Fietsstuur in buik
dinsdag 10 mei 2016 om 21:20
Mijn dochter van 6 is vanavond hard gevallen en met haar buik op het stuur van haar fiets terechtgekomen. Er zit een flinke rode kring waarvan de huid geschaafd is. Ik ben niet zo'n paniekzaaier, dus alleen flink geknuffeld en gevraagd of het ook echt van binnen pijn deed en zij gaf aan dat het meer de buitenkant was. Ze heeft daarna tv gekeken en in bed nog even gelezen en slaapt nu. Ze gaf toen ze naar bed ging wel aan dat het nog flink pijn deed, maar ja, dat doet je knie natuurlijk ook als je er hard op valt.
Echter, ik ging net nadenken en er zit natuurlijk wel van alles in je buik en er kan natuurlijk iets geraakt zijn. Toen ben ik gaan Googlen (misschien niet verstandig) en las dat veel mensen toch vinden dat de huisartsenpost in zo'n geval gebeld moet worden en ernaar gekeken moet worden. Aan de ene kant denk ik dat het zo'n vaart niet zal lopen en dat we best kunnen afwachten hoe het morgenochtend is, aan de andere kant vind ik het toch wel eng en ben ik bang dat er iets is en ik niks gedaan heb. Het is namelijk een flinke plek die ze heeft.
Wat zouden jullie doen? Nu nog bellen, het op zijn beloop laten of morgen voor de zekerheid even langs de huisarts?
Echter, ik ging net nadenken en er zit natuurlijk wel van alles in je buik en er kan natuurlijk iets geraakt zijn. Toen ben ik gaan Googlen (misschien niet verstandig) en las dat veel mensen toch vinden dat de huisartsenpost in zo'n geval gebeld moet worden en ernaar gekeken moet worden. Aan de ene kant denk ik dat het zo'n vaart niet zal lopen en dat we best kunnen afwachten hoe het morgenochtend is, aan de andere kant vind ik het toch wel eng en ben ik bang dat er iets is en ik niks gedaan heb. Het is namelijk een flinke plek die ze heeft.
Wat zouden jullie doen? Nu nog bellen, het op zijn beloop laten of morgen voor de zekerheid even langs de huisarts?
dinsdag 10 mei 2016 om 22:17
Inderdaad, bij twijfel hap bellen!
En zoals iemand eerder zei, je bent gaan googlen dus bent toch bezorgd...
Als het je niet lekker zit kan je haar misschien wakker maken.
Even kijken hoe het is, even laten plassen misschien.
Als ze gewoon opstaat en er niets aan de hand lijkt dan ben je misschien wat meer gerust gesteld.
Zo niet dan misschien toch even bellen!
Sterkte, als moeder moet je een sterk hart hebben, al die val partijen ...
En zoals iemand eerder zei, je bent gaan googlen dus bent toch bezorgd...
Als het je niet lekker zit kan je haar misschien wakker maken.
Even kijken hoe het is, even laten plassen misschien.
Als ze gewoon opstaat en er niets aan de hand lijkt dan ben je misschien wat meer gerust gesteld.
Zo niet dan misschien toch even bellen!
Sterkte, als moeder moet je een sterk hart hebben, al die val partijen ...