Gezondheid alle pijlers

Gips: tips tegen stank!

15-05-2016 19:21 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Helaas heb ik drie weken mijn linkerpols gebroken. Mooi rood gips er omheen, mag er hopelijk over ruim 1,5e week af als de foto's er goed uit zien. Nu, na de warme dagen van vorige week, ruik ik echt een ooonnnnnaangename geur uit t gips. Stinkt dus. Logisch want t wordt daarbinnnen/eronder niet gewassen.

Iemand huis tuin en keukentips voor het tegengaan van de stank?

Thanks!
Mocht het nodig zijn om er toch nog nieuw gips om te laten zetten, vraag dan om zwemgips. Ideaal. Lichter en mag gewoon nat worden.

Beterschap!
Geen verstandig advies maar ik wikkelde billendoekjes om een breinaald heen om het toch nog een beetje schoon te krijgen.
quote:Lovely1987 schreef op 15 mei 2016 @ 19:26:

Geen verstandig advies maar ik wikkelde billendoekjes om een breinaald heen om het toch nog een beetje schoon te krijgen.Haha niet verstandig maar klinkt wel aantrekkelijk
Geurstokjes erin steken?
quote:apiejapie schreef op 15 mei 2016 @ 19:25:

Mocht het nodig zijn om er toch nog nieuw gips om te laten zetten, vraag dan om zwemgips. Ideaal. Lichter en mag gewoon nat worden.

Beterschap!Thanks! Ik heb idd nu de 'ouderwetse' methode gips. Schijnt inderdaad ook kunstgips te zijn (is dat hetzelfde als zwemgips?), maar de gipsmeester was er niet dus de verpleegkundige heeft me 'snel' gegipst.
Ik strooide er soms talkpoeder in.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Deo voor je gips

Hier bij een nederlandse site
Talkpoeder kan helpen.

Maar bij de drogist hebben ze confort aid spray. Is volgens mij tegen stinkend gips :-)
Hier in combinatie met een douchezak.
quote:Pepermint_Patty schreef op 15 mei 2016 @ 19:37:

Hier in combinatie met een douchezak.

Verstandigste en meest effectieve optie.

Vooral niet met breinaalden en andere scherpe voorwerpen in je gips peuren! Voor je het weet, maak je een wond onder je gips, waar je dan niks vanaf weet omdat je dat niet ziet, die kan gaan ontsteken.
quote:Pepermint_Patty schreef op 15 mei 2016 @ 19:37:

Hier in combinatie met een douchezak. Super bedankt!!! Wel prijzig maar als ik t ruik weet ik dat het het waard is!!!!
Knip

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven