Gezondheid alle pijlers

Luchtreiniger

03-09-2012 20:38 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
In verband met huisstofmijtallergie en astma ben ik mezelf aan het orienteren op luchtreinigers.

Heeft hier iemand ervaring met luchtreinigers? Welk type heb je en ben je er tevreden over?

Ik heb gezien dat er verschillende technieken zijn: luchtwassen, hepafilter, uv-licht, ionen.

Mijn aandacht gaat vooral uit naar een apparaat met een hepa-filter, omdat dit mij

erg betrouwbaar en effectief lijkt. Hebben jullie tips?
Ik geloof er niet in.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik heb zelf de allergoedkoopste, de ramenopenfrisseluchtnaarbinnen van Bosch. Toppie
Ja en?
Ik heb er ooit een gehad van philips, maar ik merkte er niks van. Maakte enkel een hoop lawaai. Misschien zijn de nieuwere beter. Ik las op het internet positieve reacties over de Sharp, door rokers nog wel maar heb hem toch maar niet gekocht.
it's a big club and you ain't in it
http://www.kieskeurig.nl/luchtreiniger
it's a big club and you ain't in it
Wij hebben die van Ikea en die van DeLonghi. Van DeLonghi is het fijnste, merk je meteen.
Oh en die van DeLonghi heeft een hepa filter.

We hebben ook een stofzuiger met hepa filter,van philips. Fijn ding!
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-05-2016 00:30
Reden: spam
% gewijzigd
Wij hebben airpurifiers in de slaapkamers. Deze airpurifiers hebben een nachtstand. Als je dus zorgt dat de lucht ok is voor je naar bed gaat in je slaapkamer, maken ze vrijwel geen lawaai.

Ik heb er 1 die heeft een lichtsensor en die gaat automatisch harder blazen als het lichter wordt (als het nodig is de lucht te reinigen) de anderen hebben een nachtstand met een knop die je zelf moet aanzetten. Automatisch is dus handiger.

Ook hebben ze allemaal een kleurcode waardoor je meteen kan zien hoe 'schoon' de lucht is.

Airpurifiers zijn er in allerlei uitvoeringen en sommigen zijn extra geschikt voor allergien/huisstof.

Ik zou dan ook altijd een goed merk kiezen en me goed laten voorlichten welk merk/uitvoering je nodig hebt.

Ook de afmeting van de ruimte waar hij staat is belangrijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven