Minderen/stoppen met alcohol deel 2
vrijdag 11 december 2015 om 23:20
Voor iedereen die wil minderen, of bewuster wil zijn van het alcohol gebruik, of helemaal wil stoppen met drinken of al gestopt is: hier kan je alles van je afschrijven!
We helpen elkaar waar nodig, bieden een luisterend oor, soms eens een schop onder je achterste en verder kan je hier eerlijk zijn over iets waar veel mensen zich toch voor schamen; een probleem met teveel of te vaak drinken.
Hopelijk wordt dit net zo'n inspirerend topic als deel 1!
We helpen elkaar waar nodig, bieden een luisterend oor, soms eens een schop onder je achterste en verder kan je hier eerlijk zijn over iets waar veel mensen zich toch voor schamen; een probleem met teveel of te vaak drinken.
Hopelijk wordt dit net zo'n inspirerend topic als deel 1!

dinsdag 24 mei 2016 om 12:54
Yihaaaaaaaaaaa!!!
Dank voor het duimen, het heeft geholpen
Nog niet 100% definitief maar dat zullen formaliteiten zijn hoop ik!
Ik kan m'n dromen verder uit gaan breiden!!!
Sorry voor alle uitroeptekens!!!!
Ik heb weer maar vier uur geslapen en in die korte tijd toch gepresteerd om over jou te dromen Pausini. Je hebt m'n auto in elkaar gereden vannacht maar verder was je wel aardig, hahaha
Dank voor het duimen, het heeft geholpen
Nog niet 100% definitief maar dat zullen formaliteiten zijn hoop ik!
Ik kan m'n dromen verder uit gaan breiden!!!
Sorry voor alle uitroeptekens!!!!
Ik heb weer maar vier uur geslapen en in die korte tijd toch gepresteerd om over jou te dromen Pausini. Je hebt m'n auto in elkaar gereden vannacht maar verder was je wel aardig, hahaha

dinsdag 24 mei 2016 om 22:49

woensdag 25 mei 2016 om 18:04
Haha Wining wat kan het raar lopen in je hoofd hè?
LD, gefeliciteerd! Vind het zo goed dat je een eigen plek hebt, waar je helemaal blij mee bent.
Bella, snap de details niet helemaal maar weet natuurlijk wel de grote lijnen, dus vind het super voor je!
Hier alles goed, had gisteren een etentje maar heb het keurig bij twee wijn gehouden (ik zei altijd wijntjes maar heb van je geleerd, LD). Was wel moeilijk, ik was niet met de auto dus had best meer kunnen drinken maar heb het niet gedaan.
Ik was vandaag vrij en had een lijst met klussen waar ik tegenop zat te hikken en die heb ik allemaal keurig afgerond. Dat geeft rust in m'n hoofd. Ben tevreden met mezelf.
LD, gefeliciteerd! Vind het zo goed dat je een eigen plek hebt, waar je helemaal blij mee bent.
Bella, snap de details niet helemaal maar weet natuurlijk wel de grote lijnen, dus vind het super voor je!
Hier alles goed, had gisteren een etentje maar heb het keurig bij twee wijn gehouden (ik zei altijd wijntjes maar heb van je geleerd, LD). Was wel moeilijk, ik was niet met de auto dus had best meer kunnen drinken maar heb het niet gedaan.
Ik was vandaag vrij en had een lijst met klussen waar ik tegenop zat te hikken en die heb ik allemaal keurig afgerond. Dat geeft rust in m'n hoofd. Ben tevreden met mezelf.
woensdag 25 mei 2016 om 18:14
Haha, iemand die van mij leert. Ben je gek Dora. Het is iets van mezelf, ik verklein dingen die fout zijn voor me.
Heb wel een gruwelijke hekel aan verkleinwoordjes zoals mijn schoondochter van in de dertig gebruikt. Ze gaat naar een "vriendinnetje", of heeft het over een "groepje" van 20 personen. Vriendinnetje, rot op, je zit toch niet op de kleuterschool!
Wining wat goed!
Volgens mij gaat iedereen wel lekker he, super.
Ja mijn huisje, erg happy mee. Nu nog even convenant fixen, tekenen, inschrijven en wegwezen.
Heb wel een gruwelijke hekel aan verkleinwoordjes zoals mijn schoondochter van in de dertig gebruikt. Ze gaat naar een "vriendinnetje", of heeft het over een "groepje" van 20 personen. Vriendinnetje, rot op, je zit toch niet op de kleuterschool!
Wining wat goed!
Volgens mij gaat iedereen wel lekker he, super.
Ja mijn huisje, erg happy mee. Nu nog even convenant fixen, tekenen, inschrijven en wegwezen.
woensdag 25 mei 2016 om 19:30
Maar ik snap het heel goed, heb eigenlijk ook hekel aan verkleinwoorden. Ik zei ook tegen m'n kinderen toen ze 3 maanden oud waren al: zo, en dan ga ik nu even je sokken aan doen. Heb nooit 'schoentjes' of 'sokjes' of 'jasje' gezegd. En het is een afzwakking hè? Net of een wijntje minder erg is dan een glas wijn. Laat ik het in ieder geval onder ogen zien en niet net doen alsof het wel meevalt.

woensdag 25 mei 2016 om 23:24
Ik had een zwager die altijd biertje zei. Hij dronk echt teveel. (Dit was voor mijn teveeldrinkentijd)Voor z'n gezondheid was t ook beter om niet te drinken. Ik vroeg daar een keer naar of dat wel verstandig was om bij z'n kwaal te drinken. Oh nooit over nagedacht.
Dat verbaast me ook wel. Dat mensen dat niet beseffen met gezondheidsklachten. Of niet willen weten kan ook nog. Maar ja ik had zelf ook niet door met m'n mentale dingen dat t door drank zon stuk erger werd. Ik wist t wel. Deels een beetje. Alleen niet hoeveel invloed t had.
Dat verbaast me ook wel. Dat mensen dat niet beseffen met gezondheidsklachten. Of niet willen weten kan ook nog. Maar ja ik had zelf ook niet door met m'n mentale dingen dat t door drank zon stuk erger werd. Ik wist t wel. Deels een beetje. Alleen niet hoeveel invloed t had.