Dagje in Hamburg

27-05-2016 22:32 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgende week ben ik voor werk in Hamburg en ik heb de zondag daar voor mezelf. Tot een uur of 16.00 uur, dan moet ik naar het vliegveld.

Wie heeft er goede tips?

Ik ben geen shopper qua kleding, al vind ik door een leuk wijkje met kleine winkeltjes lopen wel leuk. Interieurzaken vind ik wel leuk. Maar ik weet niet eens of de winkels op zondag open zijn.

Leuke, trendy cafe's voor koffie en/of lunch hoor ik ook graag. En eventueel een modern (design of fotografie) museum.

Of een lekker park, of terrasjes mocht het zonnetje schijnen.
Hamburg is leuk! Het is al even geleden maar ik herinner me het water en bootjes enterrassen bij een centraal gelegen plein. Niet te missen dus daar kom je zeker. Veel plezier!
As always... http://www.spottedbylocals.com/hamburg/

(scroll naar beneden en zie menu aan linkerkant)
You can never have too many hats, gloves and shoes
Ja, die site ken ik Patsy, topsite. Maar vind het ook leuk om van mensen hier zelf te horen.
quote:-Suze- schreef op 27 mei 2016 @ 22:42:

Hamburg is leuk! Het is al even geleden maar ik herinner me het water en bootjes enterrassen bij een centraal gelegen plein. Niet te missen dus daar kom je zeker. Veel plezier!Ik herinner me dat water met die bootjes met +3 graden en natte sneeuw (de meivakantie). Wij zijn de eerste de beste biergarten in gedoken die we tegenkwamen en hebben niet veel van Hamburg gezien.
Google zegt dat de winkels op zondag dicht zitten op een drietal koopzondagen na (niet volgend weekend).

Raar, in zo'n grote stad.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Ahh thanks, Merano, had het natuurlijk ook zelf kunnen googlen, maar op de een of andere manier ben ik lui t.a.v. deze trip, realiseer me ook pas net dat ik donderdag al ga. Dat was vorig jaar toen het congres in New York was wel anders. Toen heb ik avond aan avond zitten googlen en voorbereiden.
Okee, ja Nederlanders kennen natuurlijk beter de leukste hipste nieuwste plekken in Hamburg, beter dan de Hamburgers
You can never have too many hats, gloves and shoes
Ik was er afgelopen winter op een regenachtige zondag en maandag: bijna alles dicht. Op zondag ook de grote winkelketens.

Deichtorhallen zijn misschien leuk als je van musea houdt. Daar ben ik toen geweest omdat de rest dicht was. Ook veel kleine cafés waren op zondag dicht trouwens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven