Help, ik wee t het niet meer, wat moet ik doen?!?!?

17-11-2008 10:32 344 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
quote:dertigmin schreef op 18 november 2008 @ 10:42:

@M-L: snapte jij waarom zij vreemd ging? Dan bedoel ik: slechte relatie etc?

Dan nog hoor je alles vaak maar van één kant en zal degene die tegen jou over zijn/haar slechte relatie praat nooit zijn/haar eigen aandeel hierin melden .

Maar de ene reden of de andere reden om vreemd te gaan ( leuk aanbod wat je niet kunt laten lopen , k*thuwelijk , spanning ) ... is dat aan de gene die toekijkt om als reden genoeg te worden aangemerkt ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:dertigmin schreef op 18 november 2008 @ 10:42:

@M-L: snapte jij waarom zij vreemd ging? Dan bedoel ik: slechte relatie etc?Nee. Het vreemdgaan is niet bij 1x gebleven en waren stuk voor stuk kansloze dronken aandachtacties. 1 van die mannen wilde eerst mij en toen ik niet geinteresseerd bleek te zijn, was mijn vriendin ook oke voor hem. Achteraf denk ik dat het zelf-sabotage was...
quote:blijfgewoonbianca schreef op 18 november 2008 @ 10:45:

[...]

... is dat aan de gene die toekijkt om als reden genoeg te worden aangemerkt ?Daarom heb ik ook mijn mond gehouden. Vriendschap enzo..
Nee. Maar als je wat meer achtergrond kent dan zou je miss wat eerder kunnen begrijpen. Niet dat ik vind dat er een reden is voor vreemdgaan.

(In mijn geval de pot, ketel enzo....)
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Ik heb ook met spanning zitten afwachten...

Tis wel een moeilijke situatie, maar weetje wat ik zelf het verschil vind?? Dat dis alles in JOUW bed is gebeurt! Natuurlijk mag je je er dan mee bemoeien, lijkt mij...

En volgens mij is 't toch vreselijk als je niet alleen hoort dat je vent vreemdgaat, maar vooral ook: Dat iedereen om je heen dit allang wist! Ik zou me dubbel belazerd voelen.....
quote:Ploucha schreef op 18 november 2008 @ 10:50:

Ik heb ook met spanning zitten afwachten...

Tis wel een moeilijke situatie, maar weetje wat ik zelf het verschil vind?? Dat dis alles in JOUW bed is gebeurt! Natuurlijk mag je je er dan mee bemoeien, lijkt mij...Is ook walgelijk , smakeloos , en respectloos , maar geeft haar niet meer " recht " als anders om het naar buiten te brengen , of zie jij dat anders ?

En volgens mij is 't toch vreselijk als je niet alleen hoort dat je vent vreemdgaat, maar vooral ook: Dat iedereen om je heen dit allang wist! Ik zou me dubbel belazerd voelen.....Maar dan houd je dus een soort van indirect anderen verantwoordlijk voor je relatie .
quote:Ploucha schreef op 18 november 2008 @ 10:50:

Dat iedereen om je heen dit allang wist! Ik zou me dubbel belazerd voelen.....Uit ervaring weet ik dat zoiets heel lang volgehouden kan worden. Als niemand zich geroepen voelt de klok te luiden, het zwarte schaap te worden, kan het jaren duren...
Ik lees vanaf het begin dit topic mee, ik vind dat je heel dapper de confrontatie bent aangegaan. Je weet nu in ieder geval wat er zich heeft afgespeeld. Maar om nou degene te zijn die dit aan je vriendin moet gaan vertellen, nee ik denk niet dat dit verstandig is. Zoals velen hier zeggen, meestal krijgt de boodschapper van het nieuws de zwarte piet toegespeeld i.p.v. degene die echt fout zit (die vriend dus). Dat jouw vriend zegt dat je je nergens mee had moeten bemoeien, ja doeiii! Hij haalt 10 man het huis in en laat zijn vriend met een andere vrouw sex hebben in JULLIE bed, en dat gaat jou niks aan?? Dan hadden ze maar naar een ander huis moeten gaan, ander bed, niet die van jou, dan is het inderdaad jouw zaak niet (zolang jouw vriend maar niet in dat bed ligt met een ander). Maar het is wel bij jou gebeurd, dus daarmee heeft jouw vriend jou er indirect erbij betrokken, hij moet dan ook vent genoeg zijn daar de consequenties van te dragen. Of dat bed had moeten worden verschoond en string verwijderd, zou sneaky zijn, maar wis dan alle sporen goed uit. Ik zou er de komende dagen voor zorgen, dat de sfeer tussen jou en je vriend weer goed wordt. Laat die vriend van hem lekker links liggen, die vent is jouw probleem niet. Geef bij je vriend aan, dat als dit soort dingen in jullie huis afspelen, hij niet kan verwachten dat jij er niets mee te maken hebt (ook al ben je niet thuis). En als jij een string vindt in jullie bed, dat het niet vreemd is dat jij exact wilt weten hoe dit is gebeurd en niet je schouders kan ophalen en doet alsof het niets voorstelt. Als hij een boxershort vindt in jullie bed, zal hij ook van de hoed en de rand willen weten, en terecht! Vertel hem dat je nu weet hoe het zit, dat je hoopt dat dit soort dingen nooit meer zullen gebeuren in jullie huis zonder jouw medeweten en dat door deze gang van zaken jij met een heel lastige kwestie zit: jij weet iets wat jouw vriendin zou moeten weten, maar jij kunt het niet vertellen. Laat je vriend weten, dat dit je veel pijn doet, maar dat je de boel met rust zal laten.

Om het vertrouwen tussen jullie beiden te herstellen, zal je vriend toch echt moeten begrijpen, dat hij dit soort dingen van a tot z zal moeten opbiechten, als dit in jullie huis gebeurt. Dan hoeft het allemaal niet zo uit de hand te lopen, als jij een vreemde string in je bed vindt. Daar kan hij zich toch wel in inleven?

Sterkte!
Draai het eens om ; stel dat jezelf degene bent die iets gedaan heeft wat niet door de beugel kan en je vriendin meldt dit aan je partner . Zou het je vriendin dan nog zijn ?
Nee dat klopt. Je geeft anderen vaak de schuld voor wat jou is aangedaan, uit kwaadheid.

Maar ik probeer me steeds te verplaatsen in de vriendin van Lialak. Ik zou toch kwaad zijn als mijn vriendin wist dat mijn vent in haar bed had gelegen en niks zou hebben gezegd...

Maar tis natuurlijk niet haar schuld dat mijn vent me zou bezeiken..

Moeilijk moeilijk|!
Kijk , het is méér dan een vriendin op de hoogte brengen ...

het is ; de vriendschap tussen vriend en zijn beste vriend op het spel zetten , het is waarschijnlijk het flink laten knallen in de andere relaties van de hele vriendengroep , het is het op het spel zetten van een hele vriendengroep , het is ruzie binnen je eigen relatie ...........
Zou je 't zelf willen weten als je vriend vreemdgaat?
quote:Ploucha schreef op 18 november 2008 @ 11:03:

Zou je 't zelf willen weten als je vriend vreemdgaat?Aan wie stel je nou die vraag ?

Ik voel me als vrijgezel logischerwijs aangesproken door deze vraag.

JA
Eens met BGB.

Deze aktie heeft enorm veel gevolgen. Kan je die gevolgen dragen?

Ik weet echt niet wat ik zou kiezen. (Heb je veel aan, NOT!)
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Ik vind het heel knap dat je met die vriend bent gaan praten. Als dit uitkomt is het zijn eigen stomme schuld, want zij hebben die string laten slingeren. Dus iedere vrouw zou dat tot op het bot toe uitzoeken wat er was gebeurd.

Ik zou het nu verder laten rusten, niet meer mee bemoeien.

Heel veel succes!
...
Of is de vraag: Zou jij egoïstisch zijn en voor je eigen gemoedsrust kiezen?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 18 november 2008 @ 11:03:

[...]

Aan wie stel je nou die vraag ?Aan iedereen in 't algemeen....
Heb het hele topic met verbazing en bewondering voor Lialak gelezen. echt strakke actie, op die vriend afstappen!

Maar voordat iedereen nu in een discussie verzeilt over wel of niet vertellen aan de vriendin: Lialak heeft de vreemdganger een ultimatum gegeven van twee weken om het aan vriendin te vertellen.

Ik zou als ik haar was die twee weken gewoon afwachten, de tijd gebruiken om het met haar eigen vriend weer goed te krijgen en er rustig over na te denken of ze zich, als na twee weken vriendin toch nog niet op de hoogte is gesteld, geroepen voelt haar in te lichten.

Neem gewoon de tijd, je hebt gedaan wat je kunt, en over twee weken kun je altijd weer verder zien: er kan in die tijd heel veel gebeuren.
misschien zou ze wel kunnen zeggen tegen haar vriendin, dat er tijdens het weekendje weg iets in haar huis heeft afgespeeld waar zij van op de hoogte zou moeten zijn, en dat ze zelf hiervoor bij haar vriend moet informeren.
Als ik face to face aan een vriendin vraag , of ze me als-je-blieft wil vertellen wat ik al zo lang vermoed en waar ik mijn vinger niet opgelegd krijg......dán verwacht ik wel dat ze het me vertelt .
quote:robo schreef op 18 november 2008 @ 11:13:

Maar voordat iedereen nu in een discussie verzeilt over wel of niet vertellen aan de vriendin: Lialak heeft de vreemdganger een ultimatum gegeven van twee weken om het aan vriendin te vertellen.

.In die twee weken tijd kunnen wij hier toch mooi een discussie over houden , of niet ?
quote:marie_liselotte1981 schreef op 18 november 2008 @ 11:10:

Of is de vraag: Zou jij egoïstisch zijn en voor je eigen gemoedsrust kiezen?Jij vindt het vertellen aan die vriendin egoistisch ? Interessante invalshoek ! Maar is misschien wel zo , ja .
quote:blijfgewoonbianca schreef op 18 november 2008 @ 11:17:

In die twee weken tijd kunnen wij hier toch mooi een discussie over houden , of niet ?Tuurlijk! Ik bedoelde alleen te zeggen dat het voor TO misschien relaxt is om het even naast zich neer te leggen. In dat opzicht is dat ultimatum een goeie periode.

Ja, ik zou willen dat mijn vriendin mij dit zou vertellen. En ik zou het haar ook vertellen. Dan weet ze wat voor vlees ze in de kuip heeft en is het aan haar wat ze ermee doet. En als ze mij dan als de zwarte Piet zou zien, so be it.

Ook als het een goede vriend van mijn vriend/man zou betreffen, mijn loyaliteit ligt bij haar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven