Airbnb, baby mee

27-05-2016 14:39 49 berichten
Wij verhuren ons huis in Portugal als vakantiewoning.

Het is een vast bedrag per nacht (voor 2 personen) elk extra persoon kost 10 euro per nacht extra.

Zien jullie een baby als extra persoon? Nu al voor de tweede keer mensen die dat niet hebben aangegeven.
Alle reacties Link kopieren
Je zou 5€ of 3€ kunnen rekenen voor de baby?
Nee
Nee een baby telt mijns inziens niet als extra persoon.

Maar ik kan me wel voorstellen dat je graag wilt weten als ze een baby meebrengen, ook vanwege een bedje etc.
quote:MonicaG schreef op 27 mei 2016 @ 14:41:

Je zou 5€ of 3€ kunnen rekenen voor de baby?Het zijn vaste bedragen bij airbnb!
Vaak zijn kinderen tot 2 jaar gratis, ook omdat je vaak zelf je bedje etc. meeneemt. Maar dat staat er dan vaak wel bij. Een baby zou ik niet direct echt als extra persoon rekenen als je gewoon een vast bedrag voor de kamer vraagt.
Ok dat is dan duidelijk! Thanx
Nee.
Ik zie een baby niet als betalende derde persoon. Vanaf 2 of 4 jaar wel.

Maar ik zou, in jouw schoenen staande, wel willen weten hoeveel mensen er in je huis slapen. Al was het maar voor noodgevallen.

Ik zou het als gast ook gewoon doorgeven eigenlijk. Raar dat dat niet altijd gebeurt.
Nee, ik zou een baby (tot 2 jaar) ook niet als persoon meerekenen.
Nou dat is het misschien meer, het onverwachte steeds.

We hebben een bedje, maar die staat bij mijn schoonmoeder een wijk verderop (ivm kleinkinderen)

Moet zij iemand regelen die een auto heeft etc.
Als mensen onverwacht een baby mee nemen hoef jij toch niet een bedje te regelen?
Nou ja vind ik wel zo netjes. Ze betalen een best bedrag. Maar heb wel liever dat ze het aangeven.

De vorige keer was het baby 8 weken en die vonden het prima dat ze in de kinderwagen sliep..

Deze mensen is het 'babytje' 11 maanden...
Wij hebben 1 kind boven de 12, 1 tussen 2 en 12 en 1 van 0-2

Die van 0-2 tellen wij niet mee in personen maar bij Airbnb betalen wij eigenlijk gewoon altijd voor de accomodatie. Niet pp. Deze zomer 1 huis waar 8 bedden in staan met ons gezin van 5. Of je de jongste nou meetelt of niet.

Stelt zo'n familie zich niet voor aan je voordat je een boeking goedkeurt? Wij stellen ons altijd voor met een verhaal dat we een gezin zijn met de leeftijd van onze kinderen. Dan gaan we er vanuit dat de verhuurder ook gelijk zegt als de accomodatie niet geschikt is voor ons gezin
Misschien kun je er een tekst bij zetten dat je een baby niet extra berekend maar dat ze het wel moeten doorgeven ivm babybedje e.d.?
Nou dit is dus de tweede keer van niet. Stellen zich voor als een koppel...
quote:Wintertime16 schreef op 27 mei 2016 @ 15:17:

Misschien kun je er een tekst bij zetten dat je een baby niet extra berekend maar dat ze het wel moeten doorgeven ivm babybedje e.d.?Ja idd goeie! Dank.
2x via airbnb iets gehuurd (2 verschillende plekken). Een keer toen dochter 1 jaar was en een keer toen dochter 2,5 jaar was. Beide keren niets voor haar hoeven te betalen. Verhuurders hebben ook beide keren niets in rekening gebracht voor een bedje voor haar. Ik heb hier wel vóór reservering contact over opgenomen met de verhuurders.
Ik snap ook niet dat ze het gewoon even zeggen, voor beide partijen praktischer
Sinds wanneer is een baby een extra persoon? Zelfs bij Ryanair is dat niet zo :p
quote:Ambrozijn schreef op 27 mei 2016 @ 15:37:

Sinds wanneer is een baby een extra persoon? Zelfs bij Ryanair is dat niet zo :pNee klopt idd ook, maar daar moet je het ook bij aangeven toch ;)
waarom bereken je per persoon als je een vakantiewoning verhuurt? je huurt toch het huis? en het aantal bedden bepaalt het aantal personen, jij hebt geen extra kosten als er een baby is die in het bed van de ouders slaapt.
quote:beau87 schreef op 27 mei 2016 @ 15:41:

[...]

Nee klopt idd ook, maar daar moet je het ook bij aangeven toch ;)

Maar jij stelt in je openingspost dat een 3e persoon €10,- extra is en of wij een baby als die derde persoon zien.

Het lijkt voor ons dan dat het om die €10,- gaat..

Adverteer jij dat er een babybed aanwezig is?
Kun je niet in de beschrijving zetten dat als men met baby reist het even aan moet geven i.v.m. dat bedje? Als men het dan nog niet aangeeft zou ik ook geen bedje regelen, hadden ze het maar aan moeten geven. Vind het zowiezo raar dat men het niet even vermeld, vind ik ook niet bepaald netjes van de gasten.
quote:yajes schreef op 27 mei 2016 @ 15:51:

[...]

Maar jij stelt in je openingspost dat een 3e persoon €10,- extra is en of wij een baby als die derde persoon zien.

Het lijkt voor ons dan dat het om die €10,- gaat..

Adverteer jij dat er een babybed aanwezig is?

Nee klopt hoor, dat was mijn vraag ook! Maar het is idd meer dat ik niet snap dat ze het niet doorgeven.

Nee we hebben 2 slaapkamers beschikbaar, 1 twee persoonbed ,1 2 persoonsbed... en dat staat ook in de advertentie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven