Hoe maak je vrienden?

20-05-2016 15:10 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben helemaal even de weg kwijt. Zoals jullie weten heb ik hulp gezocht en ga ik af en toe langs een psycholoog. Maar ik heb 1 probleem, hoewel ik heel mij leven al in dezelfde stad woon heb ik toch weinig vriendschappen gesloten. Ik was vroeger heel onzeker, verlegen en had een paar vrienden maar die waren dat ook allemaal. Nadat ik was gestopt met school op mijn 18e had ik allemaal rot bijbaantjes maar....daar lopen andere soorten ''types'' rond, daar sloot ik liever geen vriendschappen mee. Ik volg nu wel een opleiding maar de meeste meiden zijn tienermoeders ''weer ander soort types''. Ik heb een paar vriendinnen gemaakt maar dat zijn niet ''echte'' vriendschappen...ik heb spijt dat ik niet eerder veel meer vrienden heb kunnen maken. Waarom is het zo moeilijk? Mijn moeder was ook niet echt sociaal vroeger, ze liet ons altijd geisoleerd thuis zitten, socializen mocht meestal niet en thuis meiden laten komen mocht ook niet. Dus ik heb tot mijn 18e weinig vriendinnen gehad. Ik ben nu bijna 24 en ben bang dat ik nooit vriendinnen ga krijgen...of een hecht vriendengroepje. De meeste meiden, zijn anders dan ik, die zijn niet echt ''doel'' gericht en maken alleen maar ruzie of willen alleen maar drama en slapen rond met jongens....dat zijn geen meisjes die ik respecteer of waarvan ik bijv later mijn kinderen in de buurt wil hebben. Meeste blowen ook dus moet ik gewoon de meeste dumpen en helemaal opnieuw beginnen?
Met denigrerend praten over anderen maak je over het algemeen geen vrienden idd. Dus mijn tip: stop daar als eerste mee.
Over mensen praten als types maakt je niet sympathiek.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Misschien door wat minder in hokjes te denken?
Door je in anderen te verplaatsen?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:viva-amber schreef op 20 mei 2016 @ 15:27:

Over mensen praten als types maakt je niet sympathiek.ok....laten we maar zeggen dat ze een andere levenstijl leiden.
"De meeste meiden, zijn anders dan ik, die zijn niet echt ''doel'' gericht en maken alleen maar ruzie of willen alleen maar drama en slapen rond met jongens...."

Wat bijzonder. Ik ben 23 en herken dit totaal niet. Natuurlijk zullen er mensen zijn die zo zijn, maar ik ken ze niet hoor. Misschien trek jij onbewust dat soort types aan?
Een andere levensstijl is nog geen reden om geen vrienden te kunnen zijn.

Waarom heb je geen contact meer met de verlegen meiden van vroeger? Je zou ze kunnen opzoeken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:Lavia09 schreef op 20 mei 2016 @ 15:43:

[...]

ok....laten we maar zeggen dat ze een andere levenstijl leiden.

Ken je dan niemand die dezelfde levensstijl als jij hanteert? Zo nee, waar zou je die kunnen ontmoeten? Huishoudbeurs, music meeting, surfkamp/golfkamp/paardrijkamp/noemhetmaarop-kamp?

School is vaak een goed begin voor een vriendschap, omdat je daar "noodgedwongen" met elkaar opgescheept zit. Het kan prima dat daar niemand bij zit waar je vrienden mee wilt zijn, maar aardig doen tegen andere kan toch nooit kwaad? Wie weet blijken deze meiden toch aardiger dan je dacht. Verder is het makkelijker gezegd dan gedaan, maar vrienden maak je nou eenmaal alleen maar buiten. Vrienden maak je niet door thuis op de bank te blijven zitten. Je zou via het internet wel een begin kunnen maken, maar vroeg of laat zul je toch naar buiten moeten. Dus zoek iets wat je leuk vindt, een sport of een hobby of een bepaalde passie en ga via die weg opzoek naar vrienden.

Het grappige is dat je dus heel erg op je moeder lijkt, zie je dat ook?

"Mijn moeder was ook niet echt sociaal vroeger, ze liet ons altijd geisoleerd thuis zitten, socializen mocht meestal niet en thuis meiden laten komen mocht ook niet."

"dat zijn geen meisjes die ik respecteer of waarvan ik bijv later mijn kinderen in de buurt wil hebben. "

Mijn eerste gedachten is dat jouw moeder zo dus dacht over de ouders van die meisjes en dat deze meisjes daarom niet bij jullie thuis mochten komen. Hoe vond jij dat als kind? En is dat iets wat je door wilt geven aan jouw kinderen?
Het valt me op dat je op je moeder lijkt. Je zegt: "Mijn moeder was ook niet echt sociaal vroeger, ze liet ons altijd geisoleerd thuis zitten, socializen mocht meestal niet en thuis meiden laten komen mocht ook niet". En dus blijf je nu ook maar binnen?

Blijf gewoon dingen ondernemen. Liefst dingen op regelmatige basis (avondje café, sportschool, hobbyclubje, etc).

Maak een praatje met mensen. Verwacht niet meteen vriendschap. Zie gewoon wat er van komt. Als het moet gebeuren, zal het gebeuren.

Makkelijk is het niet maar moeilijk gaat ook. Succes iig!
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
Het lastig om een ander die vinden die ook thuis stil zit (zelfde levensstijl).
The science way hieronder in de link, moest meteen aan Sheldon denken toen ik je topictitel las

https://m.youtube.com/watch?v=Y7tHsaPFDUc
Dus alle vrouwen die rond slapen zijn van slechte invloed op je kinderen late? Pffffik zou ook geen vriendinnen met je kunnen zijn, je veroordeelt mensen en laat ze niet in hun waarde. Je hoeft toch geen kopieeen van jezelf. Genoet ervan dat andere anders zijn dan jouw en omarm dat..

Bah krijg een beetje de kriebels van je, ik vind je echt onaardig en veroordelend overkomen..

Over die vriendin in j hntm topic vindt ik je ook zo negatief, alsof je niet kan voorstellen dat ze mee kan doen. Dat het wel niks zal voorstellen als zij is uitgekozen.. Als mijn vriendinnen iets bijzonders doen ben ik juist super trots op ze..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven