Gezondheid alle pijlers

Minderen/stoppen met alcohol deel 2

11-12-2015 23:20 3021 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die wil minderen, of bewuster wil zijn van het alcohol gebruik, of helemaal wil stoppen met drinken of al gestopt is: hier kan je alles van je afschrijven!

We helpen elkaar waar nodig, bieden een luisterend oor, soms eens een schop onder je achterste en verder kan je hier eerlijk zijn over iets waar veel mensen zich toch voor schamen; een probleem met teveel of te vaak drinken.

Hopelijk wordt dit net zo'n inspirerend topic als deel 1!
Pindaatje, ook jij kunt los van ex, echt waar. Het is de knop die je even moet zien te vinden zodat je hem om kunt zetten. Kijk wat het je oplevert om zo met ex om te gaan zoals je nu doet. Of hem zo met je om laat gaan. Niet fijn? Dan moet het dus anders en het moment dat je dat ook daadwerkelijk doet komt vast!

Ik heb een hele leuke avond gehad (alweer) en drie wijn op (alweer) en hoor zojuist dat ik morgen onverwacht moet werken. Blij dat ik niet meer zoveel drink

LD, geniet ervan morgen!! Je hebt het al gekocht toch??
Ik heb het even opgegeven met m'n stoppogingen Pinda. Ga er op dit moment alleen maar meer van drinken lijkt wel.
J dat herken ik wining. Ook gehad. Willen stoppen maar dan alleen maar vaker of meer. Pffff. Vermoeiend allemaal he.
Ik heb wel weer de goede drive te pakken, wat is het toch prettig om fris op te staan.

En als ik wat drink sla ik niet meer door.

Eindelijk is het genormaliseerd.
Hatsjikideee...
Dat is mooi pausini. Goed bezig. Fijn niet meer doorslaan.
Ik had zin in wijn en er was ook in huis maar ben streng voor mezelf geweest. Blokjes kaas met thee smaakten best oké.
Knap datje het weerstaanhebt. M'n spatie is kapot.

Morgen fris op.

LD hoe was t in je huis?
Wining ik herken dat ook. Misschien is nu nog niet het juiste moment.

Goed gedaan Betty!

Fijn Pausini, ik ben er ook heel blij mee dat het genormaliseerd is bij mij, hopelijk blijft het zo.
Pinda hoe is het bij jou? Kind al verhuisd?

Bella waren je etentjes gezellig? En hoe is het met je lieve dromen?
Ja Betty. En ik vind t fijn en voelde me daar heel schuldig over. Vandaag naar praatvrouw geweest. En ze gaf aan dat t

Normaal is. En dat met nog meer dingen. En dat ik positiever naar mezelf toe moet worden. Geen maar meer zeggen na een goed iets. Ik maak dan bijv iets in huis. En zeg dan maar... Met allemaal kritiek op mezelf erachteraan. Daar moet ik mee ophouden.

Ze gaf ook aan dat t veel is momenteel. Niet zo raar dat ik me voel zoals ik doe.

Niet te kritisch naar mezelf toe. Want zo is t ook goed. Bij mij moet t altijd beter ofzo.

Zoon heeft t mooi en fijn in z'n huis. En bent trots op hem.

Punt. Geen gemaar. Hij doet t goed.
Klinkt als een goed advies! Blijf het opvolgen! Volgens mij ben je zo streng voor jezelf! Terwijl je het zo goed doet! Wees daar trots op!
Pindaatje je bent echt goed bezig! Wees eens zo lief voor jezelf als je ook voor anderen bent, jij bent je eigen beste vriend, altijd! Geen gemaar, wees trots op wat je allemaal doet! Wij hier zijn het ook op jou

Betty m'n etentjes waren heerlijk en super gezellig en als afsluiter gisteren nog een leuke date met m'n jonge scharrel gehad. Misschien stom, maar ik vind het een goeie gedachte dat exit ex niet de laatste is waar ik seks mee heb gehad

Met mijn lieve dromen gaat het fantastisch, ik heb grote toekomstplannen en morgen om 12 uur weet ik of ik een grote stap vooruit kan maken. Willen jullie duimen voor me? Ik vind het rete spannend!!!
Ik duim bella!!

Knap hoor sex met date. Whoeiiii.

Fijn dat je t Zo leuk hebt gehad!

Betty bij jou alles weer in rustig vaarwater?

Ben heel kritisch. Nooit is t goed genoeg. Ik heb bijv in m'n hoofd dat ik werst alles onder controle moet hebben. Werkplek opgeruimd. Psychisch goed voor mekaar hebben. Bijv niet zoals nu van slag raken als een kind uit huis gaat ofzo. Drank en roken is al weg. Das wel goed. Maar alles moet perfect zijn anders vind ik t niet eerlijk tegenover een potentiële partner ooit zeg maar.
Maar maar lieve schat Pindaatje....

Perfecte mensen bestaan niet.

Verwacht jij dat de man waar je nog eens verliefd op gaat worden perfect is? Nee? Precies, en dat verwacht hij ook niet van jou. Dat zou een saai bestaan zijn zeg, twee perfecte mensen samen. Ik hoef het niet!
Ik blijf voorlopig wel Ff alleen hahaha

Verwacht niet perfect maar er moet niet van alles mee zijn. Rare dingen ofzo. Ja erg he.
Nee hoor, da's niet erg. Tussen dat en perfect zit een wereld van verschil.
Ok Ok. Hij moet iig handig zijn. Zowat alles kunnen. Ik kan echt niet tegen een man die klunzig is.

Dat is waar bella. En weet je. Niemand is perfect. Ex was best perfect maar zelfs die heeft beste steken laten vallen.
Ja Pin, jij bent zo verrekte streng voor jezelf.

Bella, jij hebt het echt goed voor elkaar! Ik duim mee.
Hatsjikideee...
Gaat goed met iedereen !?

Hier gaat het redelijk. Ik kan niet wachten tot ik een nieuwe plek heb, maar dat valt niet mee. Wel bezig met spullen (uitzet) te verzamelen en daar wordt ik vrolijk van. Vandaag is er een wasmand en krat binnen gekomen. Heel raar bijna ex zegt er niks over..
Een wasmand en krat? Met wat erin?
Hatsjikideee...
Pausini ik zie dat zelf niet. In mijn hoofd is t normaal/gewoonte hoe ik doe. Maar besef wel dat t anders moet.

Ohhh jij had dat besteld Marjolein? En jij blij en hij vraagt dan niks?
Praatvrouw zei mijn referentiekaders zijn eigenlijk allemaal negatief tegen mij geweest altijd. Veel kritiek. Gemene uitspraken. Enz. Dat ik dus nu zelf mooi zo door ga. En dat is niet de bedoeling.

Zo gewend. Dat is niet Ok.
LD waar ben je?
Pausini dankjewel

Hoop nog een paar uur te slapen en dan is het wachten grotendeels voorbij!

Pindaatje ik heb een hele goeie tip voor je.

Drie keer per dag, en volhouden!

In de spiegel kijken en zeggen: Ik ben leuk!

Echt, het werkt, wel blijven doen!

Betty, volgens mij is het bijna tijd voor deel III (cool!)

Ps. Wat gebruik ik soms toch veel uitroeptekens!
Die uitroeptekens vond ik vroeger altijd zo overdreven maar daar FB is het er toch ingeslopen.

Bella, het is 12.00u........ we duimen nog hoor!
Hatsjikideee...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven