Uitgerekend eind augustus / begin september 2016

20-12-2015 15:40 2250 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naam Kindje Geboren Geslacht Bijzonderheden
Eenhoornn Derde 1 augustus 2016 Jongen! Eerste dochter, tweede kindje (zoontje) overleden :rose:
Meme86 Eerste 23 augustus 2016 Meisje!
Suze27 Eerste 27 augustus 2016 Meisje!
Zjuulz84 Eerste 27 augustus 2016 Meisje! Baby 2 is onderweg! :heart:
Deadpool Eerste 29 augustus 2016 Meisje!
Cillr Tweede 31 augustus 2016 Meisje!
Thisisit Eerste .. augustus 2016 Baby 2 is onderweg! :heart:
Bubje Eerste 6 september 2016 Meisje!
Fitzgerald Eerste 7 september 2016 Jongen!
Dootje2 Tweede Jongen!
Crazycatlady Eerste Jongen!
:hug: Dikke knuffel voor: Zus1987, Bloempje300 & Wolkje82

Om tabel te bewerken:
Gebruikersnaam: augsept2016
Wachtwoord: augsept2016
anoniem_266587 wijzigde dit bericht op 09-02-2018 11:45
75.59% gewijzigd
Crazy, ik herken je angst wel hoor, tijdens mijn vorige zwangerschap. Ik had natuurlijk al heel veel bevallingen van dichtbij gezien en ik liet het vooral op me af komen. In mijn opzicht is dat het beste dat je kunt doen.

Voor de periode daarna was ik echt nooit bang en dat ging ook heel natuurlijk.

Iedereen ervaart dat natuurlijk anders, maar ik vond het alleen maar heel erg genieten en alles ging vanzelf.

Je leert zoveel van de kraamzorg, mijn man is ook expres de 1e weken thuis gebleven zodat hij ook kon leren en wennen.
Ja mijn vriend blijft ook de 1ste weken aanwezig thuis... Heb veel respect voor de vrouwen die deze luxe niet hebben.. Ja ik hoor van zovelen dat je je goed moet voorbereiden op de bevalling maar waarop dan? Als je niet weet wat je te wachten staat?

Ik laat het maar gebeuren en we zien het wel haha. Hoe denken jullie over pijnstilling? Gaan er nog dames thuis bevallen? Dat lijkt me best eng met de eerste....
Zoals de poes thuis miauwt, miauwt zij nergens.
de mijne heeft als t goed is een week. Door bouwvak en gedoe kan hij heel slecht vakantie opnemen na de bevalling ook omdat hij zijn zoons nog heeft de eerste helft van de zomervakantie. Ingewikkeld gedoe waarvan ik wou dat het beter geregeld was want ja eh hallo ik ben wel zwanger hoor. Maar ja.
In de meest ideale situatie is alleen mijn man bij de bevalling. Maar omdat hij niet in Nederland werkt hebben we aan mijn moeder gevraagd of zij de eerste uren mee wil gaan om bij de bevalling te zijn. Ik heb best een goede band met haar en we dachten dat ze echt vereerd zou zijn, maar ze heeft er even over moeten nadenken. Of ze het wel wilde om mij in zoveel pijn te zien. Maar gelukkig wil ze het wel! Dus zo zie je maar, misschien willen de moeders wel helemaal niet . Als manlief er eenmaal is dan gaat mijn moeder naar huis en wacht ze op ons telefoontje totdat ze kunnen komen.

Wij bevallen in een kraamhotel. Daar voel ik mij prettiger bij dan thuis. En ik heb mij goed ingelezen hoe de bevalling praktisch gaat en wat mogelijke complicaties kunnen zijn en de voor en nadelen van de verschillende pijnbestrijdingsmiddelen. Dit geeft mij rust dat ik een beetje weet wat er komen gaat en voor de rest vertrouw ik op de verloskundige! Manlief is na de geboorte wel twee weken vrij. Dat hebben ze daar beter geregeld dan in Nederland. Maar zelf nog een weekje erbij aan plakken kan daar dan weer niet. Maar ik ben al heel blij met die eerste twee weken hoor! En m'n zusje, die aan de andere kant van het land woont, heeft ook aangeboden om een week langs te komen om te helpen als manlief weer moet werken. Al met al komt het vast allemaal wel goed, alleen moet ik de controle soms wat uit handen geven
Dementie slaat hier soms ook toe.. Ook niet op woorden kunnen komen inderdaad.

Gelukkig was ik wel nog zo slim om van het weekend te bedenken dat als die kleine er is, wij toeslagpartners zijn.. dus telt het jaarinkomen en ik had mijn zorgtoeslag nog niet stop gezet.. Dom!! Maar een halfjaar terugbetalen scheelt al een stuk minder. Normaal denk ik hier altijd iets beter over na

Alleen mijn vriend zal bij de bevalling aanwezig zijn. Mijn moeder zou overigens wel heel rustig blijven en ik zou echt geen last van der hebben, eerder support. Maar mijn vriend is ook vrij zen. Dus ik heb daar wel vertrouwen in.

Angst is er nog niet voor de bevalling, maar het kan ook zoveel kanten op gaan dat ik denk dat het niet veel zin heeft om er teveel over na te denken. De een heeft hier een geweldige bevalling gehad en helse zwangerschap, de ander weer vice versa. Weer een ander had of geluk, of pech in beide gevallen. Het enige waar ik inmiddels wel over uit ben; geen thuisbevalling. Het lijkt mij echt prachtig, maar dat is toch wel een statistiek waar ik waarde aan hecht. Zoveel eerste bevallingen eindigen in het ziekenhuis. Liever op tijd erheen dan op het laatste moment. Misschien ooit bij een tweede

Hij neemt waarschijnlijk 5 dagen vakantie op wanneer de kraamzorg weggaat. Al zijn collega's zijn dan al met vakantie geweest dus de eerste mogelijkheid is voor hem.

Daarnaast is hij ook in de eerste maanden regelmatig een woensdag vrij. Hij werkt hier in de buurt dus hij is altijd op tijd thuis. Wel heel fijn, omdat hij wel 5 dagen blijft werken.

Vrijwel iedereen woont hier bij ons in de buurt.. dus de periode na de bevalling maak ik mij niet heel erg druk over. Een luxe positie eigenlijk.
@Crazycatlady: De bevalling zie ik nog niet zo erg tegenop, de kraamweek en de weken daarna des te meer. Vooral eigenlijk door alle mensen die gaan komen, alle adviezen die je gaat krijgen, hoe is de kraamhulp?, kom ik wel toe aan genoeg tijd met de baby?, etc. Ik vind dat een heel enge gedachte en ben nu ook serieus aan het nadenken of ik gewoon kraamvisite wil of een kraamfeest.

Mijn man mag twee weken vrij nemen als de baby is geboren, heel fijn! Zo jammer dat dat in Nederland niet standaard is.

Interessant om te lezen hoe iedereen anders denkt over wie wel en niet bij de bevalling, al kiezen de meesten volgens mij voor alleen met de partner.

Ik ben trouwens ook nooit zo'n iemand geweest die altijd kinderen wilde, heb zelfs lang getwijfeld. Maar ineens was dat gevoel juist hel sterk!
Grappig om al jullie verhalen te lezen. Ik weet al vanaf dat ik me kan herinneren dat ik ooit moeder wil worden. Ben altijd in de weer geweest met baby's en grotere kinderen. Heb er zelfs mijn werk van gemaakt Het was alleen wachten totdat mijn man er klaar voor was.

Deadpool, niet bezitterig. Ik wil zelf ook de eerste uren alleen van mijn dochter genieten. Het ligt er natuurlijk aan hoe laat enz het allemaal gaat gebeuren, maar mijn voorkeur gaat uit naar een dag later het eerste bezoek. En dan alleen de opa's/oma's. De rest wacht maar even.

Crazycat, ik zie ook niet op tegen de bevalling. Ik ben er eigenlijk heel rustig onder. Ik zie het wel, ik ga het over me heen laten komen. Als je er tegenop ziet, zou ik toch misschien adviseren om een les zwangerschapsyoga te proberen? Wie weet het helpt het jou...

Ik weet niet hoe lang mijn man thuis zal zijn na de bevalling. ligt heel erg aan het moment van de bevalling. Het zal eraan liggen hoe het allemaal gaat met mij en de baby. Aangezien hij studeert heeft hij veel vrijheid om zelf te beslissen, heerlijk.

Ik wil dus wel thuis bevallen. Ziekenhuis is om de hoek, mocht het nodig zijn.

Ohja, mijn moeder heeft precies vakantie in de tijd dat ik uitgerekend ben. Ik verwacht dat zij mij veel zal helpen de eerste dagen/weken. Hierin beslis ik trouwens ook: zij komt als ik dat wil. Een erg prettige gedachte.

Bubje, misschien is dit te simpel gedacht maar net als met de zwangerschap moet je in de kraamtijd denk ik vooral aan jezelf denken. Jij en de baby, jullie zijn belangrijk. Als jij 1 keer visitie op een dag wil, dan krijg jij 1 keer visite op een dag. Ik wil daar echt heldere afspraken met man over maken. Je hebt de kraamtijd maar 1 keer...

Ohja, ik ben vandaag exact 27 weken zwanger!
Ja, daar begin ik me nu ook bewust van te worden. Dat ik me niet moet laten overrompelen en goed na moet denken over wat ik wil. Wel fijn dat ik dat nu al besef, ik heb nog even.

Leuk, weer een weekje verder! Ik vind het toch wel heel bijzonder dat week 30 steeds dichterbij komt, dat klinkt echt als 'naar het einde toe' in mijn hoofd.
Please shoot me. Al sinds 4 uur wakker en gisteravond knallende ruzie gehad met m'n man omdat ik vond dat zijn zoon die hier nog steeds in huis zit bij me liep te zuigen en ik het ff niet meer trok omdat ik mijn energie hard nodig heb. En wat doet ie? Hij haalt een pakje shag om te gaan roken want tja als iedereen maar boos doet in huis... Ja dan heb je wel een sigaret nodig uiteraard. Dat ik onderhand een slof van die dingen nodig heb en een goeie fles drank omdat ik met gebroken nachten en wel al 4 weken voor ZIJN kind zorg terwijl de hormonen door m'n lijf gieren laten we maar even geheel buiten beschouwing. En natuurlijk doe ik het niet. Maar vind het wel een naaistreek dit want ik ben degene die het allemaal moet doen en met ons kind in mijn buik loop. Wat is dan mijn uitlaatklep aangezien roken drinken stress en bergen rood vlees en sushi eten dus niet kan?

Met andere woorden ik ben heel gezellig maar niet heus. Zeker gezien het feit dat ik gister persee de helft van de ikea dingen al zelf in elkaar heb gezet en nu is mijn rug en bekken super pijnlijk. En dat is volledig mijn eigen schuld
Ugh, wat vervelend en ergerlijk, Deadpool! Die verrotte nachten zijn ook zo naar en totaal niet bevorderlijk voor je humeur. Ik hoop dat het vandaag allemaal wat gemoedelijker mag gaan voor je. Ik ben zelf geen roker, maar zo af en toe kan ik ook behoorlijk zin hebben in een borrel. Even die spanning eraf.

Dat van teveel doen is zo herkenbaar... Op het moment zelf merk je er niet zoveel van en dan ineens *POEF* zere bekken en/of rug.
Hier is vandaag het kraampakket bezorgd. Ik moest toch wel even slikken toen ik al die gaasjes en steriele verbanden zag...
Oh het lag vast aan het weer gisteravond. Had het ook helemaal gehad. Ik moet zeggendat m'n batterij echt een beetje op is en niet meer bij laadt. Ik doe serieus niks anders op een dag dan s ochtends werken, rusten, eten, licht huishoudelijk werk en de honden. Terwijl ik normaal een vrij druk en gezellig leven lijdt. En zelfs een avond eten met vrienden moet gepland worden en gisteravond was ik het ook zoo zat. Dus huilend met manlief aan de lijn, die natuurlijk van daaruit ook niks kan en amper iets goeds kan zeggen hihi. Maar ja dan slaap je weer vier uur en staan de honden je weer kwispelend op te wachten s ochtends en ga je weer verder... maar te weinig slaap kan echt rare dingen met je doen. En eerder sliep ik altijd prima 8 uur per nacht dus ik hoop maar dat het na de bevalling vanzelf weer verdwijnt en ik weer kan slapen wanneer ik wil haha.
Dit is niet normaal. Ik begin gewoon NU al ongeduldig te raken...........
Is heel normaal hoor psych0 of we zijn allebei abnormaal...

Want ik heb t hele zwanger zijn wel gezien en wil gewoon ons meisje kunnen vertroetelen in plaats van dat vage zwanger zijn met de daarbij behorende schoonmaakwoede en pijntjes en het ongemakkelijke gehobbel.
Hahah nou gelukkig maar want moet ng een hele poos.
https://fermontfotografie.nl/portfolio- ... fotografie

Net tranen met tuiten gejankt hierom. Vooral die foto waarbij op de grootouders van de baby wordt ingezoomd.

Net tranen met tuiten gejankt hierom. Vooral die foto waarbij op de grootouders van de baby wordt ingezoomd.
quote:Deadpool schreef op 01 juni 2016 @ 17:45:

Net tranen met tuiten gejankt hierom. Vooral die foto waarbij op de grootouders van de baby wordt ingezoomd.Oh wat mooi! Ook hier tranen. Die foto van die man met tattoos en z'n mini. Ik wil ook zo'n foto van m'n man. Práchtig.
Ja die vond ik ook vet mooi. Zowel man als ik hebben en houden van tattoos namelijk
Maar ook de blik in mensen hun ogen als ze voor het eerst hun kind zien. Diep geroerd hier.
Mooi hè! Ik moet eerlijk zeggen dat ik, ook na 10 jaar, nog steeds regelmatig even mijn tranen in moet slikken als een baby geboren wordt, de grootouders worden gebeld of voor het eerst binnenkomen.
Een collega verloskundige gaat bij deze keer bij mijn bevalling geboortefotograaf 'spelen'. Ze gaat er vanaf het begin af aan bij zijn, dus al voordat we naar de ok gaan en ook erna. De eerste kennismaking met grote zus bijvoorbeeld.

Kijk er zo naar uit!!!
Erg mooie foto's zeg, wat bijzonder.
Mooie foto's!

Wij bedachten ons toevallig van de week; willen wij de bevalling vastleggen? En wie maakt die foto's dan? Kan je aan het personeel vragen of ze een foto maken?

Ik wil er namelijk niet veel. Wij zijn niet zo van foto's. Maar het is wel dusdanig bijzonder dat ik wel wat vastgelegd wil hebben.

Hoe gaan jullie dat doen?

Hier al sinds 4 uur op. Nacht verliep al rommelig. Hebben veel overlast van buren. Ik ben pro-vluchteling, maar deze mensen zijn onmogelijk.... zoveel rumoer!! Heb aangebeld (bij de intercom) maar ze trekken zich er niks van aan.

Lift ruikt naar alcohol en drugs bah bah bah..

We woonden hier zo fijn! Dus voor de zoveelste keer politie gebeld.. Deze mensen leven compleet andersom. Dus overdag niks aan de hand, avonden/nachten complete chaos en harde muziek. Ook doordeweeks en dit al weken. Het breekt me echt op!

Wilde volgend jaar gaan kopen, maar schuiven die optie nu naar voren..

En ik woon in een grote stad, dus ben echt veel gewend, maar dit is echt niet meer te doen!

's nachts onder de hormonen schiet ook iedere keer de angst erin of dat slaapgebrek gaat leiden tot vroeggeboorte. Nu kan ik wel weer rationeel nadenken hoor.

Wel gezellig samen uitgebreid ontbeten en een serie gekeken, dat had dan wel weer wat
Ik heb daar eigenlijk nog helemaal niet echt over nagedacht, of ik de bevalling wil vastleggen en zo ja, hoe dan. Ik denk dat ik eerder neig naar niet, pas vanaf dat ze geboren is. Ga het er eens met m'n man over hebben.

Bah Fitz, wat vervelend. Ik kan me heeeeeeeel goed voorstellen dat je hiervan baalt! Echt jammer dat buren je leefomgeving zo kunnen aantasten he.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven