Leerplicht en reizen

23-05-2016 19:42 98 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man gaat soliciteren in het buitenland op een vaste plek, we hebben verschillende gesprekken en zou ongeveer een maand duren. Wij willen graag onze kinderen meenemen omdat we allebei het niet zien zitten om een maand van de kinderen weg te zijn en het de bedoeling is dat ik bij sommige gesprekken ben.(ik weet dat het raar klinkt maar het is daar normaal) Onze zoon is nu 5 en dus leerplichtig. School zegt dat we bij de leerplichtambtenaar moeten zijn dus we gaan morgen even bellen. Onze vraag, hebben jullie ervaring en wat moeten we wel en niet vragen/vertellen?
Een maand lang sollicitatiegesprekken? Is best lang dan. Of plakken jullie er een vakantie aan vast?
Het is toch bijna vakantie? Kun je prima een maand weg. Het lijkt me sterk dat een leerplichtambtenaar hier toestemming voor geeft.
Is het dan niet makkelijker om een maand te wachten en in juli/augustus te gaan? Dan hebben de kinderen toch vakantie, scheelt een hoop gedoe denk ik.
Een maand gesprekken?? Kun je dat niet beter organiseren?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Misschien is het daar normaal om erbij te zitten, maar wat als je dat niet doet? Wat is de meerwaarde? Anders alleen bij 1 of 2 gesprekken?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Zo'n bedrijf moet ook maar begrijpen dat je kinderen niet zo maar van school kan houden en dan de gesprekken maar verzetten tot in de vakantie.
Leerplicht is leerplicht. Lijkt me niet dat een maand lang sollicitatiegesprekken een goede reden is voor de leerplichtambtenaar om vrijstelling te geven. Erop gokken zou ik ook niet doen, een maand is lang!

Kan je niet tussentijds een weekend naar huis? Moet je er echt alle keren, de hele maand, bij zijn?
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Raar... En is het de bedoeling dat jullie dan ook daar gaan wonen als ie wordt aangenomen?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Hoe ik het lees is dat jullie op de bonnefooi gaan proberen een baan te scoren om zo te kunnen emigreren. Curacao misschien?

populaire manier daar namelijk. Alleen dat jij erbij moet zijn komt op mij nogal.ongeloofwaardig over tenzij het om een baan als predikant ofzo gaat.
Hoe doe je dat tijdens de gesprekken dan? Gaat zoon dan ook mee of zoek je een oppas in een (voor kind) vreemde taal?
Ik kan me hier niets bij voorstellen...

maar alls uiterste optie kun je altijd nog je zoon uitschrijven. Maar ik vraag me vooral wat voor werkgever dit vraagt van zijn medewerkers?
Kijk eens op verre reizen met kinderen punt nl, daar zijn veel mensen die langere tijd reizen met kinderen en ervaring hebben met gesprekken met leerplicht ambtenaren.

Als je echt samen een maand weg moet zou ik ook zeker mn kinderen niet thuis laten. Hoe oud zijn ze?
Oh ik lees nu dat je zoon 5 is, joh, dat moet toch in overleg met een leerplichtambtenaar wel te regelen zijn. Informeer eens bij mensen met ervaring op dit gebied.
Er zijn geen dingen die je niet tegen de leerplichtambtenaar moet zeggen. De leerplichtambtenaar beslist of je kind een maand van school mag wegblijven. Leerplicht is een recht van je kind.

Maar goed, gezien het feit dat je overweegt tegen de leerplichtambtenaar te liegen en er zelfs een topic over opent, vind je jezelf heel speciaal en dat soort mensen krijgt meestal toch wel hun zin, linksom of rechtsom.

Zie verder mijn motto
Oké. Apart. Ik heb nou nog nooit een werkgever gehad die vroeg of ie mijn man mocht spreken, maar goed.

Maffe functie ofzo?
668, the neighbour of the Beast
Is het iets van zendingswerk?
Ik zou proberen om het te beperken tot twee weken die buiten de vakantie vallen. Voor maximaal tien dagen mag het schoolhoofd namelijk verlof geven in zwaarwegende omstandigheden.

(of die er zijn vraag ik me trouwens af in dit geval. Het klinkt niet alsof er al een goed plan is).
Ben wel benieuwd op wat voor functie jouw man dan solliciteert.

Maar als je zegt dat je een maand naar het land gaat, jouw man voor sollicitaties, dat je naar huizen wilt kijken, een school wilt zoeken enz. Maak er een mooi verhaaltje van, je kind is 5, ik zou het echt belachelijk vinden als ze dan moeilijk gaan doen.
Ik vond de opmerking dat dat raar is tenzij je predikant bent wel een rake
Jee, wat veel reacties die helemaal geen betrekking op je vraag hebben :-/
quote:esther766 schreef op 23 mei 2016 @ 20:55:

Jee, wat veel reacties die helemaal geen betrekking op je vraag hebben :-/Dat heeft deze reactie gelukkig wel.

Jee, wat veel reacties die helemaal geen betrekking op je vraag hebben :-/Jeeeee het lijkt wel een forum!

Jee, wat veel reacties die helemaal geen betrekking op je vraag hebben :-/Wat verwacht jij anders van het Viva forum??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven