Mode & Beauty alle pijlers

Altijd maar blaren.

22-05-2016 13:22 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen zomer heb ik nieuwe hoge all stars gekocht. Ik draag ze niet, want ik krijg er blaren door (zijn wel de goede maat).

Ik heb dacht echt bij elk paar nieuwe schoenen, van Doc Martens tot All Stars tot teenslippers tot teva's tot stiletto's,

Eenmaal door het bloed heen ingelopen geen last meer, tot ik ze een paar weken niet gedragen heb, dan begint het weer van voor af aan.

Hoe komt dit en kan ik er iets aan doen.

Nieuwe schoenen kopen is zo niet leuk en dragen al helemaal niet
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
O, de pleisters, niet de stick. Die laatste vind ik niet goed.
Life is short. Eat dessert first.
Tijdens googlen naar anti blarenpleisters kwam ik ook nog deze tip tegen. Niet tegen blaren, wel tegen opkomende puistjes.

http://www.cosmopolitan.n ... leister-anti-acne-trucje/
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Die kussentjes die je in de schoenen plakt helpen maar voor even. Als ze te warm worden gaan ze verschuiven omdat de lijm zacht wordt. Als je ze dan uit je schoenen haalt zitten er lijmresten in je schoenen, daar krijg je ook weer blaren van
Hier nog 1, zodra ik pak naar sandalen die vorige zomer prima liepen, loop ik er nu meteen mijn voeten weer helemaal kapot op. Ik strooi weleens talkpoeder om de wrijving te verminderen. Verder heb ik ook nog oplossing. Enige wat voor mij standaard is is dat ik NOOIT meer goedkope creepy schoenen koop. Fatsoenlijke pasvorm en materialen scheelt al wat.
Veel op blote voeten lopen en eelt kweken?
quote:Steampunkcat88 schreef op 22 mei 2016 @ 14:21:

Veel op blote voeten lopen en eelt kweken?

De blaren zitten op de hiel en bovenkant van mijn voet, niet op de onderkant

Ik loop dus veel op blote voeten, sowieso al fijner met blaren.
quote:Moirai schreef op 22 mei 2016 @ 13:57:

Het heeft ook niet eens met veel lopen te maken, nieuwe of opnieuw gedragen schoenen geven vaak al na 15 minuten blaren.

Dan heb je het over (opnieuw) inlopen van schoenen. Ik bedoelde meer lopen (qua afstanden). Hoe meer kilometers je voeten maken, des te minder snel je blaren krijgt.

Heb je al eens geprobeerd je voeten alleen met koud water te wassen i.p.v. met (warm) water en zeep? Warm water en zeep maken je voeten zachter en dus gevoeliger voor blaren.

Maar de één is ook gevoeliger voor blaren dan de ander... Dus is het volgens mij ook deels een kwestie van geluk of pech hebben.
quote:Moirai schreef op 22 mei 2016 @ 14:23:

[...]

De blaren zitten op de hiel en bovenkant van mijn voet, niet op de onderkant

Ik loop dus veel op blote voeten, sowieso al fijner met blaren.

Helaas.

Ik heb er zelf weinig last van,maar al die apparatuur die je in reclames wordt aangesmeerd om van je eelt af te komen heb ik nooit gesnapt. Handig juist,dat spul.
Hier hetzelfde probleem, zie nu al op om in de zomer weer met nikes te lopen. Preventief pleisters plakken klinkt wel goed, dat ga ik maar eens proberen.

Zou zo graag eens zomerschoenen kunnen dragen.
Ik moet een tweede paar mee op vakantie, maar dat opnieuw inlopen hè. Ik zie er zo tegenop.
Check: elk paar nieuwe schoenen staat garant voor blaren

Kamferspiritus helpt een beetje, sporttape van te voren plakken ook, ik ben allergisch voor gewone pleisters, maar witte sporttape van hansasport op m'n voeten gaat gelukkig wel goed.

En als ik toch een blaar heb, blaar helemaal openmaken, dus alle huid die los is/waar vocht onder zit eraf, (ja, dat doet zeer) dan een Compeed pleister eroverheen en die een week laten zitten, tenzij er een te grote bult in de pleister ontstaat, dan vervang ik hem door een nieuwe.

Als ik het vel laat zitten krijg ik een blaar onder een blaar......

Ik heb één paar schoenen/sandalen waar ik nooit blaren op heb gelopen, ze zijn echt bijna 'af' en helaas niet meer verkrijgbaar.
quote:Tijdschriftenverslindster schreef op 22 mei 2016 @ 14:24:

[...]

Dan heb je het over (opnieuw) inlopen van schoenen. Ik bedoelde meer lopen (qua afstanden). Hoe meer kilometers je voeten maken, des te minder snel je blaren krijgt.

Heb je al eens geprobeerd je voeten alleen met koud water te wassen i.p.v. met (warm) water en zeep? Warm water en zeep maken je voeten zachter en dus gevoeliger voor blaren.

Maar de één is ook gevoeliger voor blaren dan de ander... Dus is het volgens mij ook deels een kwestie van geluk of pech hebben.

Ik heb even een regeltje vet gemaakt in jouw tekst.

Dagelijks loop ik een kleine 3 uur met de honden en loop ik 10 tot 15 km. Ook ik heb met het wisselen van de seizoenen en met nieuw schoeisel (ook dezelfde soort/merk/maat enz.) bijna altijd blaren. Het is echt maar heel zelden dat ik geen blaren krijg van schoenen.

Ik plak meestal de blaarpleisters van Dr.Scholl, die blijven goed zitten. De goedkopere van de Lidl of Hema vind ik slecht.
Ik krijg vooral blaren van leren schoenen.

Van mijn wandelschoenen, hardloopschoenen en Bristol/van haren modellen heb ik nooit blaren gekregen. Suède geeft ook geen problemen.

Als het echt bij alle schoenen en altijd is en blijft zou ik toch eens naar een speciaalzaak gaan (zo eentje waar ze geen schoenen aan je verkopen als ze niet het juiste model voor je hebben) of naar een orthopeed.
Het Viva forum is papaja.
Bama Silky Comfort spray al eens geprobeerd?

Met deze spray spuit je een klein bescherm laagje op je voeten. Wel meenemen want na verloop van tijd slijt het er een beetje vanaf dus bijsprayen is noodzakelijk.

Ik heb niet snel blaren op de hielen maar wel bovenop de voet als ik slippers draag. Nadat ik Silky ontdekte niet meer.
quote:Moirai schreef op 22 mei 2016 @ 13:44:

Ik heb ooit die compeed stick geprobeerd voor slippers, werkt niet

Plakken jullie compeed al preventief of pas als de blaar er zit?

Zodra ik voel dat er een blaar gaat komen. Soms ben ik te laat, dan gaat het op de blaar. En bij sommige schoenen weet ik dat en waar er een gaat komen en plak ik preventief.

Die stick maakt je voeten glibberig. En wat krijg je dan? Juistem
Maar eigenlijk bestaat dé oplossing dus niet. Daar had ik een beetje op gehoopt
..
.
Of blaren of rugpijn of pijn in mijn knieeen.

Heb in de winter bepaalde laarzen (rugpijn) bepaalde sneakers (aaaahhhh zo fijn), leuke nette platte soort herenschoenen (blaar plus rugpijn).

Pumps no way zelfs clarks niet, alleen slappe Primark ballerina's maar dan dus rugpijn.

Wel fijn: Platte schoenen van sanuk (met teva zool), 1 bepaald model dr scholls (niet van hout maar van rubber. Maar helaas uit de handel), 1 bepaald model van croc en teva's.

Maar de schoenen die ik voor net koop, het blijft gewoon kut lopen en blaren. Terwijl het 100 keer leuker staat.
quote:Moirai schreef op 22 mei 2016 @ 13:57:

Pleisters en tape gaat niet ivm allergie.

Het heeft ook niet eens met veel lopen te maken, nieuwe of opnieuw gedragen schoenen geven vaak al na 15 minuten blaren.

Bree, wat plak jij dan achterin je schoenen?

Deze! Hebben ze bij ons bij de schoenwinkel. Je hebt ook van die siliconen die je vaker kan gebruiken, maar die vind ik kut

quote:janneke44 schreef op 22 mei 2016 @ 14:13:

Die kussentjes die je in de schoenen plakt helpen maar voor even. Als ze te warm worden gaan ze verschuiven omdat de lijm zacht wordt. Als je ze dan uit je schoenen haalt zitten er lijmresten in je schoenen, daar krijg je ook weer blaren van

Nooit last van.

Blarenpleister van scholl vind ik echt niet fijn. Ooit eens gekocht in Brussel, omdat ik blaren had. Na 3 stappen was hij los. Waren die kleintjes, op de kleine teen. Heb toen crocs ballerina's gekocht daar dat ging goed!
Ik ben heel tevreden over de siliconen plakkers voor achter bij de hiel. Ik koop ze bij Flying Tiger
quote:siska74 schreef op 22 mei 2016 @ 14:55:

Check: elk paar nieuwe schoenen staat garant voor blaren

Kamferspiritus helpt een beetje, sporttape van te voren plakken ook, ik ben allergisch voor gewone pleisters, maar witte sporttape van hansasport op m'n voeten gaat gelukkig wel goed.

En als ik toch een blaar heb, blaar helemaal openmaken, dus alle huid die los is/waar vocht onder zit eraf, (ja, dat doet zeer) dan een Compeed pleister eroverheen en die een week laten zitten, tenzij er een te grote bult in de pleister ontstaat, dan vervang ik hem door een nieuwe.

Als ik het vel laat zitten krijg ik een blaar onder een blaar......

Ik heb één paar schoenen/sandalen waar ik nooit blaren op heb gelopen, ze zijn echt bijna 'af' en helaas niet meer verkrijgbaar.Kamferspiritus is makkelijk en goedkoop uit te proberen. Wordt ook wel aangeraden om vóór het lopen van bijv. Wandelvierdaagses te gebruiken.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Oh en vreemd genoeg krijg ik geen blaren van de vans slip ons.
Ik heb dit ook bij ALLE schoenen.. altijd mijn hiel helemaal open. Tot ik laatst skechers voor t eerst droeg, heel fijn, de eerste en enige schoen waar ik geen blaren in krijg

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven