Hoevaak doe jij boodschappen ?
vrijdag 20 juli 2007 om 22:27
ik ga ook twee keer in de week. Ik doe op maandag de "grote boodschappen" (:D) en meestal op vrijdag of zaterdag nog wat kleine dingetjes. Maar toen ik weinig vriesruimte had, deed ik vaker boodschappen, omdat ik dan vaak geen avondeten in huis had. Nu heb ik altijd wel iets in de vriezer liggen om te eten.
vrijdag 20 juli 2007 om 22:42
De ene week ga ik zowat elke dag en de andere week wat minder maar in de praktijk komt het er toch wel op neer dat ik er vrij vaak ben,helemaal nu er hier op de hoek een plusmarkt is geopend,waarom sjouwen met veel dingen als ik ook met een paar dingen kan....weet wel dat je dan duurder uit bent maar ik heb echt niet de inspiratie om het voor een week te bedenken...
zaterdag 21 juli 2007 om 08:12
quote:
Ik ga bijna elke dag naar de supermarkt.
Soms lees ik op het forum dat mensen een keer per week gaan:o
Volgens mij doe ik iets niet goed of is bijna dagelijks naar de supermarkt gaan normaal ? Het is maar net wat je zelf prettig vindt. Misschien vind jij dat loopje elke dag juist wel gezellig. Als je een keer in de week gaat moet je wel al weten wat je ongeveer die week gaat koken en een soort menuplan maken. Vervolgens ga je met je lijstje inkopen.
Ik ga bijna elke dag naar de supermarkt.
Soms lees ik op het forum dat mensen een keer per week gaan:o
Volgens mij doe ik iets niet goed of is bijna dagelijks naar de supermarkt gaan normaal ? Het is maar net wat je zelf prettig vindt. Misschien vind jij dat loopje elke dag juist wel gezellig. Als je een keer in de week gaat moet je wel al weten wat je ongeveer die week gaat koken en een soort menuplan maken. Vervolgens ga je met je lijstje inkopen.
zaterdag 21 juli 2007 om 13:30
Hihi wat een grappige vraag. Wat is normaal. Ik vind het altijd erg knap als je in een keer alles voor een hele week kunt kopen. Daar ben ik niet georganiseerd genoeg voor. En dat is jammer want ik vind boodschappen doen niets aan... Toch doe k het ook bijna dagelijks...
Want, hoe kun je nou op zaterdag al weten waar je woensdag trek in hebt?
Want, hoe kun je nou op zaterdag al weten waar je woensdag trek in hebt?
zaterdag 21 juli 2007 om 13:33
Bij mij is het verschillend. Toen ik nog vrijgezel was deed ik eens in de 2 a 3 dagen boodschappen en liet ik soms wat bezorgen.
Tegenwoordig doen we eens in de 3 dagen zo'n beetje boodschappen, toevallig deze keer wat meer want nu was het voor zo'n 4 dagen en er komen mensen eten.
Als ik de stiefjes (kinderen) hier heb dan doen we daar een keer extra boodschappen voor.
Tegenwoordig doen we eens in de 3 dagen zo'n beetje boodschappen, toevallig deze keer wat meer want nu was het voor zo'n 4 dagen en er komen mensen eten.
Als ik de stiefjes (kinderen) hier heb dan doen we daar een keer extra boodschappen voor.
zaterdag 21 juli 2007 om 17:43
Ik doe ook een keer in de week boodschappen omdat ik er een hekel aan heb om het elke dag te doen.
Het argument dat het veeeeeeeeeeel goedkoper is om wekelijks boodschappen te halen i.p.v. elke dag klopt niet . Je kunt je boodschappen zo duur maken als je zelf wilt. Als je het noodzakelijke ophaalt en je niet laat verleiden om extra dingen te kopen maakt het niet uit of je je boodschappen in één keer haalt of diezelfde boodschappen in 7 kleine porties. Hooguit de benzinekosten, maar die worden niet bedoeld denk ik.
Sterker nog, je zou kunnen zeggen dat het juist goedkoper is om elke dag te gaan iv.m. aanbiedingen.
Ik bedenk van te voren wat ik wil eten en koop dat in ;e;en keer. Als ik ergens een hekel aan heb is het wel aan boodschappen doen namelijk. Dus, zo min mogelijk!
Het argument dat het veeeeeeeeeeel goedkoper is om wekelijks boodschappen te halen i.p.v. elke dag klopt niet . Je kunt je boodschappen zo duur maken als je zelf wilt. Als je het noodzakelijke ophaalt en je niet laat verleiden om extra dingen te kopen maakt het niet uit of je je boodschappen in één keer haalt of diezelfde boodschappen in 7 kleine porties. Hooguit de benzinekosten, maar die worden niet bedoeld denk ik.
Sterker nog, je zou kunnen zeggen dat het juist goedkoper is om elke dag te gaan iv.m. aanbiedingen.
Ik bedenk van te voren wat ik wil eten en koop dat in ;e;en keer. Als ik ergens een hekel aan heb is het wel aan boodschappen doen namelijk. Dus, zo min mogelijk!
zaterdag 21 juli 2007 om 18:26
Het ligt maar net aan onze diensten hoevaak en hoe duur we boodschappen doen.
Gemiddeld wel 2 maal per wk naar de groentenboer (fruit lijkt hier de fruitschaal uit te vliegen)
De winkels zijn vlakbij, hier dus weinig voorraad (behalve kruiden) en vaak even snel naar de appie.
Gemiddeld wel 2 maal per wk naar de groentenboer (fruit lijkt hier de fruitschaal uit te vliegen)
De winkels zijn vlakbij, hier dus weinig voorraad (behalve kruiden) en vaak even snel naar de appie.
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
zaterdag 21 juli 2007 om 21:45
Ik had me voorgenomen om 1 x maximaal 2 x per week boodschappen te doen maar dat werkt gewoon niet. Ik heb namelijk 2 vierkante centimeter vriesruimte en dan moet je toch vers brood halen. Ook groente en fruit en beleg halen we bij. Bovendien vergeet ik ook nog eens de helft te halen omdat ik natuurlijk mijn keurig opgestelde boodschappenlijstje thuis heb laten liggen. Maar meestal combineer ik het boodschappen doen ook met de hond uit laten, dan loop ik nog een extra rondje.
maandag 23 juli 2007 om 11:12
Ik ging ook altijd elke dag even naar de supermarkt, bijv. op weg naar huis na mijn werk. Heb ook wel eens gehoord dat 't het goedkoopste is om dagelijks boodschappen te doen, om dat je dan niet allerlei dingen koopt die later in de week niet op blijken te gaan. Je bent dus goed bezig !
Nu ga ik 3 keer per week, omdat ik een kind heb en verhuisd ben. Ik heb geen tijd meer om na mijn werk boodschappen te doen, omdat ik op tijd bij de creche moet zijn. En de winkels zijn hier op zondag dicht. Blijven over: mijn 2 doordeweekse vrije dagen en de zaterdag. Dus nog steeds het maximaal haalbare .
Nu ga ik 3 keer per week, omdat ik een kind heb en verhuisd ben. Ik heb geen tijd meer om na mijn werk boodschappen te doen, omdat ik op tijd bij de creche moet zijn. En de winkels zijn hier op zondag dicht. Blijven over: mijn 2 doordeweekse vrije dagen en de zaterdag. Dus nog steeds het maximaal haalbare .
maandag 23 juli 2007 om 11:27
1 keer per week.
Ik heb meestal wel in mijn hoofd zitten wat ik voor die week nodig heb en wat ik allemaal wil koken dus het is geen probleem om voor de hele week iets te verzinnen. Bovendien neem ik in de winkel vaak extra aanbiedingen mee (vlees, vis, brood e.d.) en dat vries ik allemaal in of ik maak er iets van wat oorspronkelijk niet in mijn planning voorkwam.
Fruit en groente koop ik ook voldoende in voorraad maar de groente is meestal in het midden van de week op en dan haal ik nog even wat bij de groenteman of ik gebruik iets uit de vriezer want vaak vries ik pastasaus of b.v. noodles met groente e.d. in voor een tweede keer. Of een zak diepvriesgroente kan ook een oplossing zijn, er ligt altijd wel een noodoplossing in de vriezer.
Ik zorg altijd dat er voldoende smaakmakers in huis zijn zoals diverse olieen, azijnen, sojasauzen, oestersaus, chilisaus, woksauzen, chilipepertjes en een hele riedel aan kruiden en verse kruiden. Verder de nodige soorten pasta, rijst, noodles - aardappelen eten we vrijwel nooit.
Brood en vleesbeleg - wordt allemaal ingevroren, er is altijd voorraad.
Ik heb meestal wel in mijn hoofd zitten wat ik voor die week nodig heb en wat ik allemaal wil koken dus het is geen probleem om voor de hele week iets te verzinnen. Bovendien neem ik in de winkel vaak extra aanbiedingen mee (vlees, vis, brood e.d.) en dat vries ik allemaal in of ik maak er iets van wat oorspronkelijk niet in mijn planning voorkwam.
Fruit en groente koop ik ook voldoende in voorraad maar de groente is meestal in het midden van de week op en dan haal ik nog even wat bij de groenteman of ik gebruik iets uit de vriezer want vaak vries ik pastasaus of b.v. noodles met groente e.d. in voor een tweede keer. Of een zak diepvriesgroente kan ook een oplossing zijn, er ligt altijd wel een noodoplossing in de vriezer.
Ik zorg altijd dat er voldoende smaakmakers in huis zijn zoals diverse olieen, azijnen, sojasauzen, oestersaus, chilisaus, woksauzen, chilipepertjes en een hele riedel aan kruiden en verse kruiden. Verder de nodige soorten pasta, rijst, noodles - aardappelen eten we vrijwel nooit.
Brood en vleesbeleg - wordt allemaal ingevroren, er is altijd voorraad.