Gezondheid alle pijlers

Implantaat kies

12-05-2016 17:52 34 berichten
Hoi,

Ik heb een paar weken geleden een wortelkanaalbehandeling bij de spoed tandarts gehad. Vandaag zou die afgemaakt worden.

Helaas is dat niet gebeurt omdat er nog een gat onder m'n kies is bijgekomen en het te diep zit en de kies niet meer opgevuld kan worden.

Kies moet er dus uit gehaald worden bij de kaakchirurg en dan kan ik een implantaat nemen.

Ik vind mezelf nog te jong om nu al met een gat te gaan lopen, 2e kies vanachter, gelukkig komt het vakantiegeld eraan en nog een belastingteruggave en heb ik op m'n spaarrekening ook nog geld staan.

Maar goed, moet nog andere kosten ook maken, grote beurt aan m'n auto en m'n eigen risico moet ik betalen want ben 2 weken geleden geopereerd aan m'n oor. Kwa financiën zal ik het wel redden, dan maar geen tuin renovatie dit jaar..

Maar ik ben vooral bang! Lijkt mij vreselijk dat die kies getrokken moet worden, 3 maanden met een gat lopen, en dan dat dat implantaat in je bot wordt geboord.

Ook raar is dat het gat opeens is ontstaan in m'n kies, m'n moeder dacht misschien tijdens de operatie als ze zo'n slang in je keel doen, misschien zijn de toen wat ruig geweest. Tandarts vroeg ook of ik gevallen was, vandaar dat m'n moeder hier mee kwam.

Iemand ervaring ermee? Is het echt allemaal zo erg? Ik lig al wakker van een gaatje vullen namelijk.

Hoeveel heeft het jou bijelkaar gekost?
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet precies of een kies trekken bij de kaakchirurg vergoed wordt, maar wil je wel alvast veel succes en sterkte wensen! Mijn vriend is tandarts en zet zelf ook implantaten en volgens hem valt het de mensen altijd enorm mee. Zelfs oudere mensen (lees: boven de 80) vinden het alles meevallen en zijn naderhand ontzettend tevreden.

PS. Neemt niet weg dat ik zelf ook ontzettend bang zou zijn! Heb het er helemaal niet op als er iemand in mijn mond bezig is...
Mijn man krijgt ook 2 implantaten en een brug. Is iets meer dan 3000 euro kwijt.

Zijn kiezen zijn getrokken en vorige week zijn de sokkels (of ho dat dan ook heet ?) geplaatst. Hij was lokaal verdoofd en dat deed geen pijn. wel had hij 3 dagen een dikke wang en dag 2 (toen de verdoving was uitgewerkt) deed het een beetje zeer. Maar goed te behandelen met paracetamol. Over 6 weken (als alles goed gaat) worden de implantaten geplaatst.

De implantaten zitten in z'n bovenkaak.

Het is hem dus reuze meegevallen
Nou de laatste berichtjes geven mij wel goede hoop

Ik ga me er maar niet druk over maken, dat doe ik pas die dag zelf als die kies eruit moet!

Kan je daarna gewoon weer gaan werken en naar huis fietsen?

Ik woon op een kwartiertje fietsen van het ziekenhuis, parkeren is nogal duur daar.
Ik heb 3 implantaten in 1 x laten plaatsen. Was doodsbang, ging alleen heen om te zeggen dat ik het niet ging doen. Het trekken vond ik meevallen. Daarna 3 maanden zonder 3 kiezen gelopen. Vervolgens het plaatsen van de implantaten en weer 3 maanden zonder kiezen, alleen het implantaat met dopje was zichtbaar als ik heeeeel erg lachtte.

Ik heb spijt dat ik het achteraf niet eerder heb gedaan.
Na het trekken kan je gerust fietsen.

Ik zou wel iemand meenemen voor het plaatsen van de implantaat. Ik had zelf 14 verdovingen en was helemaal van de wereld. Dat had ik overigens zelf niet door haha.
Nou eer dat de kroon dus geplaatst wordt ben ik weer een half jaar verder, als ik dan nog daarme even wacht tm januari dan worden die kosten weer vergoed.

Dit jaar ben ik al bijna door m'n vergoeding heen, maar als de kies wordt vergoed door de basisverzekering moet ik alleen het plaatsen van de implantaat zelf betalen, dan valt het nog mee. Maar zal voor de zekerheid maar 2000 euro aan de kant zetten.

Trekken valt dus mee? Ik weet niet wat ik veel enger vind trekken op plaatsen implantaat.
M'n kies is sinds gisteren weer erg zeer gaan doen :( ibuprofen helpt niet veel helaas.

Ik twijfel om de noodtandarts te bellen, zodat die noodvulling er af kan en dat het gespoeld kan worden.

Waarom nou dit weer in het weekend? Nog 2 weken met deze pijn lopen is bijna geen doen, maar de pijn is ook weer niet zo erg als toen met die zenuwontsteking.

Maar ja effe langs de spoedtandarts kost ook weer een hoop geld. En als het gespoeld wordt vraag ik me af voor hoelang ik dan wel weer even pijnvrij ben.
Ho iedereen,

Ik heb dit topic in stilte gevolgd, maar wilde eigenlijk wel even reageren. Ikje86 hoe gaat het nu? Misschien dat je even kan bellen om te vragen of je niet eerder terecht kan?

Ik heb zelf geen implantaten, maar mijn man heeft er laatst 1 gezet bij TCN. Hij had eerst een andere tandarts, maar na een second opinion had hij toch meer vertrouwen in mijn tandarts. Hij vond het implantaat inzetten ingrijpender dan de kies trekken, maar overall is de behandeling hem 100% mee gevallen. Uiteindelijk werd er best veel vergoed door de verzekering. Ik zou als ik jou was de behandeling in meerdere delen opsplitsen, zodat je ook volgend jaar het een en ander kan declareren, dat scheelt een hoop! Wat anderen al zeiden, even shoppen voor verzekering. Heel veel sterkte!
You only live once
quote:AysenB schreef op 02 juni 2016 @ 10:14:

Ho iedereen,

Ik heb dit topic in stilte gevolgd, maar wilde eigenlijk wel even reageren. Ikje86 hoe gaat het nu? Misschien dat je even kan bellen om te vragen of je niet eerder terecht kan?

Ik heb zelf geen implantaten, maar mijn man heeft er laatst 1 gezet bij TCN. Hij had eerst een andere tandarts, maar na een second opinion had hij toch meer vertrouwen in mijn tandarts. Hij vond het implantaat inzetten ingrijpender dan de kies trekken, maar overall is de behandeling hem 100% mee gevallen. Uiteindelijk werd er best veel vergoed door de verzekering. Ik zou als ik jou was de behandeling in meerdere delen opsplitsen, zodat je ook volgend jaar het een en ander kan declareren, dat scheelt een hoop! Wat anderen al zeiden, even shoppen voor verzekering. Heel veel sterkte!

Lief dat je het vraagt. Afgelopen zaterdagavond toch maar naar de spoedtandarts geweest, ik heb een antibioticakuur gekregen, verser het advies gekregen om de wortelkanaalbehandeling af te maken en te vullen. Dus ja lekker vaag nu weer een heel ander antwoord!

Maar goed, dinsdag ga ik langs de implantoloog, die wilt mij zelf zien of de kies te redden valt of niet. Spannend dus!

De pijn is een stuk minder weer geworden, kan alweer 3 dagen zonder pijnstillers, alleen voel ik het deze avond weer meer pijn.

Nou effe afwachten tot dinsdag en als de kies eruit moet heb ik al een afspraak staan voor de 13e.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven