Napraattopic 60

10-05-2016 23:30 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:Grobbekuiken schreef op 20 mei 2016 @ 15:39:

Tass, als de uitslagen goed zijn, wat valt er dan toe te lichten? Kennelijk is er medisch gezien dan niks aan de hand.Ik wil meer weten over mijn klachten. Een bloed test wijst dat niet alleen uit. Verdere onderzoek wijst dat misschien wel uit.
quote:Ttass28 schreef op 20 mei 2016 @ 15:40:

[...]

Een dokters assistent heeft een niv4 opleiding. Ze mag geen diagnoses geven. Een huisarts heeft er jaren voor moeten studeren. Daar luister ik liever naar.

Ze mag geen diagnoses stellen, maar ze mag ze natuurlijk wel doorgeven. En zeker bloeduitslagen die goed zijn mag de assistente gewoon doorgeven.

Of denk je dat de huisarts dat beter kan?

Mevrouw Ttass, de bloeduitslagen zijn goed.

Of: mevrouw Ttass, de bloeduitslagen zijn goed.
You're not the same person you were a year ago. Now you're even worse.
Week 14 van de Extremely Demotivational Calendar
quote:Ttass28 schreef op 20 mei 2016 @ 15:42:

[...]

Ik wil meer weten over mijn klachten. Een bloed test wijst dat niet alleen uit. Verdere onderzoek wijst dat misschien wel uit.Maar dan wil je dus verder overleg over je klachten en heeft het niet te maken met je bloeduitslag.
You're not the same person you were a year ago. Now you're even worse.
Week 14 van de Extremely Demotivational Calendar
quote:Solomio schreef op 20 mei 2016 @ 15:45:

[...]

Maar dan wil je dus verder overleg over je klachten en heeft het niet te maken met je bloeduitslag.Ook dat en wat specifieke uitslag van de bloed testen.
quote:Ttass28 schreef op 20 mei 2016 @ 11:33:

Even stoom afblazen.

Ik had vorige week bloed geprikt. Ik zou deze week de uitslag krijgen. Ik vanmorgen bellen, zegt de assistente u heeft niks uitslag is goed er is niks opmerkelijks. Ik zei tegen de ha assistente, u bent niet bevoegd om mij een uitslag te geven dat is de taak van de huisarts. Zegt ze ik ben er voor opgeleid. Ik zei ik heb liever dat de huisarts mij contacteert ik vind het namelijk heel vervelend dat u zomaar uitslag geeft. Toen zei ze van mevrouw kan ik u verder ergens mee helpen...

Ik kan daar zo boos om worden. Een assistent is niet opgeleid om huisarts te spelen en uitslagen mede te delen.Als je echt bezorgd bent snap ik dat wel. Ik wil voor sommige dingen ook mijn huisarts terwijl de assistentes dat ook kunnen. Ook als is een uitslag goed dan wil je toch verder praten over het vervolgtraject. En inwendig onderzoek bv, geen zin dat er elke keer een andere doos in mijn doos kijkt
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
En ik vertel ook niet wat er mankeert hoor als ik een afspraak wil. Dat bespreek ik wel met de huisarts, niet met haar. Ik kan prima inschatten of ik vandaag een afspraak moet of dat eind van de week ook goed is. Niet omdat ik op haar neerkijk maar omdat ik gewoon niet alles aan iedereen wil vertellen.
quote:Ttass28 schreef op 20 mei 2016 @ 15:36:

Ik heb liever met de huisarts dan met een assistente. Ik betaal ook per maand €180- dan mag ik daar ook gebruik van maken.

.Iedereen betaald zorgverzekering.Maar als de een denkt dat die meer recht dan een ander patiënt is het eind zoek.
quote:Ttass28 schreef op 20 mei 2016 @ 15:42:

[...]

Ik wil meer weten over mijn klachten. Een bloed test wijst dat niet alleen uit. Verdere onderzoek wijst dat misschien wel uit.Dan had je dat toch ook wel vriendelijk kunnen aangeven?
Je bent zelf een theepot
quote:SuzanneSuus schreef op 20 mei 2016 @ 15:54:

[...]

Dan had je dat toch ook wel vriendelijk kunnen aangeven?Dat kan, maar als je in spanning zit vanwege die uitslag komt het er misschien wat lulliger uit dan je bedoelt.
quote:SuzanneSuus schreef op 20 mei 2016 @ 15:54:

[...]

Dan had je dat toch ook wel vriendelijk kunnen aangeven?was ik ook mee begonnen maar ze sloeg een toon aan tja dan ga ik ook niet vriendelijk zijn. Dat is niet de eerste keer. Ik ga het ook melden bij de huisarts Maandag.
Ze wimpelde het gemakzuchtig en onvriendelijk af.
quote:Ttass28 schreef op 20 mei 2016 @ 15:59:

Ze wimpelde het gemakzuchtig en onvriendelijk af.Dat is jouw aannamen.
Zo, de wolven ruiken weer bloed hoor.
https://www.fnv.nl/site/a ... 39/doktersassistenten.pdf

Ga maar eens aan de studie beginnen.
quote:hatsetats schreef op 20 mei 2016 @ 16:06:

Zo, de wolven ruiken weer bloed hoor.

Tass begint toch dit onderwerp op de napraat?

Ik wil ook wel antwoorden met dat ze gelijk heeft hoor, ook prima.
quote:WD-40 schreef op 20 mei 2016 @ 16:04:

[...]

Dat is jouw aannamen. was je erbij dan?
quote:Ttass28 schreef op 20 mei 2016 @ 15:57:

[...]

was ik ook mee begonnen maar ze sloeg een toon aan tja dan ga ik ook niet vriendelijk zijn. Dat is niet de eerste keer. Ik ga het ook melden bij de huisarts Maandag.Ik ga juist dan nog vriendelijker doen tas , desnoods op het overdreven af.
Je bent zelf een theepot
quote:SuzanneSuus schreef op 20 mei 2016 @ 16:19:

[...]

Ik ga juist dan nog vriendelijker doen tas , desnoods op het overdreven af.Zo zit ik niet in elkaar. Ik kan daar niet tegen. Ik begon met goedemorgen mag ik een afspraak maken voor de bloeduitslag? Toen zij je hebt niks en alles is goed op een onvriendelijke toon, niet eens goedemorgen mevrouw Ttass. Alsof ik geen afspraak mag maken met de huisarts. Zo kwam ze over ongeïnteresseerd.
Als ik nog een keer " bloep bloep " lees ga ik flippen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Bloep bloep?

Sorry BGB.
Klantvriendelijkheid is wel een pré als je met mensen werkt. Ik kan ook niet mensen onvriendelijk benaderen op mijn werk. Ik heb dan een training daarvoor gehad, ik weet niet hoe het zit bij een huisarts assistente.
quote:Ttass28 schreef op 20 mei 2016 @ 16:28:

Klantvriendelijkheid is wel een pré als je met mensen werkt. Ik kan ook niet mensen onvriendelijk benaderen op mijn werk. Ik heb dan een training daarvoor gehad, ik weet niet hoe het zit bij een huisarts assistente.

Ik dank dat de assistente best aanvoelt hoe jij tegen haar doet/ over haar denkt en wellicht reageert ze daarom wel "onvriendelijk."

Wat Solo al zegt: assistentes hebben een gedegen opleiding hoor.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 20 mei 2016 @ 16:27:

Als ik nog een keer " bloep bloep " lees ga ik flippen.Ik ben net ook "gebloept", vraag mij dan af of ik dan terecht kom bij al die mannen in het kanaal.
quote:WD-40 schreef op 20 mei 2016 @ 16:35:

[...]

Ik ben net ook "gebloept", vraag mij dan af of ik dan terecht kom bij al die mannen in het kanaal.Oh die. Gewoon negeren die mafketel.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven