Help bultjes
zaterdag 21 mei 2016 om 23:12
Hallo allemaal,
Ik heb een klein probleem. Ik heb eigenlijk nooit echt pukkeltjes, maar sinds een paar weken heb ik kleine bultjes op m'n hoofd vooral tussen m'n wenkbrauwen en boven m'n wenkbrauw en verder nergens. Je ziet dit alleen in het licht als de zon op me schijnt en in bepaald licht. Ik voel me er erg onzeker door en heb geen idee wat ik kan doen. Ik heb dit vorig jaar ook een periode gehad toen de zon weer een beetje door kwam. Ik ben al gestopt met nachtcrème gebruiken en met m'n tonics, maar dat werkt nog steeds niet. Ik ben al wel 13 weken niet ongesteld geweest en net gestopt met de pil, maar denk niet echt dat dit er mee te maken heeft, aangezien ik t vorig jaar ook had. Verder eet ik wel heel gezond en drink veel water. Het zijn niet echte pukkels, maar een soort bultjes waar je niks uit kan halen. Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen en een goede tip heeft!
Liefs,
Ik heb een klein probleem. Ik heb eigenlijk nooit echt pukkeltjes, maar sinds een paar weken heb ik kleine bultjes op m'n hoofd vooral tussen m'n wenkbrauwen en boven m'n wenkbrauw en verder nergens. Je ziet dit alleen in het licht als de zon op me schijnt en in bepaald licht. Ik voel me er erg onzeker door en heb geen idee wat ik kan doen. Ik heb dit vorig jaar ook een periode gehad toen de zon weer een beetje door kwam. Ik ben al gestopt met nachtcrème gebruiken en met m'n tonics, maar dat werkt nog steeds niet. Ik ben al wel 13 weken niet ongesteld geweest en net gestopt met de pil, maar denk niet echt dat dit er mee te maken heeft, aangezien ik t vorig jaar ook had. Verder eet ik wel heel gezond en drink veel water. Het zijn niet echte pukkels, maar een soort bultjes waar je niks uit kan halen. Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen en een goede tip heeft!
Liefs,
zondag 22 mei 2016 om 07:27
Wat voor tonic's enz gebruik je allemaal nog?
Ik merk dat hoe meer ik gebruik hoe onrustiger het wordt.
En je schrijft getopt te zijn met de pil, dat kan zeker wat uitmaken. Je krijgt je normale cyclus weer en je zal lang niet de enigezijn die een week per maand last heeft van een wat onrustige huid.
Enne, minder in de spiegel kijken. ik denk niet dat het mensen in jou omgeving echt opgevallen is.
(ik zou hier onder een plaatje kunnen plakken van pukkels die mensen wel opvallen, maar dat is me te onsmakelijk dus doe ik t maar niet)
Ik merk dat hoe meer ik gebruik hoe onrustiger het wordt.
En je schrijft getopt te zijn met de pil, dat kan zeker wat uitmaken. Je krijgt je normale cyclus weer en je zal lang niet de enigezijn die een week per maand last heeft van een wat onrustige huid.
Enne, minder in de spiegel kijken. ik denk niet dat het mensen in jou omgeving echt opgevallen is.
(ik zou hier onder een plaatje kunnen plakken van pukkels die mensen wel opvallen, maar dat is me te onsmakelijk dus doe ik t maar niet)
Been there, done that, got the T-shirt.
zondag 22 mei 2016 om 07:48
Zonneallergie komt normaal gesproken niet voor op je gezicht omdat juist je gezicht geleidelijk gewend is aan de zon.
Misschien even langs de huisarts voor een zalfje? Gezien de plaats en de beschrijving klinkt het voor mij als eczeem maar dat moet een arts bepalen na het zien van de bultjes.
Voor de bultjes van de zon (schouders) heb ik een cortisonezalf en smeer ik sudocreme maar daar heb je weinig aan als het wat anders is.
Misschien even langs de huisarts voor een zalfje? Gezien de plaats en de beschrijving klinkt het voor mij als eczeem maar dat moet een arts bepalen na het zien van de bultjes.
Voor de bultjes van de zon (schouders) heb ik een cortisonezalf en smeer ik sudocreme maar daar heb je weinig aan als het wat anders is.
zondag 22 mei 2016 om 08:07
Hallo Lees allemaal eens ff! T zijn geen bulten maar bultjes die moleijk voor to zichtbaa zijn als er een betaald licht (ik gok TL balk boven wasbak) of zonlicht op valt. Ze is al 13! weken niet ongesteld geweest en gestopt met de pil. Volgens mij mag ze haar handen dichtkrijpen met wat 'bultjes'. Er zijn er zat die een puistenuitbarsting krijgen door het hormonale gestuiter.
TO als je op armlengte afstand van de spiegel staat. zie je ze dan ook?
TO als je op armlengte afstand van de spiegel staat. zie je ze dan ook?
Been there, done that, got the T-shirt.
zondag 22 mei 2016 om 10:02
Overdag zie je t gewoon. Want het zijn bultjes in het donker zie je ze niet want dat is vrij logisch bij bultjes. Vaak zit ik d'r ook weer aan en heb ik rode wondjes op m'n gezicht. Ik gebruik geen haarlak @peaches100 en ik heb geen pony @retrostar . Ik heb vorig jaar zomer wel helemaal onder de zonne allergie gezeten en dat begon ook op m'n hoofd, het zou kunnen dat het dat is. @Fluttershy. Nee het is niet m'n grootste paniek, maar ik dacht misschien herkent iemand dit en kan ik het verminderen zou toch fijn zijn. @SilverShadow
zondag 22 mei 2016 om 10:13
Je kunt priberen de bultjes aan te stippen met Molkosan (Bij Kruidvat/Etos, van A Vogel). Het is een soort hele zure azijn. (Je kunt het ook verdund op ern natte wattepad over he hele gezicht dien als je een erg vette huid hebt.)
Met een wattenstokje. Bij mij helpt het heel goed. Puistjes drogen uit en verdwijnen.
Met een wattenstokje. Bij mij helpt het heel goed. Puistjes drogen uit en verdwijnen.