Lekkerste koekje?

11-05-2016 19:33 143 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welk koekje vinden jullie het lekkerst? Ik zelf ben dol op Café Noir. Wat is nog meer lekker voor tussendoor of voor bij de koffie/thee?
quote:Bree_van_de_Kamp schreef op 11 mei 2016 @ 19:48:

[afbeelding]

En dan wel die van de jumbo, niet van de AH. Randje er omheen eraf eten, dan de chocolade eraf bijten, dan de mokka-crème oplikken en dan het koekje! Gaat hier elke week een pak doorheen

En bokkepootjes vind ik ook heerlijk!Jaaaaa die!! Ik koop ze niet te vaak, want ik wil dat ze 'speciaal' blijven. Afgelopen weekend had ik ze weer en had ik er 1 in de koelkast gelegd, vanwege de warmte. Dat gaf een heel nieuwe dimensie aan de mokka ladie, ook superlekker! Dat is dus mijn tio van de dag...enne, ik heb er nog eentje dus die ga ik zo lekker opeten
quote:appeltjesgroen schreef op 11 mei 2016 @ 19:53:

[...]

Ik kan geen enkel koekje bedenken waar ik nee tegen zeg o, ik wel hoor. Persoonlijk hou ik niet van sprits en roze koeken. Maar dat zijn de uitzonderingen, verder stuur ik niets terug
Nizza koekjes, kokos variant.

Maar ik vind bijna alle koekjes eigenlijk wel lekker
quote:Rue schreef op 11 mei 2016 @ 19:56:

[...]

Lang niet overal hoor. Staat volgens mij op de verpakking of er spijs tussen zit.Klopt, maar moest goed zoeken. Maar gatver wat is dat vies als je het niet verwacht.
Sprits met chocolade vind ik lekker. En krakelingen inderdaad. En maria biscuits van de AH Basic.

En roomboterkoekjes uit zo'n trommel met van die papieren vormpjes erin!
Hernhutters.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
In 2015 was hier ook een topic over, dus voor meer inspiratie:

http://forum.viva.nl/forum/eten/lekkers ... ges/284657
Oreo, scholiertjes, café noir, bitterkoekjes, bastogne, speculaasjes... Ik vind zo veel lekker!
Ik ben een echte snoepkont, maar hou gek genoeg niet zo van koekjes. De enige die ik echt lekker vond waren de amandel country cookies van AH, maar die zijn uit de handel.
Alles!! Maar voorkeur gaat uit naar

Bokkenpootjes

Roze koeken

Chocolate chip, liefst van die grote van de AH

Roomboter krakelingen

Custard cakejes
Ik ben geen grote koekjeseter, maar als ik een koekje neem, hoef ik echt geen industriële meuk uit de supermarkt. Koop dan gewoon een half pondje bij mijn bakker, die de "normale" koekjes dagelijks vers bakt: Arnhemse meisjes, boterbiesjes, hernhutters, weesper moppen, bitterkoekjes, enz. Dan heb je een lekker koekje.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Kokosmakronen.
Choco As van Lu vind ik ook lekker, En Pimm's.

Bij de Edah had je 'overheerlijke friskoos' koekjes met chocoladestrepen en in het midden een rondje met aardbeienjam. Die vond ik lekker maar de Edah vond ik sowieso een geniale winkel.
Amsterdamse Koggetjes (gister nog gemaakt)

Bokkenpootjes met creme vulling

Paleisbanket

Kaasvlinders

Roze koeken

Het eerste speculaasje als de winter weer is begonnen

Ik maak teveel koekjes om ze nog allemaal lekker te vinden haha
She needed a hero. So that's what she became.
quote:laverne schreef op 11 mei 2016 @ 19:45:

Cranberrie Cheescake Cookie van de Subway Ook heel lekker inderdaad!
Binnenkort ff bokkenpootjes proberen dan maar. Nooit gegeten.
Fryske dûmpkes

Bastogne koeken

Kletsmajoors

En zelfgebakken chocolade koekjes met stukjes gebrande suiker, melk en witte chocolade......
Gevulde koeken van een bakkertje in Nijmegen, Bastogne, spritsen (echte jaren 70 koekjes) en de mandel tarta van de Ikea
Restpootjes (gebroken bokkenpootjes die vaak in de chocola zijn gevallen, bij de action)

Chocolate chip

Custardcakejes

Kletskoppen

Zandkoekjes

Scholiertje

Mergpijpjes

Jodekoeken

Stroopkoeken (dus geen wafels maar koeken)

Brownies
Kletsmajoors (dus geen kletskoppen!), gemberkoekjes van de Engelse winkel of nog beter, zelf gemaakt (recept uit AH), bitterkoekjes, die wat groffe biscuitjes van Verkade (Digestive?), gevulde koek van de versafdeling.

Ben gestopt met snoepen. Door de weeks.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Bastogne

Chocolate chip cookies

Warme stroopwafel bij de stroopwafelkraam
Mmmmm.... Mijn nieuwste ontdekking: roomboter spelt biscuit van EkoPlaza! Dat spelt hoefde van mij niet zo hoor, maar roomboter biscuitjes zijn toch net wat lekkerder dan gewone. En altijd goed: stroopwafels, spacekoeken (nu chocoladestroopwafels van Kanjer), bitterkoekjes, mergpijpen met crème, de roze koeken van AH (niet die gewone, maar die van de 'bakker', met spijs erin).
Winter is coming...
Er waren ooit Cafe Caramel koekjes. Cafe Noir, maar dan met een caramellaagje... Die waren heel lekker... Ik mis ze nog steeds...

Nizza Kaneel vind ik ook erg lekker. En van die biscuitjes met een laagje melkchocolade en suikerkorreltjes. En zelfgebakken koekjes. En boterkoek. En die grote krakelingen...
Country cookies van AH, verse oatmeal cookies van AH, shortbread, digestive (en die met chocola laat ik niet liggen).
Ozo.
Scholiertjes

Weespermoppen

Amaretti morbidi

Zandkoekjes
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven