Verder na bedrog, hoe?

13-05-2016 07:48 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het vervolg van het "partner biecht op...' topic

Partner biecht op...

In dit topic hoop ik mensen te spreken die weten wat het is om verder te leven nadat je vertrouwen geschonden is in je relatie. Wat is de impact op je relatie, als je hoort dat je partner je bedrogen heeft?

Vreemdgaan, hoerenbezoek, een eenmalig slippertje, een langdurig dubbelleven.?

Waar ga je doorheen, en wat doet je beslissen om weg te gaan of toch te blijven?

In het vorige topic liepen de emoties vaak hoog op. Dat is logisch.

Toch werd er (meestal) vanuit respect gereageerd, en dat was helpend.

Dus geef gerust je mening, alle standpunten zijn welkom, maar spreek elkaar aan zoals je zelf ook aangesproken zou willen worden.

Mijn achtergrond:

Ik hoorde 3 weken geleden dat mijn man al zeker 15 jaar van ons 20 jarige huwelijk af en toe naar de hoeren gaat. Ons huwelijk was verder goed. Twee (puber)zoons. Niemand weet dit nog, en dat valt me zwaar. Hij is totaal ongeveer 25x geweest. En dan nog 3 a 4x zoveel keer om te 'kijken' in die hoeren straat. Om de kick vd spanning.

Vroeger riep ik van: 'Als mijn vriend/man ooit vreemd zou gaan, dan schop ik hem er uit!

Geen twijfel mogelijk. 'Zoiets PIK je toch zeker niet?'

Maar nu, in de situatie, een situatie die ik nooit aan heb zien komen, voelt alles anders.

Niet meer duidelijk, maar vol twijfels en pijn. Hoe kan het dat ik dit nooit gemerkt heb? Waren er dan geen enkele signalen? Wat zegt dat over mij? Heb ik dan zo'n plank voor mijn kop? Of is hij zo'n briljant leugenaar? Was alles een leugen? Ook die mooie, liefdevolle intieme momenten? Ik kijk naar de scherven van mijn huwelijk en weet niet of ik dit nog kan lijmen. We kunnen 'door', maar kan ik hem ooit nog vertrouwen?

Ik word heen en weer geslingerd tussen woede, machteloosheid en verdriet. Alles waar ik in geloofde is onzeker geworden.

Ik hoop hier mensen te 'spreken ' die ook ooit bedrogen zijn. Ik ben benieuwd hoe die het hebben aangepakt. Ik wil nu -voorlopig- 'door'. Alles staat in de 'pauze-stand'. Hij woont hier in huis, slaapt apart. Als de emotionele rollercoaster wat vaart vermindert, het stof wat optrekt, dan hoop ik dat ik zie (voel? ) hoe de toekomst er uit ziet.

Hij gaat binnenkort hulp krijgen bij Rodersana, (ambulant, gesprekken,) om zijn seksverslaving aan te pakken. Ik heb nu 3x een gesprek gehad met mijn huisarts om even te kunnen ventileren.

Alle mensen die ik ken, staan of te ver weg van me, of te dichtbij, om dit tegen te kunnen vertellen.

De jongens mogen dit niet te weten komen; hoe erg ik dit ook vind, hij is een geweldige vader voor ze en dat beeld wil ik ze niet ontnemen.

Ben nu aan het zoeken naar een 'luisterend oor' in de hulpverlening.

Een gespreksgroep v lotgenoten ofzo. Partners van seksverslaafden. Partners van 'cheaters'. Zoiets. Maar ben nog niets tegengekomen. (Niet iets zonder een bepaalde religie.)

Want ik vraag me af hoe je omgaat met deze wisselende buien. Het ene moment zie ik geen enkele mogelijkheid meer, het volgende moment voel ik nog steeds die band, die liefde, (ookal haat ik hem tegelijkertijd).

Vraag me af of het mogelijk is om dat vertrouwen terug te krijgen.

En of jou dat dus gelukt is. Of niet. En hoe dat ging.
Ik bedoelde wat Merano hierboven schreef. Nu in dit topic vraagt ze inderdaad om de ervaringen. Ik hoop dat ze dan nu zinnig voor haar zijn, ongeacht blijven of gaan.
Zeeland....jou stuk hier oven geschreven, staat in regel 6., en DAT was helpend.

Klopt he?..lees jezelf eens.

Dat was gedoeld op het woordje respect...toch?

Ja , is dat antwoord.

En daarmee, ligt er gelijk je antwoord, dat is wat helpt, dat is wat er toe doet, dat is wat geld, en dat..is belangrijk.

En dat is dan ook gelijk, wat jou man niet meer heeft.

.

Het grootste gif wat er is, wat er leeft.

Wat in je aderen gaat stromen, nu al..

.

Nee, ik blijf erbij, dit gaat niet goed komen.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
quote:elle5460 schreef op 13 mei 2016 @ 11:42:

[...]

Aanvullend, naar wat mijn ex man" zo mooi "ook , kon zeggen...."als ik de moeder ten gronde richt, richt ik mijn jongens ook ten gronde."

"Dus, ik laat haar goed achter."

En tot op de dag van vandaag, ontvang ik maandelijks geld van hem.

Al elf jaren lang.

Kan ik altijd bij hem terecht met vragen, en doen we alles samen, omtrent en rond onze kinderen.

Hij wou niet anders, ik ook niet.

.

Hij heeft" zorg "te dragen, rondom jou, en jou kids!,,

Ook dit zal een man zeggen.."ik ga weg, maar help jou."Maar als een man tijdens zijn huwelijk het belang van zijn vrouw ondergeschikt maakt aan zijn eigen belang, hoe kun je dan als echtgenote inschatten of je wel op hem kunt rekenen na het huwelijk?
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Daarop kun je niet rekenen. Je moet op jezelf rekenen.
quote:merano schreef op 13 mei 2016 @ 12:03:

[...]

Maar als een man tijdens zijn huwelijk het belang van zijn vrouw ondergeschikt maakt aan zijn eigen belang, hoe kun je dan als echtgenote inschatten of je wel op hem kunt rekenen na het huwelijk?

Nee, dat kun je niet.

Dus moet je gaan vertrouwen op jezelf...met hulp en steun, van en samen met je omgeving.

Niemand, geen vrouw kan dit alleen.

Zij ook niet.

.

Want juist door dit sta je op los koord, en wie kan er zomaar op een koord dansen?

Ook niemand.

Woorden en zelfs daden van deze man, tellen niet meer.

Niet meer naar haar toe.

.

De kinderen wel.

Maar ik ken deze man niet omtrent zijn kinderen, hoe hij doet, hoe beschaaft of hij met ze omgaat.

.

Maar wat ik al zei...een beetje een man, vertrekt zelf.

Hoe pijnlijk dat ook is.

Hij doet geen "recht "meer.
Ja, Elle.
quote:ldbieepl schreef op 13 mei 2016 @ 11:31:

[...].

Natuurlijk leest hij mee en natuurlijk komt hij dit weekend met bloemen aan. Want hij heeft gelezen dat woorden en daden nu goed zijn. [...]Nou... die bloemen kan ze nu wel vergeten
quote:ldbieepl schreef op 13 mei 2016 @ 11:31:

Geronimo, ik ga ver met je mee, maar vaardig manipulator, is m.i. te veel/ te ver. Zeeland, .M.i. niet. Manipuleren is een uitweg die we allemaal snel vinden als de zaken niet gaan zoals we willen en druk willen uitoefenen op de uitkomst. De vaardigheid zit hem in het passief agressieve gedrag naar haar man en op het forum. Ze weet dondersgoed dat hij nog meeleest en gebruikt het heel handig om hem op die manier te instrueren naar gewenst gedrag, ze klaagt over zijn gedrag maar geeft niet aan of ze wel of niet richting scheiding denkt maar laat het keurig in het midden hangen zodat haar man daar niet uit kan lezen of hij wel of geen kans maakt. Ik zou daar totaal geen moeite mee hebben als ze haar kinderen niet zou meeslepen in dit spel. TO is echt niet eerste of de laatste moeder/vader, die de kinderen gebruikt als een pion om haar zin te krijgen of de partner te straffen, maar TO is slim, als ze dat zo zou neerzetten kotst iedereen haar uit maar als je zegt dat je omwille van de kinderen het een kans wil geven wordt het getolereerd. Je moet wel heel rare familie en vrienden hebben als je denkt dat die tegen de kinderen zeggen: "nou, dat is niet zo best hè dat papa al 20 jaar naar de hoeren gaat". En mocht dat om wat voor manier wel gebeuren dan kan je samen een heel goed gesprek hebben met de kinderen en uitleggen dat het desnoods een ziekte is waarom papa dat heeft gedaan maar iedere weg om het de kinderen makkelijker te maken wordt afgekapt onder het mom van bescherming van hun beeld van papa. Reken maar dat die kinderen zich vreselijk eenzaam voelen in hun eigen problematiek en nog steeds is er begrip voor haar "pad" naar begrip en antwoorden. Ik kan er niets aan doen maar Elle heeft meer verstand wat dat betreft, je pad vinden doe je maar in je eigen tijd, dat is een luxe die je je niet kan permitteren als je kinderen hebt.
quote:elle5460 schreef op 13 mei 2016 @ 12:10:

[...]

Nee, dat kun je niet.

Dus moet je gaan vertrouwen op jezelf...met hulp en steun, van en samen met je omgeving.

Niemand, geen vrouw kan dit alleen.

Zij ook niet.

.

Want juist door dit sta je op los koord, en wie kan er zomaar op een koord dansen?

Ook niemand.

Woorden en zelfs daden van deze man, tellen niet meer.

Niet meer naar haar toe.

.

De kinderen wel.

Maar ik ken deze man niet omtrent zijn kinderen, hoe hij doet, hoe beschaaft of hij met ze omgaat.

.

Maar wat ik al zei...een beetje een man, vertrekt zelf.

Hoe pijnlijk dat ook is.

Hij doet geen "recht "meer.Jeetje Elle, wil je de volgende keer het even aankondigen voor je zinnige en mooie woorden gaat spreken, ik ben een beetje in shock nu omdat het woord "kanaal" niet voorbij is gekomen. Post er stiekem iemand onder jouw naam, heb je een milde dag, zonnesteek, neem een duik in het kanaal om weer even bij zinnen te komen meid, ik maak me zorgen
"Mama, waarom zijn jullie uit elkaar"?

...dacht je dat ik die vragen niet kreeg?, dat het mij niet pijn deed, tot op mijn bot, maar..mijn eigen inname, omtrent het gevoel, mijn gevoel naar hun , zal ten alle tijde, onvoorwaardelijk zijn!

Altijd.

.

Dacht je dat ik niet moest inleveren, de waarheid kon vertellen?.....nee, dat kon ik niet, wou ik ook niet.

Zal ik nooit doen.

Dacht je dat ik dat niet moeijk vond?

.

Nu nog steeds, maar ook steeds niet.

Ik zal mijn kinderen niet schaden, nu niet , nooit niet...en dus! Zal ik het hun nooit vertellen.

.

Dat is zijn taak.

.

En als hij dat niet zal doen, of wel zal doen,...maakt me niet uit.

Ik lever in!..om hun!....altijd.
Nou dat had ik ook Geronimo!
Op deze pagina staan een aantal interessante vragen die je jezelf kunt stellen na het schaden van vertrouwen en richtlijnen die je kunt gebruiken om te kijken of het zinvol is om te gaan werken aan het herstellen van je vertrouwen.
quote:Geronimo2 schreef op 13 mei 2016 @ 12:25:

[...]

Jeetje Elle, wil je de volgende keer het even aankondigen voor je zinnige en mooie woorden gaat spreken, ik ben een beetje in shock nu omdat het woord "kanaal" niet voorbij is gekomen. Post er stiekem iemand onder jouw naam, heb je een milde dag, zonnesteek, neem een duik in het kanaal om weer even bij zinnen te komen meid, ik maak me zorgen

Hij is...en was, en zal altijd blijven....

De papa van mijn kids!

En daar ben ik trots op.

.

Ik ben niet zomaar een man getrouwd, gaf hem het ja woord.

En ook al is het niet gelukt tussen ons, tussen onze kinderen zal dat er altijd zijn.

.

Ik wil mijn kinderen hun papa niet ontnemen,....en dus, gaat hij niet het kanaal in.

Zij hebben recht op hun papa.
quote:elle5460 schreef op 13 mei 2016 @ 12:31:

[...]

Hij is...en was, en zal altijd blijven....

De papa van mijn kids!

En daar ben ik trots op.

.

Ik ben niet zomaar een man getrouwd, gaf hem het ja woord.

En ook al is het niet gelukt tussen ons, tussen onze kinderen zal dat er altijd zijn.

.

Ik wil mijn kinderen hun papa niet ontnemen,....en dus, gaat hij niet het kanaal in.

Zij hebben recht op hun papa.Begrijp wat je zegt hoor, maar dan vind ik het toch best apart dat je op dit forum veel mannen (met gezinnen) wél het kanaal in wenst. Die kinderen hebben dan geen recht op hun papa?
Hier gebleven. Maar ik zette mijn macht niet in. Ik heb ervoor gekozen om verder te gaan en gooi het hem niet om de oren wanneer ik iets in huis gedaan moet hebben of wanneer ik vind dat het wel weer eens tijd is voor een leuk kado. Hij heeft een fout begaan, jij vergeeft hem, dan moet het ook klaar zijn. Uiteraard gaat dit niet over één nacht ijs, maar heb ik mijzelf een half jaar gegeven. Als ik dan nog steeds met verdriet rondliep, er geen verbetering was, was het klaar. Nu drie jaar verder. En ik denk er alleen nog aan op momenten dat ik dit soort topics lees.
quote:loisnvt schreef op 13 mei 2016 @ 12:41:

[...]

Begrijp wat je zegt hoor, maar dan vind ik het toch best apart dat je op dit forum veel mannen (met gezinnen) wél het kanaal in wenst. Die kinderen hebben dan geen recht op hun papa?Voor de kinderen mag hij er af en toe uit klimmen
Clubmedfan, een vrouw met een plan en een deadline. Met name dat laatste klinkt sterk. Als ik na een half jaar VOEL dat het niet werkt, ga ik weg. Niet denk, analyseer, beredeneer, maar voel.
quote:loisnvt schreef op 13 mei 2016 @ 12:41:

[...]

Begrijp wat je zegt hoor, maar dan vind ik het toch best apart dat je op dit forum veel mannen (met gezinnen) wél het kanaal in wenst. Die kinderen hebben dan geen recht op hun papa?Waren dat ooit mijn woorden?...Loïs ..nvt.
Lieve Zeeland,

Sorry maar ik zou niet meer verder kunnen met de relatie.

Ik zou mijn man nooit meer vertrouwen..

Vertrouwen en respect staan op 1 in mijn huwelijk is dat eenmaal geschonden dan is het over, welke vervelende achtergrond informatie er ook meespeelt.

En mocht je blijven bij je man dan moet je het hem vergeven en kappen met het manipulatieve gedrag en anders moet je gewoon lekker op eigen beentjes verder gaan.
Geniet van het leven!
De vraag is waarom hij naar de hoeren is gegaan, gek genoeg zie ik deze in dit hele verhaal niet terug ...
quote:VLIND3R schreef op 13 mei 2016 @ 11:54:

Misschien heb je weinig aan mijn verhaal maar wil hem je wel delen... Ik kwam er achter dat mijn ex meerdere keren vreemd Was gegaan. Ik heb hem de voordeel van de twijfel gegeven en zijn door gegaan, ik dacht dat ik het kon. Waren verder nog wat dingen die voor mij ook mee telde dat ik het niet meer kon. En toen ik er achter kwam dat hij al jaren een verslaving had aan webcame seks tegen betaling. Klapte alles om en kwam ik er ook achter dat ik na 4 jaar eigenlijk nog steeds niet om kon gaan met het vreemd gaan van toen.. Ik heb er punt achter gezet.. Een huwelijk van 12jaar en 2 kinderen, ik ging kapot en Was helemaal de weg kwijt. Nu een jaar verder en kan zeggen dat ik blij ben met mijn beslissing te stoppen want een rust heb ik nu. Sterkte meisjeetje Vlinder wat erg en wat heftig. Ik vond jou altijd zo lekker nuchter over je relatie, het klonk goed. En dan dit. Dat je kapot ging snap ik! Wat fijn dat het nu weer goed gaat.
ik denk dat Zeeland nog om de hete brij heen aan het lopen is. "als ik het maar kan snappen dan is er misschien nog een kans, als ik maar weet wat ik fout gedaan heb kan ik het verbeteren, als dit en als dat" en "hoe moet het nou als we uit elkaar gaan, moet ik dan echt in zo'n kutflatje, kan ik dan rondkomen enz enz."

Ik vind het eigenlijk ook weer niet gek.

Maar het gaat niet werken. Die pijn, die is er. Wat de reden voor zijn gedrag ook is. Dit huwelijk is kapot zoals de therapeut al zei. Word ook niet weer heel. Er zal een nieuwe vorm gevonden moeten worden als je nog wil.

Maar wat ik niet snap, is wat TO ziet in zo'n watje. HIJ loopt nu deels in de ziektewet met een burnout??? HIJ moet dure hulp hebben terwijl ze geen hoog inkomen hebben? HIJ zoekt een therapeut uit op uren rijden afstand? Rijdt jullie auto wel op water?

Zwak gedoe vind ik het. Ook dat vragen hoe het is. Dan gaat hij zwelgen en zij voelt zich nog ellendiger. Ik hou niet van zwelgen ik hou van schop onder je hol en doe er wat aan. To heeft alle recht om kwaad te zijn maar doe dat dan ook. Ik vind het allemaal zo verpakt, indirect.

Als ik iets wil en ook besef dat ik dat wil dan vraag ik erom. Mijn man kan geen gedachten lezen. Als ik kwaad ben dat vertel ik hem dat en als ik hem nodig heb ook. Maar goed ik ben zeeeer pragmatisch en hou van duidelijkheid, anders word ik nerveus. En man is gewoon lomp. Maar wij zijn ook trots. Beide van het graag of niet. willen op nr 1 staan en anders maar niet. Ik heb al eerder aangegeven dat het zo ver van me af staat hoe het bij TO gaat. .

We hebben het hier over volwassenen. waarvan er eentje ook nog in de hulpverlening werkt.Ik snap het gewoon niet.

To ik wil je niet onderuit halen maar ik zou je wel graag een schop onder je kont geven.

en je kunt het wel alleen. Dan ga je dag meer werken en vraagt toeslagen aan. Of misschien zelfs niet meer werken en toeslagen aanvragen. Heel veel flats zijn gerenoveerd en helemaal niet zo gehorig. Ik heb jaaaaaaaren in flats gewoond dus ik weet wat ik zeg. Ook jaaaaren van weinig geld geleefd, nu weer, en het kan best.
quote:elle5460 schreef op 13 mei 2016 @ 11:42:

[...]

Aanvullend, naar wat mijn ex man" zo mooi "ook , kon zeggen...."als ik de moeder ten gronde richt, richt ik mijn jongens ook ten gronde."

"Dus, ik laat haar goed achter."

En tot op de dag van vandaag, ontvang ik maandelijks geld van hem.

Al elf jaren lang.

Kan ik altijd bij hem terecht met vragen, en doen we alles samen, omtrent en rond onze kinderen.

Hij wou niet anders, ik ook niet.

.

Hij heeft" zorg "te dragen, rondom jou, en jou kids!,,

Ook dit zal een man zeggen.."ik ga weg, maar help jou."hij ligt niet in het kanaal???
Ik zit zelf 1000x liever op een klein kutflatje zonder wormvormig aanhangsel slappe zak vent dan dat ik mijn trots zo te grabbel zou gooien. En zwak gejank / zwelgje gedrag is ook zo sexy als een croc slipper.

En dan het kinderen verhaal. Noem me een rare maar nu ik zelf zwanger ben en zie wat het allemaal inhoudt (en dan moet ik nog bevallen kan je nagaan) krijg ik alleen maar sterker zo'n gevoel van 'als ik ooit zo schoftelijk bedonderd zou worden ben ik weg'. Want als iemand de vrouw die zijn vlees en bloed heeft gedragen zo wenst te behandelen dan zou ik me daar echt veelste goed voor vinden. Snel wordt er dan geroepen 'ja daar zijn de kinderen de dupe van' en ja dat is heel spijtig maar is dat had die leugenaar dan toch eerder moeten bedenken? En dat ie verders een leuke papa is mag hij dan tijdens zijn dagen laten zien aan zijn kids. Dat betekent nog niet dat ik er een minuut langer mee onder 1 dak wil zitten en zijn onderbroeken ga wassen. Weet je waar een kind wat aan heeft? Aan een sterke vrouw, een moeder. Die laat zien dat je geen deurmat hoeft te zijn om ze een leuke jeugd te geven.

Moet jij eens opletten als je wel in het 'kutflatje' moet, en je struint wat weggeefhoeken af of doet een oproepje binnen je familie/vrienden hoe snel je huis weer volstaat met spulletjes en je door kan. Ook zal hij kinderbijslag en alimentatie e.d. moeten betalen en meebetalen aan de kosten van de kinderen zoals schoolspullen. Echt ik zou zwaar de neiging krijgen om te roepen 'voor elke rooie cent die jij uitgeeft aan je huilie therapie wil ik er een om lekker te winkelen of naar de sauna te gaan'. Want zijn gedrag wordt beloond van hier tot gunder (och gossie wat zielig, overspannen, koetsjie koetsjie op zijn werk). En jij dealt er maar mee.

Ga nou eens uitrekenen wat die snollen hem al gekost hebben. Er van uitgaande dat zijn cijfers kloppen (wat ik echt niet geloof maar dat is een tweede) en wat jullie gezin van dat geld had kunnen doen. Jullie rijden in een oude rammelbak maar hij heeft wél geld DAAR voor over. Dat zou ik echt niet te verkroppen vinden. Elke keer als je wat laat liggen want 'te duur' was dat geld wat je bespaart wel goed genoeg zodat hij een of andere spleet kon neuken.

Ik zal nu wel een standaard antwoord krijgen 'dat dit niet de gewenste reacties op je topic zijn' maar dammit woman, waar is je zelfrespect!?
quote:S-Meds schreef op 13 mei 2016 @ 14:24:

[...]

hij ligt niet in het kanaal???

Haha, in mijn geest wel, maar ik heb kindjes beste meds, dus nee...hij ging zwemmen,met af en toe een duik, soms een kopje onder.

.

Maar ik zal hun papa nooit in het kanaal gooien.

.

.aardig verwoord zo, of niet?

Anders probeer ik nog wat anders.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven