Altijd maar blaren.
zondag 22 mei 2016 om 13:22
Afgelopen zomer heb ik nieuwe hoge all stars gekocht. Ik draag ze niet, want ik krijg er blaren door (zijn wel de goede maat).
Ik heb dacht echt bij elk paar nieuwe schoenen, van Doc Martens tot All Stars tot teenslippers tot teva's tot stiletto's,
Eenmaal door het bloed heen ingelopen geen last meer, tot ik ze een paar weken niet gedragen heb, dan begint het weer van voor af aan.
Hoe komt dit en kan ik er iets aan doen.
Nieuwe schoenen kopen is zo niet leuk en dragen al helemaal niet
Ik heb dacht echt bij elk paar nieuwe schoenen, van Doc Martens tot All Stars tot teenslippers tot teva's tot stiletto's,
Eenmaal door het bloed heen ingelopen geen last meer, tot ik ze een paar weken niet gedragen heb, dan begint het weer van voor af aan.
Hoe komt dit en kan ik er iets aan doen.
Nieuwe schoenen kopen is zo niet leuk en dragen al helemaal niet
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
zondag 22 mei 2016 om 13:28
Dat ligt een beetje aan je voeten denk ik, ik heb het ook altijd, maar ik ken ook mensen die er nauwelijks last van hebben.
Wat bij mij helpt is zorgen dat ik altijd een paar verschillende paren ingelopen schoenen in huis heb, en die dan afwisselend dragen.
Als ik er een paar bijkoop dan loop ik die langzaam in, dus elke dag even aan, maar zeker niet de hele dag.
Soms vergeet ik dat, en koop ik pas weer schoenen als de oude eigenlijk niet meer kunnen, maar daar krijg ik gegarandeerd spijt van.
En blarenpleisters, die helpen soms ook wel een beetje.
Wat bij mij helpt is zorgen dat ik altijd een paar verschillende paren ingelopen schoenen in huis heb, en die dan afwisselend dragen.
Als ik er een paar bijkoop dan loop ik die langzaam in, dus elke dag even aan, maar zeker niet de hele dag.
Soms vergeet ik dat, en koop ik pas weer schoenen als de oude eigenlijk niet meer kunnen, maar daar krijg ik gegarandeerd spijt van.
En blarenpleisters, die helpen soms ook wel een beetje.
zondag 22 mei 2016 om 13:33
Het kan ook ontzettend helpen om verschillende schoen te passen trouwens, sommige types schoenen krijg ik veel sneller blaren in dan andere.
Dr. Martens vind ik mooi, maar mán, wat een ramp om in te lopen, dat heb ik er na mijn achttiende niet meer voor over gehad
Beter zijn sneakers, liefst schoenen die ook vanbinnen een beetje gevoerd zijn, dus geen platte gympen, maar meer een soort nike-achtige schoenen (ik vind nike's lelijk, maar als je goed zoekt zijn er ook wel mooie zachte schoenen te vinden ) en schoenen die van wat zachter leer zijn, en dan ook een beetje gevoerd vanbinnen zijn ook goed.
Een beetje zere voeten is bij nieuwe schoenen onvermijdelijk, maar een goeie schoen scheelt wel.
Dr. Martens vind ik mooi, maar mán, wat een ramp om in te lopen, dat heb ik er na mijn achttiende niet meer voor over gehad
Beter zijn sneakers, liefst schoenen die ook vanbinnen een beetje gevoerd zijn, dus geen platte gympen, maar meer een soort nike-achtige schoenen (ik vind nike's lelijk, maar als je goed zoekt zijn er ook wel mooie zachte schoenen te vinden ) en schoenen die van wat zachter leer zijn, en dan ook een beetje gevoerd vanbinnen zijn ook goed.
Een beetje zere voeten is bij nieuwe schoenen onvermijdelijk, maar een goeie schoen scheelt wel.
zondag 22 mei 2016 om 13:34
Wat ik tegenwoordig doe is alleen nog maar hetzelfde merk schoenen kopen. ( en dan exact zelfde maat en zelfde breedtemaat). Dan is de leest echt precies hetzelfde, en dan hoef ik de schoen alleen maar soepel te lopen. Voor de rest voel ik nauwelijks verschil tussen oude en nieuwe schoenen.
Ik heb 30 jaar ook alleen maar op oude schoenen gelopen, en heel wat paren nieuwe schoenen weggedaan, maar sinds ik deze methode toepas, heb ik alle schoenen probleemloos ingelopen, en draag ik ook echt alles.
Ik probeer wel altijd erop te letten dat ik wat variatie heb (want da's wel iets meer uitdagender als je merkvast bent...)
Ik heb 30 jaar ook alleen maar op oude schoenen gelopen, en heel wat paren nieuwe schoenen weggedaan, maar sinds ik deze methode toepas, heb ik alle schoenen probleemloos ingelopen, en draag ik ook echt alles.
Ik probeer wel altijd erop te letten dat ik wat variatie heb (want da's wel iets meer uitdagender als je merkvast bent...)
zondag 22 mei 2016 om 13:34
zondag 22 mei 2016 om 13:39
quote:zeefietser1 schreef op 22 mei 2016 @ 13:29:
Teveel verschillende schoenen dan lijkt mij.
Want?
Ik heb 1 paar gympen, 2 paar slippers, 1 paar DocMartens en dat is het. De rest trek ik niet eens meer aan.
Dat tweede paar gympen inlopen zie ik ontzettend tegenop.
Teveel verschillende schoenen dan lijkt mij.
Want?
Ik heb 1 paar gympen, 2 paar slippers, 1 paar DocMartens en dat is het. De rest trek ik niet eens meer aan.
Dat tweede paar gympen inlopen zie ik ontzettend tegenop.
zondag 22 mei 2016 om 13:41
De enige schoenen waar ik geen blaren in krijg (wel pijn in het begin) zijn Adidas classic/retro/hoe heten ze. Maar om nou alleen op adidas te lopen vind ik ook niet leuk.
Als ik uit ga staan een paar hakken echt wel leuker onder een jurkje
Maar die doe ik dus niet aan.
Als ik uit ga staan een paar hakken echt wel leuker onder een jurkje
Maar die doe ik dus niet aan.
zondag 22 mei 2016 om 13:42
quote:toedeledokie schreef op 22 mei 2016 @ 13:28:
Heb geen tips, maar heb precies hetzelfde probleem. Schoenen die ik bijv. afgelopen winter dagelijks heb gedragen moet ik straks weer helemaal opnieuw gaan inlopen. Heel vervelend.
Dit.
Nu dus met mijn zomerschoenen.
Heb geen tips, maar heb precies hetzelfde probleem. Schoenen die ik bijv. afgelopen winter dagelijks heb gedragen moet ik straks weer helemaal opnieuw gaan inlopen. Heel vervelend.
Dit.
Nu dus met mijn zomerschoenen.
zondag 22 mei 2016 om 13:42
zondag 22 mei 2016 om 13:46
zondag 22 mei 2016 om 13:47
quote:Moirai schreef op 22 mei 2016 @ 13:44:
Ik heb ooit die compeed stick geprobeerd voor slippers, werkt niet
Plakken jullie compeed al preventief of pas als de blaar er zit?
Zodra het zeer gaat doen en ik weet waar de blaar gaat komen (na vijf/tien minuten dragen dus meestal)
Maar dat helpt maar een beetje.
Ik heb ooit die compeed stick geprobeerd voor slippers, werkt niet
Plakken jullie compeed al preventief of pas als de blaar er zit?
Zodra het zeer gaat doen en ik weet waar de blaar gaat komen (na vijf/tien minuten dragen dus meestal)
Maar dat helpt maar een beetje.
zondag 22 mei 2016 om 13:50
Wat vervelend lijkt me dat... Ik wandel veel en heb nooit blaren. Maar heb van medewandelaars wel tips gehoord, misschien heb jij er ook iets aan?
* Compeed anti-blarenstick
* Talkpoeder doen in schoenen, sokken en op voeten
* Veel wandelen; als je meer wandelt, krijg je minder snel blaren
* Goed passende, naadloze (katoenen) sokken dragen
* Gevoelige plekken vooraf afplakken met sporttape. Zoek dan wel even uit hoe je precies moet plakken
* Voeten insmeren met Vaseline
* Gehwol schijnt ook een voetencreme te hebben die kans op blaren verkleint.
* Voeten insmeren met kamferspiritus
* Goed passende schoenen kopen, maar daar ligt het bij jou dus niet aan.
* Compeed anti-blarenstick
* Talkpoeder doen in schoenen, sokken en op voeten
* Veel wandelen; als je meer wandelt, krijg je minder snel blaren
* Goed passende, naadloze (katoenen) sokken dragen
* Gevoelige plekken vooraf afplakken met sporttape. Zoek dan wel even uit hoe je precies moet plakken
* Voeten insmeren met Vaseline
* Gehwol schijnt ook een voetencreme te hebben die kans op blaren verkleint.
* Voeten insmeren met kamferspiritus
* Goed passende schoenen kopen, maar daar ligt het bij jou dus niet aan.
zondag 22 mei 2016 om 13:51
Bij mij help het om naar het materiaal van schoenen te kijken: heel soepel leer of hele soepele stof ( Allstars hebben een zeer stugge stof die rap schuurt). Paez schoenen zitten bijvoorbeeld echt goed ( en geven nog wel wat steun ). Ik selecteer daar op in de winkel. Het geeft geen 100% garantie, maar heb wel veel minder schoenen die ondraagbaar zijn.
Ook helpt de stick van compeed. Is een soort vetstof stick die je strijkt op plaatsen waar je meestal blaren krijgt ( preventief) . Je moet dit elke paar uur doen dus niet super handig maar helpt wel als je nieuwe schoenen hebt en die nog moet inlopen.
Ook helpt de stick van compeed. Is een soort vetstof stick die je strijkt op plaatsen waar je meestal blaren krijgt ( preventief) . Je moet dit elke paar uur doen dus niet super handig maar helpt wel als je nieuwe schoenen hebt en die nog moet inlopen.
zondag 22 mei 2016 om 13:51
Ik krijg ook nog altijd blaren van mijn all stars, vans, sneakers, pumps. Ik heb wel een paar laarzen waarbij ik nog nooit blaren van heb gekregen.
Maar tegenwoordig plak ik preventief pleisters op mijn voeten als ik weet dat ik die dag veel ga lopen. Mijn kleine tenen zijn soms meer blaar dan teen, maar met preventieve pleisters valt het mee.
En als het kan neem ik ook verschillende schoenen mee zodat ik kan afwisselen.
Maar tegenwoordig plak ik preventief pleisters op mijn voeten als ik weet dat ik die dag veel ga lopen. Mijn kleine tenen zijn soms meer blaar dan teen, maar met preventieve pleisters valt het mee.
En als het kan neem ik ook verschillende schoenen mee zodat ik kan afwisselen.
zondag 22 mei 2016 om 13:56
Ik heb precies hetzelfde probleem. Altijd blaren. Als ik dan eindelijk eens comfortabele schoenen heb, draag ik ze tot ze uit mekaar vallen. Ik durf ook geen dure schoenen meer kopen, want vaak belanden ze toch in de kast (duurder is in mijn geval absoluut niet beter. Mijn meest comfortabele ballerina's zijn 1 paar uit de Primark en 1 paar van 3€ uit Spanje).
Sandalen vind ik het ergste. Zelfs flip flops geven me de hele zomer lang blaren.
Sandalen vind ik het ergste. Zelfs flip flops geven me de hele zomer lang blaren.
zondag 22 mei 2016 om 13:57
zondag 22 mei 2016 om 13:58
quote:lilapie schreef op 22 mei 2016 @ 13:56:
Ik heb precies hetzelfde probleem. Altijd blaren. Als ik dan eindelijk eens comfortabele schoenen heb, draag ik ze tot ze uit mekaar vallen. Ik durf ook geen dure schoenen meer kopen, want vaak belanden ze toch in de kast (duurder is in mijn geval absoluut niet beter. Mijn meest comfortabele ballerina's zijn 1 paar uit de Primark en 1 paar van 3€ uit Spanje).
Sandalen vind ik het ergste. Zelfs flip flops geven me de hele zomer lang blaren.Die van Crocs (meest goedkope en helemaal van kunsttof model), ja ze zijn lelijk, krijg ik geen blaren op.
Sandalen vind ik het ergste. Zelfs flip flops geven me de hele zomer lang blaren.Die van Crocs (meest goedkope en helemaal van kunsttof model), ja ze zijn lelijk, krijg ik geen blaren op.