Oogje hond

23-05-2016 09:32 100 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Gister heeft mijn hondje haar oog gestoten, ze zat knel tussen de deur toen de deur openging, zielig.

Het is nu een beetje rood en ze knijpt een beetje met haar oogje. Ik ben altijd zo bezorgd als het om haar gaat

dat witte rond haar oog is nu wat rood maar is dat meteen zorgelijk en langs de dierenarts? Of gewoon even aankijken of dat weg trekt?
.
Het is een hond zelfs bij een mens met rood oog bel je niet om half 11 savonds naar de spoed. Omg
quote:vivamien schreef op 23 mei 2016 @ 11:00:

Nou, top dat je gebeld hebt! En blijkbaar maar goed ook, want de dierenarts wil je hondje toch even bekijken.Ze zei dat dat rode meestal wel weg trekt maar omdat ze een beetje knijpt met haar oogje wil ze even kijken.
.
quote:SuperWijf schreef op 23 mei 2016 @ 11:01:

Het is een hond zelfs bij een mens met rood oog bel je niet om half 11 savonds naar de spoed. OmgVind ik ook
.
Nou ook tussen de deur sjees ik niet direct naar de dokter met hond.
quote:isa__88 schreef op 23 mei 2016 @ 10:59:

[...]

Nou tussen de deur is niet de juiste omschrijving van mij. Er staat een kast bij de voordeur en toen de voordeur openging wilde zij daar tussen door glippen en dat ging dus niet. Daardoor kwam de deur tegen haar oogje aan.Nou ja, hoe dan ook, blijkbaar had jij ook het idee dat het van die deur kwam anders had je het er niet bij verteld. in het andere geval had het hondje 's morgens ineens een rood oogje. Dan zit ik zelf ook eerder te denken aan een ontstoken oogje en zou ik het even aanzien.
Er is toch masr bereikt datje nu gebeld hebt. Krijgt je hondje medische zorg en daar gaathet om.
quote:SuperWijf schreef op 23 mei 2016 @ 11:02:

Nou ook tussen de deur sjees ik niet direct naar de dokter met hond.Prima joh.
quote:sugarmiss schreef op 23 mei 2016 @ 11:03:

Er is toch masr bereikt datje nu gebeld hebt. Krijgt je hondje medische zorg en daar gaathet om.

Ik had sowieso gebeld als het rood bleef of als ze bleef knijpen, ik vroeg alleen of ik het vandaag nog kon aankijken.

Dat komt echt niet door jullie berichten hoor als je dat soms denkt
.
quote:SuperWijf schreef op 23 mei 2016 @ 11:02:

Nou ook tussen de deur sjees ik niet direct naar de dokter met hond.

Ik ook niet.

In ieder geval niet naar de nood dierenarts, helemaal niet als ik niks bijzonders zie, er was gister ook helemaal niets te zien. Pas vanmorgen zag ik het.
.
Wat een vreemde discussie... Waarom wordt TO zo afgebrand? Er vliegen hier echt wel wat mensen uit de bocht...

Zelfs met kinderen/mensen ren je bij zoiets niet eens meteen naar de dokter....

Heb zelf een keer een klap (ongelukje) op mijn oog gekregen en dat deed best zeer, maar ik ben niet op het idee gekomen om daarmee naar de dokter te gaan. Eerst maar even aankijken.

Het is over gegaan.
Opmerkelijk...idd

Als mensen/kinderen zich hebben gestoten, gaan ze ook niet meteen naar de dokter. Ze kijken het eerst aan. Leggen een ijskoude kompres, gewikkeld in een doek op de plek.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
quote:sugarmiss schreef op 23 mei 2016 @ 10:33:

[...]

Jij zou de dierenarts bellen. Ik zou de dierenarts bellen. Veel andere forummers zouden de dierenarts bellen.

Maar to niet.

Ze stelt hier wel de vraag of ze moet bellen. Maar dat is alleen omdat ze bevestiging wil dat het niet hoeft. Haar geweten sussen.

Want ze voert alkeen maar reden aan waarom het niet hoeft. Ach met een roid oig ga je toch ook niet nasr de dokter. Ja ik kan niet belken wanyt ik werk.

En ja daar wordt ik boos om ja. Iemand die te beroerd is om de dietenarts te bellen.

Want ze gaat ook niet belen omdat jij dat vriendeloijk post.

want ach dat oogje is toch al blind dus wat maakt het nog uit. Pijn gaat vanzelf wel weer over.

Je vult onwijs veel dingen zelf in. En dat je blijkbaar boos bent dat is wel duidelijk, je gaat er niet beter van typen of het helpt is nog maar de vraag. Maar goed, ik zit er niet mee hoor, ik ben niet boos.

En ik denk dat To wel doet wat goed is voor haar hond.
quote:isa__88 schreef op 23 mei 2016 @ 10:38:

[...]

Ik vind het een beetje raar dat jullie beweren dat ik niet bezorgd ben, anders open ik geen topic.

Het gebeurde gisteravond om half 11 toen ik haar wilde uitlaten, toen zag ik niets vreemds. Vanmorgen zie ik dat het een beetje rood is, voor de rest niets. Geen pus, geen zwelling en ze doet normaal, dus vroeg me af of ik hiermee direct naar de dierenarts moet of dat ik het deze dag kan aankijken.

Helemaal geen rare vraag.

Ik vind de beweringen die jij en sugarmiss doen nogal raar, alsof ik geen dierenvriend ben en niet bezorgd ben Zo kom je op mij ook niet over hoor. Maar er worden hier wel vaker enorm snel conclusies getrokken die nergens op slaan.
Ik ben zelf ook helemaal geen type die meteen naar een dierenarts rent. Ik kijk het vaak ook even aan, gezond verstand zeg maar, net als dat je dat bij je kinderen doet. Maar zoals TO het gevalletje hier beschrijft, en zij vraagt expliciet om advies, denk ik dat dat oogje misschien wel eens beschadigd zou kunnen zijn. Vandaar, in dit geval, mijn advies; bel even de dierenarts. Verder brand ik niks af.
quote:sugarmiss schreef op 23 mei 2016 @ 11:03:

Er is toch masr bereikt datje nu gebeld hebt. Krijgt je hondje medische zorg en daar gaathet om.Wat stel jij je verschrikkelijk aan zeg. Maar dat hoort bij jou geloof ik
Sugarmiss heeft haar dag gewoon niet
quote:Anyco schreef op 23 mei 2016 @ 11:41:

[...]

Zo kom je op mij ook niet over hoor. Maar er worden hier wel vaker enorm snel conclusies getrokken die nergens op slaan.Precies. En dan smijten met woorden als dierenmishandeling, TroLL, topicdiarree etc.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
quote:vivamien schreef op 23 mei 2016 @ 11:00:

Nou, top dat je gebeld hebt! En blijkbaar maar goed ook, want de dierenarts wil je hondje toch even bekijken.Natuurlijk wil hij dat
quote:winkelfanaat schreef op 23 mei 2016 @ 12:25:

[...]

Natuurlijk wil hij dat

Ik snap wat je bedoelt, en misschien heb je gelijk. Aan de andere kant had de dierenarts gezegd dat als het alleen wat rood was geweest, dit wel was weggetrokken. Omdat het hondje met zijn oog knijpt is er nader onderzoek nodig.

Maar goed, beter het zekere voor het onzekere, toch?
quote:vivamien schreef op 23 mei 2016 @ 12:31:

[...]

Ik snap wat je bedoelt, en misschien heb je gelijk. Aan de andere kant had de dierenarts gezegd dat als het alleen wat rood was geweest, dit wel was weggetrokken. Omdat het hondje met zijn oog knijpt is er nader onderzoek nodig.

Maar goed, beter het zekere voor het onzekere, toch?Natuurlijk. Zeker slim om er even naar te kijken. Maar de reacties hier zijn echt te belachelijk.
Wat vaker naar Dr pol kijken zou aantal mensen goed doen hier
quote:SuperWijf schreef op 23 mei 2016 @ 12:55:

Wat vaker naar Dr pol kijken zou aantal mensen goed doen hier Zeker wel
Wat een rare reacties van sommige.

Nu heb ik al heel wat topics gelezen over dieren maar.

Wat mij nu steeds opvalt is;

Als je geen barfvoer geeft, hou je niet van je hond.

Als je geen dierenverzekering hebt, dan ben je fout bezig.

Als je niet meteen bij de dierenarts staat, staat bijna de dierenpolitie bij de voordeur.

Als je je dier blikvoer geeft, dan is dat ook fout,

Als de dierenarts ander voermerk geeft, dan is de dierenarts fout bezig, die heeft daar niet geleerd voor.

Kortom, Isa heeft het beste voor met haar hond, en wat andere doen, moeten ze lekker zelf weten, ik sta ook niet meteen bij de dierenarts op de stoep, zodra je de drempel over stapt ben je een consult armer.

Maar laat ieder zich druk maken over de zorg om zijn eigen huisdieren, ipv hier afgeven op iemand die een simpel vraagje stelt op het viva forum.

Fijne dag verder.
quote:WD-40 schreef op 23 mei 2016 @ 13:03:

Wat een rare reacties van sommige.

Nu heb ik al heel wat topics gelezen over dieren maar.

Wat mij nu steeds opvalt is;

Als je geen barfvoer geeft, hou je niet van je hond.

Als je geen dierenverzekering hebt, dan ben je fout bezig.

Als je niet meteen bij de dierenarts staat, staat bijna de dierenpolitie bij de voordeur.

Als je je dier blikvoer geeft, dan is dat ook fout,

Als de dierenarts ander voermerk geeft, dan is de dierenarts fout bezig, die heeft daar niet geleerd voor.

Kortom, Isa heeft het beste voor met haar hond, en wat andere doen, moeten ze lekker zelf weten, ik sta ook niet meteen bij de dierenarts op de stoep, zodra je de drempel over stapt ben je een consult armer.

Maar laat ieder zich druk maken over de zorg om zijn eigen huisdieren, ipv hier afgeven op iemand die een simpel vraagje stelt op het viva forum.

Fijne dag verder.Volgens dit lijstje ben ik mijn dieren niet waardig, maar laat ik al meer dan 18 jaar honden hebben die altijd zeer gezond zijn volgens de dierenarts. Dus beantwoord inderdaad gewoon de vraag en trek niet al conclusies zonder verdere informatie
Update: ze leeft nog, oog hoeft er niet af. Hij had er een vloeistof ingespoten zodat hij kon kijken of er iets beschadigd was, dat was ook niet zo gelukkig. Verder gaf hij wat oogdruppeltjes mee, dat mag ik er eventueel in doen 2x per dag mocht het nog wat rood blijven.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven