Oogje hond

23-05-2016 09:32 100 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Gister heeft mijn hondje haar oog gestoten, ze zat knel tussen de deur toen de deur openging, zielig.

Het is nu een beetje rood en ze knijpt een beetje met haar oogje. Ik ben altijd zo bezorgd als het om haar gaat

dat witte rond haar oog is nu wat rood maar is dat meteen zorgelijk en langs de dierenarts? Of gewoon even aankijken of dat weg trekt?
.
Wel 75 euro lichter (ja dat is ze waard voordat ik daar weer commentaar op krijg) blijft me alleen verbazen dat een consult van 5 minuten en een zalfje zoveel kost.
.
Nou ik vind dat behoorlijk duur voor 5 minuten. Gelukkig viel het mee uiteindelijk
quote:Sommar schreef op 23 mei 2016 @ 16:45:

Nou ik vind dat behoorlijk duur voor 5 minuten. Gelukkig viel het mee uiteindelijk

Ja consult, vloeistof om te kijken en dat zalfje bij elkaar.

Maar idd gelukkig geen beschadiging :-)
.
quote:isa__88 schreef op 23 mei 2016 @ 16:43:

Update: ze leeft nog, oog hoeft er niet af. Hij had er een vloeistof ingespoten zodat hij kon kijken of er iets beschadigd was, dat was ook niet zo gelukkig. Verder gaf hij wat oogdruppeltjes mee, dat mag ik er eventueel in doen 2x per dag mocht het nog wat rood blijven.Sorry dat ik het zeg, maar dus compleet onzinnig dat je gegaan bent
Ja dus in het vervolg zou je misschien een dagje kunnen wachten met heen gaan. En het niet hier vragen want dan krijg je iedereen over je heen ;)
quote:WD-40 schreef op 23 mei 2016 @ 13:03:

Wat een rare reacties van sommige.

Nu heb ik al heel wat topics gelezen over dieren maar.

Wat mij nu steeds opvalt is;

Als je geen barfvoer geeft, hou je niet van je hond.

Als je geen dierenverzekering hebt, dan ben je fout bezig.

Als je niet meteen bij de dierenarts staat, staat bijna de dierenpolitie bij de voordeur.

Als je je dier blikvoer geeft, dan is dat ook fout,

Als de dierenarts ander voermerk geeft, dan is de dierenarts fout bezig, die heeft daar niet geleerd voor.

Kortom, Isa heeft het beste voor met haar hond, en wat andere doen, moeten ze lekker zelf weten, ik sta ook niet meteen bij de dierenarts op de stoep, zodra je de drempel over stapt ben je een consult armer.

Maar laat ieder zich druk maken over de zorg om zijn eigen huisdieren, ipv hier afgeven op iemand die een simpel vraagje stelt op het viva forum.

Fijne dag verder.

Ho ho!

Je niet langer dan 1 uur per dag van huis bent

Je minimaal 2,5 uur (weertype maakt niet uit) per dag met de hond buiten bent (of de hond nou wil of niet)
quote:winkelfanaat schreef op 23 mei 2016 @ 17:55:

[...]

Sorry dat ik het zeg, maar dus compleet onzinnig dat je gegaan bent

Ja achteraf wel.

Maar ik ben wel een heel slecht baasje als ik niet meteen op de stoep sta bij de dierenarts.

Hij zei dat het waarschijnlijk sneller rood word omdat ze gewoon een gevoelig oogje heeft. Ze is blind en ze is een keer geopereerd aan dat oogje. Weet ik dat in ieder geval voor de volgende keer als ze weer ergens tegen aan loopt en het is rood.

Het is namelijk een heel enthousiast hondje en omdat ze niets ziet, loopt ze wel vaker ergens tegenaan. Ze loopt een beetje als een kip zonder kip zeg maar
.
Beterschap met de woef Isaquote:winkelfanaat schreef op 23 mei 2016 @ 17:58:

[...]

Ho ho!

Je niet langer dan 1 uur per dag van huis bent

Je minimaal 2,5 uur (weertype maakt niet uit) per dag met de hond buiten bent (of de hond nou wil of niet)En je moet natuurlijk een berg spaargeld hebben, anders moet je ook niet aan huisdieren beginnen.
En vergeet het voer niet. Dat moet glutenvrij, veganistisch en zonder conserveermiddel en kleurstoffen zijn
quote:isa__88 schreef op 23 mei 2016 @ 10:38:

[...]

Ik vind het een beetje raar dat jullie beweren dat ik niet bezorgd ben, anders open ik geen topic.

Het gebeurde gisteravond om half 11 toen ik haar wilde uitlaten, toen zag ik niets vreemds. Vanmorgen zie ik dat het een beetje rood is, voor de rest niets. Geen pus, geen zwelling en ze doet normaal, dus vroeg me af of ik hiermee direct naar de dierenarts moet of dat ik het deze dag kan aankijken.

Helemaal geen rare vraag.

Ik vind de beweringen die jij en sugarmiss doen nogal raar, alsof ik geen dierenvriend ben en niet bezorgd ben Ik vind het in zoverre een rare vraag dat ik gewoon de dierenarts had gebeld met deze vraag. En ja ook om 8 uur is er vast wel ergens een da. Ik begrijp niet goed waarom je dat op een forum vraagt die (in principe) niets van jouw hond weten. We kunnen niet zien hoe erg het is, geen gerichte vragen stellen.

Dus ja als dierenvriend had ik deze vraag niet op een forum gedonderd maar er gewoon even een telefoontje naar de da aan gewaagt.
quote:SuperWijf schreef op 23 mei 2016 @ 11:01:

Het is een hond zelfs bij een mens met rood oog bel je niet om half 11 savonds naar de spoed. Omg

Bij een mens ga je ook niet spoelen met baby shampoo

Echt , hoe kóm je er bij.

Heb je het zelf wel eens geprobeerd? Ik vind het nog behoorlijk oncomfortabel.
quote:Jaja007 schreef op 23 mei 2016 @ 11:26:

Opmerkelijk...idd

Als mensen/kinderen zich hebben gestoten, gaan ze ook niet meteen naar de dokter. Ze kijken het eerst aan. Leggen een ijskoude kompres, gewikkeld in een doek op de plek.En als de volgende dag blijkt dat het zeer doet (knijpen) dan ga je ook niet op een forum vragen of je met je kind naar de dokter moet toch?
quote:isa__88 schreef op 23 mei 2016 @ 18:02:

[...]

Ja achteraf wel.

Maar ik ben wel een heel slecht baasje als ik niet meteen op de stoep sta bij de dierenarts. Och, zeg, ga een beetje de martelaar spelen, hier. Vanmorgen een zielig verhaal ophangen dat je zo bezorgd bent om je hondje en nu je je gesterkt voelt door mensen die het flauwekul vinden om naar een dierenarts te gaan, reageer je zo? Gatver!
quote:isa__88 schreef op 23 mei 2016 @ 16:45:

Wel 75 euro lichter (ja dat is ze waard voordat ik daar weer commentaar op krijg) blijft me alleen verbazen dat een consult van 5 minuten en een zalfje zoveel kost. Vergeet de spuit niet.
quote:nina1966 schreef op 23 mei 2016 @ 18:19:

[...]

Ik vind het in zoverre een rare vraag dat ik gewoon de dierenarts had gebeld met deze vraag. En ja ook om 8 uur is er vast wel ergens een da. Ik begrijp niet goed waarom je dat op een forum vraagt die (in principe) niets van jouw hond weten. We kunnen niet zien hoe erg het is, geen gerichte vragen stellen.

Dus ja als dierenvriend had ik deze vraag niet op een forum gedonderd maar er gewoon even een telefoontje naar de da aan gewaagt.

Elke hond is anders idd maar kan toch zo zijn dat iemand dat ook een keer heeft meegemaakt. Het is heus niet zo dat als haar oogje rood bleef of geïrriteerd raakte ik dan zou denken 'oh boeie'. Ik zou dan uiteindelijk heus wel even een belletje plegen.

het gaat mij erom dat sommige reacties nogal uhm 'opmerkelijk' waren.
.
quote:vivamien schreef op 23 mei 2016 @ 18:24:

[...]

Och, zeg, ga een beetje de martelaar spelen, hier. Vanmorgen een zielig verhaal ophangen dat je zo bezorgd bent om je hondje en nu je je gesterkt voelt door mensen die het flauwekul vinden om naar een dierenarts te gaan, reageer je zo? Gatver!

Wat klets je nou? De reacties van sommige vond ik vanmorgen al overdreven en dat vind ik nu nog steeds.

Ik zeg alleen dat het achteraf wel mee viel dus volgende keer kan ik het best een dagje aankijken.

Mijn hond, mijn beslissing.

Maar een forum is om vragen te stellen of om je verhaal kwijt te kunnen over wat dan ook, dus als ik dat volgende keer weer wil doen dan doe ik dat weer.
.
Over drammen gesproken zeg, sommige mensen hebben daar blijkbaar een diploma in
Inderdaad. Het is klaar en ga dan niet door met drammen en zeuren
quote:Anyco schreef op 23 mei 2016 @ 18:27:

Ja ik ben er ook wel klaar mee nu. Ik gaf een update voor de mensen die 'normaal' gereageerd hadden, waaronder jullie.

Waarvoor dank.

Uiteindelijk is alles goed gekomen, daar gaat het om.
.
quote:Anyco schreef op 23 mei 2016 @ 18:27:

Sommige mensen zouden zich met spoed moeten aanmelden voor een agressieregulatie training.

Die zijn ook 24 uur per dag bereikbaar trouwens.
quote:isa__88 schreef op 23 mei 2016 @ 18:27:

[...]

Wat klets je nou? De reacties van sommige vond ik vanmorgen al overdreven en dat vind ik nu nog steeds.

Ik zeg alleen dat het achteraf wel mee viel dus volgende keer kan ik het best een dagje aankijken.

Mijn hond, mijn beslissing.

Maar een forum is om vragen te stellen of om je verhaal kwijt te kunnen over wat dan ook, dus als ik dat volgende keer weer wil doen dan doe ik dat weer.Nee, je chargeert met je "ik ben wel een heel slecht baasje", daar doelde ik op. En het zal me verder een rotzorg zijn, wat je doet. Het is immers jouw hond, jouw beslissing. Maar jij stelde hier zelf een vraag, hoor, of je naar die dierenarts moest of niet. Wat een gezeik, zeg.
quote:vivamien schreef op 23 mei 2016 @ 18:37:

[...]

Nee, je chargeert met je "ik ben wel een heel slecht baasje", daar doelde ik op. En het zal me verder een rotzorg zijn, wat je doet. Het is immers jouw hond, jouw beslissing. Maar jij stelde hier zelf een vraag, hoor, of je naar die dierenarts moest of niet. Wat een gezeik, zeg.

Ja, omdat jullie dat toch beweerde? Zoals ik al zei, vind ik dat nogal overdreven, dat zei ik vanmorgen ook al dus dat zeg ik niet 'achteraf'. Als ik morgen had gebeld was ik daardoor echt niet een waardeloos baasje. Rare opmerkingen.

Mijn ervaring is dat mijn dierenarts namelijk altijd zegt 'kom maar langs'. Daarom vroeg ik het eerst hier. Ik geef heel veel om m'n hondje en wil heus niet dat ze pijn heeft. Lijkt me nogal logisch.

Anyway het topic is wel klaar, het is goed gegaan dus daar ben ik alleen maar blij om.

Ik ga eten koken, fijne dag!
.
quote:vivamien schreef op 23 mei 2016 @ 18:37:

[...]

Nee, je chargeert met je "ik ben wel een heel slecht baasje", daar doelde ik op. En het zal me verder een rotzorg zijn, wat je doet. Het is immers jouw hond, jouw beslissing. Maar jij stelde hier zelf een vraag, hoor, of je naar die dierenarts moest of niet. Wat een gezeik, zeg.

Als je het gezeik vind waarom zit je nu te katten?

Ik zelf had gewoon even aangekeken.

O, en zou ook niet zo snel er een topic over openen.
quote:isa__88 schreef op 23 mei 2016 @ 18:02:

[...]

Ja achteraf wel.

Maar ik ben wel een heel slecht baasje als ik niet meteen op de stoep sta bij de dierenarts.

Hij zei dat het waarschijnlijk sneller rood word omdat ze gewoon een gevoelig oogje heeft. Ze is blind en ze is een keer geopereerd aan dat oogje. Weet ik dat in ieder geval voor de volgende keer als ze weer ergens tegen aan loopt en het is rood.

Het is namelijk een heel enthousiast hondje en omdat ze niets ziet, loopt ze wel vaker ergens tegenaan. Ze loopt een beetje als een kip zonder kip zeg maar

Waarschijnlijk is het morgen gewoon al een stuk minder. Ik denk niet dat je een slecht baasje bent. De keren dat ik totaal onzinnig bij de dierenarts stond en ja, bakken met geld hebben gekost..

Als er wat aan de hand is wat ik niet vertrouw ga ik meteen, bij twee dagen diarree, keertje niet zo lekker en in jouw geval een rood oograndje (waarbij de hond al blind is) wacht ik tegenwoordig even af.

Ik heb bij mijn vorige hond een keer gehad dat ik ineens blinde paniek had omdat de hond zo sloom reageerde. Bel half 12 's avonds de dierenarts, kon meteen komen. Ik loop de voordeur uit met hond, hond ziet zijn bal bij de voordeur en rent met bal in het rond. De diagnose: alle dieren hebben nu wat last van de warmte
Herkenbaar. Mijn hond heeft last van hyperventilatie en de eerste keer dat ze dat had, ben ik meteen naar de dierenarts gegaan. Tegenwoordig ga ik er niet meer voor heen, maar ga ik naast haar zitten en haar aaien en dan trekt het vanzelf weg. Maar al die keren onnodig heen hebben mij ook echt veel geld gekost

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven