Werk & Studie alle pijlers

Japans

16-01-2016 05:25 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil over een tijdje naar Japan (zie ook mijn reacties in de Reizen-pijler) en ik ben de uitdaging aangegaan om Japans te leren. Het schrijfsysteem van Japans is knap ingewikkeld (dus Japans lezen en schrijven), maar op zich is Japans niet ingewikkeld. Ik ben bezig om om wat hirigana en katakana te leren. Mijn accent ligt vooral op het hirgana en kanji (Chinese karakters).

Ik ben Hans66 = 私はハンス六 十 六です (Watashi wa Hansu roku juu roku desu).

Is kanji (Chinese karakters), 漢字, moeilijk om te leren? Ik ervaar bij mijzelf: hoe minder streepjes hoe gemakkelijker. 日本人 (nihonjin) is nog wel te behappen (=Japanner) en 外人 (gaijin, buitenlander) ook. Het meest ingewikkelde dat ik ken is: 電話 (denwa, telefoon). Dat heeft mij enige moeite gekost om te onthouden. Ik denk dat ik ongeveer 15 à 20 kanji-karakters ken.
World of Warcraft: Legion
Ikzelf ben in Japan geweest en ik vond het ontzettend leuk. Dus een beetje jaloers op je ;)

Ik heb mezelf voor die tijd met name wat spreektaal geleerd. En hiragana.

Eigenlijk zou ik best graag een jaar of langer in Japan willen werken, maar ik zou eerlijk gezegd niet weten hoe ik dat moet aanpakken. Jullie ideeën?
Ik heb geen flauw idee hoe het is om in Japan naar werk te zoeken. Op YouTube zou men kunnen zoeken naar ervaringen van mensen die verhuisd zijn naar Japan. Hoe moeilijk of juist gemakkelijk is het, om daar werk te vinden? Tegenwoordig kun je m.b.v. chatten en Skype ook aan je Japans werken.

Ik heb een Facebookvriend met wie ik in het Japans chat. Als het even te moeilijk wordt neem ik toevlucht tot het Engels die hij ook beheerst. Maar ik probeer het eerst om het in het Japans te zeggen.

Er is ook een chatbox waar je ook in het Japans kunt chatten met anderen die het willen leren. Je kunt ook vragen stellen tijdens het chatten en die worden dan beantwoord.

Bij Wanikani ben ik bij level 8 intussen. Ik ken nu 194 radicalen (onderdelen van een karakter), 273 karakters en 707 woorden (één of meerdere kanji + okurigana).
World of Warcraft: Legion
De makkelijkste manier om in Japan (tijdelijk) te werken is waarschijnlijk als Assistant Language Teacher hier komen, als je op Craigslist Japan kijkt zie je vaak advertenties voorbijkomen. Je moet dat wel heel goed Engels kunnen, native level. Maar Dan wordt dus wel je visum gesponsord.

Als je goed Japans en Engels kan (en al helemaal als je ook nog eens engineer bent) is het ook wel mogelijk gesponsord werk te vinden.

Je kan ook nog op een studenten visum hier Japans komen studeren (kost rond de 3000 euro per half jaar, bijvoorbeeld op het YWCA) Dan mag je ook tot 28 uur per week legaal part-time werken als je wil. Het beste kan je Dan wel naar Tokio en omstreken Komen, elders is het soms moeilijk werk vinden voor mensen die niet goed Japans spreken tenzij je net kan doen alsof je English native speaker bent.

Daarnaast kan je natuurlijk trouwen met een Japans staatsburger of permanent resident, Dan wordt het helemaal makkelijk maar Dan geldt ook dat je voor veel werk wel een minimaal niveau van JLPT N3 of N2 moet hebben om een beetje mee te kunnen komen met je collegas en baas.
Bedankt voor de informatie Ik ga mijn japans maar eens aanvullen denk ik.
Graag gedaan voor het leren van nieuwe woordjes (als je al hiragana en katakana kan lezen) Dan is www.renshuu.org een hele fijne en gratis site, kijk onder vocabulary JLPT.
-
moderatorviva wijzigde dit bericht op 08-02-2018 22:09
Reden: Spam
99.56% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven