Uitgerekend eind augustus / begin september 2016

20-12-2015 15:40 2250 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naam Kindje Geboren Geslacht Bijzonderheden
Eenhoornn Derde 1 augustus 2016 Jongen! Eerste dochter, tweede kindje (zoontje) overleden :rose:
Meme86 Eerste 23 augustus 2016 Meisje!
Suze27 Eerste 27 augustus 2016 Meisje!
Zjuulz84 Eerste 27 augustus 2016 Meisje! Baby 2 is onderweg! :heart:
Deadpool Eerste 29 augustus 2016 Meisje!
Cillr Tweede 31 augustus 2016 Meisje!
Thisisit Eerste .. augustus 2016 Baby 2 is onderweg! :heart:
Bubje Eerste 6 september 2016 Meisje!
Fitzgerald Eerste 7 september 2016 Jongen!
Dootje2 Tweede Jongen!
Crazycatlady Eerste Jongen!
:hug: Dikke knuffel voor: Zus1987, Bloempje300 & Wolkje82

Om tabel te bewerken:
Gebruikersnaam: augsept2016
Wachtwoord: augsept2016
anoniem_266587 wijzigde dit bericht op 09-02-2018 11:45
75.59% gewijzigd
Ja, rust nemen is echt belangrijk. En wat ik merk, is niet te lang zitten, anders krijg ik echt een pijnlijk stuitje.

Wat leuk! Ik vind het ook heel bijzonder, lekker iets van jullie twee samen. En oké, af en toe mag papa even voelen.

Gisteren is bij ons de babykamer behangen en de nieuwe gordijnen hebben we net opgehangen, zo leuk!
Hier ook lage rugpijn bij te lang in 1 houding te hebben gezeten. Vaak helpt het mij als ik even ga wandelen door het huis hihi.

Vannacht de eerste echte maagzuur aanval gehad... Bah! Wat kan dat branden zeg!! Iemand tips hier tegen?

Sorry dat ik niet zo actief ben maar in mijn omgeving is een zeer dierbaar persoon overleden en daarnaast ook het kamertje wezen opknappen, dus mijn excuses als ik niet op iedereen gereageerd heb. Zal vanaf nu weer actief mee gaan schrijven. Hoe staat het er bij iedereen voor nu? Op de bekende kwalen na? Al verder met het kamertje? Liefs!
Zoals de poes thuis miauwt, miauwt zij nergens.
Gecondoleerd! Logisch dat je dan even met andere dingen bezig bent.

Heb je al Rennies geprobeerd tegen de maagzuur?

Hier is het kamertje dus behangen en de gordijnen hangen. Ik heb nog een oude kast die ik hopelijk verkocht heb en dan kunnen deze week een keer de meubeltjes erin. :-)
Gecondoleerd Crazy!

Ik merk dat mijn batterij gewoon leeg is. Dat max 4 uur slapen breekt nu echt op. S ochtends heb ik nog wat energie om te werken en ven boodschappen te doen en dan is he eigenlijk klaar... Dan heb ik de honden en het huishouden/tuin nog. M'n moeder springt doordeweeks wat bij in het huishouden (we hadden al een hulp 1x Pw) en doet dingen als stofzuigen en de wc's nog een keer. En m'n vader neemt de honden nog wel eens mee. Maar ik heb niet dat type hond die je aan iedereen mee kan geven. En het liefst doe ik het allemaal zelf ????

Maagzuur is met regelmatig/goed eten nog wel te doen. Maar had al een pakje rennies meegenomen voor het geval dat!

Ik ben vorige week ook langs de bekken fysio geweest en heb een hand vol tips meegekregen en daarmee is het goed te doen. Vooral tussendoor veel rusten en geen 'slechte' bewegingen maken, heeel kort gezegd.

En trappen gaat hier ook als een malle haha. Verder blijf ik snel vocht vasthouden als het wat warmer is en ik veel beweeg. Als ik in bed lig zakt het wel snel weg.

Maar goed, de kleine meid groeit goed door en daar doe je het allemaal wel voor uiteindelijk, maar m'n leventje is wel erg beperkt zo. Steeds hetzelfde ritme en het wandelen met de honden en de supermarkt zijn de uitjes geworden... Oh ja tot overmaat van ramp zit manlief volgende maand op een andere basis en komt maar 2 keer thuis. Nou ja we zien wel hoe het loopt allemaal!
Het lijkt me ook echt zo zwaar, die enorm korte nachten van jou. Ik ben al chagrijnig als ik een keer wat minder slaap (al merk ik wel dat ik sinds ik zwanger ben slechter slaap).

Ik heb eigenlijk helemaal niks te klagen, de paar klachten die ik tor nu toe heb zijn prima te doen, maar soms mis ik mijn 'eigen' lichaam zo. Ik ben absoluut niet iemand die het gelukkigst is als ze zwanger is!
Hallo allemaal! Ik lees jullie nog steeds en ik kan melden dat ik gister een positieve test in handen had. Heel spannend en onwerkelijk!
quote:zus1987 schreef op 24 mei 2016 @ 08:43:

Hallo allemaal! Ik lees jullie nog steeds en ik kan melden dat ik gister een positieve test in handen had. Heel spannend en onwerkelijk!

Hier ga ik even snel op reageren! WAT GAAF Zus, wauw ik ben zoooo blij voor je!!

Ik kan me voorstellen dat het ontzettend spannend en doodeng is, maar wel fijn dat het weer gelukt is.

Ik ga als een gek duimen dat het goed blijft gaan! Het is je zoooo gegund!!!
Oh wat een fijn nieuws Zus!!! Ik hoop echt zo voor jullie dat het dit keer allemaal goed gaat!!! Ik ga voor je duimen meid!
Zus wat geweldig!!! Gefeliciteerd meid! Hopelijk gaat het goed vanaf nu.

Hier zo blij, ik merk dat mijn borsten weer geslonken zijn naar normaal formaat (wat al huge was) en mijn beha's pas ik weer normaal! Geweldig. Ook merk ik dat ik me lichter voel, terwijl ik feitelijk zwaarder wordt. Ik vermoed dat dit te maken heeft met vermindering van vocht en gas in mijn lijf. Deze week is een goede week!

Kan niet wachten tot ik bij de 28 weken ben en mijn kindje serieus (95%) levensvatbaar is.
@zus.. Waauw wat een mooi nieuws, het is je echt gegund. Houd je ons op de hoogte?
Wat een fantastisch mooi bericht, Zus. Leuk dat je het even komt delen.
Hee zus!

Wat een fijn nieuws!

Gefeliciteerd!!!!

@Meme:

Wat moeten die nachten van jou naar zijn! En dan ook nog de klachten die je hebt.

Even een dikke knuffel! Goed luisteren naar je lichaam hoor! En lekker de rust pakken die je nodig hebt!

@Bubje:

Ook hier de kamer volledig opgeknapt nu! Leuk he als het allemaal zijn vorm begint te krijgen?

Wij hebben gekozen voor een natuur thema in mr. Baby zijn kamertje.

Zulk lief behang!

Van de week gaan de gordijnen erin en wordt zijn lieve lampje met vogeltjes opgehangen.

Ik had via facebook een vrouwtje leren kennen die enorm veel kleding had om weg te geven. Maar jeetje wat was dit veel.

En dan bedoel ik echt veeel!!!

Zijn hele kastje is aangevuld en dat terwijl we zelf al best veel hadden gekocht. Denk dat hij elke dag 4x moet worden omgekleed om alles aan te kunnen

Hier gaat het prima, alleen merk ik dat de zenuwen beginnen toe te slaan.

Redden we het allemaal wel? Zijn we er wel aan toe? 'Schaam' me soms voor die gedachten... Hij is zo welkom maar je bent ergens gewoon bang dat je het allemaal nog niet weet... Mijn lichaam werkt wel mee alleen plassen.... pfffff mijn 2de natuur geworden. Ook papa is spé is enorm zenuwachtig. Soms denk ik dat hij zwanger is ipv ik zelf haha.. Maar het komt goed. Alles op zijn tijd. Alleen gun in mezelf weinig tijd. Alles moet af en netjes zijn in huis. Volgende week hebben we de intake met de kraamzorg en 9 juni weer een controle voor zijn hartje in het Lumc. Duimen dat het allemaal goed zit!
Hallo meiden,

Eindelijk weer eens een berichtje van mij... Heb wel regelmatig meegelezen, maar ga niet meer op iedereen reageren...

Helaas is begin deze maand een heel dierbaar iemand, plotseling, overleden. Dus een erg heftige en verdrietige tijd achter de rug. Ben nu vooral bezig met de afhandeling van zaken zoals het huis, verzekeringen, abonnementen, lidmaatschappen etc. en dat kost erg veel tijd. Daarnaast gaat het 'gewone' leven ook nog door, dus heb genoeg te doen. Krijg regelmatig "huisarrest" van man, zodat hij voor mij kan zorgen, anders ga ik maar door...

Maar met de baby en mij gaat het ondertussen hartstikke goed :heart:! Helemaal nergens last van, dus mij hoor je niet klagen

Hij of zij beweegt erg goed, dus dat is erg leuk om te voelen, ook voor mijn man! Wel bezig met "to do" lijstjes maken, om te zorgen dat ik niks vergeet, maar dat is ook weer leuk om mee bezig te zijn. Het kamertje is geschilderd en de meubels staan er.

Heb nog geen last van nesteldrang en ben benieuwd of dat uberhaubt nog gaat komen (houd sowieso niet van poetsen) hihi.

Zus wat een goed nieuws, van harte gefeliciteerd!!!
Alles komt goed, het kan alleen even duren
@ Crazycatlady herkenbaar, die twijfels die ineens toe kunnen slaan. Echt heel irritant maar ik hoop dat als ik straks een ritme heb met de baby dat daar mijn zelfvertrouwen weer van gaat groeien en dat het 'normaal' wordt.

@ Zjuulz gecondoleerd en wat heftig! Fijn dat het met de baby goed gaat.

Hier weer ff een ego post verders. 3e trimester is aangebroken en boem uit het niets de slapeloze nachten terug. Vannacht was mijn ritme ongeveer zo:

-baby schopt hard harder hardst dus ik lig wakker

-baby slaapt, man maakt geluiden/draait zich om/ ademt in mijn gezicht dus ik lig wakker

-man slaapt rustiger en ligt stil , ik dommel weg en moet piesen. Klaarwakker.

-klaar met plassen, dommel weg, lig niet lekker, wakker

-rommel wat met kussens, lig eindelijk goed... baby wakker en begint te schoppen

etc

etc
Balen deadpool dat je zo slecht hebt geslapen. Zorg goed voor jezelf en ego-Posts mogen altijd!
Alles komt goed, het kan alleen even duren
Gecondoleerd zjuulz! En al dat geregel na de begrafenis is zo'n werk! En dan maar hopen dat je weet wat diegene aan abonnement ed had lopen. Sterkte hoor!

Dan heb je de intake van de kraamzorg ook best wel vroeg of niet? Hier is het kamertje nog niet klaar hoor, alles staat nog in dozen...

Gister weer bij vk geweest. Ik doe zon centering pregnancy groep en vanaf vorige bijeenkomst is het nu elke twee weken. Dus vaak naar het hartje luisteren! En de kleine stuitert lekker door de buik heen.
Mijn intake kraamzorg was ook vorige week al meme.
@zus1987, wat fantastisch!!

Intake hier rondom de 29e week.

Ik lees jullie allemaal hoor! Ik ben alleen moe en voel mij niet altijd top dus echt reageren op jullie allemaal schiet er gewoon bij in... Desondanks geniet ik er enorm van hoor en is de kleine behoorlijk actief! Maar alles gaat gewoon even wat rustiger aan en voor sommige dingen heb ik wat minder energie.

Slapen is hier echt een ding.. toevallig eerder deze week 2 goede nachten gehad, maar dan nog word ik gerust 4x wakker. Rest van de nachten vaak weinig uurtjes slaap en dan spelen lichamelijk kwalen echt enorm op.

Fijn is het niet, maar ik pas mij er gewoon op aan en dan gaat het prima. Ben vooral erg dankbaar dat ik maar 24 uur werk

Ik vind de tijd wel vrij hard gaan nu...
Wij hebben niet echt een thema voor de babykamer, gewoon van alles wat we leuk vinden en dan wordt het vanzelf een thema haha.

Slapen wil bij mij juist nu net een paar nachten goed, dus ik geniet er flink van, want ik weet ook hoe het zo om kan slaan. Verder vind ik het vaak ook nog spannend hoor. Mijn man is echter nog de nuchterheid zelve, volgens hem zal het nog wel komen tegen het einde van de zwangerschap.
Zaterdag gaan we trouwens een flinke shopdag houden voor de baby. Het vakantiegeld is binnen he. Afgelopen dinsdag ook de kinderwagen besteld (Mutsy Evo Farmer).
Heerlijk die nuchtere mannen haha. Maar moet zeggen dat ik er wel vertrouwen in heb. Vooral de tijd na de bevalling vind ik wel spannend hoe dat zal gaan.

Net echt een te dom iets gehad en voel me zo dom haha. Vorige week was de box afgeleverd als bouwpakket. Er zat een heel summiere beschrijving bij, nou ja alleen een plaatje. Ik moest soms al even goed kijken hoe het precies zat, maar box zat stevig in elkaar! Enige wat ik miste was een stoort stokjes/latjes om de bodem te verstellen. Dus ik vandaag de winkel gebeld en die man de handleiding enzo er ook bij gepakt. Wat blijkt nou, met dat stokje bedoelen ze gewoon de hoekpalen van de box echt dat plaatje is zo niet duidelijk, gelukkig zei die meneer dat ook hahaha. Dus ik kan nu ook de bodem verhogen, die schroef je er dus zo in en je moet zelf de gaten voorboren. Kan je zelf bepalen hoe hoog hij komt te staan.... Ik was wel blij dat die man niet heel hard ging lachen hahaha
Zjuulz, wat een rotbericht. Gecondoleerd. Neem je tijd!

Gelukkig gaat alles goed met de kleine.

Deadpool heb je vaker van zulke nachten of zijn dit uitzonderingen? Zwaar... Doe rustig aan, waar mogelijk!

Ik heb midden juni de intake van de kraamzorg. Kamertje is dan nog niet af, maar dat was geen probleem zeiden ze. Ben benieuwd!

Meme, haha, oh dan kun je je suf voelen he! En jij maar stoer zelf de box in elkaar zetten! Fijn dat hij gewoon compleet was.

Ik had vandaag ook zoiets. Ik werd van de server op werk gegooid en kwam er niet meer op, Ik kwaad de ICT-afdeling bellen. Alles gecontroleerd. Heb ik per ongeluk het Wifi-knopje uitgedrukt. Ohhh ik kon wel door de grond zakken. De lieve meneer heeft het maar op de hormonen gegooid

Bubje, jeeh shoppen! Waar ga je voor kijken??

Ik wilde dit weekend ook eens gaan shoppen (online, want mijn man is aan het werk). Dekentjes voor de wieg en ledikant, extra thermometer, aankleedkussenhoezen, enz. Nu al zin in

Fitz jij slaapt ook al zo slecht! Goed je rustmomenten pakken waar mogelijk!!
Hahahahahha @Meme

Geweldig! Suffie!

Toch wel leuk he, zo'n Centering?

Ik doe het ook, kan heel handig zijn!

Ja ik vond het zelf ook best vroeg hoor zo'n intake. Maar zolang hun het allemaal regelen vind ik het prima. Ook hier was het geen probleem allemaal kwa af hebben van het kamertje! Ze komen alleen even kijken en ook naar je bed. Kwa klossen? Ik krijg toevallig dit weekend een ander bed. Een grotere. Manlief is erg druk in zijn slaap waardoor ik ook nachten wakker lig. Bah.

Vakantie geld is hier niet aan de orde, man heeft een eigen bedrijf dus er is altijd wel iets van ruimte voor spullen te kopen en heb al een hoop gehad van familie, vrienden en omgeving. Ga nu beginnen met het afstrepen van de uitzet lijst. Daar vroeg mijn beste vriendin om. Wat heb je nog niet? Geef dat even aan. Ik denk dat die stiekemerd bezig is met mijn baby shower.
quote:Crazycatlady082016 schreef op 26 mei 2016 @ 21:29:

Hahahahahha @Meme

Geweldig! Suffie!

Toch wel leuk he, zo'n Centering?

Ik doe het ook, kan heel handig zijn!

Ja ik vond het zelf ook best vroeg hoor zo'n intake. Maar zolang hun het allemaal regelen vind ik het prima. Ook hier was het geen probleem allemaal kwa af hebben van het kamertje! Ze komen alleen even kijken en ook naar je bed. Kwa klossen? Ik krijg toevallig dit weekend een ander bed. Een grotere. Manlief is erg druk in zijn slaap waardoor ik ook nachten wakker lig. Bah.

Vakantie geld is hier niet aan de orde, man heeft een eigen bedrijf dus er is altijd wel iets van ruimte voor spullen te kopen en heb al een hoop gehad van familie, vrienden en omgeving. Ga nu beginnen met het afstrepen van de uitzet lijst. Daar vroeg mijn beste vriendin om. Wat heb je nog niet? Geef dat even aan. Ik denk dat die stiekemerd bezig is met mijn baby shower.

Leuk Crazycat! Lief he dat mensen dat helemaal voor je organiseren? Ik heb hem afgelopen weekend gehad, toch wel heel bijzonder hoor.. En enorm verwend!

Hier ook geen vakantiegeld. Maar toch wat inkopen doen. Tot nu toe nog nauwelijks iets gekocht, dus mag ook wel een keer!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven