (als je te dik bent heb je levenslang' kent U die uitdrukking?) En ben je een paar kilo afgevallen dan zit het er binnen no time weer met rente aan.

In een ander topic vertelde ik dat het mij enorm heeft geholpen om met een andere blik naar gezond leven te kijken. Dat ik moest afvallen en uit een soort van wanhoop besloot alles wat daarvoor nodig te was dan in vredesnaam maar leuk te gaan vinden.

(Ik kopieer mijzelf even, scheelt typen)

Dus niet meer 'ik moet sporten' maar 'leuk, ik mag weer boksen!'. Niet meer 'ik mag geen chocolade' maar 'lekker een appel'. Niet meer 'er is maar een pond af en ik heb nog wel zo hard gesport' maar 'Ik hoefde gisteravond maar twee keer te stoppen tijdens de kettlebel-les en kijk nou er is ook nog eens een pond vanaf!'

Al mijn successen heb ik gevierd. Ieder pondje eraf, iedere kilo die ik meer kon squatten, elke 100 meter die ik verder kon joggen, ieder complimentje. Ik heb het gedeeld met iedereen die het horen wilde (en die het niet horen wilde whahahaha) Daar kreeg ik zoveel energie van, want als je zo kijkt valt er elke dag wel wat te vieren.

Van eten maakte ik ook een feest: mooie potten en schalen vol met verse groenten, fruit, noten, dat het uitnodigt om te pakken. Lekker koken en bakken, serveren op mooi servies, met aandacht eten, met liefde klaar maken.

Ik had er echt lol in en ondertussen viel ik nog af ook.

Het werkte echt. Ik ben nog steeds op gewicht en heb nog steeds enorme lol in sporten.

Maaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr, ja die maar zat er aan te komen

Ik heb inmiddels een ander doel. Niet zozeer afvallen, als wel strakker / leaner worden. Al die spiermassa die ik heb opgebouwd mag wat meer gezien worden. M'n sixpacks, mn biceps, quads wl ik showen deze zomer Dus volg ik een eetschema dat daarvoor zorgt. Ik krijg van alles voldoende binnen hoor, alleen het is zo allejesus saai! Ik zat vanmiddag echt te sjaggerijnen erover. En dat was niet de eerste keer deze week.

En toen dacht ik 'Kuttekop die je bent, waar blijf je nou met je positiviteit? Waar zijn die slingers? Hoeveel hoogtepunten heb je al gehad in de afgelopen 2.5 week? Waarom zie je die niet?'

En daarom, voor iedereen die met zijn / haar gezondheid bezig is, een positief topic! Maakt mij niet uit wat je doet, of je wilt afvallen, begint met sporten, stopt met roken, ziek bent, gezond, whatever. Vier hier je grote maar vooral ook je kleine overwinningen! Wees trots op wat je gedaan of gelaten hebt! Geef jezelf en elkaar een compliment!

(nb; dit topic is voor iedereen, als je maar lekker positief bent! Fitties, zuigen, rellen, zeuren, daar is Napraat voor. Klagen kan op de 100001 andere topics ;) )
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Mapresa...ik zou bijna zeggen: ik heb er nog wel een paar voor je. Ik ben recent van G naar F geslonken.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Mapressa, ik hoop dat het een beetje beter gaat met de pijn en dat al je organen klaar zijn met ' verhuizen ' als ik dat zo mag zeggen. Wanneer weet je of de operatie volledig geslaagd is?

Photonic: gelukkig hebben de andere forummers je al een les slingers 101 gegeven. Dat je de stap neemt om mee te schrijven is een slinger. Dat je hebt hardgelopen natuurlijk ook! Hiep hiep voor Photonic!

May-ka bedankt voor de verwoording ' je kunt geen slinger in de min staan '

Koffieverkeerd, leuk dat je iets liet horen. Hoop dat je af en toe laat weten hoe het gaat! Ook bij support mag dat, als je voor je gevoel geen slinger verdiend hebt. Hatsetats weet altijd wel een ballon uit je rugzak te toveren.

Moosey, ik hoop dat jou knop om blijft. Goed gedaan. succes met je eerste pilates les deze week.

Lady Grey, wat fijn dat je zo positief blijft. Laatst was je niet zo te spreken over je intake. Heb je inmiddels al meer beeld op begeleiding /hulp? Dikke slinger voor jou en je vrienden in de tussentijd!

Strikjemetstippels, succes met je doel. Hier een aanmoedigscheer.

Stencil, leuk als je mee schrijft! Klinkt alsof je al een tijd goed bezig bent!

Nu is mijn concentratie op en ik wilde eigenlijk iedereen een slinger geven. dus ook nog een ballon voor iedereen die ik per ongeluk nog niet heb gehad. Ik geniet van de verhalen.
Niks geen slingers voor mij. Ik wilde een marmercake bakken, nog niet eerder gedaan. Wel gewone cake. Er zat druk achter, want ik wilde hem morgen meenemen naar mijn werk. Daardoor is hij nu mislukt en kon ik het weggooien. Baal nu als een stekker!
Slinger voor mij omdat ik zelf een luier heb verschoond vandaag en lekker door ikea heb gewandeld.

Lapflop, in principe is de operatie goed geslaagd, maar de verwijderde baarmoeder wordt nog van top tot teen onder de microscoop onderzocht om te kijken of er nou nog kankercellen in zaten en zo ja, hoe ver die zich ontwikkeld hadden. Als ze die vinden, én ze zijn dan verder ontwikkeld dan wat ze tot nog toe gevonden hadden, dan en ik nog niet klaar met alles. Maar de kans is het grootste dat ze niets vinden, of meer van hetzelfde, en dan is de verwijdering van de baarmoeder afdoende geweest als behandeling en is het klaar, en en ik officieel kankervrij. Deze uitslag krijg ik 17 mei. En over zes weken nog een nacontrole om te kijken of alles goed genezen is en zo.

Doornroosje, haha, ik was al van plan om even op mp te kijken voor beha's. Wat zijn die grote maten duur he, in de winkel...

Verder een ballonnetje voor mezelf. Niet omdat ik die verdiend heb, maar om mezelf een hart onder de riem te steken. Het is nu een week na de operatie, en mijn buik is opgeblazen als bovengenoemd ballonnetje. Schijnt normaal te zijn, en ik zie eruit alsof ik 20 weken zwanger ben. Ik ben niet echt ijdel dus het maakt me niet zo uit, behalve dan.... Dat ik eruitzie alsof ik 20 weken zwanger ben. En elke keer als ik het zie, herinnert het me er aan dat dát nou juist nooit meer zal gebeuren, nu. En daar word ik toch wel een beetje verdrietig van
Een slingertje en een ballonnetje. Ik eet al een aantal dagen goed onder mijn ADH, en ja ik heb honger. Maar dat hoort er nu een maal bij (nee ik crash niet maar eet wel onder wat ik normaal nodig zou hebben) en ik eet veel gezonder.

Slingers voor Lapflop om dat ze zo lief op iedereen reageert en dit doet:
Mapressa

Duimen voor 17 mei!
Slinger voor dat heerlijke kind op het werk wat zei: Je bent zo lief! Ahhhhh

Slinger + confetti voor mij: omdat ik en chips en ijs heb afgeslagen vandaag!

Slingers +ballonnen voor alle heerlijke verhalen hier
Lieve mapressa, geen slinger maar een knuffel voor jou. het klinkt alsof je in goede handen bent dat is iets.

Ondanks dat het het rouwproces wat je doormaakt niet minder wordt, hoop ik dat je troost haalt uit je lieve kindje.
quote:Lapflop schreef op 10 mei 2016 @ 18:18:

Lieve mapressa, geen slinger maar een knuffel voor jou. het klinkt alsof je in goede handen bent dat is iets.

Ondanks dat het het rouwproces wat je doormaakt niet minder wordt, hoop ik dat je troost haalt uit je lieve kindje.

Het is nog beter, ik heb er twee! meisje van een jaar en jongetje van bijna drie. En ik geniet met volle teugen van ze!

Rouwproces is iets wat ik door moet inderdaad, lastig hoor. Maar gaat vanzelf...
Dan krijg je nu ook nog een slinger omdat je zo positief typt en zo geduldig bent (of lijkt), en twee ballonnen voor je kindjes.
quote:may_ka schreef op 09 mei 2016 @ 18:35:

Hee, hardlopen is een slinger hoor.

Voor mij gaat dit topic ook heel erg over lief zijn voor jezelf. En dat betekent dat je fouten maakt en jezelf dan tóch lief vindt. En dat je geen slingers in de min kan staan.

Kom, ik hang er gewoon nú een voor je op:

[img]http://www.feestwaren.nl/image/cache/da ... 00x500.jpg[/img]

Die vind ik motto-waardig!

Slinger voor may-ka voor de prachtige uitspraak.
Mapressa.

Hier een slinger(tje) omdat ik direct uit werk ben gaan sporten. En flink ook. Aan de andere kant kon ik traktaties op werk niet afslaan. Ik heb er in ieder geval van genoten.

Vandaag ook Fatsecret geïnstalleerd. Best interessant om zo inzicht te krijgen in wat je nu allemaal eet op een dag. Werkt wel motiverend.
Hier een slingertje omdat ik net een eetbui had maar het mezelf niet kwalijk neem. Rome wasn't build in a day en ik ben ook niet in 1 keer van m'n eetbuien af. Morgen weer een nieuwe dag!

Verder een voor Marpressa, dubbel en lastig lijkt het me...

En lapflop bedankt voor je lieve woorden voor iedereen!!
Diverse kleine slingertjes!

- Ik zag mezelf gisteren onverwachts weerspiegeld in een raam, keek naar mezelf en vond mezelf een mooie, gracieuze vrouw met mijn zwierige jurkje en rode pumps. Zomaar. Ineens. Bijna alsof ik naar een ander keek.

- Na een paar bourgondische dagen mezelf kunnen herpakken en alweer drie dagen keurig binnen de lijntjes gegeten. Vandaag zelfs zo keurig, dat fatsecret me zojuist vertelde dat ik nog wel wat ruimte heb voor... een vers gebakken havermout-banaan-cakeje *as we speak* Jammie!

- Gisteren ondanks veel te benauwd weer toch naar de pump-les. Vandaag coretraining en yoga in the Pocket!
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Nou, vooruit dan: vandaag wel een slinger voor mezelf omdat ik net een uur heb hardgelopen. Als beloning heb ik één van de petit-fours op die mijn vrouw speciaal had laten maken voor een collega (en waarvan er een paar over waren).
@Lapflop: nog geen zicht op hulp. Normaal gesproken bespreken ze binnen een paar dagen na de intake en krijg je dan na ongeveer een week een diagnose (als die er is natuurlijk) en gaan ze met je kijken naar een behandelplan. Kijken wat voor jou het beste werkt. Maar omdat degene met wie ik een intakegesprek had vervolgens op vakantie is gegaan is alles een week opgeschoven, dus heb ik mijn tweede afspraak pas over een week . Dan hoopte ze dat ze de tijd had gehad om het te bespreken, maar was het allemaal nog niet zeker, omdat er normaal gesproken bij de intake ook een tweede persoon aanwezig moet zijn (volgens de brief die ik gekregen had een psycholoog en een psychiater). De ander bleek die dag verhinderd te zijn, en mogelijk moet ik dus voor een definitieve diagnose / behandeling eerst nog een soort van intake doen , maar dat hoor ik dan dus ook pas over een week.

Ik voel me wel echt slecht door de intake. Het heeft met heel veel dingen gerommeld en mijn gevoel ligt overhoop. Ik ben echt even doodop en weet niet zo goed wat ik moet. Maar dat moet ik niet hier bespreken natuurlijk, dit topic blijft voor de slingers!

Sterkte mapressa, wat lijkt me dit ontzettend moeilijk!
Hmm ....

Toch ook maar een slingertje dan.

Tijdje terug ben ik gaan afvallen . Ik was door gezondheidsreden en tot mijn grote frustratie ( en lichte paniek )best wat aangekomen.

Deze week stond ik op de weegschaal en bij het zien van het getal dacht ik, ja...dit is wel goed zo.

58 is een prima gewicht.

En dat heb ik heeeeeeeel lang niet kunnen denken.
voor Lady Grey. De verhalen horen bij de slingers Lady. Want iedere dag dat je je niet helemaal gek laat maken door het wachten is voor jou al een bos ballonnen waard. Heel naar dat ze je eerst gaan 'prikken' en dan laten wachten. Maar je bent al op de helft van het wachten ongeveer.
Slingers omdat ik nu aan een heerlijke zelfgemaakte salade met linzen, spinazie en zalm zit!

Gisteravond met tegenzin gemaakt (moe, liever zit ik op de bank). Nu ben ik mezelf dankbaar dat ik er toch tijd voor heb gemaakt. (En toch ook leuk; de jaloerse blikken van collega's die de droge broodjes en zoute soep uit de kantine eten).
Slingertje dat ik net in de supermarkt een aanval kreeg van lekkere trek maar mooi langs alle bakken voor chips liep, op naar de kwark en rauwkost. Ik lette al wat eerder op mijn eten en alcohol inname, en weeg nu 2 dagen achter elkaar 65 kg ipv 66. Op naar de 60-59!
Dikke vette slingers voor mij, sinds gisteravond 1800 uur ben ik pijnstiller vrij! En ik heb dus ook geen pijn. Heerlijk!

En nog een paar ballonnen erbij omdat ik de regie over de kinderen weer steeds meer naar me toe trek ipv het aan mijn ouders over te laten. Het eten, af en toe een luier verschonen, afdrogen na het badderen, ik doe steeds een beetje meer zelf! En de jongste slaapt vanaf nu weer bij MIJ op de kamer in plaats van bij mijn ouders.

En de weegschaal staat nog stééds op 76 kilo! Hoera! (Ik ging het ziekenhuis in met 80)
Wat fijn mapressa ! Goed om te horen.

Slingers ook hier; ik heb vanochtend het in ieder geval voor elkaar gekregen om normaal te ontbijten (echt normaal, niet eens mijn eigen normaal, met twee boterhammen met ham) en het binnen te houden. Volgens mij de eerste keer in maanden.
Hoera mapressa! Dat is gewoon een luchtballon waard.

En Lady Grey ook al zo goed bezig!

En ook slingers voor elf en strikje! Als ik jullie hoor baal ik een beetje dat ik niet zelf boodschappen kan doen. Dus eten jullie vanavond nog maar een keer een gezonde geïnspireerde maaltijd namens mij. :p
Is bestellen& laten bezorgen iets voor je Lapflop?
En om er nog een schepje bovenop te doen; ik heb maar gevraagd of een van mijn vrienden vanavond komt eten. Dus hopelijk kan ik de hele dag goed afsluiten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven