Lijf & Lijn alle pijlers

Vierdaagse van Nijmegen, de 100e!

10-04-2016 20:47 143 berichten
Ja hoor, ingeloot! Dit jaar ga ik voor de allereerste (en misschien ook wel allerlaatste) keer de Vierdaagse van Nijmegen lopen. Ik heb me ingeschreven voor 40 kilometer.

Wie o wie loopt er nog meer mee? Misschien kunnen we hier tips & trucs uitwisselen, en do's & don'ts natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Staan vanaf vandaag op de site van de vierdaagse.

Vanaf half mei zou het bekend worden.
Als je je startnummer weet, weet je ook je starttijden.

A t/m P is vroeg, laat, vroeg, laat

O t/m Z is andersom.

Zoiets is het. Weet niet precies waar de grens is en de starttijden kunnen ook omgekeerd zijn. Staat wel allemaal op de site van de 4daagse zelf.
Ah ok, ga daar thuis eens naar kijken, dank. Ben benieuwd. Zaterdag al even naar de locatie geweest waar dan mijn camping gaat komen en de stad verkend. Gaat nu toch wel opschieten.
Zou vanaf medio mei op de site van de vierdaagse komen te staan.Vandaag stond het er dus op.

Je kunt het vinden onder een kopje met start en finish geloof ik.
ik heb ook di en do de late en wo en vr vroeg.
En ik ook! (startbureau G)
En de routes kan je nu ook bekijken op de website van de 4 daagse.
En omdat ik in een team loop start ik elke dag tussen 4.45 en 5.15u... Goedemorgen!!
Ik mag me melden bij startbureau D.

Dat is een mooi tijd om te starten Koekkie.

Mag ik vragen in wat voor een soort groep jij loopt?
Ik loop dit jaar met een Engels studententeam mee (zo heb ik de loting weten te ontduiken ). Zal wel wennen zijn om in een groep te lopen, maar ook wel weer heel leuk.

Voorgaande jaren had ik altijd de mazzel dat ik mijn late start altijd kon ruilen met iemand die de vroege start niets vond en zo 4 dagen vroeg kon starten.

Heb wel vertrouwen dat de 4daagse lukt al heb ik nog geen één keer 40 km gelopen dit jaar! Wel net terug van een 3daagse wandeltocht. Elke dag ca. 25km, elke dag ca. 1000m klimmen en met 12 kilo gewicht in mijn rugzak. Dat doe ik de laatste jaren vaak: trainen met aardig wat gewicht in mijn rugzak en dan tijdens de 4daagse loop ik alleen met heuptas met zo weinig mogelijk gewicht.
Wat leuk om op zo'n manier te lopen.Heb je altijd steun aan elkaar en je bent inderdaad zeker van deelname, ook niet gek.

Ikzelf heb ook nog niet zoveel geoefend maar dat komt wel goed en als ik jou zo hoor moet dat ook goed komen.

Ondertussen weet ik wel wat wel werkt voor mij en niet.

Succes ermee.
Gisteren weer 22 km gelopen zonder al te veel moeite. En zojuist een fiets gehuurd om van de camping naar de start en terug te kunnen zodat ik niet afhankelijk van een bus ben.
Ik heb een paar praktische vragen:

- hoe doen jullie dat met hoge nood onderweg? Mijn zoon zoekt een boom op, die zijn vaak nog wel te vinden hier in de randstad Maar een flinke struik waar ik achter kan gaan zitten die niet vlak voor iemands huis of aan een drukke weg staat, da's bijna een zeldzaamheid.

- wat is handig qua regenkleding? Een degelijke poncho kopen of een stapeltje van die wegwerpdingen? Een regenjas lijkt me minder handig vanwege je tas die dan buitenboord hangt en drijfnat wordt, of zie ik dan andere, onmisbare gemakken van een regenjas over het hoofd?
Tijdens t trainen heb ik wat vaste toiletten waar ik langs kan of struiken waarbij ik goed kan zien of er iemand aankomt lopen/fietsen. Maar ik vind t inderdaad ook een probleem. Zeker met t uitproberen met nieuwe routes, ik ga dan ook altijd naar een toilet als ik de mogelijkheid heb. Ik gebruik zelf een regenponcho waar mijn rugtas onder past, gekocht bij een survival winkel.
Wat leuk allemaal. Ik loop dit jaar voor de 5e keer mee en ik heb net mijn starttijden opgezocht: laat, vroeg, laat, vroeg. Yes, erg blij mee!
Ik heb 2 poncho's. Als de kans op regen groot is neem ik de betere mee. Verwacht ik geen regen maar ben ik niet helemaal zeker, dan neem ik de wegwerp poncho mee.

Hoe minder ik mee kan nemen, hoe fijner
Gisteren weer eens een echt rondje kunnen lopen.Met heerlijk weer 25 km gelopen.

Volgende week weer een beetje erbij,maar helaas zijn de voorspellingen niet zo super.

Maar dat is nog ver weg.

Allemaal nog veel succes en plezier met trainen de laatste weken.
Zaterdag ga ik mee lopen met de nacht van de vluchteling, 40 km van Rotterdam naar Den haag.

Lijkt me heel bijzonder, doet er iemand van jullie hier nog aan mee?
Ik heb ook de Nacht van de Vluchteling gelopen (40 km, Nijmegen - Arnhem). Hiervoor slechts 1 x 20 en 1 x 23 gelopen. De wandeling ging echter prima. En dat zonder nachtrust en zonder alle aanmoediging / afleiding die je tijdens de Vierdaagse wel hebt. Nu zonder een centje pijn op de bank. Dat biedt perspectief. Nog vier weken, dan kan het grote Nijmeegse feest beginnen!
Lopen jullie eigenlijk samen met iemand of alleen?
Ik heb jarenlang samen met mijn vader gelopen, maar die doet dit jaar een stapje terug en gaat 30 km lopen. Ons plan is nu om bij de samenkomst op elkaar te wachten en dan het tweede deel van de route samen te lopen. Maar het is natuurlijk even afwachten of dat haalbaar is; het moet ook niet zo zijn dat één van ons beiden dan een uur of langer moet wachten. Ik loop dus in ieder geval deels alleen en misschien iets meer dan dat

Geen probleem mee hoor, genoeg aanspraak onderweg en ik ken ook redelijk wat mensen die langs de route wonen, dus iedere dag een aantal vaste pauzeplekken waar dan ook weer genoeg aanspraak is. Ook loopt mijn zusje waarschijnlijk een dagje met me mee.
Ik loop helemaal alleen, heb vanavond gehoord dat mijn ouders mij wel met de auto weg kunnen brengen naar mijn camping (gelukkig kan ik dan meenemen wat nodig is. Helaas ivm werk niet bij t inhalen zijn, maar daar zal mijn man weer bij zijn. Tussendoor lekker voor mijzelf zorgen alhoewel man zijn best ging doen om donderdagavond al op de camping aan te komen. Maar aangezien lang werkeloos en werk nu weer beetje aantrekt gaat dat nu even voor. Weekend daarna wel even voor ons samen ingepland ivm 11 jarige trouwdag.
Ik heb vorig jaar in het huis waar ik logeer een loopmaatje gevonden om het zo maar te zeggen.

We zijn samen beginnen te lopen op dinsdag en dit klikte zo goed dat we dit jaar weer samen lopen.

Als ik alleen zou moeten lopen zou dat ook geen probleem zijn.

Maar goed wat is alleen tussen al die mensen...
Gisteren mijn laatste lange tocht gelopen als voorbereiding op de Vierdaagse.

Rondje Someren van 40 km is goed verlopen en nu nog af en toe een kleine wandeling in de omgeving.

Hopelijk is het allemaal voldoende.
"Koop echte, naadloze wandelsokken!" zeiden ze.

"Dat gaat je echt helpen!" zeiden ze.

"Een beetje vierdaagseloper kan niet zonder!" zeiden ze.

Dus...

Nooit in mijn hele leven blaren gehad. Liep heel prima met katoenen, dunne, strakke runningsokjes in m'n wandelschoenen.

Dit weekend twee keer 30km gelopen en qua spieren en gewrichten was het appeltje-eitje. Nergens last van en de dag er na zo fit als een hoentje. Maar na één dag met die speciale, naadloze wandelsokken zijn mijn voeten een blarenfestival. Echt, what was I thinking?

Nu maar schietgebedjes dat de huid op m'n voeten op tijd hersteld is voor de vierdaagse. Kan gelukkig nagenoeg de hele dag met blote voeten in goede slippers zodat eea niet gaat broeien. Verder koude voetenbadjes om de huid te harden en er staat kamfer spiritus standby voor zodra de huid weer dicht is.

Zo hard gewerkt, deze vierdaagse zou de kroon op 9,5 jaar revalidatie zijn. M'n hele lijf is er meer dan klaar voor, ik ben echt goed in vorm. En dan doe ik zoiets stoms...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven