Klopt dit nou?
donderdag 12 mei 2016 om 22:17
Ik heb een abonnement op een sportschool, maar goed ik vind t helemaal niet leuk. Wist ik al, maar ik heb me laten overhalen om toch lid te worden. Ik heb t welgeteld 2 weken volgehouden en voorkom nu gelukkig weer dat mijn bank wegloopt. In januari heb ik gebruik gemaakt van een actie om gratis te sporten tot maart. Mijn lidmaatschap is in januari voor 1 jaar ingegaan, heb ik een schriftelijke bevestiging van. Nu wil ik hem beëindigen per de eerst volgende mogelijkheid en dat blijkt dus 1.3.2017 te zijn. De reden is dat ik gebruik heb gemaakt van de actie en mijn abonnement dus pas in gaat vanaf de datum dat de actie is afgelopen. Ik kan hierover niets in de algemene voorwaarden vinden. Heb al gevraagd of zij mij willen verwijzen naar dat artikel in de algemene voorwaarden.
snap ik t nou niet of klopt dit gewoon niet?
snap ik t nou niet of klopt dit gewoon niet?
donderdag 12 mei 2016 om 22:22
Mwaw hangt er vanaf hoe de actie was. Je krijgt drie maanden sporten kado bij een jaarabbonement, of eerste 3 maanden wordt niet in rekening gebracht bij een jaarabbonement.
Hoe dan ook, beste kun je gewoon toch gaan sporten, wordt vanzelf leuker
Hoe dan ook, beste kun je gewoon toch gaan sporten, wordt vanzelf leuker
anoniem_161350 wijzigde dit bericht op 12-05-2016 22:23
Reden: Wijziging door emoticon
Reden: Wijziging door emoticon
% gewijzigd
donderdag 12 mei 2016 om 22:26
Dit doen meer sportscholen. Het staat misschien niet in de algemene voorwaarden, maar waarschijnlijk wel in de actievoorwaarden van die 3 maanden gratis actie. Bij mijn sportschool krijg je 2 maanden gratis als je meteen voor het hele jaar betaald, maar die 2 maanden gaan ook pas in na dat jaar sporten. Het is dus niet zo dat ik maar 10 maanden hoef te betalen. Ik betaal 12 maanden en mag 14 maanden sporten.
Juist vanwege dat soort regeltjes moet je echt doorvragen voor je iets afsluit.
Juist vanwege dat soort regeltjes moet je echt doorvragen voor je iets afsluit.
donderdag 12 mei 2016 om 22:30
quote:KennyBee schreef op 12 mei 2016 @ 22:25:
Er wordt gesproken over 3 maanden gratis sporten, niet over een korting.. Dus klopt (helaas) wel...
Maar de ingangsdatum van mijn abonnement is januari en ik ben t contract aangegaan voor 12 maanden. Nergens in de voorwaarden staat dat t abonnement pas in gaat op t moment dat de actie is afgelopen.
Ik ben in de veronderstelling. 12 mnd - 2 mnd gratis = 10 mnd betalen. En niet 14 mnd - 2 mnd = 1 jaar.
Er wordt gesproken over 3 maanden gratis sporten, niet over een korting.. Dus klopt (helaas) wel...
Maar de ingangsdatum van mijn abonnement is januari en ik ben t contract aangegaan voor 12 maanden. Nergens in de voorwaarden staat dat t abonnement pas in gaat op t moment dat de actie is afgelopen.
Ik ben in de veronderstelling. 12 mnd - 2 mnd gratis = 10 mnd betalen. En niet 14 mnd - 2 mnd = 1 jaar.
donderdag 12 mei 2016 om 22:32
quote:Tiswa schreef op 12 mei 2016 @ 22:26:
Dit doen meer sportscholen. Het staat misschien niet in de algemene voorwaarden, maar waarschijnlijk wel in de actievoorwaarden van die 3 maanden gratis actie. Bij mijn sportschool krijg je 2 maanden gratis als je meteen voor het hele jaar betaald, maar die 2 maanden gaan ook pas in na dat jaar sporten. Het is dus niet zo dat ik maar 10 maanden hoef te betalen. Ik betaal 12 maanden en mag 14 maanden sporten.
Juist vanwege dat soort regeltjes moet je echt doorvragen voor je iets afsluit.Meh die actievoorwaarden zitten er dan weer niet bij he. Alleen de algemene voorwaarden.
Dit doen meer sportscholen. Het staat misschien niet in de algemene voorwaarden, maar waarschijnlijk wel in de actievoorwaarden van die 3 maanden gratis actie. Bij mijn sportschool krijg je 2 maanden gratis als je meteen voor het hele jaar betaald, maar die 2 maanden gaan ook pas in na dat jaar sporten. Het is dus niet zo dat ik maar 10 maanden hoef te betalen. Ik betaal 12 maanden en mag 14 maanden sporten.
Juist vanwege dat soort regeltjes moet je echt doorvragen voor je iets afsluit.Meh die actievoorwaarden zitten er dan weer niet bij he. Alleen de algemene voorwaarden.
donderdag 12 mei 2016 om 22:40
quote:GateKeeper schreef op 12 mei 2016 @ 22:30:
[...]
Maar de ingangsdatum van mijn abonnement is januari en ik ben t contract aangegaan voor 12 maanden. Nergens in de voorwaarden staat dat t abonnement pas in gaat op t moment dat de actie is afgelopen.
Ik ben in de veronderstelling. 12 mnd - 2 mnd gratis = 10 mnd betalen. En niet 14 mnd - 2 mnd = 1 jaar.Dat kandat jij dat denkt. Maar zo zit het dus wel in elkaar. Je betaald 3 maanden niet en dan 12 maanden wel en mag dan 15 maanden sporten.
[...]
Maar de ingangsdatum van mijn abonnement is januari en ik ben t contract aangegaan voor 12 maanden. Nergens in de voorwaarden staat dat t abonnement pas in gaat op t moment dat de actie is afgelopen.
Ik ben in de veronderstelling. 12 mnd - 2 mnd gratis = 10 mnd betalen. En niet 14 mnd - 2 mnd = 1 jaar.Dat kandat jij dat denkt. Maar zo zit het dus wel in elkaar. Je betaald 3 maanden niet en dan 12 maanden wel en mag dan 15 maanden sporten.
donderdag 12 mei 2016 om 22:49
donderdag 12 mei 2016 om 23:51
donderdag 12 mei 2016 om 23:57
quote:GateKeeper schreef op 12 mei 2016 @ 22:30:
[...]
Maar de ingangsdatum van mijn abonnement is januari en ik ben t contract aangegaan voor 12 maanden. Nergens in de voorwaarden staat dat t abonnement pas in gaat op t moment dat de actie is afgelopen.
Ik ben in de veronderstelling. 12 mnd - 2 mnd gratis = 10 mnd betalen. En niet 14 mnd - 2 mnd = 1 jaar.Als dat nergens in de voorwaarden staat heb je helemaal gelijk denk ik. Dan zou ik bij de Consumentenbond of de rechtswinkel oid informeren!
[...]
Maar de ingangsdatum van mijn abonnement is januari en ik ben t contract aangegaan voor 12 maanden. Nergens in de voorwaarden staat dat t abonnement pas in gaat op t moment dat de actie is afgelopen.
Ik ben in de veronderstelling. 12 mnd - 2 mnd gratis = 10 mnd betalen. En niet 14 mnd - 2 mnd = 1 jaar.Als dat nergens in de voorwaarden staat heb je helemaal gelijk denk ik. Dan zou ik bij de Consumentenbond of de rechtswinkel oid informeren!
vrijdag 13 mei 2016 om 01:32
vrijdag 13 mei 2016 om 01:54
Bij mij was het net zo. Januari lid geworden, eerste maand gratis, abo ging in op 1 februari. En dan dus 12 maanden tot 1 feb het volgende jaar. Maar mijn contract begon wel op 1 feb en dus niet 1 jan zoals bij jou. Als er in jouw contract staat dat je 1 jan lid bent geworden voor 12 maanden (en dus niet 14 of iets van extra maanden genoemd) dan zou ik er wel achteraan gaan. Want dan zou je dus wel 2 maanden gratis hebben en maar 10 hoeven te betalen.