Lekkerste koekje?

11-05-2016 19:33 143 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welk koekje vinden jullie het lekkerst? Ik zelf ben dol op Café Noir. Wat is nog meer lekker voor tussendoor of voor bij de koffie/thee?
Amaretti morbidi:

Weespermoppen

En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Dol op koekjes...... sprits is mijn lievelingskoekje denk ik, maar digestive biscuits, speculaasjes en ontbijtkoek scoren ook hoog.

Bitterkoekjes, bokkenpootjes, mergpijpen en in het algemeen alle koekjes met chocola vind ik vies.
..
Oh ja en Hema marsepein petit fours. Zes in een pakje. Ook in chocola:

Harde mokka's: compact, slecht voor de lijn maar erg lekker:

Spritsen en kokosmakronen vind ik echt niet lekker. Volgens mij is de kokosmakroon ook door niemand nog genoemd. Kan dus uit de handel.

Favoriete koekje van mijn vriend zijn Vlaardingse ijzerkoekjes. Ik vind er zelf weinig aan, maar als ik daar toevallig in de buurt ben zoek ik altijd even een bakker om een pakje voor hem te kopen. En dan doe ik net of ik ze ook heel lekker vind
Kokosmakroon is wel genoemd volgens mij maar ik vind ze ook niet lekker.

Van Vos Banket heb je hagelslagcakejes, die vind ik lekker.
Arnhemse meisjes:

Zeeuwse bolussen:

Zeeuwse bolussen
quote:blue_lagoon schreef op 11 mei 2016 @ 22:40:

Zeeuwse bolussen Ik heb die nog nooit gegeten. Durf het eigenlijk niet aan. Hoe smaken ze?
quote:MinkeDeWit schreef op 11 mei 2016 @ 22:45:

[...]

Ik heb die nog nooit gegeten. Durf het eigenlijk niet aan. Hoe smaken ze?

O zo heerlijk

Weet niet of je van kaneelachtige smaken houdt?
O, wat mis ik lekkere koekjes. Glutenvrije koekjes zijn nooit zo lekker als gluten koekjes.

Mijn favorieten zijn (ook al mag ik ze niet meer)

Kletskoppen

Jan Hagel

Bokkenpootjes
quote:blue_lagoon schreef op 11 mei 2016 @ 22:40:

Zeeuwse bolussen

+1! Alleen als ze lekker smeuïg zijn dan.

Minke, als je van suikerbrood houdt lust je dit ook.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
quote:MinkeDeWit schreef op 11 mei 2016 @ 22:45:

[...]

Ik heb die nog nooit gegeten. Durf het eigenlijk niet aan. Hoe smaken ze?Te lekker!
Oh ja, suikerbrood en kaneeldingen vind ik wel lekker. Zal ze dan binnenkort toch eens kopen.
Chocolate chip cookie

Roze koeken en sprits met chocolade.
cantuccini, heerlijk! chocolade stroopwafels, pindajoeken met chocolade. Maar lust eigenlijk alles, kokosmakronen vind ik ook heerlijk, vooral zelfgebakken
-Van die dikke wafels waar van die witte brokjes suiker in zitten.

-Dan rechthoekige wafels waar een laag chocolade zit (lidl).

-Boterkoek en dan specifiek van die blokjes van de bakker.

-slagroomsoesjes.

-Kaakjes van palm 49 cent ofzo? En dan de naturelle niet met dat suiker laagje en dan in de thee dopen en dan met je voortanden die zacht geworden karteltjes afschrapen.

-Stroopwafel en dan moet ie eerst op de thee of koffie damp hebben gelegen.

En deze lekker koeken en kaakjes het liefst met koffie/warme chocomelk emt veel slagroom of gewone Engelse thee melk/suiker voor de kaakjes

Ga nu snel aan het ontbijt anders trek ik alles open wat in m'n voorraadkast ligt.

quote:MinkeDeWit schreef op 11 mei 2016 @ 23:43:

Oh ja, suikerbrood en kaneeldingen vind ik wel lekker. Zal ze dan binnenkort toch eens kopen.

als jij die lekkere koekjes voor je vriend speciaal in Vlaardingen koopt, is het een zonde om supermarkt-bolussen te gaan eten. Ook bij bakkers buiten Zeeland heb ik nooit echt goede gehad, maar wellicht dat ik gewoon pech had. Ik zou zeggen: eet ze bij een Zeeuwse bakker als je een keer in Zeeland bent.

Of maak ze zelf. Wel basterdsuiker gebruiken, van die hele donkere en niet de rietsuiker variant. Verwacht ook geen sterke kaneel smaak, want kaneel is 'officieel' geen ingrediënt, maar mag wel worden toevoeg. De smaak komt dus voornamelijk van gesmolten en ligt gecarameliseerde basterdsuiker. En dit smaakt erg anders dan gecarameliseerde andere suikers. Het is meer een soort stroop.
Zo af en toe maak ik deze kaneelmoppen. Ik kan er niet afblijven. Daarom maak ik ze ook niet vaak.

Echt goede spritskoeken zijn voor mij ook onweerstaanbaar............
Oh dear, how sad, never mind.
quote:TrueColours schreef op 11 mei 2016 @ 19:56:

Wat ik echt jammer vind is dat die bastognekoeken met dat wit ertussen (amandelspijssmaak?) uit de schappen is

Verder vind ik ook heel veel koeken lekker. Vooral die oreos met witte chocola Gewoon bij de jumbo hoor : http://www.jumbo.com/lu-bastogne-duo-260g/164960DS/

De tip over de mokka ladies in de koelkast ga ik eens proberen! Zaterdag even een nieuw pak meenemen
quote:appeltjesgroen schreef op 11 mei 2016 @ 19:53:

[...]

Ik kan geen enkel koekje bedenken waar ik nee tegen zeg Hier hetzelfde Ik vind sommige merken minder en koop eigenlijk nooit van die cake-achtige dingen van het huismerk. Bastognekoeken ben ik niet echt een fan van, maar de rest vind ik allemaal wel lekker. Net waar ik trek in heb, kan ook trek maken
quote:Hayek schreef op 12 mei 2016 @ 09:24:

Zo af en toe maak ik deze kaneelmoppen. Ik kan er niet afblijven. Daarom maak ik ze ook niet vaak.

....Owwww. Dat had je nou niet moeten doen, die link naar het recept erbij zetten . Nou moet ik weer gaan bakken morgen! Want dit klinkt té lekker...
Bokkenpootjes en kletskoppen.
Gevulde koeken .gevulde heertjes. gevulde speculaas. Ontzettende dikmakers

maar vreselijk lekker.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Een warme grote stroopwafel op de markt….jam!

Ik eet vrijwel nooit koekjes, maar scholiertjes, krakelingen en bokkepootjes vind ik wel lekker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven