Lekkerste koekje?

11-05-2016 19:33 143 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welk koekje vinden jullie het lekkerst? Ik zelf ben dol op Café Noir. Wat is nog meer lekker voor tussendoor of voor bij de koffie/thee?
quote:Kimmie2016 schreef op 14 mei 2016 @ 20:31:

[...]

Ik moet gelijk denken aan een koekje dat ik vroeger weleens kocht. Ik geloof dat het van Verkade was, een langwerpig koekje met een laag chocolade omheen. Het was voorbij de koffie volgens mij maar ik weet de naam niet meer. Heb daar spontaan trek in gekregen, vraag me af of het nog bestaat. Was een rode verpakking(een soort bakje).Die kocht mijn moeder vroeger vaak! Van Bolletje!
https://www.google.nl/sea ... .5j0i30.KGf3XB5telI#imgrc=pIJKicbO0sX7AM%3A
oehhhh, die had je toch ook in kaneel? Kanelly's of zo? Heerlijk om te soppen in de thee. Ik hou van kaneel.
quote:emmylou schreef op 14 mei 2016 @ 20:39:

Bolletje Nogal Lange Koekjes?Inderdaad. Dankjewel. Ga straks gelijk kijken of het nog verkrijgbaar is bij de Jumbo. En ik maar denken dat het van Verkade was
quote:Chunkymonkey schreef op 13 mei 2016 @ 23:52:

Maizena koekjes Maak je die zelf of uit de winkel? Ik heb er nog nooit van gehoord en vind het een beetje, uhm, tja, melig klinken ofzo. Maar: ik ben altijd in voor een koekjes-experiment dus als het iets zelfgebakkens is hou ik me aanbevolen voor het recept .
quote:Hayek schreef op 12 mei 2016 @ 09:24:

Zo af en toe maak ik deze kaneelmoppen. Ik kan er niet afblijven. Daarom maak ik ze ook niet vaak.

...

Mmmmm, ze zijn inderdaad heerlijk!

Volg jij precies dit recept? Bij mij was het deeg namelijk veel te nat om er een rol van te kunnen maken, dus heb (behoorlijk) meer bloem moeten toevoegen. Daardoor denk ik dat ze iets harder/knapperiger zijn geworden dan eigenlijk de bedoeling. Ik had de indruk dat het zachte koeken moesten zijn, bij ons waren het knapperige koekjes. Weliswaar héérlijke knapperige koekjes dus zeker voor herhaling vatbaar, maar als ze zacht bedoeld zijn probeer ik het gewoon nog een keer, vinden ze hier in huis niet erg
Ik heb ze precies volgens het recept gemaakt. Het resultaat staat nu af te koelen in de keuken. Ze ruiken heerrrlijk...
chips ahoy

Nizza kokos

melk spritzen

ben vooral dol op oreo's

Biscuitjessss (L)

Het allerlekkerste vind ik Knappertjes en dan stuk of 10 achter elkaar En cafe noir (maar niet van Verkade). Roomboter koekjes doen het ook altijd goed. Speculaasjes.
quote:appeltjesgroen schreef op 15 mei 2016 @ 18:22:

[...]

Mmmmm, ze zijn inderdaad heerlijk!

Volg jij precies dit recept? Bij mij was het deeg namelijk veel te nat om er een rol van te kunnen maken, dus heb (behoorlijk) meer bloem moeten toevoegen. Daardoor denk ik dat ze iets harder/knapperiger zijn geworden dan eigenlijk de bedoeling. Ik had de indruk dat het zachte koeken moesten zijn, bij ons waren het knapperige koekjes. Weliswaar héérlijke knapperige koekjes dus zeker voor herhaling vatbaar, maar als ze zacht bedoeld zijn probeer ik het gewoon nog een keer, vinden ze hier in huis niet erg

Sorry, ik lees dit nu pas. Ik volg het recept gewoon en dat werkt bij mij altijd prima. Maar het is alweer even geleden dat ik ze heb gemaakt, moet het binnenkort weer eens proberen.

Kun je het deeg niet een poosje in de koelkast leggen voordat je er rollen van maakt? Bij mij zijn ze normaal gesproken inderdaad vrij zacht.
Oh dear, how sad, never mind.
De originele brownies met stukjes chocolade van dancing deer.

Helaas niet in Nederland te koop.
Bitterkoekjes

Pim's

Bokkepootjes
quote:Hayek schreef op 24 mei 2016 @ 11:35:

[...]

Sorry, ik lees dit nu pas. Ik volg het recept gewoon en dat werkt bij mij altijd prima. Maar het is alweer even geleden dat ik ze heb gemaakt, moet het binnenkort weer eens proberen.

Kun je het deeg niet een poosje in de koelkast leggen voordat je er rollen van maakt? Bij mij zijn ze normaal gesproken inderdaad vrij zacht.Ja ik had het in de koelkast gelegd, maar het was met kneden echt al te nat en klef. Ik ga ze gewoon nog eens proberen!
Ook een echte aanrader: de Pepparkakor van de IKEA. Enorme doos met een soort knapperige dunne speculaas-gemberkoekjes. Ze zien er heel basic uit maar ze zijn werkelijk heerlijk. De bruine doos moet je hebben. Zoals gezegd een enorme doos, past niet in 1x in de koektrommel, maar ze zijn zo lekker dat ze hier altijd snel op zijn. Gelukkig voor onze slanke lijn zit er hier geen IKEA in de buurt ;) .
Cantuccinikoekjes met veel amandelen :-)
Punselies!! Zo lekker!! Uit zelf bescherming koop ik ze bijna nooit want ik eet dat hele pak op!

Heb nu jodenkoeken in huis, daar raak ik ook niet verzadigd van, zondag had ik er 5 op!! Die koop ik dus ook niet meer..
quote:orleander schreef op 14 mei 2016 @ 17:27:

Spakenburgshart, zo lekker

Ja, die zijn lekker. En volgens mij 'op bestelling' verkrijgbaar via 't Stoepje maar zo'n pak is veel te veel voor mij alleen.

Verder lekker:

Nobo sprits met melkchocolade

pindakoeken

kletskoppen

frou frou

chocolate chip koekjes

Langetjes

(bakkers) gevulde koek

Verkade San Francisco volkorenbiskwie

af en toe:

kokosmacroon

boterkoek

taai taai

stroopwafel/stroopkoek

van de bakker:

hernhutters

vanillebatons

Niet Lekker:

bastognekoeken/taartbodem daarvan
Hier nog een paar:

Gangmakers, die zijn lekker bij een glas melk

Scholiertjes

Verkade San Francisko, heerlijk bij een kop thee

Maria biscuit

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven