Perfecte leeftijd voor kinderen?
zondag 22 mei 2016 om 15:20
Wat is het? Vorige keer zeiden een aantal meiden in mijn klas dat op je 20ste wellicht 25 beste is om kinderen te nemen. Ik word 24 en zou zelf niet eens aan een kind kunnen denken.....ik zou op mijn 32ste een kind willen... als dat te laat is tja.... er is toch meer in het leven voor een vrouw dan kinderen krijgen? als dat niet lukt kan je nog altijd adopteren etc.... Wat vinden jullie? hadden jullie liever gewacht? wat is het perfecte leeftijd?
zondag 22 mei 2016 om 15:23
zondag 22 mei 2016 om 15:31
Ik vind half de 20 wel een mooie leeftijd. Ieder moet het natuurlijk zelf weten maar persoonlijk vind ik boven de 35 wel te oud om nog aan een eerste kind te beginnen. Ik was 26 toen ik zwanger was van onze zoon. Daarna heb ik 5 keer een miskraam gehad. We zijn blijven proberen voor een 2de kind tot ik 35 was, Daarna vond ik mezelf te oud en mijn man was toen ook al bijna 42. Mijn man heeft zich toen laten steriliseren. Persoonlijk zou ik nooit een kind adopteren.
zondag 22 mei 2016 om 15:34
Ik ken mensen die op hun 22e een kind kregen en mensen die op hun 44e nog een baby kregen. En alles daar tussenin. Tsja, whatever. De perfecte leeftijd bestaat niet en als die al zou bestaan was het voor iedereen anders. Daarbij laat een zwangerschap zich niet plannen.
Het enige moment dat je kunt kiezen is wanneer je stopt met anticonceptie. En dat doe je doorgaans als je zelf denkt dat je een kind voldoende te bieden hebt op allerlei gebied en alles in je schreeuwt om een kind.
Het enige moment dat je kunt kiezen is wanneer je stopt met anticonceptie. En dat doe je doorgaans als je zelf denkt dat je een kind voldoende te bieden hebt op allerlei gebied en alles in je schreeuwt om een kind.
zondag 22 mei 2016 om 15:40
de 16de zei je nog dat je op je 30ste kinderen wilt, en nu is het op je 32ste? Waarom ben je er zo door geobsedeerd? Als ik jouw berichten zo doorlees zou ik eerst eens met jezelf aan de slag gaan. Leren van jezelf te houden, tevreden zijn met jezelf enzovoorts. Dan vind je hopelijk ook een lieve, leuke partner die om diezelfde manier van jou houdt en dan kan daaruit een kind ontstaat. Als je andersom denkt, dan gaat het geheid fout.
zondag 22 mei 2016 om 15:45
Ik zou overigens niet te licht denken over adoptie. 'En anders is er altijd nog adoptie' klinkt niet alsof je serieus nadenkt over wat dat inhoudt.
Je hebt het over een zeer serieuze ingrijpende gebeurtenis in een kinderleven, waar hij of zij zijn hele leven mee zal moeten dealen. Niet over een pak melk.
Je hebt het over een zeer serieuze ingrijpende gebeurtenis in een kinderleven, waar hij of zij zijn hele leven mee zal moeten dealen. Niet over een pak melk.