Oh nee Sinterklaas is er weer! AAAAHH HELP

15-11-2008 12:42 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
En, ja sint is weer in het land, en mijn jongens zijn weer helemaal gek!

Geen land mee te bezeilen, springen, rennen, vliegen, gillen, schreeuwen, ruzie maken, elkaar in mekaar schoppen en weet ik veel wat nog meer!

Niet slapen, niet eten (ja, pepernoten..)

Staks naar sint toe, oohh ik sta nou al op mijn kop!

En jullie?
quote:HoiPippiLangkous schreef op 15 november 2008 @ 14:44:

Als jij al zo uit je doen bent is het logisch dat je kids dat ook zijn.

Mens doe rustig en laat je kids er lekker van genieten inclusief alle buien die daarbij horen.

Ik sluit ze vandaag nog op in de schuur, ze krijgen geen kadootjes,

geen pepernoten, schuimpjes, chocoladeletters, munten of andere sinterklaas meuk en ik doe al helemaal niet aan pakjesavond meer. en als ze een hysterische bui hebben dan sla ik ze ok?
Ik sta met mijn oren te klapperen.!! Wat hebben die kinderen?

Ik heb 3 kids (7, 5 en 3) en die genieten heerlijk. Die rode koontjes voor de Tv met een beker chocomel. Die genietende gezichtjes.

Het verheugen op de schoen zetten, zou er wel iets inzitten...?

Ze ziten nu lief te kleuren voor de sint.
Waar slaat jouw reactie nou weer op Mariah? Jij reageert op het gedrag van je kids alsof er ik weet niet wat aan de hand is. Geen wonder dat je kids zo druk zijn denk ik dan. Als je nu al uit je panty gaat ben je op voor het 5 december is.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Het klinkt mij allemaal nogal zwaar overtrokken hoor.

Ik vind het in ieder geval niet normaal als kinderen zo'n toon tegen hun moeder aan slaan. kom op zeg...of ben ik nou gek...

En ik was thuis gebleven. Niks intocht als het zo moet.
De mijnen waren uiteraard aan het stoeien en springen. Dat doen ze namelijk altijd.

Inmiddels zijn ze uitgeteld en verzadigd. En de schoen is vast gezet -maar hoe krijg ik daar de inhoud in zonder dat zij het merken... ze worden ouder-
Hier de kids ook weer schoon gewassen.

Beide geloven ook nog, vanavond mogen ze de schoen zetten. Dat mogen ze van mij elke zaterdag. Vaker ook niet.

Kids hier ook erg druk, maar goed dat hoort erbij, ze zijn niet vervelend, gewoon van de spanning. Als ze op bed liggen en vast slapen dan ga ik de spullen in de schoenen doen. En kan dan zelf niet wachten op hun gezichten morgenvroeg!!
I love Sinterklaas

Net naar intocht op de tv gekeken die ik opgenomen had omdat ik niet kon kijken
Geheel eensch met Goldie.
quote:Star schreef op 15 november 2008 @ 18:42:

I love Sinterklaas

Net naar intocht op de tv gekeken die ik opgenomen had omdat ik niet kon kijken vandaag zijn wij met onze kindtje (6 maanden oud) naar de intocht geweest. Papa had een mijter gemaakt; maar ik moet nog aan dit feest een beetje wennen,... ik had wel wat uit te leggen aan mijn ouders
quote:HoiPippiLangkous schreef op 15 november 2008 @ 16:14:

Waar slaat jouw reactie nou weer op Mariah? Jij reageert op het gedrag van je kids alsof er ik weet niet wat aan de hand is. Geen wonder dat je kids zo druk zijn denk ik dan. Als je nu al uit je panty gaat ben je op voor het 5 december is.

Ja, inderdaad mijn reactie was niet zo netjes, sorry daarvoor.

Ik ben inmiddels wat rustiger nu.

Het was een impulsieve aktie van mij om dit topic te openen,

en ik heb de dingen er niet zo fraai ingezet.

Ze zijn wel erg uit hun doen, dat wel en ik heb mijn frustratie in dit topic gegooid, maar naar de kinderen toe heel rustig gebleven gelukkig.
...
Maar waarom raak je in vredesnaam zo gefrustreerd dan?

Ik snap best dat je straks blij bent als december weer achter de rug is en alles weer normaal wordt, maar kanonne hé, het is toch (vooral voor kids) één van de leukste maanden van het jaar? Geniet ervan zou ik zeggen.

En als ze zo verschrikkelijk uit hun doen zijn: doseren. Buitenshuis kun je niet om al die fratsen heen maar thuis bepaal jij wat ze zien / horen / lezen.

Dan maar niet elke dag het Sintjournaal, niet elke avond de schoen zetten, alle Sintreclamefolders uit hun buurt houden, niet altijd mee boodschappen doen als dat lukt, niet vanaf nu tot 5 december elke dag sintsnoepgoed etc.
Ik vind Sinterklaas echt hardstikke leuk!! Ben blij dat ik nog 2 kleintjes heb die geloven. Die magie, die verwachtingsvolle snoetjes. Die rode konen van het zingen bij de verwarming als ze hun schoentje mogen zetten. Smorgens voor dag en dauw op omdat ze niet meer kunnen wachten om te kijken wat er in hun schoen zit. Ervan overtuigd dat ze vannacht Sinterklaas en het paard over het dak hebben gehoord. Ik vind het allemaal even schitterend.

Gisteren uren in de kou, met 2 kleintjes zitten wachten op de boot. Niks niet zeuren, maar geduldig wachten. Af en toe kwam er een verdwaalde piet pepernoten brengen, en er klonk keiharde Sint muziek door allerhande boxen om de stemming erin te houden. Ik hou daar van. Ik zou het ook echt jammer vinden als ze hier niet meer zouden geloven tegen die tijd.

Mijn oudste is 11, maar heeft serieus als enige van haar klas toen nog, geloofd tot ze bijna 9 was. Ze trokken op school al lootjes, maar a kon heel goed naast b bestaan was haar redenatie. Ze was dan ook niet heel erg teleurgesteld omdat de overgang van wel naar niet geloven heel geleidelijk ging in haar geval. Ikzelf had het er wel moeilijk mee. Maar nu is het goed. Nu heb ik een partner in crime. Die meedicht, en gek is op surprises maken. Ik hou ervan er werk van te maken. Met brieven, pepernoten overal, gekke surprises etc. Het gaat niet om de kadootjes, maar om de magie eromheen, de liedjes, het strooien. Dát is wat Sinterklaas máákt!

En ik neem die drukke kindjes ( wat hier heeeeeeel erg meevalt) graag op de koop toe. Die paar weekjes op een mensenleven, waar hebben we het over? Kerst vieren we anders. Wel met een echte kerstboom en een stalletje en kerstmuziekjes op de achtergrond en lekker veel kaarsjes overal, kerstkransjes in mooi versierde bakjes. Maar geen grote dingen onder de kerstboom. We vieren het vooral als een fijn samen zijn als gezin. Het is toch iets heel anders als Sinterklaas, wat echt een kinderfeest is in mijn optiek.

Ik zeg: lekker van genieten, jouw houding maakt of breekt het gedrag van je zoons ook in zekere zin. Let er maar eens op!
Zalig, Sinterklaas !

Moppekind gelooft gelukkig ook nog heilig, als ze niet meer geloven dan wordt het voor de ouders volgens mij ook minder leuk. Vandaag van oma nog een voorraad Blokkerpietjes gekregen, ze beleven hele avonturen inmiddels. En natuurlijk moeten er ballonnen aan de boot, etc.

Echt zeuren hebben we gelukkig niet, blijkbaar een redelijk tevreden kind (net zijn verjaardag hebben gevierd helpt waarschijnlijk ook).

Gisteren hebben we voor papa zijn kerstcadeau alvast gekocht. Een Carrera-racebaan van ¤ 75,- voor ¤ 35,-. Zo'n irritante ééndagsaanbieding waar je direct bij moet zijn. En Moppekind heeft keurig zijn mondje gehouden tegen papa, want dít is een GEHEIM.

Sturen jullie trouwens wel een brief aan Sinterklaas ? Niet vergeten een postzegel bij te sluiten, want je krijgt écht antwoord terug van de Schrijfpiet. Alle sint-post wordt naar een centraal adres gestuurd én beantwoord. Supertof, ik wist niet wat ik vorig jaar zag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven