Hoelang gaat deze discussie nog duren?Moeders met lef! !

16-11-2008 16:20 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoevaak zijn er niet discussie over werkende vs thuisblijfmoeders? Kunnen ze niet gewoon allemaal een pluim krijgen? Na het lezen van het boek spitsuurclub, werd mij weer heel erg duidelijk, dat bijna elke moeder zich wel moet verantwoorden. En eigenlijk is mijn vraag, hoelang schat je nog dat dit onderwerp steeds leidt tot een discussie, voordat we zeggen, ach iedereen doet waarvan men denkt dat het goed is of wat men nodig acht?

Enkele citaten.

Lef om thuisblijfmoeder te zijn!

Sommige vrouwen hebben het lef om te kiezen voor een leven thuis met en voor de kinderen. Vaak hebben ze geen idee wat er op hun afkomt(de muren?) en weten ze nog niet hoe ze het financieel gaan rond breien. Het vergt lef om de keuze te maken jouw carriere in de ijskast te stoppen en financieel afhankelijk te worden van je man in een omgeving waar een op de drie huwelijken binnen 10 jaar strandt. De meeste geven toe dat zij meer dan hun man de behoefte voelen om er zelf voor de kinderen te zijn en de rust in het gezin te waarborgen.

Lef om parttime moeder te zijn of thuiswerkmoeder!Andere vrouwen hebben het lef om te kiezen voor een combinatie van werken en zorgen. Ze kiezen daarbij voor een dubbele baan. Ook al is deze combinatie soms zwaar en ziet hun leven eruit als een kaartenhuis. Zij hebben het lef om te zeggen dat zij op hun best zijn als ze beiden rollen vervullen.Steeds meer vrouwen hebben het lef om hun mannen voor de keuze te stellen: samen kinderen, dan ook samen zorgen. Ook al komen zij vrijwel allemaal na verloop van tijd tot de conclusie dat de verdeling werken en zorgen weliswaar eerlijk verdeeld is, maar dat dit voor de huishoudelijke taken niet per definitie ook geldt.

Lef om carrieremoeder te zijn.Ook zijn er steeds meer vrouwen die het lef hebben om een ambitieuze carriere na te streven, op naar de top. Ook al betekent dit dat hun kindeen daardoor meerdere dagen opgevangen worden. Zij hebben het lef om carrierevrouw en moeder tegelijk te zijn.Tijdens hun zwangerschap trotseren zij op het werk de vraag: hoe ga jij dit straks regelen? De vraag die hun wel word gesteld maar hun partner niet.Zij hebben het lef om de zorg voor hun kinderen te delegeren en voor een groot deel uit handen te geven. Ook al weten ze dat wanneer het met hun kinderen minder gaat, zij daar de schuld van zullen krijgen.

Alle moeders hebben lef!
quote:Lievelust schreef op 16 november 2008 @ 17:53:

Deze discussie blijft duren zolang men een mening mag hebben...eeuwig dus, tenzij er ooit een rigoreus einde aan de vrijheid van meningsuiting komt.Helemaal over gaat het natuurlijk nooit. Maar meer acceptatie voor elkaar is niet verkeerd denk ik.
En aangezien we hier in NL erg goed zijn in een mening over anderen hebben, wordt de discussie vast levendig gehouden.
Maar waarom verdienen moeders eigenlijk een compliment?
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 16 november 2008 @ 17:57:

Maar waarom verdienen moeders eigenlijk een compliment?Iedereen die een tennisbal door een neusgat kan krijgen verdient een compliment....

Maar waarom verdienen moeders eigenlijk een compliment?Omdat wij wel de bereidheid hebben die stomme kutkinderen te dragen, te baren en groot te brengen die straks jouw billen wassen als je daar zelf niet meer toe in staat bent.
Omdat wij wel de bereidheid hebben die stomme kutkinderen te dragen, te baren en groot te brengen die straks jouw billen wassen als je daar zelf niet meer toe in staat bent.

En dan hebben we nog geluk ook, als ze later je billen gaan wassen.
Ach, er is er altijd wel ééntje zo gek te krijgen, toch?

Maar als het je zo dwars zit, HPL, dan wil ik jou ook best een compliment geven hoor. Omdat je zo manmoedig (vrouwmoedig) de aanwezigheid van moeders en kinderen in de maatschappij tolereert. Complimenten.

Maar waarom verdienen moeders eigenlijk een compliment?Omdat het van die onbaatzuchtige types zijn......

oh that purrrrrrrrrfect feeling
Dus als ik het goed begrijp is dit een discussie over dat we niet meer moeten discussiëren? En we hebben allemaal een schuldgevoel?
quote:lau72 schreef op 16 november 2008 @ 16:54:

[...]

heir heir

hier hier?

Hear hear?

Of ben jij een heir (erfgename?) van deze schrijfster?

Maar waarom verdienen moeders eigenlijk een compliment?Waarom niet?
Zo apart hoe sommige discussies lopen bij de viva. Ik heb dit topic ook op een andere forum geopend, en daar loopt het wel gewoon serieus. Er zijn altijd een paar(meestal dezelfde) die roet in het eten gooien.Misschien via google kun je die andere forum zien en voor de gein eens kijken, hoe rustig en normaal het verloopt.
Ik heb er natuurlijk wel van gehoord. Maar ik snap niet zo goed waarom ik of wie dan ook zich schuldig zou moeten voelen voor de keuzes die gemaakt zijn. Ik ga er vanuit dat de meeste mensen weloverwogen keuzes nemen en dat er dan een paar van die oetlullen bijzitten die dat graag willen bekritiseren fine. Dat zegt meer over die persoon dan over mij.

Voorbeeldje toen een vriend van mijn vriend hoorde dat ik zwanger ben werd direct gevraagd wie er thuis ging blijven. Dat hij het nodig vind om op het antwoord 'niemand kindje gaat straks naar de creche' terug te kaatsen dat hij dat nog wel eens zal zien. Laat zijn bekrompenheid zien niet het mijne. Ik voel mij dan ook werkelijk niet schuldig of aangevallen door dat soort opmerkingen.
Shit, zelfs dit lukt niet

Ik dacht, ik heb niet voor niet met die klapstoeltjes lopen sjouwen, laat ik eens een knuppel in het kippenhok gooien. Weer mislukt :(

Nou vooruit, een compliment van mij dan: Knap hoor dat jullie hormonenbommetjes je niet laat provoceren door zo'n humorloze kinderhaatster met priksnor! Haske goed!
quote:kristel231982 schreef op 16 november 2008 @ 17:56:

[...]

Helemaal over gaat het natuurlijk nooit. Maar meer acceptatie voor elkaar is niet verkeerd denk ik.Mooi onderwerp voor Kinderen voor Kinderen 2009.
Als je loslaat, heb je twee handen vrij.
quote:kristel231982 schreef op 16 november 2008 @ 18:37:

Zo apart hoe sommige discussies lopen bij de viva. Ik heb dit topic ook op een andere forum geopend, en daar loopt het wel gewoon serieus. Er zijn altijd een paar(meestal dezelfde) die roet in het eten gooien.Misschien via google kun je die andere forum zien en voor de gein eens kijken, hoe rustig en normaal het verloopt.*laat de klapstoeltjes toch maar ff staan*
quote:mararoulette schreef op 16 november 2008 @ 18:39:

Ik heb er natuurlijk wel van gehoord. Maar ik snap niet zo goed waarom ik of wie dan ook zich schuldig zou moeten voelen voor de keuzes die gemaakt zijn. Ik ga er vanuit dat de meeste mensen weloverwogen keuzes nemen en dat er dan een paar van die oetlullen bijzitten die dat graag willen bekritiseren fine. Dat zegt meer over die persoon dan over mij.

Voorbeeldje toen een vriend van mijn vriend hoorde dat ik zwanger ben werd direct gevraagd wie er thuis ging blijven. Dat hij het nodig vind om op het antwoord 'niemand kindje gaat straks naar de creche' terug te kaatsen dat hij dat nog wel eens zal zien. Laat zijn bekrompenheid zien niet het mijne. Ik voel mij dan ook werkelijk niet schuldig of aangevallen door dat soort opmerkingen.Vind ik knap van jou,maar kun je misschien voorstellen, dat er zijn moeders zijn die dat niet hebben.( misschien zijn ze zelfzaam,maar ze zijn er) En vooral als het moeder tegen moeder is.Dan is het ook weer anders,als een man dat zegt.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 16 november 2008 @ 18:39:

Ik dacht, ik heb niet voor niet met die klapstoeltjes lopen sjouwen, laat ik eens in een knuppel in het kippenhok gooien. Weer mislukt :(

Nou vooruit, een compliment van mij dan: Knap hoor dat jullie hormonenbommetjes je niet laat provoceren door zo'n humorloze kinderhaatster met priksnor! Haske goed!Ik snap deze reactie niet, leg eens uit.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 16 november 2008 @ 18:39:

Ik dacht, ik heb niet voor niet met die klapstoeltjes lopen sjouwen, laat ik eens in een knuppel in het kippenhok gooien. Weer mislukt :(

Nou vooruit, een compliment van mij dan: Knap hoor dat jullie hormonenbommetjes je niet laat provoceren door zo'n humorloze kinderhaatster met priksnor! Haske goed!Die priksnor neem ik zo van je aan. Maar humorloos?
Pippi,laat ik ook even de klapstoeltjes staan. Het is meestal zo, dat er een paar zijn en die doen lollig,en dan zijn er volgers en die gaan daan vervolgers weer op in en zo gaat het nergens meer over. En waarom als je bepaalde mensen er niet tussen heb, loopt het wel gewoon? Ik bedoel maar.

Zo apart hoe sommige discussies lopen bij de viva. Ik heb dit topic ook op een andere forum geopend, en daar loopt het wel gewoon serieus. Er zijn altijd een paar(meestal dezelfde) die roet in het eten gooien.Misschien via google kun je die andere forum zien en voor de gein eens kijken, hoe rustig en normaal het verloopt.Heb je wel de regels gelezen toe je je aanmeldde? Onderzoekjes mogen niet hier.

Zo apart hoe sommige discussies lopen bij de viva. Ik heb dit topic ook op een andere forum geopend, en daar loopt het wel gewoon serieus. Er zijn altijd een paar(meestal dezelfde) die roet in het eten gooien.Misschien via google kun je die andere forum zien en voor de gein eens kijken, hoe rustig en normaal het verloopt.Nu ben ik wel héél nieuwsgierig wie dat altijd meestal zijn.
quote:kristel231982 schreef op 16 november 2008 @ 18:43:

[...]

Vind ik knap van jou,maar kun je misschien voorstellen, dat er zijn moeders zijn die dat niet hebben.( misschien zijn ze zelfzaam,maar ze zijn er) En vooral als het moeder tegen moeder is.Dan is het ook weer anders,als een man dat zegt.Dat is natuurlijk ook anders. Ik moet zeggen dat ik hier niet veel ervaring mee heb. Wellicht dat ik het daarom moeilijk vind om te begrijpen. Maar ik denk nog steeds dat ondanks dat een andere moeder dat zou zeggen mijn primaire reactie hetzelfde zou zijn. Ik kies het mijne en iemand anders het zijne. Daar val ik hen niet op aan en als ze het nodig vinden omdat bij mij wel te doen dan zou ik ze waarschijnlijk links laten liggen. (Zo doe ik dat ook altijd met de hondeneigenaren die mij niet aanstaan )
Qwertu. hihihi. Ik dacht al wanneer vraagt ze het nou?
quote:Vishnu schreef op 16 november 2008 @ 18:40:

[...]

Mooi onderwerp voor Kinderen voor Kinderen 2009.

Als er iets stigmatiserend is dan is het domme KvoorK wel. Een selectie:

Mijn mama, ma,

ma, die heeft een baan.

Ik zie haar even 's morgens en even 's avonds laat

en daar vind ik niks aan.

Een vader kan een vader zijn en moeder tegelijk

Da's mooi in theorie maar 't is een ramp in de praktijk

Wat is de kamer kaal / Mmmmmm

Zelfs de kat in het portaal / Mmmmmm

Maandagavond, dinsdagavond, woensdagavond

Aldoor is het laat

Mama maakt 'r huiswerk

'Stilte' in de tent

Mama doet de moedermavo

Raar hoor

Raar hoor, maar het went...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven