Verder na bedrog, hoe?

13-05-2016 07:48 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het vervolg van het "partner biecht op...' topic

Partner biecht op...

In dit topic hoop ik mensen te spreken die weten wat het is om verder te leven nadat je vertrouwen geschonden is in je relatie. Wat is de impact op je relatie, als je hoort dat je partner je bedrogen heeft?

Vreemdgaan, hoerenbezoek, een eenmalig slippertje, een langdurig dubbelleven.?

Waar ga je doorheen, en wat doet je beslissen om weg te gaan of toch te blijven?

In het vorige topic liepen de emoties vaak hoog op. Dat is logisch.

Toch werd er (meestal) vanuit respect gereageerd, en dat was helpend.

Dus geef gerust je mening, alle standpunten zijn welkom, maar spreek elkaar aan zoals je zelf ook aangesproken zou willen worden.

Mijn achtergrond:

Ik hoorde 3 weken geleden dat mijn man al zeker 15 jaar van ons 20 jarige huwelijk af en toe naar de hoeren gaat. Ons huwelijk was verder goed. Twee (puber)zoons. Niemand weet dit nog, en dat valt me zwaar. Hij is totaal ongeveer 25x geweest. En dan nog 3 a 4x zoveel keer om te 'kijken' in die hoeren straat. Om de kick vd spanning.

Vroeger riep ik van: 'Als mijn vriend/man ooit vreemd zou gaan, dan schop ik hem er uit!

Geen twijfel mogelijk. 'Zoiets PIK je toch zeker niet?'

Maar nu, in de situatie, een situatie die ik nooit aan heb zien komen, voelt alles anders.

Niet meer duidelijk, maar vol twijfels en pijn. Hoe kan het dat ik dit nooit gemerkt heb? Waren er dan geen enkele signalen? Wat zegt dat over mij? Heb ik dan zo'n plank voor mijn kop? Of is hij zo'n briljant leugenaar? Was alles een leugen? Ook die mooie, liefdevolle intieme momenten? Ik kijk naar de scherven van mijn huwelijk en weet niet of ik dit nog kan lijmen. We kunnen 'door', maar kan ik hem ooit nog vertrouwen?

Ik word heen en weer geslingerd tussen woede, machteloosheid en verdriet. Alles waar ik in geloofde is onzeker geworden.

Ik hoop hier mensen te 'spreken ' die ook ooit bedrogen zijn. Ik ben benieuwd hoe die het hebben aangepakt. Ik wil nu -voorlopig- 'door'. Alles staat in de 'pauze-stand'. Hij woont hier in huis, slaapt apart. Als de emotionele rollercoaster wat vaart vermindert, het stof wat optrekt, dan hoop ik dat ik zie (voel? ) hoe de toekomst er uit ziet.

Hij gaat binnenkort hulp krijgen bij Rodersana, (ambulant, gesprekken,) om zijn seksverslaving aan te pakken. Ik heb nu 3x een gesprek gehad met mijn huisarts om even te kunnen ventileren.

Alle mensen die ik ken, staan of te ver weg van me, of te dichtbij, om dit tegen te kunnen vertellen.

De jongens mogen dit niet te weten komen; hoe erg ik dit ook vind, hij is een geweldige vader voor ze en dat beeld wil ik ze niet ontnemen.

Ben nu aan het zoeken naar een 'luisterend oor' in de hulpverlening.

Een gespreksgroep v lotgenoten ofzo. Partners van seksverslaafden. Partners van 'cheaters'. Zoiets. Maar ben nog niets tegengekomen. (Niet iets zonder een bepaalde religie.)

Want ik vraag me af hoe je omgaat met deze wisselende buien. Het ene moment zie ik geen enkele mogelijkheid meer, het volgende moment voel ik nog steeds die band, die liefde, (ookal haat ik hem tegelijkertijd).

Vraag me af of het mogelijk is om dat vertrouwen terug te krijgen.

En of jou dat dus gelukt is. Of niet. En hoe dat ging.
Nomos je omschrijft het mooi hoor en als dit is wat voor jou werkt dan zal ik de laatste zijn die zegt dat je vooral moet kappen met deze man.

Maar het begríjpen, nee, dat lukt me niet. Hoeft ook niet, jouw leven jouw keuze. Toch vind ik het een ander verhaal, jij had vooraf de keuze en bent niet jarenlang belogen.
quote:Zeeland1970 schreef op 14 mei 2016 @ 22:36:

Feow: (quote: )

"Dan zeg ik: 

Waak ervoor dat jij je grenzen niet te veel verschuift met je begripspogingen. "

Oké. Ik probeer dit te bewaken. Enerzijds wil ik hem horen. Begrijpen (rationeel) wat hem ertoe heeft gebracht om te doen wat hij deed.

Maar verklaren en begrijpen hoe iets voor iemand is gekomen, is niet hetzelfde als kunnen invoelen. Dat het ook invoelbaar is, empathisch volgbaar, zeg maar.

Soms kun je iets rationeel volgen, maar het (gevoelsmatig ) niet in overeenstemming brengen met je gevoel.

Je waarschuwt me dat ik die 2de (die persoonlijke gevoelsgrenzen) niet koste wat het kost op moet rekken. Ten koste v alles. Toch?

Nee, dit bedoel ik helemaal niet. En, maar ik kan er naast zitten, ik heb het gevoel dat je mijn waarschuwing aan het rationaliseren bent zodat het je minder raakt.

Ik ga er gemakshalve even van uit dat jij zowel emotioneel als rationeel een dikke maand geleden grote problemen had met mannen die meisjes uit andere landen gebruiken als een stuk vlees om hun piemel in af te vegen.

Wel, met hééél veel tijd en aandacht stoppen in het 'leg me nou toch eens uit hoe het zo gekomen is dat jij er toe kwam om tig keer je lust bot te vieren op een verwerpelijke manier' ga je er in mee.

En ik snap dat je het wilt begrijpen, of in ieder geval een poging daartoe wilt doen.

Ik waarschuw jou dat je met al je begrip voor geilheid, lust, macht, controle, frustratie je eigen emotionele en rationele grenzen in de gaten moet houden. Die grenzen zul je minimaal even los moeten laten om überhaupt je in hem te kunnen verplaatsen, en misschien stel je je eigen grenzen zelfs iets bij. Maar vergeet ze niet, en laat ze niet vervagen.

Er is een reden dat jij heel heftig reageert op posten die jou heel direct hierop aanspreken. Veel heftiger dan op bijvoorbeeld posten die stellen dat je je kinderen verkeerd in zou kunnen schatten.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Ik denk dat de post van Geronimo (erg goede post trouwens) zoveel weerstand oproept omdat het de daden van de man in een ander (terecht) daglicht zet: het is niet 'slechts' vreemdgaan meer waar je aan kan werken, het is misbruik van andere kwetsbare vrouwen die ook iemands dochter of moeder zijn. Iemand waarvan gehouden wordt. De man gaat imo niet vreemd, hij misbruikt bewust vrouwen in een zeer kwetsbare positie. En zolang je als ts kunt spreken over een 'sector' die 'gesponsord wordt', blijft het natuurlijk lekker veilig en op afstand.
http://m.ze.nl/post/14693 ... gedwongen_tot_prostitutie

Lees dit soort verhalen anders eens TO.

Ja, jouw man deed (doet?) hier aan mee.
prostitutie zonder criminaliteit, misbruik en vrouwenhandel bestaat niet
quote:sofietje83 schreef op 15 mei 2016 @ 11:29:

http://m.ze.nl/post/14693 ... gedwongen_tot_prostitutie

Lees dit soort verhalen anders eens TO.

Ja, jouw man deed (doet?) hier aan mee.Wow heftig en dan heb je dus mannen die natuurlijk denken Oh ze is Nederlands ze zal het wel vrijwillig doen. Ofzo. De kans dat de man van TO tenminste een keer en wellicht wel vaker dit soort praktijken voor z'n eigen gerief heeft opgezocht bah.
Ja ik begrijp echt niet dat je aan dit gedeelte voorbij kunt gaan. Dat je er überhaupt over dénkt om zo'n man een kans te geven. Dat je naar iemand kijkt en niet spontaan over je nek gaat.
quote:Deadpool schreef op 15 mei 2016 @ 11:35:

[...]

Wow heftig en dan heb je dus mannen die natuurlijk denken Oh ze is Nederlands ze zal het wel vrijwillig doen. Ofzo. De kans dat de man van TO tenminste een keer en wellicht wel vaker dit soort praktijken voor z'n eigen gerief heeft opgezocht bah.of O ze is meerderjarig. Maar een kind van 18 verschilt niet zoveel van een kind van 16 natuurlijk
de man van TO zal 40 zijn? hoe oud waren zijn betaalde scharrels?
Ja wat ik dan denk is bij welk verwerpelijk gedrag jegens zijn medemens is de grens van TO wél bereikt?
Jonge meisjes waarbij de onschuld en jaren geleden is weggenomen en die zich leeg en verdoofd voelen. Weer zo'n man die zijn pleziertje het waard vindt om een jong kind te verkrachten en dat voor slechts 50 euro, die auto houdt het nog wel een aantal jaartjes.

Dat je hier overheen kunt stappen zeg
quote:sofietje83 schreef op 15 mei 2016 @ 11:38:

Ja ik begrijp echt niet dat je aan dit gedeelte voorbij kunt gaan. Dat je er überhaupt over dénkt om zo'n man een kans te geven. Dat je naar iemand kijkt en niet spontaan over je nek gaat.

Ik geloof dat iedereen dat voor zichzelf moet bepalen.

Net zoals ik mensen ken die, om Geronimo's voorbeeld maar even te gebruiken, plofkop eten en doneren aan de dierenbescherming. Ik persoonlijk verwerp plofkip, maar kan toch vrienden blijven met die mensen.

En Zeeland kent ook alle goede en fijne dingen van haar huisgenoot, en heeft er kinderen mee gekregen. Dikke acht, weet je nog? (Waarvan het me opviel dat enkele mensen dolgraag wilden dat het voor hem een onderdrukte nare toestand was, wat zijn fouten zou verklaren).
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Sorry ik kijk teveel investigation discovery. Daar was een keer een vent die verkrachter was en zijn vrouw wilde er echt niet aan dat hij slecht was. Het kon gewoon niet. Want hij deed zoveel voor de kerk en was zo'n lieve knuffelbeer en toffe vader. Zelfs toen ze zijn DNA op het slachtoffer hadden gevonden meende zij nog dat het een misverstand moest zijn.
Maar die dikke 8 is gebaseerd op een luchtbel!

Terwijl TO dacht gelukkig te zijn lag haar echtgenoot een jong ding te neuken tegen betaling. Hoe echt is die dikke 8 dan he?

Waar zijn je normen en waarden dan
Overigens is dat wel weer een graadje erger natuurlijk maar het gaat me met name om de psyche van de vrouw die kop in zand steekt bij grove misstappen.
Nou goed er zijn ook vrouwen die Joran vd sloot brieven schrijven en een relatie met hem willen dus in die zin... Er gebeuren gekke dingen
quote:Deadpool schreef op 15 mei 2016 @ 11:46:

Overigens is dat wel weer een graadje erger natuurlijk maar het gaat me met name om de psyche van de vrouw die kop in zand steekt bij grove misstappen.Ik vind naar de hoeren gaan ook een soort verkrachting hoor
Ik denk over het hoeren gedoe net zoals de meeste mensen hier. Wat ik echt niet kan begrijpen, is dat het in Nederland legaal is. De overheid moet toch ook weten welke misstanden er plaats vinden ? In zweden is prostitutie inmiddels niet meer legaal en zijn hoerenlopers strafbaar. Dit na een onderzoek waaruit bleek dat de meisjes op hele jonge leeftijd van roemenie naar Italie gaan, vandaaruit naar zwitserland en dan naar zweden. Uiteraard ongewenst en illegaal in de prostitutie.

Wanneer doet de Nederlandse overheid iets ?
Ik vraag me dat dus ook af Merel. Ook al zijn er best hoeren die het wel vrijwillig doen. Het is voor een klant echter niet te zien of uit te vinden zeker in het tiener segment van de jonge net 18 plus meisjes. En laten die nu het geliefdst zijn.
quote:sofietje83 schreef op 15 mei 2016 @ 11:48:

[...]

Ik vind naar de hoeren gaan ook een soort verkrachting hoor

Misschien moet jij de link die jij hier net plaatste nog maar eens lezen dan.

Weet je welk stuk ik herkende?

'In het begin vond ze het werk prima. Het verdiende goed en ze vond het niet erg om te doen' (geen quote, even uit mijn geheugen)

Ze werd pas dakloos toen die vriend er achter kwam, boos werd en zij zich schaamde.
Er zullen er idd best zijn die er vrijwillig voor kiezen en het in het begin wel best vinden. Ik denk dat het merendeel uiteindelijk doodongelukkig en drugsverslaafd eindigt. Misschien niet allemaal nee. Denk je dat man van TO daarnaar geïnformeerd heeft voordat hij voor 50 euro z'n lul in zo'n meisje stak?
Overigens zou ik het alsnog walgelijk vinden als mijn man 20 jaar prostituees afloopt, maar dat terzijde
quote:imogen75 schreef op 15 mei 2016 @ 10:42:

Lieve Zeeland. Dit gaat nooit meer weg. De spanning blijft en je kids hebben daar last van. Het gaat een open stinkende wond blijven. Die gaat ontsteken. Ik denk dat je je kids schaadt door te blijven, tenzij je zeker weet dat over een paar weken alles over is. Beter een amputatie, een clean cut. Even veel pijn, maar daarna kun je weer leven en hoef je niet levenslang aan t antibiotica infuus. En, belangrijker, hoeven je kids niet de rest van hun jeugd aan t infuus .Zo mee eens! Mooi verwoord!
quote:merel66 schreef op 15 mei 2016 @ 11:53:

Ik denk over het hoeren gedoe net zoals de meeste mensen hier. Wat ik echt niet kan begrijpen, is dat het in Nederland legaal is. De overheid moet toch ook weten welke misstanden er plaats vinden ? In zweden is prostitutie inmiddels niet meer legaal en zijn hoerenlopers strafbaar. Dit na een onderzoek waaruit bleek dat de meisjes op hele jonge leeftijd van roemenie naar Italie gaan, vandaaruit naar zwitserland en dan naar zweden. Uiteraard ongewenst en illegaal in de prostitutie.

Wanneer doet de Nederlandse overheid iets ?

Ik denk dat je niet zomaar van de ene op de andere dag naartoe kunt. Dan wordt alles illegaal en is er helemaal geen controle meer. Wel worden er steeds meer straten met rode lampjes gesloten, dus ik heb zelf het idee dat we hier wel naartoe gaan.

Tegelijkertijd hoor ik ook veel (bijv. Netwakker heeft het hier ook al gepost) dat er bijna geen illegale prostitutie meer is in NL. Dat vind ik ernstig. Als de overheid dit blijft verkondigen dan denkt iedereen: ach, ik kan wel naar een hoer, het is toch legaal en ze doet het vrijwillig. Maar iemand die zich voor 50 euro laat neuken, dat doe je niet zomaar... dan kan het nog legaal zijn.
quote:Deadpool schreef op 15 mei 2016 @ 11:56:

Ik vraag me dat dus ook af Merel. Ook al zijn er best hoeren die het wel vrijwillig doen. Het is voor een klant echter niet te zien of uit te vinden zeker in het tiener segment van de jonge net 18 plus meisjes. En laten die nu het geliefdst zijn.Ik geloof dat je leeftijd inmiddels minimaal 21 moet zijn of dat dit aangepast gaat worden naar 21+.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven